Autor |
Wiadomość |
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
Młody
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 33 Skąd: Krasnosielc
|
Wysłany: 2015-01-08, 19:09
|
|
|
Poduchy przejrzane . Lewa pod silnikiem jest całą zalana olejem .Mam nadzieje ze po wymianie ten rezonans zniknie Nie strasz kolego tutenhamon :p |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-01-08, 23:06
|
|
|
Młody napisał/a: | Byłem dzisiaj u machaniora i powiedział mi ze to prawdopodobnie podpora wału . Bez pewnosci boje sie tego ruszac zeby jeszcze wiekszego ambarasu nie narobic . Mozliwe to ze podpora tak rezonuje ? Ma mniej-wiecej 2cm luzu góra dól . |
Takie buczenie może być spowodowane również tym, że przy montażu wału nie został on zamontowany w pierwotnym ułożeniu, tzn. Na flanszach przegubów oraz samych przegubach powinny być oznaczenie serwisowe, w jakim miejscu był zamontowany wał. Dodatkowo na wałku tylnego dyfra jest również małe "nacięcie" / wyżłobienie wg którego również się wał zakłada. Jest to dlatego zrobione, że wałki mają tzw. bicie boczne i jeśli wał jest seryjnie wyważony i zamontowany odpowiednio względem wałków to jest ok. Ale jak wał będzie przekręcony względem tych oznaczeń to może właśnie powodować to buczenie...
Tu z kolei piszesz
Młody napisał/a: | Nowe fakty w temacie :
Kiedy przezucam z P na R lub D i trzymam noge na hamulcu znacznie zwiekszaja mi sie wibracje i słychac delikane buczenie |
To mi raczej wygląda na problem w samej skrzyni <niewiem> jak właśnie np. konwerter, ale pisał es ze skrzynia jest po remoncie....a konwerter był robiony? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Młody
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 33 Skąd: Krasnosielc
|
Wysłany: 2015-01-09, 08:30
|
|
|
Tak , konwerter był robiony . Ogólnie cała skrzynia miała już dosyć. Kilka dni temu byłem w Midparts ( tam gdzie robiona była skrzynia ) . Zrobiliśmy jazdę testową i właściciel zapewniał mnie ze problem nie leży w skrzyni . |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-01-09, 09:26
|
|
|
Młody napisał/a: | Zrobiliśmy jazdę testową i właściciel zapewniał mnie ze problem nie leży w skrzyni . |
no to wejdź pod auto i sprawdź czy masz wał dobrze zamontowany.
poduszka silnika na 90% nie bedzie powodować takich objawów - ja miałem jedna tak rozwaloną że aż sie "posypała" w rekach i nie było żadnego rezonansu - wibracji - nic. Prędzej może być to poducha pod skrzynią, albo poduchy tylnego dyfra (ale tu też wątpliwe).
a może masz nie dokręconą osłone silnika lub nadkole i wibruje |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Młody
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 33 Skąd: Krasnosielc
|
Wysłany: 2015-01-09, 10:07
|
|
|
Mam nadzieje ale tez myśle ze o raczej nie ta poducha pod silnikiem . Kolego martin_rs4 :mógłbys podrzucić jakieś fotki tych oznaczeń mocowania wału ? Spróbuje tego odszukac . Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-01-09, 10:20
|
|
|
tu masz jak powinno się wał zamontować
a tu jak jest to przez ASO znaczone
jutro bede siedział w kanale (bo wlew gazu w klapce robie ) to zrobie Ci fotki jak to faktycznie na wale wygląda. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Młody
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 33 Skąd: Krasnosielc
|
Wysłany: 2015-01-09, 21:03
|
|
|
Ok:) Dzięki A nie uważasz jeżeli to był by wał lub coć z nim związane ze odzywałby się tylko przy pewnej prędkości a nie na każdym biegu właśnie w tym zakresie obrotów? Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-01-09, 23:11
|
|
|
Młody napisał/a: | A nie uważasz jeżeli to był by wał lub coć z nim związane ze odzywałby się tylko przy pewnej prędkości a nie na każdym biegu właśnie w tym zakresie obrotów? |
Niekoniecznie. Ja akurat przerabiałem temat z wałem u siebie, ale mi źle wyważyli i dopiero przy pewnym zakresie obrotów było czuć wibracje itp....ale to nie musi być w cale to.... no bo dlaczego Ci buczy, czy też wibruje na postoju przy zmianie biegów?... <niewiem> |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Młody
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 33 Skąd: Krasnosielc
|
Wysłany: 2015-01-10, 17:58
|
|
|
Ten rezonans jest jest słuchać kiedy jedę na każdym biegu w zakresie obrotów 1600-1800 . Im bardziej depnę gazu w tym zakresie obrotów to jest bardziej slychac . Rownież podczas zmiany biegów gdy obroty spadają jest to delikatnie odczuwalne . Ostatnio rozpędziłem auto na podnośniku lecz bez obciążenia nie slychac tego . |
|
|
|
|
|
|
|
Młody
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 33 Skąd: Krasnosielc
|
Wysłany: 2015-01-12, 17:42
|
|
|
Mam jeszcze pytanko . Gdzie znajduje sie złącze elastyczne wydechu ? Patrzyłem na kanale ale go nie widac Tak jak by go nie było <niewiem> Chyba tu jest właśnie pies pogrzebany . |
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-01-12, 17:59
|
|
|
Ponieważ nie powinno go tam być. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-01-12, 18:06
|
|
|
adrian949 napisał/a: | Ponieważ nie powinno go tam być. |
Potwierdzam, wydech w preFL jest na sztywno, bez połączeń elastycznych. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-01-12, 18:14
|
|
|
ernesto napisał/a: | adrian949 napisał/a: | Ponieważ nie powinno go tam być. |
Potwierdzam, wydech w preFL jest na sztywno, bez połączeń elastycznych. |
jak to.. rany, rany czlowiek cale zycie sie uczy i tak glupi umiera :p |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-01-12, 18:24
|
|
|
Marcin u mnie nie ma żadnej złączki elastycznej na wydechu. Ale o ile się nie mylę to w FL chyba coś jest. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|