Autor |
Wiadomość |
kadela69
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: grzegorz
Jeżdzę: audi a8 d2 2.8 ack
Wiek: 39 Dołączył: 28 Mar 2017 Posty: 60 Skąd: tychy
|
Wysłany: 2017-06-23, 15:06
|
|
|
tak to u mnie wyglada;( zobaczymy jak bedzie po zmianie sprezynek
[ Dodano: 2017-06-26, 19:58 ]
Jak tam panowie jak myslicie lepiej kupic te tanie nowki za 68 szt ktore kolega wyzej polecal,czy kupic uzywki za 160zl za 2szt ktore maja ponoc 32,5cm. Bo tak sie zastanawiam;/ bo 200zl za szt .za blistainy to troche drogo
[ Dodano: 2017-07-01, 23:49 ]
Jeszcze mam pytanko jak najlepiej wymieniac sprezyny?sciagacze mam.czy tylko sciagacze wystarcza?czy trzeba cos jeszcze odkrecac,amortyzator? Prosil bym o proste wskazowki alno linka do tematu bo jakos szukanie mi slabo idzie na forum;) |
|
|
|
|
|
|
|
marcin1983
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2, A6 C4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Mar 2015 Posty: 103 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-07-02, 06:27
|
|
|
Jak zdejmiesz koło to wszystko będzie jasne. Filozofii nie ma. Jak odkrecisz amorek to da troszkę więcej miejsca. Ja tak u siebie robiłem. |
|
|
|
|
|
|
|
kadela69
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: grzegorz
Jeżdzę: audi a8 d2 2.8 ack
Wiek: 39 Dołączył: 28 Mar 2017 Posty: 60 Skąd: tychy
|
Wysłany: 2017-07-04, 18:23
|
|
|
Wymienilem sprezynki na uzywki ale w dobrym stanie dlugosc 32cm ( oznaczenie 3 rozowe kropki) i teraz autko stoi jak nalezy.tyl rowny z przodem sprezynki pomalowalem hamerajdem takze mysle ze posluza dlugo;) stare sprezyny mialem chyba jakies sportowe firmy eibach 25cm,takze jak ktos reflektuje to za skrzynke piwka oddam.prowadzilo sie auto na nich lepiej bo nizej tyl siedzial ale moja dupka woli wygode niz szybkie pokonywanie zakretow;) teraz auto po wymianie wyglada tak
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2017-10-06, 06:31
|
|
|
No ja w końcu wstawiłem podkładki pod sprężyny, które kilka lat temu wytoczyłem
Tak wygląda po zaladowaniu 100LPG i 30PB. Teraz równo stoi (wiem inni walą obniżenie ale ja wole mieć wyższe auto) Od podłoża do rantu błotnika mam 74cm kola 225/55 R17
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
J@ck
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 16 Lip 2017 Posty: 40 Skąd: Szprotawa
|
Wysłany: 2017-10-15, 08:16
|
|
|
Wygląda super. Może zostanę zbiczowany ale szlak mnie trafia jak słyszę mam (limuzynę) A8 i posadziłem ją na glebę. Proszę mi wytłumaczyć po co kupować limuzynę z komfortowym zawieszeniem i zrobić z niej taczkę którą trzepie. Uważam, że trzeba sobie kupić hundę i posadzić o -70 wtedy sobie lataj. Jeżdżę w Niemczech i uwierzcie mi, że posadzone A8 to ewenement nie to co w Polszy. U nas chyba jeszcze wielu nie dorosło do słowa limuzyna. D2, D3, i nowsze u niemca NIE LEŻĄ na glebie. Od razu odpowiem na pyt dlaczego tak piszę o (najeźdźcach) bo chyba mamy podobny tok myślenia, limuzyna ma być wygodna a zglebowana taczka to jakiś rasowy sport |
_________________ A,B,B+E,C,C+E, ADR + Cysterny, HDS
Zawsze w drodze, od motocykla po ciężarówkę |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2017-10-15, 09:03
|
|
|
Wychodzisz z założenia że jak gleba to nie ma komfortu - może w hondzie tak jest . Jeździłem D2 , D3 i D4 dużo kilometrów i każde było trochę zdołowane - nie czułem że mnie dupsko boli . Ale jest wolność i każdy robi to co mu się podoba . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
gonias
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Sty 2012 Posty: 208 Skąd: Turek (WLKP)
|
Wysłany: 2017-10-15, 16:21
|
|
|
J@ck napisał/a: | Wygląda super. Może zostanę zbiczowany ale szlak mnie trafia jak słyszę mam (limuzynę) A8 i posadziłem ją na glebę. Proszę mi wytłumaczyć po co kupować limuzynę z komfortowym zawieszeniem i zrobić z niej taczkę którą trzepie. |
Jeżeli ma się pojęcie i doświadczenie w dobieraniu zawieszenia to wcale nie musi być to tak zwany beton. Aktualnie mam w D2 -80mm i 20" 4x10J na naciągach i jest praktycznie tak miękko jak na serii, a na pewno bardziej komfortowe niż Twarde S8-emkowe. Więc można ?
J@ck napisał/a: |
Uważam, że trzeba sobie kupić hundę i posadzić o -70 wtedy sobie lataj. Jeżdżę w Niemczech i uwierzcie mi, że posadzone A8 to ewenement nie to co w Polszy. |
Właśnie w DE na prawdę spore grono wyznaje "german style" gleby, spasy, Stance, air ride itp.
J@ck napisał/a: |
U nas chyba jeszcze wielu nie dorosło do słowa limuzyna. D2, D3, i nowsze u niemca NIE LEŻĄ na glebie. Od razu odpowiem na pyt dlaczego tak piszę o (najeźdźcach) bo chyba mamy podobny tok myślenia, limuzyna ma być wygodna a zglebowana taczka to jakiś rasowy sport |
Nawet jak miałem seryjne zawieszenie, nigdy po krawężnikach i polach nie jeździłem, bo jak mówisz to jest Limuzyna. Aktualnie auto jest użytkowane "na co dzień" zjechało Polskę w wzdłuż, wszerz i nie tylko Polskę i nigdy nie miałem problemu przez glebę, tylko po prostu na glebie trzeba umieć jeździć i umieć traktować limuzynę jak sam to podkreślasz, a nie walić po chodnikach.
Więc podsumowując Gleba wcale nie równa się beton... |
_________________
|
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2017-10-15, 20:28
|
|
|
karol208 napisał/a: | No ja w końcu wstawiłem podkładki pod sprężyny, które kilka lat temu wytoczyłem(...) |
Jeśli to nie problem poproszę jakieś bliższe dane tudzież rysunek żeby sobie coś takiego ustrugać. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2017-10-18, 06:27
|
|
|
Dodatkowo ja wywierciłem dziurkę bo w ori wahaczu jest taki cycek zeby to się nie obracało.
u siebie mam h=30mm |
_________________
|
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2017-10-18, 20:48
|
|
|
Dziękuję |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-10-19, 11:08
|
|
|
W jaki sposób taki dystans ma się spasować w dolne gniazdo sprężyny? Przecież tam jest wyprofilowana podkładka (chyba że ją się wyjmuje i przekłada na górę dystansu).
audi-a8-d2-4-2-v8-zawieszenie-tyl-kompletne-160000-3935071281.jpg
|
|
Plik ściągnięto 111 raz(y) 114,92 KB |
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2017-10-19, 17:32
|
|
|
Tą gumę się wyjmuje. |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-10-20, 06:34
|
|
|
Jeśli się przekłada to nie ma tematu. U mnie dystans jest na górnej części sprężyny, ale tutaj faktycznie chyba łatwiej to zrobić. |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2017-10-20, 10:19
|
|
|
krisker napisał/a: | Jeśli się przekłada to nie ma tematu. U mnie dystans jest na górnej części sprężyny, ale tutaj faktycznie chyba łatwiej to zrobić. |
Tak dokładnie poskadke się ściąga i nakłada z góry na dorobiony krążek.
Tak z innej beczki.
Dla tych co wymieniają sprężyny a zostawiają stare amorki mcpersony . Passat b5 4motion tył. Wkrecalem nową sprężynę w stary amorek po skręcenie do kupy i sciaganiu sciagaczy po chwili amortyzator się rozpadł. Na szczęście części minęły nas na milimetry.
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
majkel_majki
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 17 Lis 2017 Posty: 21 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-01-13, 11:11
|
|
|
Odświeżę temat, zmieniłem sprężyny tylne bo auto było klapnięte i po wymianie zaskoczyło mnie to, że prawy tył ładnie wstał natomiast lewy ledwo się podniósł- różnica między stronami wynosi dobre 2 cm. Co może być przyczyną? |
|
|
|
|
|