Autor |
Wiadomość |
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1795 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2010-02-22, 06:35
|
|
|
Jestem pewien że jest samopoziomowanie, mam na wahaczu przednim lewym czujnik. Parę lat temu jak jeszcze bawiłem się bmw to też miałem podobny i wtedy sprawdzałem że to jest od poziomowanie xenonów.
Zdjęcie0241.jpg to jest u mnie |
|
Plik ściągnięto 102 raz(y) 29,15 KB |
|
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
Jakub
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 51 Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 166 Skąd: BTM
|
|
|
|
|
|
|
|
grim
Moje A8
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: BMW e38 ;-))
Wiek: 38 Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 200 Skąd: Puritania
|
Wysłany: 2010-02-22, 12:38
|
|
|
Nie wiem czy pomogę ale tak to wygląda u mnie.
Reflektory kupiłem jako nowe za 2500zł i miały być niby to Magnetti Marelli
ale wszędzie gdzie nie spojrzę pisze BOSCH. Made in Czech Republic
LEWY:
PRAWY:
Są to wszystkie oznaczenia jakie mogłem zauważyć na szkłach.
[ Dodano: 2010-02-22, 12:42 ]
pioter napisał/a: | Jestem pewien że jest samopoziomowanie, mam na wahaczu przednim lewym czujnik. Parę lat temu jak jeszcze bawiłem się bmw to też miałem podobny i wtedy sprawdzałem że to jest od poziomowanie xenonów. |
Na wahaczu ? A jak z Wahaczami ? To musi być jakiś inny wahacz ? Bo się jeszcze nie spotkałem z zamiennikiem który by był przeznaczony do A8 z Samo-poziomowaniem... |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1795 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2010-02-22, 13:43
|
|
|
Wahacz jest taki sam tylko jest na nim coś jakby objemka na której jest czujnik. Zobacz sobie na zdjęciu. |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-02-22, 18:00
|
|
|
grim napisał/a: | Nie wiem czy pomogę ale tak to wygląda u mnie.
Reflektory kupiłem jako nowe za 2500zł i miały być niby to Magnetti Marelli
ale wszędzie gdzie nie spojrzę pisze BOSCH. Made in Czech Republic ... |
grim tak jak pislem wyzej firma Magnetti Marelli przejela BOSCHa i jeszce pzrez jakis czas produkowala lampy z ich inicjałami
[ Dodano: 2010-02-22, 18:09 ]
a co do policji to chyba zwykla zlosliwosc i zabrali mi dowod najpierw gadali ze klosze sa od halogenow a potem ze nie wolno wymniac samych kloszow tylko cala lampe no cos podobnego jutro uderze na komisariat i niech mi wytlumacza jaki widza problem no chyba ze wymana klosza powoduje utrate legalizacji calej lampy :shock: |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-02-22, 20:13
|
|
|
W aucie, w którym fabrycznie nie było xenonu klosze nie mają tych oznaczeń (jest szkło bez oznaczeń, oznaczenia są tylko z prawej strony)
Z tego co się dowiedziałem teraz nie ma już innych kloszy niż te z 2 oznaczeniami (jak było kiedyś nie wiem, w ASO po nr są tylko jedne).
A co do samopoziomowania - wiadomo od którego roku to weszło ? W modalach 94-96 wydaje mi się, że tego nie było. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-02-22, 22:17
|
|
|
dice111 no i dokladnie po tej stronie mam takie oznaczenia 00DC :d |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-02-22, 22:27
|
|
|
Powinni Ci w zębach przynieść ten dowód |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
jacekjaceklw
Użytkownik
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jacek
Jeżdzę: A8 quatrro
Wiek: 44 Dołączył: 16 Sty 2010 Posty: 5 Skąd: lwówek śląski
|
Wysłany: 2010-02-22, 22:56
|
|
|
dołączam się do tematu z informacją
mam oryginalny xenon nie mam spryskiwaczy i mam samopoziomujące się
model przed fl |
_________________ jacekjaceklw
|
|
|
|
|
grim
Moje A8
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: BMW e38 ;-))
Wiek: 38 Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 200 Skąd: Puritania
|
Wysłany: 2010-02-24, 11:59
|
|
|
jacekjaceklw napisał/a: | dołączam się do tematu z informacją
mam oryginalny xenon nie mam spryskiwaczy i mam samopoziomujące się
model przed fl |
Ja myślę że cała ta akcja z tymi spryskami czy są czy ich nie ma i z tym samo-poziomowaniem jest zależne od tego skąd auto zostało przywiezione... i w jakich latach...
Bo bądźmy szczerzy ale co każde Państwo to inny obyczaj...
Kwestia tego jak to się ma do Polskich przepisów...
Bo tak jak pisałem wcześniej na TVN Turbo był filmik o Legalnych Xenonach.
1) Żarnik przepuszczony przez Soczewkę
2) Spryskiwacze
3) Samo-poziomowanie
4) Wersja Europejska na Europe, Angol do Angoli...
Są to 4 główne zasady Legalnych xenonów...
Gdyż każdy z tych podpunktów mówi o tym żeby nie oślepiać innych kierowców.
I nie wiem ile w tym prawdy ale np: w rocznikach 1994 / 95 nie było xenonów montowanych seryjnie gdyż jeszcze ich nie było... Nie wiem kiedy weszły Xenony...
Ale osoba która mi to powiedziała tak się zna jak Polski polityk na prawie... |
_________________ "Musisz zaakceptować ewentualność, że Bóg nie lubi Cię, nigdy Cię nie chciał, i prawdopodobnie Cię nienawidzi." |
|
|
|
|
|
|
|
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-02-26, 23:50
|
|
|
dice111 napisał/a: | Powinni Ci w zębach przynieść ten dowód |
jak mialbym liczyc na policje to juz bym dawno sam odebral co uczyniem ;-) tyle ze z urzedu komunikacji :lol: |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-02-27, 12:02
|
|
|
grim napisał/a: | Ja myślę że cała ta akcja z tymi spryskami czy są czy ich nie ma i z tym samo-poziomowaniem jest zależne od tego skąd auto zostało przywiezione... i w jakich latach...
Bo bądźmy szczerzy ale co każde Państwo to inny obyczaj...
Kwestia tego jak to się ma do Polskich przepisów... (...) |
Dokładnie rzecz biorąc to wszystko zależy od tego w jakim roku wyprodukowano dane auto...
przepisy dotyczące lamp ksenonowych na przestrzeni lat kilkukrotnie się zmieniały dodając nowe obostrzenia do warunków technicznych - a ponieważ prawo nie działa wstecz więc początkowe lampy ksenonowe były produkowane w oparciu o inne przepisy niż są aktualnie.
Aktualnie każde nowe auto sprzedawane z ksenonami musi posiadać także spryskiwacze które notabene w wielu cennikach są oddzielną od ksenonów opcją oraz układ samopoziomowania.
O ile dobrze pamiętam, pierwsze reflektory ksenonowe nie posiadały automatycznej funkcji samopoziomowania i nie było to wymagane przepisami.
grim napisał/a: | Bo tak jak pisałem wcześniej na TVN Turbo był filmik o Legalnych Xenonach.
1) Żarnik przepuszczony przez Soczewkę (...) |
To akurat jest bzdura wierutna czego przykładem jest wiele fabrycznych lamp ksenonowych bez soczewki - m.in. lampa "Xenon Plus" montowana w Audi A8/S8 D2 ;-)
grim napisał/a: | 2) Spryskiwacze |
Pierwsze Merce W124 tak jak i Audi A8 nie miały fabrycznych spryskiwaczy i jakoś było to legalne :-P
grim napisał/a: | 3) Samo-poziomowanie |
O ile pamiętam to było wymagane dopiero po zmianie przepisów od roku 2000 albo nawet 2001.
grim napisał/a: | 4) Wersja Europejska na Europe, Angol do Angoli... |
Aż trudno zaprzeczyć... bądź co bądź rozkład lini światła w lampie Europejskiej i Angielskiej jest diametralnie inny... rzekłbym wręcz odwrócony :-P |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-02-28, 12:25
|
|
|
FOSS to znaczy ze jesli ja mam farbycznie montowane xenony i nie mam spryskiwaczy i samopozomowania to nie mam legalnego auta i musze sobie przerobic na to bo w 2001 czy 2002 roku weszly jakies zmianki w pzrepisach bo juz nie rozumem :shock: |
|
|
|
|
grim
Moje A8
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: BMW e38 ;-))
Wiek: 38 Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 200 Skąd: Puritania
|
Wysłany: 2010-02-28, 14:54
|
|
|
FOSS... ja mówię tylko to co było mówione w programie na TVN Turbo...
grim napisał/a:
Bo tak jak pisałem wcześniej na TVN Turbo był filmik o Legalnych Xenonach.
1) Żarnik przepuszczony przez Soczewkę (...)
To akurat jest bzdura wierutna czego przykładem jest wiele fabrycznych lamp ksenonowych bez soczewki - m.in. lampa "Xenon Plus" montowana w Audi A8/S8 D2
Z tego co pamiętam to i w S klasie Merca było coś podobnego...
I masz rację... prawo nie działa wstecz Więc jak ktoś ma taki oryginał jaki ma to bać się nie powinien... no ale jak trafi się Glina Pajac to i tak może ci zabrać dowodzik... Tak jak np w przypadku Xenon Plus to już wielkie prawdopodobieństwo bo wygląda to tak jak dokłądany xenon który NIE JEST LEGALNY!!
To wygląda tak... wsadzasz uniwersalny zestaw Xenon do tej starej fury czy nowej bez xenonów oryginalnych jest to nielegalne i tyle...
Dobrze rozumuje czy źle ? |
_________________ "Musisz zaakceptować ewentualność, że Bóg nie lubi Cię, nigdy Cię nie chciał, i prawdopodobnie Cię nienawidzi." |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-02-28, 21:03
|
|
|
klon_84 napisał/a: | FOSS to znaczy ze jesli ja mam farbycznie montowane xenony i nie mam spryskiwaczy i samopozomowania to nie mam legalnego auta i musze sobie przerobic na to bo w 2001 czy 2002 roku weszly jakies zmianki w pzrepisach bo juz nie rozumem :shock: |
Ależ oczywiście, że nie musisz sobie nic przerabiać - tak masz wyposażone przez fabrykę i wszystko jest ok.
Kiedyś, kiedyś...
jak byłem jeszcze piękny i młody...
i zaczynałem swoją przygodę za kierownicą...
jeździłem takim powojskowym gazikiem GAZ 69M (rok produkcji chyba 1969 czy coś koło tego)...
auto fabrycznie nie było wyposażone w pasy bezpieczeństwa ale miał aktualne badania techniczne i nigdy żaden policjant nie miał do tego pretensji :-P
grim napisał/a: | FOSS... ja mówię tylko to co było mówione w programie na TVN Turbo... |
Oczywiście... dlatego zacytowałem także, że to z TVN-u ;-)
grim napisał/a: | Z tego co pamiętam to i w S klasie Merca było coś podobnego... |
Dokładnie tak... S-klasse W220 z roczników 1998-2005 miał lampy ksenonowe bez soczewki.
grim napisał/a: | I masz rację... prawo nie działa wstecz Więc jak ktoś ma taki oryginał jaki ma to bać się nie powinien... no ale jak trafi się Glina Pajac to i tak może ci zabrać dowodzik... Tak jak np w przypadku Xenon Plus to już wielkie prawdopodobieństwo bo wygląda to tak jak dokłądany xenon który NIE JEST LEGALNY!! |
XenonPlus mam w S8 ale na szkle lampy jest wszystko napisane więc osobiście nie oddałbym dowodu rej. bo nie widzę podstaw...
a jak się fiutek jeden z drugim nie zna to niech się najpierw na szkolenie wybierze...
dlaczego ja mam potem latać po stacjach diagnostycznych i urzędach komunikacji i się tłumaczyć :wpale:
grim napisał/a: | To wygląda tak... wsadzasz uniwersalny zestaw Xenon do tej starej fury czy nowej bez xenonów oryginalnych jest to nielegalne i tyle...
Dobrze rozumuje czy źle ? |
Dokładnie tak...
tylko jak do zwykłej lampy wrzucisz ksenon to na szkle lampy gliniarze szybko odczytają, że ksenonu tu być nie powinno...
i po dowodzie.
Nawet jak ksenon wrzucisz do lampy soczewkowej która fabrycznie wychodziła na żarowkach halogenowych i na pierwszy rzut oka nic nie będzie sugerowało przeróbki to oznakowanie na lampie prawdę powie...
i znowuż po dowodzie. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|