Autor |
Wiadomość |
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-11-12, 16:40 [D3 04 4.0TDI
] Motor na stół - instrukcja
|
|
|
Witam,
Jako, że na wiosnę szykuje się akcja wyjmowania zespołu napędowego na stół, a 4.0TDI jeszcze nie wyjmowałem, to czy ktoś poratuje jakimiś instrukcjami i radami?
Celem będzie robienie rozrządu i chyba wymiana sprzęgła przy okazji. Macie jakieś sugestie co przy okazji zrobić bo dostęp jest utrudniony? Narazie biorę pod uwagę: łańcuchy, koła, napinacze, sprzęgło.
Pozdro i dzięki |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2016-11-12, 17:37
|
|
|
Zacznij od ELSY. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-11-12, 18:39
|
|
|
Z grubsza to elsa potrzebna tylko do momentów i kolejności dokręcania. Zedrzesz przód to całością wyjedziesz do przodu. Jeśli masz podnośnik kolumneowy to razem z ramą w dół wyjedziesz całością. Przewody odepniesz zaraz przy ECU i ni będziesz musiał rozpinać nic bezpośrednio przy silniku. Polecałbym odzyskać czynnik klimatyzacji i pozabezpieczać układ.
PW |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-11-14, 17:34
|
|
|
Zaraz zaraz |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-11-14, 17:35
|
|
|
Ogólnie się nie śpieszy ale wole od razu zgłębiac wiedzę i być przygotowanym Dzięki dzięki
[ Dodano: 2016-11-15, 06:51 ]
A więc tak...
Rozrząd komplet:
1x 059109217C
1x 057109218K
1x 079109467AE
1x 079109507G
1x 079109229D
1x 059109229L
1x 059109229K
1x 059109229J
Koła zębate:
2x 059109077E
2x 057109116J
1x 079109570AP
1x 079109570AD
Uszczelniacz wału(o ten Wam chodziło?):
1x 079103051J
czy
1x 09E321243
I pytanie, czy jest zasadność wymiany ślizgów?
1x 059109469F
1x 059109469E
1x 079109510M
Na koniec sprzęgło... Ktoś może podać mi numer? Bo w ETKA są 4 sprzęgła o różnych numerach i nie do końca wiem które
Następne pytanie to koło zębate środkowego łańcucha. Dwa łańcuchy się ze sobą nachodzą i w ETKA jest pokazane tam jedno koło z dolnego łańcucha a ze środkowego już nie i nie znam numeru tej części. Ktoś poratuje? Chyba, że te koła zębate są podwujne? Bo analogicznie by to wyglądało w łączeniach środkowego łańcucha z głowicami... |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
xDonicx
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A
Zasilanie: ON
Imię: Ariel
Jeżdzę: D3
Pomógł: 6 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Lip 2013 Posty: 185 Skąd: Rzeszow
|
Wysłany: 2016-11-15, 12:44
|
|
|
michalwruszak napisał/a: | Konwerter z ZF 2200-2300zl , regeneracja pewnie mniej ale raczej nie warto |
Z tego co wiem konwertery z ZF też są regenerowane tylko przez fabrykę (z tego co ja wiem) osobiście robiłem już 2 razy konwerter w 4.2 pd i 3.0 on w tym pierwszym padła regeneracja w midparts cena 1200zł kolega sie skusił ponieważ dają 3 lata gwarancji u siebie w 3.0 robiłem w automatsentyrz cena chyba 800zł ja mam na "nowym" konwerterze przelatane już 8 tys km i nie było problemów u kolegi na początku coś jeszcze obroty falowały lecz ustały wiec osąd należy do Ciebie jeszcze dodam ze jak szukałem konwertera regenerowanego przez ZF do 3.0 tdi to trzeba było czekać do 2 miesięcy pytałem u 3 sprzedawców i odpowiedz była podobna. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
xDonicx
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A
Zasilanie: ON
Imię: Ariel
Jeżdzę: D3
Pomógł: 6 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Lip 2013 Posty: 185 Skąd: Rzeszow
|
Wysłany: 2016-11-15, 13:03
|
|
|
Tak tylko w moim przypadku chcieli stary konwerter na wymianę
Chyba ze można wpłacić jakaś zaliczkę i po oddaniu starego robią zwrot |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-11-15, 13:09
|
|
|
Bo Twój też sobie zregenerowali i sprzedali. Z turbinami jest to samo. Mam firmę pod Wrocławiem co zamawiam turbinę regenerowaną i mam w ciągu tygodniu odesłać im wymienioną starą Ale normalnie bez układów to trzeba dać swoją i dadzą regenerowaną. A tak ogólnie to kupując nową część nie trzeba nic oddawać |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|