Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.0TDI ] Motor na stół - instrukcja  
Autor Wiadomość
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-11-12, 16:40   [D3 04 4.0TDI ] Motor na stół - instrukcja

Witam,

Jako, że na wiosnę szykuje się akcja wyjmowania zespołu napędowego na stół, a 4.0TDI jeszcze nie wyjmowałem, to czy ktoś poratuje jakimiś instrukcjami i radami?

Celem będzie robienie rozrządu i chyba wymiana sprzęgła przy okazji. Macie jakieś sugestie co przy okazji zrobić bo dostęp jest utrudniony? Narazie biorę pod uwagę: łańcuchy, koła, napinacze, sprzęgło.

Pozdro i dzięki ;)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-11-12, 16:54   

Uszczelniacz wału z tyłu , ogólnie wszystkie tylne możliwe miejsca do wycieku oleju
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2016-11-12, 17:37   

Zacznij od ELSY.
_________________
Black Cars Matters
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-11-12, 18:39   

Z grubsza to elsa potrzebna tylko do momentów i kolejności dokręcania. Zedrzesz przód to całością wyjedziesz do przodu. Jeśli masz podnośnik kolumneowy to razem z ramą w dół wyjedziesz całością. Przewody odepniesz zaraz przy ECU i ni będziesz musiał rozpinać nic bezpośrednio przy silniku. Polecałbym odzyskać czynnik klimatyzacji i pozabezpieczać układ.

PW
_________________
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-11-12, 21:08   

Mam jedynie zurawia hydraulicznego wiec w gre wchodzi wyjazd do przodu :)

Co do czesci to bedziemy Michale w kontakcie :P niedlugo sie odezwe i powoli czesci bede kompletowal :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-11-12, 21:10   

Koniecznie :) Lepiej etapowo żeby od razu z grubej gotówki nie wyskakiwać
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-11-12, 21:14   

Mam tylko nadzieje ze sie nie wydam za bardzo :P jeszcze nie wiem ile sprzeglo moze kosztowac bo rozrzad w 5 na pewno sie zamknie tak mysle.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-11-12, 21:15   

Konwerter z ZF 2200-2300zl , regeneracja pewnie mniej ale raczej nie warto
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-11-12, 21:18   

W regeneracje juz sie nie bawie. Turbina mnie nauczyla :)

[ Dodano: 2016-11-14, 16:58 ]
Tak się tylko przypominam :) Może ktoś coś instrukcję :D
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-11-14, 17:34   

Zaraz zaraz :P
_________________
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-11-14, 17:35   

Ogólnie się nie śpieszy ale wole od razu zgłębiac wiedzę i być przygotowanym :D Dzięki dzięki ;)

[ Dodano: 2016-11-15, 06:51 ]
A więc tak...

Rozrząd komplet:
1x 059109217C
1x 057109218K
1x 079109467AE
1x 079109507G
1x 079109229D
1x 059109229L
1x 059109229K
1x 059109229J

Koła zębate:
2x 059109077E
2x 057109116J
1x 079109570AP
1x 079109570AD

Uszczelniacz wału(o ten Wam chodziło?):
1x 079103051J
czy
1x 09E321243

I pytanie, czy jest zasadność wymiany ślizgów?
1x 059109469F
1x 059109469E
1x 079109510M

Na koniec sprzęgło... Ktoś może podać mi numer? Bo w ETKA są 4 sprzęgła o różnych numerach i nie do końca wiem które :P

Następne pytanie to koło zębate środkowego łańcucha. Dwa łańcuchy się ze sobą nachodzą i w ETKA jest pokazane tam jedno koło z dolnego łańcucha a ze środkowego już nie i nie znam numeru tej części. Ktoś poratuje? Chyba, że te koła zębate są podwujne? Bo analogicznie by to wyglądało w łączeniach środkowego łańcucha z głowicami...
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
xDonicx 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A
Zasilanie: ON
Imię: Ariel
Jeżdzę: D3
Pomógł: 6 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 185
Skąd: Rzeszow
Wysłany: 2016-11-15, 12:44   

michalwruszak napisał/a:
Konwerter z ZF 2200-2300zl , regeneracja pewnie mniej ale raczej nie warto


Z tego co wiem konwertery z ZF też są regenerowane tylko przez fabrykę (z tego co ja wiem) osobiście robiłem już 2 razy konwerter w 4.2 pd i 3.0 on w tym pierwszym padła regeneracja w midparts cena 1200zł kolega sie skusił ponieważ dają 3 lata gwarancji u siebie w 3.0 robiłem w automatsentyrz cena chyba 800zł ja mam na "nowym" konwerterze przelatane już 8 tys km i nie było problemów u kolegi na początku coś jeszcze obroty falowały lecz ustały :) wiec osąd należy do Ciebie jeszcze dodam ze jak szukałem konwertera regenerowanego przez ZF do 3.0 tdi to trzeba było czekać do 2 miesięcy pytałem u 3 sprzedawców i odpowiedz była podobna.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-11-15, 12:49   

Czas w moim przypadku to nie problem bo zbieram graty i planuje u siebie robić w garażu na wiosne/wczesne lato jak będzie długo jasno i przyzwoicie ciepło ;)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
xDonicx 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A
Zasilanie: ON
Imię: Ariel
Jeżdzę: D3
Pomógł: 6 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 185
Skąd: Rzeszow
Wysłany: 2016-11-15, 13:03   

Tak tylko w moim przypadku chcieli stary konwerter na wymianę :(


Chyba ze można wpłacić jakaś zaliczkę i po oddaniu starego robią zwrot
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-11-15, 13:09   

Bo Twój też sobie zregenerowali i sprzedali. Z turbinami jest to samo. Mam firmę pod Wrocławiem co zamawiam turbinę regenerowaną i mam w ciągu tygodniu odesłać im wymienioną starą :P Ale normalnie bez układów to trzeba dać swoją i dadzą regenerowaną. A tak ogólnie to kupując nową część nie trzeba nic oddawać :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.