Autor |
Wiadomość |
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Ogród-Lca
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 223 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2014-10-24, 19:18
|
|
|
Tak właśnie chyba trzeba bedzie zrobic |
_________________ Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna ) |
|
|
|
|
|
|
|
macias
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 44 Dołączył: 06 Lis 2014 Posty: 38 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2014-11-06, 09:02
|
|
|
Z mojego doświadczenia z 4.0 tdi, w mieście 12-13l ale przyznaję, ze nie mam stylu jazdy emeryta ale i nie wykręcam pod czerwone pole z każdych świateł. Jezdże jak na uzytkownika A8 przystało W trasie zimą zapakowany po uszy na trasie do Austrii przy 170-180km/h średnie ok. 9l. Komputer mylił się o jakiś litr w porównaniu do realnych spalań.
Teraz dalej 4.2 tdi obecnie - komputer pokazuje średnie np. 8l a w rzeczywistości siorbie 10l.
Konkluzja - tylko sprawdzanie zalewając pod korek i wyjeżdżenie do rezerwy. Komputer u mnie w obu przypadkach pokazywał rozbieżne wartości.
Nie zmienia to faktu, ze troszkę za duzo moim zdaniem Ci ciągnie ze zbiornika, ale z racji tego, ze ekspertem nie jestem to nie zacznę wypowiadać tu swoich mądrości albo stawiać diagnoz |
_________________ A8 D3 4.0 tdi była
A8 D3 4.2 tdi była |
|
|
|
|
Ogród-Lca
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 223 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2014-11-06, 11:56
|
|
|
Ja jeżdzę na co dzień w mieście i poza miastem średnie spalanie komp 2 mam 12.5-13L to znacznie z dużo . |
_________________ Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna ) |
|
|
|
|
|
|
|
synek a8
Użytkownik
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Patrol
Jeżdzę: D4 4.2 TDI
Dołączył: 08 Lip 2013 Posty: 22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-01-12, 23:33
|
|
|
Tak czytam on tym zużyciu i ...
Moja miała palić średnio 10 w mieście wg producenta a pali 14-15,
Teraz z 2tys km mam 13,1 z rzeczywistego tankowania (polecam aplikacje aCar na Androida),
70% miasto 30% trasa.
Fakt ze po mieście to jadę 3km i koniec trasy. Silnik się nie nagrzeje i FIS pokazuje 18-20 na takim odcinku. Zimówki 20tki.
Na trasie Wawa Szczecin miałem 11.9 rzeczywiste. To było 100% autostrada.
Chyba zrobię kiedyś test i będę jeździł jedno tankowanie w trasie z prędkościami do 120 i zobaczymy czy 7 litrów jest realne. Tylko jak tym autem tak wolno jechać <niewiem> |
_________________ A8 D2 FL 3.7Q + LPG (2007-2011)
BMW E65 740d (2011-2014)
A8 D4 4.2 TDI (2014- |
|
|
|
|
bastek 4,2
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Seba
Jeżdzę: A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 39 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-01-13, 23:41
|
|
|
A może jakiś tuning oprogramowania sterownika silnika był robiony i z tąd to wysokie spalanie bo przecież wszyscy twierdzą że diesla najłatwiej tuningować. |
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2015-01-14, 09:38
|
|
|
Ja jezdzilem roznymi 3.0 TDI w a6 i w a8 i po miescie ponizej 13-14 nigdy nie schodzilem, wiec dla starszego v8 4.0 nie dziwia mnie takie wyniki, a to ze komus tam pali mniej.... temat rzeka ( stan auta przebieg, kola, kierowca, miasto, paliwo) z 1.9 kogo nie zapytac to 5 pali |
_________________ Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM. |
|
|
|
|
Ogród-Lca
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 223 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2015-01-15, 01:29
|
|
|
Mi pali tak samo jak opisuje synek a8 |
_________________ Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna ) |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-01-15, 06:19
|
|
|
Cytat: | Tak czytam on tym zużyciu i ...
Moja miała palić średnio 10 w mieście wg producenta a pali 14-15,
Teraz z 2tys km mam 13,1 z rzeczywistego tankowania (polecam aplikacje aCar na Androida),
70% miasto 30% trasa.
Fakt ze po mieście to jadę 3km i koniec trasy. Silnik się nie nagrzeje i FIS pokazuje 18-20 na takim odcinku. Zimówki 20tki.
Na trasie Wawa Szczecin miałem 11.9 rzeczywiste. To było 100% autostrada.
Chyba zrobię kiedyś test i będę jeździł jedno tankowanie w trasie z prędkościami do 120 i zobaczymy czy 7 litrów jest realne. Tylko jak tym autem tak wolno jechać |
Te 8 litrów realne jest ale przy trasach 1000km i 95% autostrada. Jeśli chcesz osiągnąć 8 litrów przy normalnej jeździe to daj sobie spokój |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2015-01-24, 12:34
|
|
|
warto zweryfikować wskazania na FIS z faktycznym zużyciem licząc na podstawie przejechanych km i dystrybutora
na FIS potrafi być bardzo duże przekłamanie nawet do 1-2l/100km (FIS pokazuje 7l/100km a faktyczne jest 8.5l/100km)
co nie zmienia faktu, że przy V8, takiej mocy, masie i quattro spalanie jest śmiesznie niskie :-D |
|
|
|
|
|
|
|
synek a8
Użytkownik
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Patrol
Jeżdzę: D4 4.2 TDI
Dołączył: 08 Lip 2013 Posty: 22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-02-10, 10:05
|
|
|
to tak na marginesie,
mój znajomy chwali się że jego A8 tak mało pali, bo FIS pokazuje poniżej 10,
ale jak go pytam, a sprawdzałeś rzeczywiste po zalaniu do fula,
to mi odpowiada: nie sprawdzałem, bo mnie to nie interesuje ile auto pali :-)
(doszedłem do wniosku, że ten typ tak ma) |
_________________ A8 D2 FL 3.7Q + LPG (2007-2011)
BMW E65 740d (2011-2014)
A8 D4 4.2 TDI (2014- |
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2015-02-12, 19:14
|
|
|
Dlatego troche "heheszkuje" z diesli jesli chodzi o ekonomie , kolega ma 4.0 tdi d3 i nie mogł uwierzyć jak rozmawialiśmy o kosztach przejazdu torun-wawa ja jak pojade droga nr 10 to potrafie trase 220 km zrobić za niecałe 60zł spalanie mam w granicach 14l LPG przy obecnej cenie gazu 1.9zł
Teraz będę jeździł autostrada ze względu na liczbe pkt karnych i zobaczę jakie wyjdzie spalanie na autobanie
w mieście pali mi przy małych dystansach i czasami dynamicznej jeździe od 20 w góre zazwyczaj 21-22l lpg zestawiając to z dieslem 14-15l i obecnych cenach jazda dieslem jest bardzo droga
wiadomo ze teraz w zime przy lpg trzeba doliczyc 1l paliwa na dzien na grzanie auta ale w lato to sie zmieni |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2015-02-13, 11:34
|
|
|
nie ma rozwiązań idealnych panowie - przy V8 i LPG trzeba stawać co max 300km na tankowanie a V8TDI przy normalnej jeździe można zrobić 1000km co jest bardzo fajne... |
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2015-02-14, 14:59
|
|
|
panton napisał/a: | nie ma rozwiązań idealnych panowie - przy V8 i LPG trzeba stawać co max 300km na tankowanie a V8TDI przy normalnej jeździe można zrobić 1000km co jest bardzo fajne... |
tu sie zgodze w zatloczonym miescie np wawa i dynamiczny styl jazdy z butlą w kole to stajesz na CPN kolego co 200 km :< czyli tankowanie co 2-3 dni bo spalanie winduje sie do 25 l na 100 |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|
|
|
kluska
Użytkownik
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 3 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: 2015-02-16, 14:50 Hamownia Bosch Service - pompowtryskiwacze
|
|
|
Podpiąć pod komputer i szukać błędów. Jeśli nic nie ma to idąc dalej sprawdziłbym jakie obciążenie na skrzynię biegu idzie z tylnego mostu. Spotkany przypadek, gdy wyciek oleju powodował cięższą pracę mostu, w efekcie pogorszenie zwiększenie nieco spalania i kilka miesięcy później awaria. Ale u ciebie to mało prawdopodobne. Puść się z kolegą w bezpiecznym miejscu od 0 do 200 i od 100 do 200. Bardziej obstawiam winę oprogramowania lub adaptacji skrzyni. Diagnozę na hamowni zrobić mozna w Bosch Diesel Service pracowni regeneracji pompowtryskiwaczy dobry sprzęt i wiedza tego serwisu to podstawa. |
|
|
|
|
|