Autor |
Wiadomość |
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2013-10-12, 18:55 [D3 02 4.2MPI
] Adaptacja akumulatora poprzez VAG 5053
|
|
|
Witam
Chciałem przeprowadzić adaptację akumulatora w swoim aucie,gdyż sprawność mojego akumulatora wynosi 100% ,na MMI pokazuje zaś 50-60%. Odpiąłem akumulator i podłączyłem ponownie,ale wskazania na MMI nie zmieniły się.Chciałem przeprowadzić adaptację skanerem VAG 5053 wg instrukcji z forum,ale nie potrafię tego zrobić.Czy ktoś używał tego skanera do przeprowadzenia tej operacji i czy w ogóle da się ją przeprowadzić tym skanerem? |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2013-10-12, 20:56
|
|
|
Ja mam (chyba ciut nowszą wersję) bo VAG 5053 ITS i u mnie pokazuje komunikat że funkcja nie dostępna w tym aucie (mam 03r) chociaż odczytać umie jaki mam akumulator
Mówimy o parametrach
61 potem 07 (kodowanie) |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2013-10-12, 23:04
|
|
|
Nie akumlatora tylko sterownika zarządzania energia ? |
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2013-10-14, 17:31
|
|
|
PABLO200 napisał/a: | Nie akumlatora tylko sterownika zarządzania energia ? |
Chodzi o wgranie do systemu,że został wymieniony akumulator,czyli raczej akumulatora. |
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2013-10-14, 20:59
|
|
|
tego to nie znam wydaje mi sie że chodzi o sterownik o którym napisałem powyżej
Nie sadze aby w akumulatorze był niby jakiś sterownik :-) |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2013-10-16, 07:45
|
|
|
Kolega (greg26) wie o czym pisze tylko prawdopodobnie jego urządzenie nie radzi sobie z zaprogramowaniem (moje też nie) może po prostu spróbuj zwykłym kabelkiem i laptopem (jak masz), ja w wolnym czasie też z ciekawości poszukam swojego starego kabelka jeszcze z czasów D2 i podepnę pod RS w latopie - to dam znać czy chodzi
Procedura:
http://wiki.ross-tech.com...ery_Replacement |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-10-16, 08:11
|
|
|
Adaptacji podlega sterownik zarządzania energia, to jego się przyucza do parametrów nowego aku. procedura vasem bez prowadzonych funkcji jest nie do ogarnięcia (czyt. po diagnozie własnej) bo kodowanie jest długie i vas rozbija na pojedyńcze bity odrazu bez jakiś podpowiedzi więc VCDS tu jest dużo fajniejszy ale jak masz płytke audi do vasa to prowadzone funkcje i pare kliknięć i zrobione
5053--- mordęga tym ogarnąć |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2013-10-16, 14:34
|
|
|
colln napisał/a: | Kolega (greg26) wie o czym pisze tylko prawdopodobnie jego urządzenie nie radzi sobie z zaprogramowaniem (moje też nie) może po prostu spróbuj zwykłym kabelkiem i laptopem (jak masz), ja w wolnym czasie też z ciekawości poszukam swojego starego kabelka jeszcze z czasów D2 i podepnę pod RS w latopie - to dam znać czy chodzi
Procedura:
http://wiki.ross-tech.com...ery_Replacement |
hehe dobre ale raczej tam jest CAN i nie bedzie działać |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-10-16, 20:43
|
|
|
no ale aby zakodowac aku jest potrzebny kod z naklejki na akumulatorze, jak pamietam?
A co w przypadku gdy aku jest kupiony poza aso? |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-10-16, 21:32
|
|
|
Kombinatoryka, czyli dobieranie kodowania z szeregu od aku o takich samych parametrach i co jest na liście kodowan. Varta moll banner i cos jeszcze. |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
emillime
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: ON
Imię: Emil
Jeżdzę: A8L D3
Dołączył: 21 Sty 2017 Posty: 12 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 2017-03-05, 19:51
|
|
|
Właśnie kupiłem takie urządzenie jak V-scan VAG 5053 ITS i niestety jestem po nieudanej próbie adaptacji akumulator (Rocket 100Ah). Może ktoś podpowie jak zrobić to tym sprzętem? Wiem że VCDSem jest łatwo i szybko ale obecnie mam tylko VAGa. |
|
|
|
|
|