Autor |
Wiadomość |
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-01-07, 10:58
|
|
|
danishow napisał/a: | drago_o napisał/a: | a przynajmniej ten po odpaleniu silnika | A nie w momencie włączania świateł mijania? |
Ruch testowy lampami wykonywany jest zawsze po odpaleniu auta, niezależnie od tego czy światła mijania są włączone czy nie.
Tak jest zarówno w D3 jak i w twojej D2.
maciek163 napisał/a: | Czy poziomowanie się nie wyłączy jeśli odepnę 1 z czujników kompletnie? |
Zawieszenie będzie na stałe w trybie awaryjnym. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
maciek163
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Lip 2016 Posty: 42 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2018-01-07, 13:27
|
|
|
maciu napisał/a: | dlaczego głupotą? przecieceż to istota tego systemu... dopasowuje _ciągle_ zasięg
świateł do wysokości budy, tego jak się bujasz na wybojach... |
Ponieważ zawieszenie dopasowuje wysokość budy- zależnie od obciążenia- żeby stała równo. Więc nie ma potrzeby dopasowania świateł względem budy- zapewne wymóg unijny, żeby światła miały samopoziomowanie. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
maciek163
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Lip 2016 Posty: 42 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2018-01-07, 15:00
|
|
|
Nie ma tutaj aktywnego samopoziomowania, korekty sa robione podejrzewam tak jak w zwykłych lampach ksenonowych- długoterminowo, a nie w czasie rzeczywistym.
Update sytuacji:
Po podłączeniu komputera i poruszaniu budą od czasu do czasu pojawiała się jakaś wartość- podobna do pozostałych kół, po wypięciu czujnika z koła lewego i wpięciu do koła prawego czujnik również pokazywał 0, więc na 95% jest to walnięty czujnik. Zamawiam lewy tył i wymieniam. Dzięki za pomoc.
Pytanie kontrolne:
Te czujniki powinny chodzić bez użycia siły czy raczej ciężko?
Mój chodził bardzo ciężko. |
|
|
|
|
|
|
|
szary824
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Sty 2017 Posty: 119 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 2018-01-07, 15:29
|
|
|
Powinny się obracać bez użycia siły. Przysłowiowym paluszkiem |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-01-07, 16:25
|
|
|
maciek163 napisał/a: | zapewne wymóg unijny, żeby światła miały samopoziomowanie. | Tak to wymóg prawny, każde seryjnie montowane światła Xenon muszą mieć samo poziomowanie by nie oślepiać innych kierowców.
FOSS napisał/a: | Tak jest zarówno w D3 jak i w twojej D2 | Faktycznie tak jest, przed chwilą sprawdzałem
maciek163 napisał/a: | Nie ma tutaj aktywnego samopoziomowania | Jest, jadąc autem po nierównościach widać jak strumień światła przemieszcza się góra-dół ...przynajmniej w mojej D2 i jeżeli tego nie ma to zapewne jest źle wykonana adaptacja
Przed ustawieniem świateł trzeba za pomocą VCDS (lub innego urządzenia diagnostycznego) wprowadzić sterownik w tryb ustawienia, wyregulować światła po czym zapisać poziom do sterownika. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-01-07, 20:20
|
|
|
dokładnie tak, pisałem też przecież widać że regulacja jest na bieżąco wystarczy jechać
na ścianę i przyhamować lub dodac gazu |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
szary824
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Sty 2017 Posty: 119 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 2018-01-07, 23:09
|
|
|
Jechać na ścianę...
maciu napisał/a: | dodac gazu |
Najlepiej "do dechy" |
|
|
|
|
|
|
|
maciek163
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Lip 2016 Posty: 42 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2018-01-08, 15:22
|
|
|
danishow napisał/a: |
maciek163 napisał/a: | Nie ma tutaj aktywnego samopoziomowania | Jest, jadąc autem po nierównościach widać jak strumień światła przemieszcza się góra-dół ...przynajmniej w mojej D2 i jeżeli tego nie ma to zapewne jest źle wykonana adaptacja |
Może ktoś potwierdzić czy tak jest w d3?
Do tej pory nigdy nie zwróciłem uwagi... |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-01-08, 16:47
|
|
|
maciek163 napisał/a: | Może ktoś potwierdzić czy tak jest w d3?
Do tej pory nigdy nie zwróciłem uwagi... |
Widać ruch lamp góra-dół.
Jak ktoś wie gdzie patrzeć to widać również kiedy soczewka skręca na boki. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
maciek163
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Lip 2016 Posty: 42 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2018-01-08, 19:12
|
|
|
Posiadam lampy biksenonowe ze statycznym doświetlaniem zakrętów i dodatkowymi długimi na żarowce. Te lampy też tak mają? |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-01-08, 20:18
|
|
|
maciek163 napisał/a: | Posiadam lampy biksenonowe ze statycznym doświetlaniem zakrętów i dodatkowymi długimi na żarowce. Te lampy też tak mają? |
Góra-dół mają wszystkie.
Na boki oczywiście tylko te które mają skrętną soczewkę - to chyba logiczne. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
maciek163
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Lip 2016 Posty: 42 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2018-01-09, 20:59
|
|
|
OK, czujnik zmieniony, podszedł od Q7, podmieniłem sam czujnik, założylem do blach z A8.
Ustawiłem światła
Przyczyna uszkodzenia czujnika- korozja wewnątrz:
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
|
|
|
|