Autor |
Wiadomość |
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2011-09-17, 08:40
|
|
|
jojo-jar napisał/a: | czy pompa oleju byla taka sama w silnikach z roku 2003 co z roku 2008( FSI )? Zna ktos odpowiedz na to pytanie |
trzeba w ETCE sprawdzić czy ma taki sam numer jak w 2003 roku wieczorem postaram się poszukać |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
jojo-jar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 205 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2011-09-17, 10:29
|
|
|
ok badyl. Czekam na wiadomosc. Posprawdzaj dokladnie zeby bylo 100% pewne. |
|
|
|
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2011-09-19, 10:20
|
|
|
nr pompy do BFM to 077 115 105 j prawdopodobnie jest taka sama pompa w nowszym silniku ale na 100 % nie jestem pewien |
_________________
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2011-09-19, 23:22
|
|
|
Nie jestem pewien na 100% (nie otwierałem głowicy w BFM), ale w obu głowicach znajdują się zawory utrzymujące pewien poziom oleju i ciśnienie w głowicy, a tym samym i na zaworach. Jeśli po dłuższym postoju (po tygodniu) przy rozruchu silnik zaklekocze tak przez kilka sekund, to jest normalne zjawisko, bo olej zdążył odpłynąć z popychaczy, a w tych silnikach olej jest dość rzadki. Natomiast na drugi dzień, no to raczej nie powinno być takiego efektu, albo co najmniej minimalny. Warto sprawdzić ciśnienie oleju w całym silniku, bo jeśli będzie w normie, to pozostają zawory w głowicach. Pompa oleju rzadko wysiada, natomiast zaworki mogą przepuszczać i auto jeździ na suchych wałkach w głowicy. Druga sprawa to popychacze, mają co robić i przy takim przebiegu to możliwe, że zaczynają się odzywać. Można zastosować środek Liqui Moly na hałasuące popychacze zaworowe - kiedyś stosowałem w AAH z przebiegiem 200 kkm i sprawdził się. Co do oleju, to raczej nie polecam półsyntetyka, a już tym bardziej ostrożnie z płukaniem. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
datelos
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip-Tronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 47 Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 86 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2011-09-20, 10:21
|
|
|
A te zawory w głowicy to gdzie są dokładnie umieszczone, i czy jest opcja wymiany samych zaworów? |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2011-09-23, 22:37
|
|
|
W tym problem, że jeszcze ich fizycznie nie widziałem. Podejrzewam że są w środkowych częściach głowic i pewnie są wymienialne. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
datelos
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip-Tronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 47 Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 86 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2011-11-15, 15:10
|
|
|
Wracając to tematu , to dzwoniłem do serwisu , a tam niespodzianka, części takiej nie mogli znaleźć. Podobno są jakieś dwa rodzaje tych zaworków. Może po VIN-ie ktoś cos poradzi. HELP(bo odpalanie o poranku to tortura dla uszu).
WAUZZZ4E33000800.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2011-12-09, 18:23 ]
Witam jestem w trakcie demontowania głowic i mam pytanie, co realizuje zmianę faz rozrządu
czy to hydraulika? Bo na prawej i lewej głowicy jest jakiś sterownik z wtyczką(w prawej głowicy od strony ścianki kabiny a w lewej od przodu auta) czy sa tam jakieś elementy hydrauliczne które się wymienia? Silnik BFM. |
|
|
|
|
Marcin A8
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 27 Kwi 2010 Posty: 14 Skąd: Skaryszew
|
Wysłany: 2011-12-10, 14:35
|
|
|
Witam
Kurcze umnie to samo klekocze jak odpalam , teraz nawet jak auto stoi w garazu w cieple to klekocze :-) koło 3 sekund , wczesniej jak stało w garazu to nie klekotało a teraz ten objaw się ujawnił .
Stojąc na zewnątrz jest dużo gorzej :-) jeden mechanik mi powiedział że pompa Oleju nie domaga i najlepiej ją wymnienić i będzie oki .
Może mi coś doradzicie bo szkoda słuchać jak autko się męczy . |
_________________ A8 cos fajnego |
|
|
|
|
|
|
|
datelos
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip-Tronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 47 Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 86 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2011-12-10, 19:05
|
|
|
Wstrzymaj się kolego z dłubaniem bo temat przerabiam 4 miesięcy. wtorek środa będzie rozebrane do końca to coś konkretnego podpowiem.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2011-12-10, 20:32
|
|
|
odważny jesteś :peace: |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcin A8
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 27 Kwi 2010 Posty: 14 Skąd: Skaryszew
|
Wysłany: 2012-01-07, 15:36
|
|
|
Klekotanie przy odpalaniu jest to rozwalony napinacz łańcucha rozrządu przy wałkach i rozciągnięty łańcuch . |
_________________ A8 cos fajnego |
|
|
|
|
datelos
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip-Tronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 47 Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 86 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2012-01-08, 19:26
|
|
|
Zamotałem nowy temat zamiast dokończyć wcześniejszy traktujący o tym samym..
Napinacz wymieniony (lewa głowica), tydzień radosi i powrót do szukania dzióry w całym.
Autko postało z godzinę lewą stroną na krawężniku i kle kle. Rano po 8h w garażu odpalam i tu niespodzianka, nic, standardowe V8.
Sznowni Koledzy potrzebny jakiś schemat ściezki olejowej do BFM-a .
Mam jeszcze opcje że są filtry oleju z zaworem zwrotnym( założe pewnikiem).
Pompa sprawdzana i niby ok. panewki ok. wałki ok. popyczacze wyglądają na ok . to gdzie u lich można straciś cisnienie na ścieżce olejowej?
I jescze jedno, wywalało błąd czujnika położenia wału czy to wpłynie n atakie zachowanie jednostki? |
|
|
|
|
|
|
|
denveco
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 332 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2023-01-17, 17:57
|
|
|
Witam. Temat jak widać bardzo rozpowszechniony. W moim przypadku każde odpalenie auta czy to po nocy, czy po rozgrzanym silniku objawia się Terkotaniem przez ok 3 sekundy. Druga sprawa to terkot czasem też jest słyszalnyspo jeździe jak np wysiądę z samochodu go nie gasząc. Wtedy np dodając delikatnie gazu terkotanie się nasila po czym słychać takie jakby puknięcie / stuknięcie nie wiem jak to nazwać po czym terkotanie ustaje, wtedy ujmę gazu i na wolnych obrotach jest już cisza. Oczywiście gdy np zwyczajnie dodam gazu to terkotanie znowu się ujawnia. Ktoś miał taki objaw i była trafnie zdiagnozowano usterka no i naprawa która okazała się sukcesem?? |
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 364 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2023-01-19, 11:20
|
|
|
Jeszcze masz zaworki zwrotne które mają za zadanie blokować cofanie się oleju z głowic na postoju. Jednak to nie tłumaczyłoby problemów na pracującym silniku. Ja widzę opcje dwie, albo walnięty napinacz (rozpadł/rozpada się ślizg, lub po prostu już napinacz nie trzyma ciśnienia oleju), albo za niskie ciśnienie oleju (choć wtedy dodanie gazu powinno poprawiać a u ciebie jest odwrotnie z tego co piszesz, więc prędzej skłaniałbym się ku pierwszemu, no chyba że nawala zawór ciśnieniowy w pompie oleju i za szybko upuszcza). |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
denveco
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 332 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2023-01-19, 15:40
|
|
|
Hmmm... To w napinaczu jest także jakiś zaworek, który może nie trzymać oleju oczywiście po za tym zaworkiem zwrotnym też mowa?? Jeśli też mowa o zaworkach zwrotnych to z tego co kojarzę to są chyba dwa po jednym na "głowicę". Pytanie pierwsze czy ich wymiana jest bezproblemowa we własnym garażowym zapleczu no i jak to zrobić? Pytanie drugie o jakich numerach szukać tych zaworków do mojego 4,2 BFM?? |
|
|
|
|
|