Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 02 4.2MPI ] hydraulika zaworów.  
Autor Wiadomość
badyl 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 344
Skąd: trójmiasto
Wysłany: 2011-09-17, 09:40   

jojo-jar napisał/a:
czy pompa oleju byla taka sama w silnikach z roku 2003 co z roku 2008( FSI )? Zna ktos odpowiedz na to pytanie


trzeba w ETCE sprawdzić czy ma taki sam numer jak w 2003 roku wieczorem postaram się poszukać
_________________

 
 
jojo-jar 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 205
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2011-09-17, 11:29   

ok badyl. Czekam na wiadomosc. Posprawdzaj dokladnie zeby bylo 100% pewne.
 
 
badyl 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 344
Skąd: trójmiasto
Wysłany: 2011-09-19, 11:20   

nr pompy do BFM to 077 115 105 j prawdopodobnie jest taka sama pompa w nowszym silniku ale na 100 % nie jestem pewien
_________________

 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2011-09-20, 00:22   

Nie jestem pewien na 100% (nie otwierałem głowicy w BFM), ale w obu głowicach znajdują się zawory utrzymujące pewien poziom oleju i ciśnienie w głowicy, a tym samym i na zaworach. Jeśli po dłuższym postoju (po tygodniu) przy rozruchu silnik zaklekocze tak przez kilka sekund, to jest normalne zjawisko, bo olej zdążył odpłynąć z popychaczy, a w tych silnikach olej jest dość rzadki. Natomiast na drugi dzień, no to raczej nie powinno być takiego efektu, albo co najmniej minimalny. Warto sprawdzić ciśnienie oleju w całym silniku, bo jeśli będzie w normie, to pozostają zawory w głowicach. Pompa oleju rzadko wysiada, natomiast zaworki mogą przepuszczać i auto jeździ na suchych wałkach w głowicy. Druga sprawa to popychacze, mają co robić i przy takim przebiegu to możliwe, że zaczynają się odzywać. Można zastosować środek Liqui Moly na hałasuące popychacze zaworowe - kiedyś stosowałem w AAH z przebiegiem 200 kkm i sprawdził się. Co do oleju, to raczej nie polecam półsyntetyka, a już tym bardziej ostrożnie z płukaniem.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
datelos 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip-Tronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 46
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 86
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2011-09-20, 11:21   

A te zawory w głowicy to gdzie są dokładnie umieszczone, i czy jest opcja wymiany samych zaworów?
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2011-09-23, 23:37   

W tym problem, że jeszcze ich fizycznie nie widziałem. Podejrzewam że są w środkowych częściach głowic i pewnie są wymienialne.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
datelos 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip-Tronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 46
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 86
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2011-11-15, 15:10   

Wracając to tematu , to dzwoniłem do serwisu , a tam niespodzianka, części takiej nie mogli znaleźć. Podobno są jakieś dwa rodzaje tych zaworków. Może po VIN-ie ktoś cos poradzi. HELP(bo odpalanie o poranku to tortura dla uszu).
WAUZZZ4E33000800.
Pozdrawiam.

[ Dodano: 2011-12-09, 18:23 ]
Witam jestem w trakcie demontowania głowic i mam pytanie, co realizuje zmianę faz rozrządu
czy to hydraulika? Bo na prawej i lewej głowicy jest jakiś sterownik z wtyczką(w prawej głowicy od strony ścianki kabiny a w lewej od przodu auta) czy sa tam jakieś elementy hydrauliczne które się wymienia? Silnik BFM.
 
 
Marcin A8 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 14
Skąd: Skaryszew
Wysłany: 2011-12-10, 14:35   

Witam
Kurcze umnie to samo klekocze jak odpalam , teraz nawet jak auto stoi w garazu w cieple to klekocze :-) koło 3 sekund , wczesniej jak stało w garazu to nie klekotało a teraz ten objaw się ujawnił .

Stojąc na zewnątrz jest dużo gorzej :-) jeden mechanik mi powiedział że pompa Oleju nie domaga i najlepiej ją wymnienić i będzie oki .

Może mi coś doradzicie bo szkoda słuchać jak autko się męczy .
_________________
A8 cos fajnego
 
 
datelos 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip-Tronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 46
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 86
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2011-12-10, 19:05   

Wstrzymaj się kolego z dłubaniem bo temat przerabiam 4 miesięcy. wtorek środa będzie rozebrane do końca to coś konkretnego podpowiem.
Pozdrawiam.
 
 
badyl 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 344
Skąd: trójmiasto
Wysłany: 2011-12-10, 20:32   

odważny jesteś :peace:
_________________

 
 
Marcin A8 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 14
Skąd: Skaryszew
Wysłany: 2012-01-07, 15:36   

Klekotanie przy odpalaniu jest to rozwalony napinacz łańcucha rozrządu przy wałkach i rozciągnięty łańcuch .
_________________
A8 cos fajnego
 
 
datelos 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip-Tronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 46
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 86
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2012-01-08, 19:26   

Zamotałem nowy temat zamiast dokończyć wcześniejszy traktujący o tym samym..
Napinacz wymieniony (lewa głowica), tydzień radosi i powrót do szukania dzióry w całym.
Autko postało z godzinę lewą stroną na krawężniku i kle kle. Rano po 8h w garażu odpalam i tu niespodzianka, nic, standardowe V8.
Sznowni Koledzy potrzebny jakiś schemat ściezki olejowej do BFM-a .
Mam jeszcze opcje że są filtry oleju z zaworem zwrotnym( założe pewnikiem).
Pompa sprawdzana i niby ok. panewki ok. wałki ok. popyczacze wyglądają na ok . to gdzie u lich można straciś cisnienie na ścieżce olejowej?
I jescze jedno, wywalało błąd czujnika położenia wału czy to wpłynie n atakie zachowanie jednostki?
 
 
denveco 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 311
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-01-17, 17:57   

Witam. Temat jak widać bardzo rozpowszechniony. W moim przypadku każde odpalenie auta czy to po nocy, czy po rozgrzanym silniku objawia się Terkotaniem przez ok 3 sekundy. Druga sprawa to terkot czasem też jest słyszalnyspo jeździe jak np wysiądę z samochodu go nie gasząc. Wtedy np dodając delikatnie gazu terkotanie się nasila po czym słychać takie jakby puknięcie / stuknięcie nie wiem jak to nazwać po czym terkotanie ustaje, wtedy ujmę gazu i na wolnych obrotach jest już cisza. Oczywiście gdy np zwyczajnie dodam gazu to terkotanie znowu się ujawnia. Ktoś miał taki objaw i była trafnie zdiagnozowano usterka no i naprawa która okazała się sukcesem??
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 259
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2023-01-19, 11:20   

Jeszcze masz zaworki zwrotne które mają za zadanie blokować cofanie się oleju z głowic na postoju. Jednak to nie tłumaczyłoby problemów na pracującym silniku. Ja widzę opcje dwie, albo walnięty napinacz (rozpadł/rozpada się ślizg, lub po prostu już napinacz nie trzyma ciśnienia oleju), albo za niskie ciśnienie oleju (choć wtedy dodanie gazu powinno poprawiać a u ciebie jest odwrotnie z tego co piszesz, więc prędzej skłaniałbym się ku pierwszemu, no chyba że nawala zawór ciśnieniowy w pompie oleju i za szybko upuszcza).
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
denveco 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 311
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-01-19, 15:40   

Hmmm... To w napinaczu jest także jakiś zaworek, który może nie trzymać oleju oczywiście po za tym zaworkiem zwrotnym też mowa?? Jeśli też mowa o zaworkach zwrotnych to z tego co kojarzę to są chyba dwa po jednym na "głowicę". Pytanie pierwsze czy ich wymiana jest bezproblemowa we własnym garażowym zapleczu no i jak to zrobić? Pytanie drugie o jakich numerach szukać tych zaworków do mojego 4,2 BFM??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.