Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 02 4.2MPI ] Jaki olej silnikowy? Tylko Motul ?  
Autor Wiadomość
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-07-06, 05:01   

dracus6662 napisał/a:
stan napisał/a:
Jeżdżę od 70 tys. a8 a zalewam orlen platinum 10w40, gdzie na wymianę (2x4,5l) przeznaczam 90 zł, zmieniam olej raz w roku czyli wydałem 630 zł. Gdybym zalewał 0w40 lm musiałbym wydać prawie 3 tys., nie odczuwam jakiejkolwiek negatywnego oddziaływania tego oleju przez ostatnie 5 lat użytkowania samochodu no i też nie mam nagaru.


z tego co mówisz to twoj SILNIK jest w stanie AGONALNYM ,wychodzi z twoich obliczeń ze olej wlewasz wiadrami!!!

jezeli wydałbyś 3000 na LM poprzez rok....!!!!!!! mało to to nazywa sie konsumpcja oleju albo wymiana na bierząco <boisie>



Chyba nie zrozumiałeś kolegi.
Zrobił autem już 70 tyś, średnią wymianę robi co 10 tyś. Czyli zrobił już 7 wymian.
7 x 90 zł = 630 zł przez obecny okres użytkowania
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-07-06, 05:58   

a ile dolał <bezradny>
 
 
stan 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 138
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2015-07-06, 11:41   

ernesto napisał/a:
Chyba nie zrozumiałeś kolegi.
Zrobił autem już 70 tyś, średnią wymianę robi co 10 tyś. Czyli zrobił już 7 wymian.
7 x 90 zł = 630 zł przez obecny okres użytkowania

100 punktów za refleks i odrobinę myślenia.
pepi napisał/a:
a ile dolał <bezradny>

Przecież jest wyraźnie napisane: na wymianę przeznaczam 2x4,5 l. Nie wlewam więcej przy wymianie niż 7,5 l czyli ile zostaje na ewentualne dolewki? Następne pytanie za 100 pkt. Kolega ernesto pewnie już zna odpowiedź a inni będą musieli przetrawić to pewnie przez najbliższe 3 dni. Czasem jest tak, że dolewam symbolicznie, a między wymianami spali mi na bagnecie od max stanu do głębokiego minimum. Ja już jeżdżę normalnie, każda skoda i passat tdi mnie wyprzedzają.
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2015-07-06, 20:04   

Jezeli olej 10w40 orlenowski to najtrafniejszy wybór to równie dobrze mozna zalać wahe 89 oktanów bo to tez benzyna <amasz>

Tyle co Ty robisz w ciągu roku to ja robie mniej niz w miesiąc , na tym oleju co sugerujesz innym nie poleciłbym frytek smażyć a dlaczego??

to tez zajmie z dobre 3 dni ;)

jezeli ktokolwiek dysponujący minimalną wiedzą w zakresie branży olejowej zobaczy te heretyki to za głowe sie zlapie <bezradny>

jezeli ktoś używa auta na co dzień w trasy to patrzy zawsze za najlepszym gatunkowo oleju dla pasjonata co trzyma w garazu to i 15w50 będzie dobry <okok> bo i tak nie porusza sie praktycznie nigdzie

10w40 orlen +zima <brawo> i nagaru nima <faktycznie>

zestawienię 2 skrajnie różnych gatunkowo oleum jeden budżetowy drugi z najwyższej połki jedyne jaka zaleta to że 10w40 orlen jest tani i na tym koniec jego zalet <jezyk>

Warto pamiętać, że jakość oleju ma kluczowy wpływ na żywotność panewek, wałków rozrządu czy turbosprężarki – elementów poddawanych największym obciążeniom, a zarazem najdroższych w naprawie

Pamiętać również trzeba że PÓŁSYNTETYK to nic innego jak MINERAŁ z domieszką składników oleju syntetycznego ;)

oleje półsyntetyczne mają niska odpornosć na wysokie temperatury, nie trzymaja parametrów przez co odkładaja się w postaci nagaru w wewnętrznych częsciach silnika co oczywiście skraca jego zywotność <onie>

ech zawsze znajdzie się ktoś z dobą radą niestety <hmm>

Pozdrawiam ;)
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
Marcin1981 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 313
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-07-06, 21:13   

Ja na MOTULU 10w40 zrobiłem 60 tkm i silnik w środku wygląda tak.Wszystko zależy od poprzedniego właściciela ,jeżeli wymieniał olej co 30 000 lub jak mu się przypomniało to nagar będzie czego byś nie wlał .

WP_20141106_003.jpg
Plik ściągnięto 80 raz(y) 218,44 KB

 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-07-06, 22:13   

nie zgodzę się tym :]
 
 
Marcin1981 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 313
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-07-06, 22:14   

wal <amasz> <cicho> ,Ja tylko jeszcze powiem że na motulu jechałem nie raz grubo powyżej 200 km/h i nic się nie stało po za tym że silnik trochę go wypił .
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2015-07-06, 22:19   

wszystko pieknie tylko firma i cenka już inna a kolega ma budżet 90 pln za 9 litrów a nie przypuszczalnie 100 za 4l więc twoja propozycja również by spaliła na panewkach niesty chociaz oferta zapewne bardziej kuszaca cenowo niż LM :]

Co do nagaru to niestety odporność temperaturowa oraz sklad olejów połsyntetycznych przyja szybszemu osadzaniu sie nagaru nieuchronnie wystarczy spojrzeć na etykiety zawartość popiołów jest wysoka oleje semi stosunkowo szybko tracą swoje parametry oleje w pełni syntetyczne nie mylic pojecia technologia oraz hydro w wiekszosci sa stosowane do wydłużonego interwału wymiany tudzież właśnie wspominam o LM , oleje syntetyczne w swoim skladzie zawieraja bogata ilość składników myjacych czego w semi jest jak na lekarstwo niestety ,jedynym krokiem pozytywnym jest czesta wymiana i stosowanie plukanki ,,,, dodatkowo porównanie motula z orlenem <boisie>

trzeba również pamietać o tym że przy każdym zimnym odpaleniu gestość robi swoje.. a nadmiar nie spalonej miszanki pływa pogładzi do czesci korbowej co równiez pogarsza parametry i tak słabego oleju nie wspominajac o kropelkach pary osadzajacej się na wewnetrznych sciankach przestrzeni korbowej , które to kropelki mieszaja się z olejem czasami mozna zaobserwować tzw majonez pod korkiem zwłaszcza bardziej uwidocznione podczas krótkich tras przy niedogrzanym silniku

według mnie optymalnym wyborem jest 5w40 napewno nie 10w a najlepszym to 0w40

pozdrawiam ;)
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-07-06, 22:22   

bo np niektóre motory mają olej wymieniany co taki przebieg 30 tys
ja kiedyś robiłem mazdę 626 w której gość wymieniał olej co 10 tys i raz na rok
przynajmniej
auto było normalnie traktowane marka oleju to ten 1
A szlamu było ze 1 centymetr autem zrobił 100 tys
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2015-07-06, 22:28   

ee tam zaraz ktoś powie że to nie wina oleju tylko silnika bo niechciał wypluć wydechem <boisie>
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
Marcin1981 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 313
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-07-06, 22:28   

Bo według mnie ten 1 jest gorszy od olejów z grupy lotos .Oklepany i mieszany z czym się da <blee>
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2015-07-06, 22:30   

ojtam ojtam ale za to tani <papa> <papa>
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
Marcin1981 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 313
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-07-06, 22:34   

Powiem tak: Jeżeli kogoś stać na konia to i na bat powinien mieć <papabuzi>
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-07-07, 05:36   

lotos nie jest aż tak złym olejem
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-07-07, 21:06   

dracus6662 napisał/a:
ee tam zaraz ktoś powie że to nie wina oleju tylko silnika bo niechciał wypluć wydechem <boisie>

Ja to powiem. Bo jeden ma kompresje 9 a inny 14 jeden nie dolewa nic a inny dolewa 10 litrów między wymianami.
Od zakupu zrobiłem 94 tyś w 1,5 roku. Olej wymieniam co 15 tyś i średnio dolewam litr od wymiany do wymiany. Obecnie od ostatniej wymiany mam przejechane 7000 km i nie dolałem ani grama oliwy.
To znaczy że mam zje....y silnik bo nie bierze oliwy ? Nie bierze litra na 1000 km.
Może niech ktoś mi odpowie na to pytanie czemu tak jest <bezradny>
Konsumpcja oleju nie wróży nic dobrego i nie jest wskazana. Komora spalania ma być szczelna. Ma dostawać paliwo i powietrze. To nie jest kosiarka.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.