Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 02 4.2MPI ] Jaki olej silnikowy? Tylko Motul ?  
Autor Wiadomość
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2015-07-28, 17:49   

osobiście poleciłbym 0w40 lm synthoil energy , 10w bym nie lal chyba ze na tor <amasz>
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
hrabuncio 
Użytkownik


Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 42
Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 10
Skąd: Lubin
Wysłany: 2015-12-04, 02:06   

Witam, po przeczytaniu wszystkich możliwych informacji na temat oleju zastanawiam się co teraz mam wlać. Pod uwagę biorę: Liqui Moly 5W40 Synthoil High Tech, Liqui Moly 5W40 Top Tec 4100, Shell Helix ultra 5W40, Valvoline SynPower XTreme C3 5W40. Auto jeździło w Niemczech na ROWE HIGHTEC MULTI SYNT DPF SAE 5W-30, w Polsce zalałem Castrola 5W30.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-12-04, 05:50   

Ja przy następnej wymianie wlewam to -> http://www.a8team.pl/oleje-sort-vt18037.htm
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-12-04, 09:13   

hrabuncio napisał/a:
w Polsce zalałem Castrola 5W30.


Tyle fajnych olei wymieniłes a najgorszy syf zalałeś.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-12-04, 10:04   

on chyba nie świadomy tego co leje :]
 
 
hrabuncio 
Użytkownik


Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 42
Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 10
Skąd: Lubin
Wysłany: 2015-12-04, 10:41   

Ludzie wiem, że waszym zdaniem mam zalane gówno. Olej wymieniłem szybko po kupnie auta i wlałem to co zaleca Audi. W A6C6 2.7 TDI lałem to samo i nie było problemów. Po przeczytaniu informacji, że nie jest to dobry olej dla tego silnika chcę go wymienić na lepszy. Pytam się was który najlepiej z wymienionych olejów zalać. Czy między nimi są jakieś istotne różnice poza ceną?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-12-04, 10:59   

Kazdy z wymienionych poza tym zalanym jest lepszy.
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-12-04, 13:42   

Ja juz kiedys pisałem ale jeszcze raz napiszę.

Każdy olej spełniający klasę podaną jako wymóg przez producenta jest dobry byle to nie był Castrol (bo zawala silnik nagarami). Przy wyborze konkretnego produktu trzeba kierowac się następującymi parametrami:

1) Minerał/Półsyntetyk/Syntetyk. Zawsze sprawdzcie to na opakowaniu bo liczba W wcale o tym nie mówi jednoznacznie. Są w pełni syntetyczne oleje 10W40 a są i mineralne 10W40 więc na to trzeba zwaracać uwagę. W miarę posiadanych środków idziemy w stronę oleju syntetycznego (najlepiej w pełni syntetyczny olej)
2) Lepkość w temperaturach (0W - 60W). Dobieramy tak aby olej odpowiadał jak najbardziej warunkom atmosferycznym które mamy. Ja wybrałem 5W50 ale gdbym auto trzymał w garażu pod domem to bym poszedł w jakieś 10W60 a to dlatego że w trasie silniki mają u mnie ciężko.
3) Ryzyko kupienia oryginalnego produktu. Przy wyborze marki trzeba przekalkulować czy lepiej ryzykować kupno podrabianego mobila, czy lepiej pójść w coś niszowego czego raczej nikt nie podrabia i mamy dużą pewność że kupujemy oryginał (ja akurat leję Mobila bo mam go z pewnego źródła)

Finito - Marka nie jest ważna (bo praktycznie każdy producent oleju w jednej grupie handlowej ma tą samą bazę) chyba że ktoś nasłuchał się bełkotu o wyższosci świąt bożego narodzenia nad wielkanocnymi i ma zamiar wszczynać tutaj dyskusję która i tak niczego nie wniesie.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-12-04, 13:48   

Ja mogę polecić Liqui Moly Top Tec bo po zalaniu jest duża różnica w pracy silnika(wcześniej helmut lał Aral). Słychać od pierwszego odpalenia na nowym oleju różnicę. Silnik pracuje ciszej i "łagodniej" (oczywiście pod względem odgłosów). W jeździe nie zaobserwowałem różnicy :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2015-12-04, 21:36   

ja zalewałem zalewam i będę zalewac zawsze Liqui Moly 0w40 synthoil energy olej w pełni syntetyczny , kupywany od lat w jednym niezmiennym miejscu prosto od dystrybutora w duisburgu , oryginalny produkt , zero podróbek , wiec również z czystym sumieniem polecam LM

pytanie czemu 0w a nie 5 czy 10 ?

auto stoi obecnie na parkingu nie zadaszonym przy zimnym silniku i temp krecącej sie kolo 0 czy to na - czy + to zawsze 0w bierze przewagę ;)

Ps ile oleju sie miesci w 4,2 mpi?? wydaje mi sie ze na max na bagnecie to 7,600 litra <hmm>

a uszczelka pod korek jest wymienna?
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-12-04, 23:35   

Było kiedyś na forum. Pamiętam ze na stronie elfa sprawdzał ktoś i 8l było podane. Dzisiaj jak szukałem to nie ma na stronie elfa podane silnika tylko skrzynia i przekładnie.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-12-05, 21:59   

LIQUI MOLY podaje 7,5L dla wszystkich 3,7 40V i 4,2 40V, z resztą inne programy też tyle podają.
Link do strony LM: http://www.liqui-moly.ch/...lwegweiser.html
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-12-05, 22:30   

Do ABZ na sucho wchodzi prawie 10 litrów. Na wymiane wchodzi 8 litrow (oczywiscie taka z filtrem)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Inter32 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 233
Skąd: Wyszków
Wysłany: 2015-12-05, 23:27   

Na wymianę do ABZ wchodzi 7.5 litra
 
 
leon0376 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 383
Skąd: FR
Wysłany: 2015-12-06, 15:52   

Ją w BFM-ie już kilka razy zmienialem oleum i zawsze wchodzi dwie bańki po 4L.Na bagnecie "max".
_________________
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.