Autor |
Wiadomość |
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2015-07-28, 17:49
|
|
|
osobiście poleciłbym 0w40 lm synthoil energy , 10w bym nie lal chyba ze na tor |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
hrabuncio
Użytkownik
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 42 Dołączył: 28 Maj 2015 Posty: 10 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-12-04, 02:06
|
|
|
Witam, po przeczytaniu wszystkich możliwych informacji na temat oleju zastanawiam się co teraz mam wlać. Pod uwagę biorę: Liqui Moly 5W40 Synthoil High Tech, Liqui Moly 5W40 Top Tec 4100, Shell Helix ultra 5W40, Valvoline SynPower XTreme C3 5W40. Auto jeździło w Niemczech na ROWE HIGHTEC MULTI SYNT DPF SAE 5W-30, w Polsce zalałem Castrola 5W30. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-12-04, 05:50
|
|
|
Ja przy następnej wymianie wlewam to -> http://www.a8team.pl/oleje-sort-vt18037.htm |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-12-04, 09:13
|
|
|
hrabuncio napisał/a: | w Polsce zalałem Castrola 5W30. |
Tyle fajnych olei wymieniłes a najgorszy syf zalałeś. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-12-04, 10:04
|
|
|
on chyba nie świadomy tego co leje |
|
|
|
|
hrabuncio
Użytkownik
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 42 Dołączył: 28 Maj 2015 Posty: 10 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-12-04, 10:41
|
|
|
Ludzie wiem, że waszym zdaniem mam zalane gówno. Olej wymieniłem szybko po kupnie auta i wlałem to co zaleca Audi. W A6C6 2.7 TDI lałem to samo i nie było problemów. Po przeczytaniu informacji, że nie jest to dobry olej dla tego silnika chcę go wymienić na lepszy. Pytam się was który najlepiej z wymienionych olejów zalać. Czy między nimi są jakieś istotne różnice poza ceną? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-12-04, 10:59
|
|
|
Kazdy z wymienionych poza tym zalanym jest lepszy. |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-12-04, 13:42
|
|
|
Ja juz kiedys pisałem ale jeszcze raz napiszę.
Każdy olej spełniający klasę podaną jako wymóg przez producenta jest dobry byle to nie był Castrol (bo zawala silnik nagarami). Przy wyborze konkretnego produktu trzeba kierowac się następującymi parametrami:
1) Minerał/Półsyntetyk/Syntetyk. Zawsze sprawdzcie to na opakowaniu bo liczba W wcale o tym nie mówi jednoznacznie. Są w pełni syntetyczne oleje 10W40 a są i mineralne 10W40 więc na to trzeba zwaracać uwagę. W miarę posiadanych środków idziemy w stronę oleju syntetycznego (najlepiej w pełni syntetyczny olej)
2) Lepkość w temperaturach (0W - 60W). Dobieramy tak aby olej odpowiadał jak najbardziej warunkom atmosferycznym które mamy. Ja wybrałem 5W50 ale gdbym auto trzymał w garażu pod domem to bym poszedł w jakieś 10W60 a to dlatego że w trasie silniki mają u mnie ciężko.
3) Ryzyko kupienia oryginalnego produktu. Przy wyborze marki trzeba przekalkulować czy lepiej ryzykować kupno podrabianego mobila, czy lepiej pójść w coś niszowego czego raczej nikt nie podrabia i mamy dużą pewność że kupujemy oryginał (ja akurat leję Mobila bo mam go z pewnego źródła)
Finito - Marka nie jest ważna (bo praktycznie każdy producent oleju w jednej grupie handlowej ma tą samą bazę) chyba że ktoś nasłuchał się bełkotu o wyższosci świąt bożego narodzenia nad wielkanocnymi i ma zamiar wszczynać tutaj dyskusję która i tak niczego nie wniesie. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-12-04, 13:48
|
|
|
Ja mogę polecić Liqui Moly Top Tec bo po zalaniu jest duża różnica w pracy silnika(wcześniej helmut lał Aral). Słychać od pierwszego odpalenia na nowym oleju różnicę. Silnik pracuje ciszej i "łagodniej" (oczywiście pod względem odgłosów). W jeździe nie zaobserwowałem różnicy |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2015-12-04, 21:36
|
|
|
ja zalewałem zalewam i będę zalewac zawsze Liqui Moly 0w40 synthoil energy olej w pełni syntetyczny , kupywany od lat w jednym niezmiennym miejscu prosto od dystrybutora w duisburgu , oryginalny produkt , zero podróbek , wiec również z czystym sumieniem polecam LM
pytanie czemu 0w a nie 5 czy 10 ?
auto stoi obecnie na parkingu nie zadaszonym przy zimnym silniku i temp krecącej sie kolo 0 czy to na - czy + to zawsze 0w bierze przewagę
Ps ile oleju sie miesci w 4,2 mpi?? wydaje mi sie ze na max na bagnecie to 7,600 litra
a uszczelka pod korek jest wymienna? |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-12-05, 22:30
|
|
|
Do ABZ na sucho wchodzi prawie 10 litrów. Na wymiane wchodzi 8 litrow (oczywiscie taka z filtrem) |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
Inter32
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 233 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 2015-12-05, 23:27
|
|
|
Na wymianę do ABZ wchodzi 7.5 litra |
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2015-12-06, 15:52
|
|
|
Ją w BFM-ie już kilka razy zmienialem oleum i zawsze wchodzi dwie bańki po 4L.Na bagnecie "max". |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
|