Autor |
Wiadomość |
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-02-24, 22:43
|
|
|
U mnie gaz jest ustawiony ze ma podawać do końca zakresu obrotów bez przelaczania na PB.
Zenith, barracudy, kme twin.
Podobnie jak u Daniela przelacza mi przy 20-25°.
Ale żeby nie robić OT. Dopóki lalem castrola to fakt potrafilem dolac nawet ze 2 litry na 10kkm. Po wymianie na Liqui Molly dolewam max do 1L.
Kolega Preston81 chwalil się ostatnio ze miedzy wymianami dolał zaledwie 2setki. A uwierz...on potrafi auto skatowac |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Gecio
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2017-02-24, 23:08
|
|
|
Aha czyli rozmawiamy o tym samym. Ja z tego co pamiętam miałem 35 stopni i zarzucał gaz. Jeżeli chodzi o podzespoły jakie były wrzucone to musiałbym w papiery spojrzeć bo nie pamiętam.
No i widzisz jesteśmy w domu. Castrola 2l a Omegi właśnie jeździły na Castrolu 5W40 i 10W40.
W A8 tamtego roku też zalałem Castrola 5W30 ale po zmianie na Liqui Moly 5W30 wiem że Castrola już nie zaleje do żadnego auta... |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-02-24, 23:30
|
|
|
Cytat: | W A8 tamtego roku też zalałem Castrola 5W30 ale po zmianie na Liqui Moly 5W30 wiem że Castrola już nie zaleje do żadnego auta... |
No i jesteśmy w domu jednak wiecej ma się rodzaj / firma oleju do jego spalania niż samo LPG...
Castrol to syf, niestety |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Gecio
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2017-02-24, 23:32
|
|
|
Nie wiem czy to prawda ale gość tu w sklepie mówił o rozlewni Castrola na Ukrainie więc to by wszystko wyjaśniało... |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2017-02-25, 05:38
|
|
|
wyjasni wszystko czyli kolego pierdoły piszesz ....
jeżeli silnik bierze olej to potrzebuje remontu
jeżeli na lpg bierze to i na pb bierze
w ciągu roku robie 50tys km czasem więcej
olej leje tylko w pełni syntetyczny LIQUI MOLY 0W40 i nie zauwazlem poboru, znikomy rzędu może 600 ml ale trudno auto jest z 2003r i ma prawo
gaz przełącza mi się przy uzyskaniu temperatury nie obrotów,
i nie mam tzw dotrysku pb na wyższych obrotach
o lpg masz taką świadomość jak NASA o Marsie sprawa z olejami również...
bez urazy ale zrzuciłeś kiedyś mise? widziałeś jak wygląda twój silnik od spodu?\\
odkreć bynajmniej korek wlewu oleju i przejedz palcem a później podziel się tym co zauważyłeś |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2017-02-25, 10:52
|
|
|
Widzę, że nieświadomie burze rozpętałem
Czyli rozumiem, że jak mam oleju troszkę za dużo to nie wydmucha mi uszczelek ani nic?
Bo czytałem gdzieś o czymś takim. |
|
|
|
|
|
|
|
Gecio
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2017-02-25, 11:51
|
|
|
dracus6662 napisał/a: | wyjasni wszystko czyli kolego pierdoły piszesz ....
jeżeli silnik bierze olej to potrzebuje remontu
jeżeli na lpg bierze to i na pb bierze
w ciągu roku robie 50tys km czasem więcej
olej leje tylko w pełni syntetyczny LIQUI MOLY 0W40 i nie zauwazlem poboru, znikomy rzędu może 600 ml ale trudno auto jest z 2003r i ma prawo
gaz przełącza mi się przy uzyskaniu temperatury nie obrotów,
i nie mam tzw dotrysku pb na wyższych obrotach
lpg masz taką świadomość jak NASA o Marsie sprawa z olejami również...
bez urazy ale zrzuciłeś kiedyś mise? widziałeś jak wygląda twój silnik od spodu?\\
odkreć bynajmniej korek wlewu oleju i przejedz palcem a później podziel się tym co zauważyłeś |
Uważaj bo Ci żyłka pęknie z tak ogromnej wiedzy o motoryzacji przez którą w okolicach Wrocławia wszyscy warsztaty zamykają bo mają takich speców jak Ty
Ba nawet widziałem cały silnik od dołu, od góry a na koniec w częściach
Chcesz to wyśle Ci nawet zdjęcia zatartego silnika 4.2 z 2003r
Żegnam i bez odbioru w tym temacie. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-02-25, 13:46
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | słuchaj, no fakt nie ma sensu sie kłócić... Ty uważasz, ze każdy silnik z lpg będzie spalał więcej oleju, a my, jeżdżący V8 z lpg mówimy z doświadczenia (bo jaki sens jest tu kłamać ) że nie zaobserwowaliśmy żadnego większego ubytku po przejechaniu 10kkm...więc niech tak zostanie |
U mnie też LPG w kilku już autach na przestrzeni kilkunastu lat.
Same V6 i V8.
I dodatkowego zużycia oleju po montażu LPG nie zauważyłem
Ale... warto zauważyć w tym pewną prawidłowość...
Bo skoro wiele osób twierdzi, że po montażu LPG auto zaczęło brać olej to z pytaniami należy skierować się do firmy montującej tą instalację.
Bo nagminną praktyką jest to, że wielu montażystów do nawiercania kolektora dolotowego pod wtryskiwacze LPG w ogóle go nie zdejmuje.
Bajki nt. odkurzania czy odsyssania opiłków do mnie nie przemawiają i widziałem już silniki po montażu LPG które z "nieznanych przyczyn" traciły kompresję.
Niedawno miałem właśnie takie A6C6 4.2V8 - po montażu LPG silnik okazał się złomem a na gładziach cylindrów widać było rysy. Zamiast naprawiać właściciel zdecydował się na kupno drugiego silnika ale niestety kupić zdrowe BAT graniczy z cudem - finalnie zaszczepiliśmy mu 4.2V8 BBK z S4B6. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2017-02-25, 22:03
|
|
|
Gecio napisał/a: | (...) Tylko i włącznie Liqui Moly 5W30 Przeszedłem na ten olej z Castrola 5W30 i jest różnica |
Z Castrola Edge 5W-30 przeszełem na LM 0W-40. Praca silnika bez porównania. Rozruch bez żadnych stuków na popychaczach nawet po 3 tygodniowym postoju. Ponieważ silnik już leciwy to przy przebiegu 115 tys. km. zalałem Valvoline MaxLife 5W-40. Niestety, praca silnika a konkretnie dźwięk w porównaniu do LM nieco gorszy (i po długim postoju potrafi kilka sekund postukać lekko na popychaczu) więc w tym roku zamiaruję ponownie wrócić do LM albo do oleju 0W. Porównywałem charakterystyki olejów i np. Motul 8100 X-max czy Valvoilne SynPower (oba 0W-40) mają podobne parametry co LM. Podejrzewam, że gęstość też ma znaczenie, bo jednak przeszedłem z 0W na 5W. Producent zaleca do BFM olej 5W, ale u nas zima mroźna i jednak zauważyem, że 0W lepiej się sprawdza. Zauważyłem także, że na oleju 0W między wymianami nie dolewam oleju, natomiast przy 5W dodatkowo dolewałem około 0,5 litra (jeżdżę spokojnie i raczej na trasach). |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2017-02-27, 18:39
|
|
|
dracus6662 napisał/a: | eżeli silnik bierze olej to potrzebuje remontu | - to 80 % audi na rynku potrzebuje go |
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2017-02-28, 00:16
|
|
|
raftor napisał/a: | http://allegro.pl/liqui-moly-synthoil-energy-0w40-5l-1361-9515-i6520894263.html
to będzie ten LM o którym mowa? |
Tak |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2017-02-28, 16:45
|
|
|
Gecio napisał/a: | Ba nawet widziałem cały silnik od dołu, od góry a na koniec w częściach |
więcej nie chcę wiedzieć a zwłaszcza koniec twojej wypowiedzi ....
kto mądry posłucha kto" mondżęjszy " będzie silnik w częściach oglądał
największym kłopotem przelania silnika może być jego zassanie i wyrzucenie przez wydech a po drodze są katy o ile je się ma to takie akcje są dla nich bardzo niepożądane...
koreczek spustowy i upuscic troszkę oleju ..
wydmuchanie jakiś uszczelek jest również prawdopodobne .. najdorzej jeżeli odzwierciedliłoby się to na uszczelniaczu wału ...
osobiście po zalaniu silnika olejem syntetycznym odniosłem pozytywne wrazenie przy odpalaniu -zimnym rozruchu po kilku dniach czy tez zimnym rozruchu poczas zimy
jeżeli konsumpcja oleju następuje na pułapie bak paliwa 5l oleju to już można i super złoto zalac i tak nic nie pomoze
a ogólnie o ile już ktoś zainteresowany kupnem tego oleju z alle .. to swróccie uwagę na to czy banka nie przecieka przy korku to znaczy ze olej jest z rozlewni a nie ori pakowany ... wskazuje również na to cena bo jest niepokojąco niska .... no chyba ze lany w plastikowe banki z 100l beczki |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2017-02-28, 18:33
|
|
|
dracus6662 napisał/a: | a ogólnie o ile już ktoś zainteresowany kupnem tego oleju z alle .. to swróccie uwagę na to czy banka nie przecieka przy korku to znaczy ze olej jest z rozlewni a nie ori pakowany ... wskazuje również na to cena bo jest niepokojąco niska .... no chyba ze lany w plastikowe banki z 100l beczki |
Ja tylko poglądowo wrzuciłem link, ciężko dostać ten olej widze. Oleje wole kupować w sprawdzonym źródle aby nie kupic podróbki 40zł więcej ale jest spokój.
Miałem x clean później valvoline na próbe oba syntetyki, lepsze wrażenia na x clean więc teraz zaleje LM jestem ciekawy rozwoju sytuacji. |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2017-02-28, 19:29
|
|
|
dracus6662 napisał/a: | (...)a ogólnie o ile już ktoś zainteresowany kupnem tego oleju z alle .. to swróccie uwagę na to czy banka nie przecieka przy korku to znaczy ze olej jest z rozlewni a nie ori pakowany ... wskazuje również na to cena bo jest niepokojąco niska .... no chyba ze lany w plastikowe banki z 100l beczki |
To ten olej. Kupowałem roku temu u tego człowieka: http://www.kolegaberlin.p...gy-0W40-5L.html i mogę polecić, wszystko było ok. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|