Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 02 4.2MPI ] Jaki olej silnikowy? Tylko Motul ?  
Autor Wiadomość
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-02-24, 22:43   

U mnie gaz jest ustawiony ze ma podawać do końca zakresu obrotów bez przelaczania na PB.
Zenith, barracudy, kme twin.

Podobnie jak u Daniela przelacza mi przy 20-25°.


Ale żeby nie robić OT. Dopóki lalem castrola to fakt potrafilem dolac nawet ze 2 litry na 10kkm. Po wymianie na Liqui Molly dolewam max do 1L.
Kolega Preston81 chwalil się ostatnio ze miedzy wymianami dolał zaledwie 2setki. A uwierz...on potrafi auto skatowac <boisie>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gecio 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 22 Paź 2016
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2017-02-24, 23:08   

Aha czyli rozmawiamy o tym samym. Ja z tego co pamiętam miałem 35 stopni i zarzucał gaz. Jeżeli chodzi o podzespoły jakie były wrzucone to musiałbym w papiery spojrzeć bo nie pamiętam.

No i widzisz jesteśmy w domu. Castrola 2l a Omegi właśnie jeździły na Castrolu 5W40 i 10W40.

W A8 tamtego roku też zalałem Castrola 5W30 ale po zmianie na Liqui Moly 5W30 wiem że Castrola już nie zaleje do żadnego auta...
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-02-24, 23:30   

Cytat:
W A8 tamtego roku też zalałem Castrola 5W30 ale po zmianie na Liqui Moly 5W30 wiem że Castrola już nie zaleje do żadnego auta...


No i jesteśmy w domu <okok> jednak wiecej ma się rodzaj / firma oleju do jego spalania niż samo LPG...

Castrol to syf, niestety <bezradny>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gecio 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 22 Paź 2016
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2017-02-24, 23:32   

Nie wiem czy to prawda ale gość tu w sklepie mówił o rozlewni Castrola na Ukrainie więc to by wszystko wyjaśniało...
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2017-02-25, 05:38   

wyjasni wszystko czyli kolego pierdoły piszesz ....

jeżeli silnik bierze olej to potrzebuje remontu <bezradny>

jeżeli na lpg bierze to i na pb bierze

w ciągu roku robie 50tys km czasem więcej

olej leje tylko w pełni syntetyczny LIQUI MOLY 0W40 i nie zauwazlem poboru, znikomy rzędu może 600 ml ale trudno auto jest z 2003r i ma prawo

gaz przełącza mi się przy uzyskaniu temperatury nie obrotów,

i nie mam tzw dotrysku pb na wyższych obrotach <bezradny>


o lpg masz taką świadomość jak NASA o Marsie sprawa z olejami również...

bez urazy ale zrzuciłeś kiedyś mise? widziałeś jak wygląda twój silnik od spodu?\\

odkreć bynajmniej korek wlewu oleju i przejedz palcem a później podziel się tym co zauważyłeś ;)
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
Gunner 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 358
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2017-02-25, 10:52   

Widzę, że nieświadomie burze rozpętałem :D

Czyli rozumiem, że jak mam oleju troszkę za dużo to nie wydmucha mi uszczelek ani nic? :P

Bo czytałem gdzieś o czymś takim.
 
 
Gecio 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 22 Paź 2016
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2017-02-25, 11:51   

dracus6662 napisał/a:
wyjasni wszystko czyli kolego pierdoły piszesz ....

jeżeli silnik bierze olej to potrzebuje remontu <bezradny>

jeżeli na lpg bierze to i na pb bierze

w ciągu roku robie 50tys km czasem więcej

olej leje tylko w pełni syntetyczny LIQUI MOLY 0W40 i nie zauwazlem poboru, znikomy rzędu może 600 ml ale trudno auto jest z 2003r i ma prawo

gaz przełącza mi się przy uzyskaniu temperatury nie obrotów,

i nie mam tzw dotrysku pb na wyższych obrotach <bezradny>

lpg masz taką świadomość jak NASA o Marsie sprawa z olejami również...

bez urazy ale zrzuciłeś kiedyś mise? widziałeś jak wygląda twój silnik od spodu?\\

odkreć bynajmniej korek wlewu oleju i przejedz palcem a później podziel się tym co zauważyłeś ;)





Uważaj bo Ci żyłka pęknie z tak ogromnej wiedzy o motoryzacji przez którą w okolicach Wrocławia wszyscy warsztaty zamykają bo mają takich speców jak Ty :)

Ba nawet widziałem cały silnik od dołu, od góry a na koniec w częściach :)
Chcesz to wyśle Ci nawet zdjęcia zatartego silnika 4.2 z 2003r :)


Żegnam i bez odbioru w tym temacie.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-02-25, 13:46   

martin_rs4 napisał/a:
słuchaj, no fakt nie ma sensu sie kłócić... Ty uważasz, ze każdy silnik z lpg będzie spalał więcej oleju, a my, jeżdżący V8 z lpg mówimy z doświadczenia (bo jaki sens jest tu kłamać <bezradny> ) że nie zaobserwowaliśmy żadnego większego ubytku po przejechaniu 10kkm...więc niech tak zostanie <hihi>

U mnie też LPG w kilku już autach na przestrzeni kilkunastu lat.
Same V6 i V8.
I dodatkowego zużycia oleju po montażu LPG nie zauważyłem :)


Ale... warto zauważyć w tym pewną prawidłowość...
Bo skoro wiele osób twierdzi, że po montażu LPG auto zaczęło brać olej to z pytaniami należy skierować się do firmy montującej tą instalację.
Bo nagminną praktyką jest to, że wielu montażystów do nawiercania kolektora dolotowego pod wtryskiwacze LPG w ogóle go nie zdejmuje.

Bajki nt. odkurzania czy odsyssania opiłków do mnie nie przemawiają i widziałem już silniki po montażu LPG które z "nieznanych przyczyn" traciły kompresję.
Niedawno miałem właśnie takie A6C6 4.2V8 - po montażu LPG silnik okazał się złomem a na gładziach cylindrów widać było rysy. Zamiast naprawiać właściciel zdecydował się na kupno drugiego silnika ale niestety kupić zdrowe BAT graniczy z cudem - finalnie zaszczepiliśmy mu 4.2V8 BBK z S4B6.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2017-02-25, 22:03   

Gecio napisał/a:
(...) Tylko i włącznie Liqui Moly 5W30 :) Przeszedłem na ten olej z Castrola 5W30 i jest różnica :)


Z Castrola Edge 5W-30 przeszełem na LM 0W-40. Praca silnika bez porównania. Rozruch bez żadnych stuków na popychaczach nawet po 3 tygodniowym postoju. Ponieważ silnik już leciwy to przy przebiegu 115 tys. km. zalałem Valvoline MaxLife 5W-40. Niestety, praca silnika a konkretnie dźwięk w porównaniu do LM nieco gorszy (i po długim postoju potrafi kilka sekund postukać lekko na popychaczu) więc w tym roku zamiaruję ponownie wrócić do LM albo do oleju 0W. Porównywałem charakterystyki olejów i np. Motul 8100 X-max czy Valvoilne SynPower (oba 0W-40) mają podobne parametry co LM. Podejrzewam, że gęstość też ma znaczenie, bo jednak przeszedłem z 0W na 5W. Producent zaleca do BFM olej 5W, ale u nas zima mroźna i jednak zauważyem, że 0W lepiej się sprawdza. Zauważyłem także, że na oleju 0W między wymianami nie dolewam oleju, natomiast przy 5W dodatkowo dolewałem około 0,5 litra (jeżdżę spokojnie i raczej na trasach).
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2017-02-27, 18:39   

dracus6662 napisał/a:
eżeli silnik bierze olej to potrzebuje remontu
- to 80 % audi na rynku potrzebuje go :]
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2017-02-27, 20:10   

http://allegro.pl/liqui-m...6520894263.html

to będzie ten LM o którym mowa?
 
 
Gunner 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 358
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2017-02-28, 00:16   

raftor napisał/a:
http://allegro.pl/liqui-moly-synthoil-energy-0w40-5l-1361-9515-i6520894263.html

to będzie ten LM o którym mowa?


Tak ;)
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2017-02-28, 16:45   

Gecio napisał/a:
Ba nawet widziałem cały silnik od dołu, od góry a na koniec w częściach


więcej nie chcę wiedzieć a zwłaszcza koniec twojej wypowiedzi ....

kto mądry posłucha kto" mondżęjszy " będzie silnik w częściach oglądał <jezyk2>

największym kłopotem przelania silnika może być jego zassanie i wyrzucenie przez wydech a po drodze są katy o ile je się ma to takie akcje są dla nich bardzo niepożądane...

koreczek spustowy i upuscic troszkę oleju ..

wydmuchanie jakiś uszczelek jest również prawdopodobne .. najdorzej jeżeli odzwierciedliłoby się to na uszczelniaczu wału ...

osobiście po zalaniu silnika olejem syntetycznym odniosłem pozytywne wrazenie przy odpalaniu -zimnym rozruchu po kilku dniach czy tez zimnym rozruchu poczas zimy

jeżeli konsumpcja oleju następuje na pułapie bak paliwa 5l oleju to już można i super złoto zalac i tak nic nie pomoze :P

a ogólnie o ile już ktoś zainteresowany kupnem tego oleju z alle .. to swróccie uwagę na to czy banka nie przecieka przy korku to znaczy ze olej jest z rozlewni a nie ori pakowany ... wskazuje również na to cena bo jest niepokojąco niska .... no chyba ze lany w plastikowe banki z 100l beczki
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2017-02-28, 18:33   

dracus6662 napisał/a:
a ogólnie o ile już ktoś zainteresowany kupnem tego oleju z alle .. to swróccie uwagę na to czy banka nie przecieka przy korku to znaczy ze olej jest z rozlewni a nie ori pakowany ... wskazuje również na to cena bo jest niepokojąco niska .... no chyba ze lany w plastikowe banki z 100l beczki


Ja tylko poglądowo wrzuciłem link, ciężko dostać ten olej widze. Oleje wole kupować w sprawdzonym źródle aby nie kupic podróbki :) 40zł więcej ale jest spokój.

Miałem x clean później valvoline na próbe oba syntetyki, lepsze wrażenia na x clean więc teraz zaleje LM jestem ciekawy rozwoju sytuacji.
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2017-02-28, 19:29   

dracus6662 napisał/a:
(...)a ogólnie o ile już ktoś zainteresowany kupnem tego oleju z alle .. to swróccie uwagę na to czy banka nie przecieka przy korku to znaczy ze olej jest z rozlewni a nie ori pakowany ... wskazuje również na to cena bo jest niepokojąco niska .... no chyba ze lany w plastikowe banki z 100l beczki


To ten olej. Kupowałem roku temu u tego człowieka: http://www.kolegaberlin.p...gy-0W40-5L.html i mogę polecić, wszystko było ok.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.