Autor |
Wiadomość |
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2017-06-18, 11:08
|
|
|
marekp750 napisał/a: | pebo napisał/a: | ...
I jeden parametr mnie zadziwia: Viscosity at 100 °C 18 mmkw/s, gdzie najlepsze dotąd LM miało 14. Co wy na to? |
Hej
Tzw. lepkość kinematyczna w 100 st C.
Np. Valvoline 5W50 VR1 posiada taką samą 18 mm2/s.
Karta produktu VR1
Fajnie, że zwróciłeś uwagę na ten parametr. Jest to jeden z ważniejszych parametrów oleju.
Mało kto na to patrzy. |
Dzięki. Na olejach się nie znam a mój ostatni kontakt z chemią skończył się w 4 klasie ogólniaka. Próbuję rozkminiać temat, choć czasami to czarna magia. Po obserwacjach praktycznych przy BFM zauważyłem, że 5W-30 sprawdza się dobrze, tak jak zaleca producent. Jeśli więcej się jeździ latem, z włączoną klimatyzacją, albo na wyższych obrotach, to nie zaszkodzi przejść na W-40 - im mniej miejsca w komorze silnikowej tym gorsze chłodzenie silnika i wyższy indeks powinien pomóc. Z kolei zimą, zwłaszcza u nas na Podlasiu, potrafi przymrozić i stosowanie 0W- zamiast 5W- niweluje przykry dźwięk popychaczy przy porannym rozruchu. Z tego względu dobrze się u nas sprawuje własnie LM 0W-40. ENEOS to trochę wynalazek w Polsce i Europie, ale w Japonii producent (JX Nippon Oil & Enegry) posiada około 40% udział w rynku sprzedaży - to dość dużo. Inna sprawa, że V8-ki to spore piece. Wchodzi tam 8 litrów oleju i nie oszukujmy się, motor (pompa) musi to wszystko dość szybko i sprawnie przetłoczyć. I tu chyba dobrym pomysłem są oleje lekkiego biegu (nie mylić z Long Life).
[ Dodano: 2017-06-18, 12:15 ]
Anepu napisał/a: | 5w30 to do diesla do benzyny będzie 5w40 ja w swoim zalewam LM 5w40 synthoil high tech |
Krzysztof, no nie do końca:
- karta produktu i czytamy: "ZASTOSOWANIE: Całoroczny olej do silników benzynowych i Diesla. Szczególnie zalecany do długich interwałów wymiany i wysokich obciążeń".
[ Dodano: 2017-06-18, 12:19 ]
marekp750 napisał/a: | (...) Np. Valvoline 5W50 VR1 posiada taką samą 18 mm2/s Karta produktu VR1 (...) | Marku, zapodałeś mi zagwozdkę ;-) Olej rzeczywiście ma dobre parametry i cena dość atrakcyjna. Trzeba będzie pozbierać opinie, chyba że ktoś już takowy stosował. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2017-07-01, 09:46
|
|
|
tak po trochu prostym jezykiem o olejach z milosnikow czterech kółek na temat hydrocracing cracking oleje syntetyczne i do sportowych aut
w sumie nic nie zmienia do tego co zawsze doradzam jak zmieniać i co zalewać
ale dla kogos początkującego zapewne przedstawione w prosty przystępny sposób
załączam film - link chyba że MODERATOR poprawi I wstawi film https://www.youtube.com/watch?v=yYlysYFdjyU
a na koniec cytat z filmu :
"masz w doopie swój samochód ??? ok " |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2017-07-01, 15:38
|
|
|
Ja polecam Valvoline VR1 5W50 do naszych V8-ek w benzynie i lpg.Testowałem już wiele olejów w D2kach i obecnej D3 i z czystym sumieniem mogę stwierdzić,że ten olej to jedna z lepszych propozycji jakościowo-cenowych.Kolega widzę ostro zachwala LM 0W40,ale ten olej nie sprawdzi się do ostrej jazdy,dużych prędkości i lpg. |
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2017-07-01, 18:56
|
|
|
patrząc na konstrukcję zwykłych silnikow samochodowych z turbo lub tez bez , które nie są loozno spasowane ...
pominąwszy przypadek s8 nie przychylam się i nie polecam lać az tak gęstego oleju jak 5w50
Dzięki smarowaniu na współpracujących częściach powstaje cieniusieńki film
olejowy, który oddziela te części od siebie. Poza tym olej odprowadza ciepło
powstające podczas tarcia, chroni części przed korozją. - Jaka jest grubośćfilmu
olejowego? Czy im jest on grubszy, tym lepiej? - Grubość filmu olejowego to setne
części milimetra. Nie może on byćzbyt gruby, gdyż wówczas między
współpracującymi częściami musiałyby występować duże luzy, a to z kolei
powodowałoby ich szybkie zużywanie się. Ponadto gruba warstwa oleju łatwiej ulegałaby przerwaniu i smarowanie nie byłoby optymalne
czyli nie popadajmy w skrajności 8ki nie posiadają silnikow sportowych poza S-kami |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2017-07-03, 04:42
|
|
|
tak tylko tu nie o zimny rozruch chodzi czyli nie o 5 a właśnie o 50 |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2017-07-03, 23:07
|
|
|
Cytat: | patrząc na konstrukcję zwykłych silnikow samochodowych z turbo lub tez bez , które nie są loozno spasowane ...
pominąwszy przypadek s8 nie przychylam się i nie polecam lać az tak gęstego oleju jak 5w50
Dzięki smarowaniu na współpracujących częściach powstaje cieniusieńki film
olejowy, który oddziela te części od siebie. Poza tym olej odprowadza ciepło
powstające podczas tarcia, chroni części przed korozją. - Jaka jest grubośćfilmu
olejowego? Czy im jest on grubszy, tym lepiej? - Grubość filmu olejowego to setne
części milimetra. Nie może on byćzbyt gruby, gdyż wówczas między
współpracującymi częściami musiałyby występować duże luzy, a to z kolei
powodowałoby ich szybkie zużywanie się. Ponadto gruba warstwa oleju łatwiej ulegałaby przerwaniu i smarowanie nie byłoby optymalne
czyli nie popadajmy w skrajności 8ki nie posiadają silnikow sportowych poza S-kami
_________________
LIQUI-MOLY 0W40 IDEALNY WYBÓR DLA CZYSTEJ PRZYJEMNOŚCI PRACY SILNIKA |
ktoś z LM Cię opłaca?
masz z tego jakieś profity?
Chłopie o czym Ty piszesz?A8 nie posiadają sportowych silników hehe.To co je posiada?Ferrari,lambo czy stuningowane punto 1.1?Zejdź na ziemię.
Mam zarówno zwykłe A8 D3 jak i S8 D4,miałem 2 sztuki D2 i kilka innych modeli audi i to co napisałem wynika z mojego doświadczenia.
Skoro tak dbasz o czystość swojego silnika itp to czemu skalałeś go lpg?Ile robisz km rocznie?
Z jakimi prędkościami się poruszasz na co dzień?
U mnie auto ma jeździć i nie rozczulam się nad nim jak dziadek nad młodą dziewczyną- ma sprawiać przyjemność z jazdy.Dlatego właśnie poruszam się A8kami od ok.9 lat.Nie pałuję na zimnym,wszystko jest na czas wymieniane.Nie jeżdżę non stop jak wariat,ale prędkości 2xx na autostradach w mojej D3 to nie abstrakcja i do takiej jazdy potrzebny jest olej wyczynowy,a nie olej dla "starszych panów" jakim jest LM 0W40.Może i rozruch jest na nim trochę lżejszy,ale ochrona silnika przy dużych prędkościach jest gorsza niż na 5W50.
Jesteś dystrybutorem LM w PL czy coś?Jest wiele dobrych marek olejów o lepszych parametrach od tego,który non stop reklamujesz.O co tu chodzi?Czy Mobil 0W40 czy np Shell i inne są gorsze od tego "twojego"? Po co Ci to,bo ja nie kumam o co tu chodzi? |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-07-03, 23:22
|
|
|
Stare powiedzenie mówi, że jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-07-04, 06:44
|
|
|
Wy jeszcze ten temat ciągniecie ?
Moim zdaniem każdy powinien sobie przetestować 2-3 różne - najbardziej polecane oleje i wybrać ten, który spełni wszystkie wymagania silnika i właściciela...
i tyle |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2017-07-04, 08:09
|
|
|
Ja kupuję Statoila i Ravenola. Nie lubię przereklamowanych olejów bo łatwiej trafić na podróbkę.
Zwykle wybieram najtańsze PAO. A jeśli do niego jeszcze doleję jakiegoś Archoila to... |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
Likario
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 (d3)
Wiek: 45 Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-07-05, 10:27
|
|
|
Ja u siebie stosuję RockOil, tutaj znalazłem dane techniczne np. carbonu http://bit.ly/2tj2wFB , możesz porównać sobie z innymi olejami |
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2017-07-06, 12:53
|
|
|
greg26 napisał/a: | A8 nie posiadają sportowych silników hehe |
i to nazywa się brak czytania ze zrozumieniem ...
myślisz 4.2 i manetki przy kierze czy tryb s to masz sportowe auto buahahaha proszze cie
po za Skami silnikow sportowych w a8 brak!!
z twojego doświadczenia jedynie wynika brak czytania ze zrozumieniem
a szkoda
zwykla 8ka to zwykly silnik wolnossący no raczej ze sportem ma tyle punto emeryta o którym wspomniałeś
jeżeli mówisz o zwyklej nie dłubanej jednostce to rozczaruje cie bo to zwykly wolnossący silnik ze sportem ma tyle wspólnego co zderzak wrzucony z S8 na przód oraz znaczek S8 na klape
zejdz na ziemie obudź się i nie pitol ze 4,2 d3 to auto ze sportowym silnikiem plisss
i bardzo uiowe masz jednak to doświadczenie skoro takie farmazony tłuczesz ludzom do głowy
ale każdy ma prawo do własnego zdania na forum idąc twoja idea rozważyłbym zakup oleju o parametrach 5w 90 bo przecież jeszcze lepiej ochroni niż 0w 40 a nawet lepiej niż twój 5w50
gryziesz się z tym dalej ? to promuj swój olej i idee A8D3 4,2 MPI jako auta ze sportowym silnikiem
i smiało dawaj te prędkość 2xx czyli ile 200? 210? ile? 85 % d3 ma kaganiec ja należe do grona 15% i nie posiadam kagańca licznik zamkąłem na 0w40 kurde i to był wyczyn....
uważam że 0w40 to już za dużo ale 5w50 to przerost formy nad treścia w zwyklej nie wysilonej jednostce wolnossacej
pozdrawiam i życzę owocnej jazdy w super sportowym a8 d3 4,2 mpi ehh to musi być radość dla tak ogromnej mocy pragnę ciebie poinformować ze dokonałeś jednego z najlepszych wyborów
normalnie zazdroszcze tobie wkręcania się tego silnika na obroty musi być mega no ja nie zauważyłem jakiś mega doznan 4.2 wolnossak jest tylko wolnossakiem chyba ze właśnie z punto przesiadłeś się na D3 |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2017-07-07, 02:33
|
|
|
[ Dodano: 2017-07-07, 20:25 ]
dracus6662 napisał/a: | po za Skami silnikow sportowych w a8 brak!! |
To zapędziłeś się kolego sam w kozi róg.Przecież s8 d2 pre fl 340ps to wolnossący silnik wzmocniona wersja 4.2 abz,to samo d2 fl 360ps - to mocniejsza wersja zwykłego silnika wolnossącego 4.2 aqf.D3 s8 idąc twoim tokiem myślenia też nie ma silnika sportowego- bo to przecież wolnossący silnik v10.Czyli sport w a8kach zaczyna się dopiero od 2012 roku i modelu d4 s8 4.0 biturbo.Jestem tak ciemny więc proszę wytłumacz mi i wskaż który silnik w a8kach od 1994 roku jest sportowy,a który nie - pomijając oczywiście S8 d4.
dracus6662 napisał/a: | z twojego doświadczenia jedynie wynika brak czytania ze zrozumieniem
a szkoda | z tego co wypisujesz wynika,że brakuje Ci albo wiedzy albo logiki.
dracus6662 napisał/a: | zwykla 8ka to zwykly silnik wolnossący no raczej ze sportem ma tyle punto emeryta o którym wspomniałeś
| s8 d2 i s8 d3 są też wolnossące.Chyba,że jak się mylę to mnie popraw.A jak się nie mylę to idąc twoim tokiem myślenia mają tyle samo wspólnego ze sportem co zwykłe a8.Więc wskaż mi tu logikę bo nie czaję o co Ci chodzi.
dracus6662 napisał/a: | zejdz na ziemie obudź się | proponuję do tego zimny prysznic i kawę.
dracus6662 napisał/a: | i smiało dawaj te prędkość 2xx czyli ile 200? 210? ile? 85 % d3 ma kaganiec ja należe do grona 15% i nie posiadam kagańca licznik zamkąłem na 0w40 kurde i to był wyczyn....
| moja D3 jak ją kupiłem nie miała już kagańca i raczej dużo chłopaków z forum też nie ma,wiec Twoje szacowanie jest raczej błędne.Można zrobić ankietę- całkiem dobry pomysł.
Co do prędkości x75 licznikowo osiągnąłem i nie uważam tego za wyczyn - zdrowe silniki tyle pojadą.
dracus6662 napisał/a: | ale każdy ma prawo do własnego zdania na forum | dokładnie tak.zadałem Ci kilka pytań na które jak widać unikasz odpowiedzi.
dracus6662 napisał/a: | 5w50 to przerost formy nad treścia w zwyklej nie wysilonej jednostce wolnossacej | przejrzyj sobie inne fora audi i tam ludziska tak samo do tych silników leją przeważnie 5W50.Chcesz lać 0W40 -twój wybór - ale po co te reklamy LM ?Co chcesz tym osiągnąć?
dracus6662 napisał/a: | pozdrawiam i życzę owocnej jazdy w super sportowym a8 d3 4,2 mpi ehh to musi być radość | chłopaku mam to auto już ponad 5 lat i trzymam je z sentymentu i dlatego,że dobrze mi się nim jeździ (ma oryginalnie 195 tyś km). Mam świadomość,że D3 ma silniki dające większą frajdę z jazdy (4.2 TDI, 5.2 czy W12). Frajdę to mam jak wsiadam do S8 D4 (wg Ciebie mam nareszcie sportowy silnik- yesssssssssssss). dracus6662 napisał/a: | normalnie zazdroszcze tobie wkręcania się tego silnika na obroty musi być mega no ja nie zauważyłem jakiś mega doznan 4.2 wolnossak jest tylko wolnossakiem chyba ze właśnie z punto przesiadłeś się na D3 | uwierz mi,że moje finanse mają się dobrze.Kupiłem za gotówkę S8 D4 ( nie na leasing czy kredyt) w niemieckim salonie audi - nie okazyjnie tylko za normalną rynkową cenę. Chyba masz świadomość ile kosztuje S8 D4 ( policz sobie ile na podwórku miałbym za tą kasę takich Twoich a8) ;-) A puntem to jedynie zdawałem egzamin na prawko i to był cały mój epizod z tym autem x lat temu ;-)
Zastanawiam się dlaczego tak się skarałeś kupując auto z silnikiem,które nie daje Ci frajdy z jazdy.Do tego założyłeś do niego lpg.Nie stać Cię było kupić coś lepszego niż starą D3-kę z ujowym silnikiem?
Ja nie naśmiewam się z ludzi - jak ktoś ma ochotę jeżdzić puntem i finanse mu nie pozwalają na coś lepszego to co w tym złego?Gdyby mnie nie było stać na a8ki to mógłbym i polonezem jeżdzić- dla mnie to żadna ujma. Ale nie lubię cwaniaczków co wyżej....(resztę sobie dopowiedz). Jak jesteś taki kozak to zapodaj sobie np.nową rs6 i sprzedaj tego rzęcha.
pozdrawiam |
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2017-07-11, 12:12
|
|
|
itolisz pitolisz i zalewaj sobie nawet 20 w 60 szczyt i kwintesencja twojej inteligencji Bo takie propozycje dajesz i nazywasz ze każdy idąc twoim śladem powinien lac im gestrzy tym lepszy a Ui mnie twoje finanse interesują jak i reszta . A ty poprostu nie zjeżdżaj z tematu skoro a8 d3 4.2 uważasz za sportowe auto To rzeczywiście masz pojęcie stara 8 jest dość popularnym i wygodnym doopowozem dlatego padlina była moim wyborem tak przy okazji pięknie pojechałeś resztę forumowiczów ale nie martw się inteligentny jesteś .... inaczej bez urazy nie bierz tego jak atak na swoją osobę tylko jako konstruktywna krytykę twojego wieloletniego doświadczenia pozdrawiam ps i nie gryz się z tym bo szkoda zdrowia |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2017-07-11, 12:59
|
|
|
Rozumiem że kobiety mają te dni i wtedy są jakie są
Ale wy ?
A przepychanie się kto ile kasy ma- raczej nie jest na miejscu
Jesteście dorośli ludzie i nie robić trzody bo po co ?
A co do oleju każdy leje co uważa za dobre |
|
|
|
|
|