Autor |
Wiadomość |
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-04-26, 11:21
|
|
|
dracus6662 napisał/a: |
jeżeli chodzi o płukanke to stalowa zasada :
ilość jest podana na puszce ile na ile oleju ....
czas jaki się płucze jest nie przekraczalny oczywiście zapytacie dlaczego??
ponieważ płukanka jest agresywna i doskonale sobie radzi z osadami w oznaczonym czasie przekroczenie czasu moze doprowadzić do tego ze syf kawałki syfu zapchaja kanaliki oraz smok i filter nie musze wspominac czym to grozi....
nie gazować autem podczas plukania patrz powyzej co napisane i czym grozi..
zgasić silnik po upłynieciu czasu... i odrazu zlewać syf
oczywiście płukac na ciepłym silniku..
co najważniejsze 2 puszki powinny starczyć i jedną wlewasz poprzez korek a drugą przez bagnet
dlaczego juz wyjasniam ...
ponieważ jezeli wlejesz wszystko poprzez korek masz 90 procent pewnosci że nie wiele dotrze do dolnej częsci silnika
jezeli wlejesz przez korek i bagnet równomiernie będzie płukać sie dół i góra
robie to za każdym razem przy wymianie i w poprzednich autach również nie mam i nie mialem nigdy z tym klopotu
silnik ma byc smarowane olejem a nie tawotem
dobrze że castrola sie pozbywasz kiedyś był to znakomity olej powtarzam kiedyś czyli dawno temu kiedy był oryginalny i nie hydrocrackowany <tjaa>
jezeli masz dostep do LM 0w40 to nawet nie zastanawiaj sie wiem nie tani ale masz 100% że jest ori
za kazdym razem kiedy go biorę w duisburgu dystrybutor powtarza musi Pan naprawdę dbać o A8 bo to jest jeden z najlepszych olejów na rynku naprawde polecam
rozruch auta jest o niebo lzejszy i prędkośc rozprowadzenia oleju nieporównywalnie szybka
dodatkowo po płukance takiego syfu zmień filter po 2500 km na nowy
ponieważ zawsze cos tam po zlaniu ostaje się gdybym mógł doradzić cos jeszcze to zrobiłbym tak jak u siebie po kupnie..
płukanka + valvoline syntetyk na przepłukanie silnika na 4000km + po 2500 wymiana filtra zlanie wszystkiego i zalanie LIQUI MOLY 0W40 i to nie jest przerost formy nad treścia jezeli chcesz naprawdę zadbać o silnik
robie to od lat i nie mam kłopotu z silnikami polecam z doświadczenia
|
Dzięki kolego za rozjaśnienie tematu, zrobiłem dokładnie jak wskazałeś <okioki>
Po rozgrzaniu zaaplikowałem LM Pro-Line Motorspulung
http://www.petrostar.pl/c...00ml,p694486223
Łącznie poszło 1,5 opakowania (750ml), połowa przez korek, a druga przez bagnet
Po ok 10min na jałowym zlałem stary olej, który w tym momencie już nie przypominał brązowego oleju, na jakim jeździłem:) widać było, że sporej część nagaru już się pozbyłem.
Po zlaniu starego przelałem jeszcze jakimś litrem świerzego oleju tak aby "po drodze" zebrał resztki nagaru.
Na chwilę obecną wlałem valvoline max life 5w40 ze strzykawką ceramizera tak pojeżdżę kilka miesięcy ok 4000km, a na jesień pójdzie jeszcze raz płukanka i tym razem już 0w40, przynajmniej mam trochę czasu aby ogarnąć ori LM
I choć były obawy, że płukanka może zaszkodzić to cieszę się, że wyjebałem ten nagar z silnika, bo po prostu nie dawało mi to spokoju.
Tak trochę słabo gdy pucujemy nasze piękne furki (wnętrze, karoseria), a nie zadbamy o to co najważniejsze- czysty silnik
Jeszcze raz dzięki za wskazówki <okioki> |
|
|
|
|
|
|
|
r4q
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-06-03, 08:02
|
|
|
Panowie, że tak odgrzeje kotleta...
Jako, że zbliża mi się wymiana i po tych wszystkich zdaniach już mi sie nieco miesza, a z braku dostępności LM 0w40 , który chętnie bym wypróbował ale nie ma jak to z tego co znalazłem pod ręką mam następujących kandydatów:
1. http://pro-choice.pl/synt...1307-p-359.html
- to ruzmiem będzie też syntetyk, z tym że nieco gęstszy przy rozruchu ?
2. http://pro-choice.pl/8100-xmax-0w40-5l-p-23.html
- a może z tym miał ktoś do czynienia i czy można porównać z LM 0w40 czy jednak jakaś przepaść między tym LM a Motulem?
3. preston miałeś na myśli x-clean czy x-cess 5w40? bo znalazłem takie:
http://pro-choice.pl/8100-xcess-5w40-5l-p-10.html
http://pro-choice.pl/8100...l-dpf-p-18.html
a do tej pory lałem to 2x i póki co było w porządku
http://pro-choice.pl/6100...40-5l-p-14.html
Więc z tego co rozumiem, nie ma co się bać przejść z półsyntetyka na syntetyk mimo 370kkm na blacie? lepiej się będzie rozprowadzał przy starcie w niskich temperaturach i przy okazji wypadałoby zrobił płukankę? Coś pominąłem, przekręciłem?
No i czy każda z powyższych propozycji jest w miarę w porządku ? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-06-03, 19:11
|
|
|
r4q napisał/a: |
Więc z tego co rozumiem, nie ma co się bać przejść z półsyntetyka na syntetyk mimo 370kkm na blacie? lepiej się będzie rozprowadzał przy starcie w niskich temperaturach i przy okazji wypadałoby zrobił płukankę? Coś pominąłem, przekręciłem?
No i czy każda z powyższych propozycji jest w miarę w porządku ? |
Raczej nie ma strachu, ale ja na Twoim miejscu z 10w40 przeszedłbym najpierw na 5w40, a później dopiero na 0w40. Z pewnością rzadszy olej szybciej będzie się rozprowadzał zimą dlatego właśnie sam planuję na zimę wlać 0w40.
A co do płukanki to ja z własnego doświadczenia mogę polecić, bo po 278tys przelotu zastosowałem i nic złego się nie stało. Chociaż mam kolegę z a6, któremu po płukance zaczęły się wycieki.
Ja na Twoim miejscu załałbym 5w40, pojeździł trochę. Jeżeli wszystko będzie ok to dopiero zrobiłbym płukankę i jeszcze raz 5w40, jeżeli wszystko będzie ok to wtedy dopiero 0w40. Wiesz, lepiej podejść do tego ostrożnie, bo nigdy nie wiadomo jak silnik zareaguje.
A co do olejów, które pokazałeś to wszystkie są warte zalania, bo to dobre oleje.
Ja sam osobiście jeździłem na Motulu X-cess 5w40, teraz mam Valvoline 5w40. A na przyszłość jeśli nie dorwę LM 0w40 to śmiało będę lał Motula 0w40
A nastawniki jak u Ciebie? stukają? |
_________________ 4.2 ASG 299 km katalizatory.
Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8
-------------
|
|
|
|
|
r4q
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-06-03, 22:48
|
|
|
nastawników nie słychać na szczęście wszystko gra tak jak powinno więc z tym problemu nie ma. W sumie jakiś sens jest w tym co piszesz, więc tak chyba też spróbuję, tym bardziej, że łatwiej dorwać 5w40, bo na 0w40 tego LM się napaliłem po tych wszystkich opiniach ale to może ogarnę sobie na spokojnie kiedyś gdzieś za jakiś czas jak juz przelatam 5w40 i zobaczę jak się sprawuje, do zimy na pewno jeszcze jedna wymiana będzie się szykować więc do tego czasu potestuję i zobaczę co stajnia na takie oleum powie |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-06-03, 22:54
|
|
|
Jak znam zycie nie powie nic |
|
|
|
|
r4q
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-06-03, 23:17
|
|
|
Apo nie wiem czy masz na myśli, że nie będzie narzekać czy że zamilknie na wieki mam nadzieję, że to pierwsze |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2015-06-04, 09:10
|
|
|
nie wszystkie są warte zalania ewentualnie na krótki przelot przed zalaniem właściwego oleju czyli 0W40 LM SYNTOIL ENERGY
Sprawdź popioły na pozostałych co wymieniłeś następnie charakterystykę i decyzja bedzie prosta LM 0W40 To jedyny godny polecenia olej idealnie chroniący silnik jest to idealne polączenie dla jazdy spokojnej miejskiej jak i na trasę i to b. dynamicznie oczywiście wszystko w granicy rozsądku bo jezeli tor to tylko 10w60 i po kazdej zabawie zlewka <jezyk>
LM0W40 SYNTHOIL ENERGY Jest olejem w pełni syntetycznym nie hydro syfem ani tech czy hitech itd eko szambo z wydłużonym interwałem cena nie niska no ale jakosc ,,, olej ma ten zastosowanie do benzyny oraz do diesli do silnikow z turbosprezarkami
przy dobieraniu oleju kierujcie się zawsze pewnymi zasadami:
czy do silnika nie wlewamy wiadrami oleju bo wtedy tylko remont pomoże
olej nie uszczelni silnika
czy stac nas na ten olej
zawartość popiołów wiecie dlaczego ...
charakterystyka w warunkach wysokich temperatur ( hydro ,hitech itp nie trzymają parametrów już po 1500 km , ale po schłodzeniu wracają do parametrów względnych tylko poco ? kiedy potrzebna ochrona to nie chroni silnika należycie no ale wiadomo oszczędzi się 100pln )
jezeli auto w chłodniejszym sezonie garazowane i mało jezdzone to zalejecie byle czym i bedzie dobrze
jezeli a8 uzytkujecie na codzień jak ja to powiem wam tak:
zdarza się zawsze że coś tam stuknie cos tam puknie cos tam spali jakis błąd wyskoczy ale to wychodzi przy użytkowaniu auta na codzień do pracy robię nia 1000 ce km i jedno co stwierdzę
na 0w40 silnik pracuje bardzo kulturowo już od momentu pierwszego rozruchu nie tylko zimą jest ważne aby olej chronił silnik od pierwszego rozruchu ale każdego dnia 5w40 czy 0w40 wybór jest oczywisty 0w40 bezkonkurencyjne błyskawicznie dociera do górnych partii silnika chroniąc go już od pierwszej sekundy może niektórzy z was widzieli jak wyglądają kanaliki przez które dociera olej...
to tak jak przez dziurke od klucza przelać wodę i kisiel oba przejdą tylko czy tak samo predko i w takiej samej ilosci .... i czy ta ilość wystarczy ....
innym klopotem przy beznadziejnych i słabych olejach jest zawartość popiołów co ż tego powstaje nie trzeba tłumaczyć
zatem LM0W40 Bedzie idealnym wyborem w kazdych warunkach
pozdrawiam |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-06-04, 09:45
|
|
|
dracus6662 napisał/a: | nie wszystkie są warte zalania ewentualnie na krótki przelot przed zalaniem właściwego oleju czyli 0W40 LM SYNTOIL ENERGY (...)
(...) olejem w pełni syntetycznym nie hydro syfem ani tech czy hitech itd eko szambo z wydłużonym interwałem (...) |
Dracus, dobrze prawisz. Dodam tylko od siebie, że jeśli trzymać się parametrów, o których piszesz, czyli pełny syntetyk oraz 0W-40, to nazwa producenta będzie miała drugorzędne znaczenie. Olej syntetyczny (naprawdę syntetyczny) w tej klasie (0W-40) po prostu będzie trzymał parametry, bo tego wymagają normy. Warto też poczytać karty produktu, które większość producentów udostępnia, a jeśli takich informacji nie ma, to ten olej darujemy sobie. A czy to będzie LM, Motul, Valvoline czy inna firma, to już tylko kwestia ceny i dostępności.
Pozdrawiam |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2015-06-04, 10:29
|
|
|
ceny dostępności tak ale parametry są na pierwszym miejscu.
i przy poszukiwaniach zawsze kierować sie parametrami nastepnie dostepności a a na koniec ceną
co do kart i całej reszty powiem tak rada najważniejsza :
SZUKAĆ NA NIEMIECKIEJ STRONIE PRODUCENTA OLEJU ZAWSZE!!!!!
nasze polskie prawo dopuszcza zakłamania i ten sam olej syntetyczny w PL w DE juz jest OLEJEM WYKONANYM W TECHNOLOGII SYNTETYCZNEJ!!!!!!!!!!!!!
Czyli nie jest olejem syntetycznym wiem że brzmi to zawile ale tak to wygląda w PL niestety i nie jest to to samo co olej syntetyczny |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
r4q
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-06-04, 10:54
|
|
|
Dracus ja rozumiem, że LM 0w40 byłby najlepszym wyborem, ale w sytuacji kiedy np obecnie nie mam jak dostać tego oleju to sądzisz, że lepiej od razu na 0w40 przechodzić np ten od Motula, który podałem w linku wyżej, czy jednak stopniowo przez 5w40 ?
Bo idąc w tym kierunku tak właściwie najbardziej zastanawiało mnie to czy 5w40 bo LM czy Motula bo 0w40 jednak... czy różnica tkwi większa w producencie czy w SAE, bo jeśli producent sprawą drugorzędną jak piszesz to może jednak 0w40 Motula zalać jeśli nie ma się dostępu do LM 0w40 ? ale przy takim przeskoku to trzeba płukać czy nie płukać? jeszcze nie robiłem płukanki więc się trochę boję |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-06-04, 16:59
|
|
|
dracus6662, na pewno jakość LM 0W40 jest wysoka ale nie przesadzajmy że kazdy inny olej np 5W czy 10W juz powoduje zatarcie silnika... tysiące aut smigają od wielu lat. |
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2015-06-04, 19:43
|
|
|
tysiące aut smigają od lat i maja juz tysiace a raczej setki tysiecy km i częsci 2xszybciej już się zuzywają niestety jezeli dzięki b.dobremu olejowi jest możliwość przedłużenia żywotności silnika w b.dobrym stanie to dlaczego tego nie robić ,
zróbcie test wstawcie w plastikowych kubeczkach na kawe do zamrazarki olej 0w 5w oraz 10w opiszcie co zauważyliscie po 2godzinach kiedy bedziecie wylewać ten olej....
uszkodzenia silnika powstają powoli ale skutecznie potrafia oczyścić nam portfel jezeli mam wybór do zalewam najlepszy
płukankę zrób jak wcześniej opisywałem dobrze jest jeszcze raz po plukaniu zalac jakimś 5w lub 0w tak na okolo 2 000 i zlać i wtedy wlać właściwy olej
zawsze tak robię i nadal będę stosował mówie to z doswiadczenia nie wiedzy internetowej 0w40 lm stosuje od wielu lat z bardzo pozytywnym skutkiem i bez nagaru
0w40 lm nie jest lekiem na cale zło ale swietnie chroni silnik |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2015-06-04, 20:51
|
|
|
Koledzy a ma ktos namiary na zaufanego sprzedawce LM na ebay-u? |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-06-04, 21:21
|
|
|
dracus6662, Sprawdzałem w lodówce i nie ma takiej tragedii. Owszem przy -20 juz sie coś dzieje ale nie pamiętam juz ile lat temu musiałem odpalać silnik na takim mrozie. Druga sprawa że owszem silniki przezyją dłużej na tym LM co tak zachwalasz ale co z tego jak reszta auta sie dawno rozsypie |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-06-04, 22:00
|
|
|
Witam!
dracus6662 napisał/a: | przez dziurke od klucza przelać wodę i kisiel oba przejdą tylko czy tak samo predko i w takiej samej ilosci | -takie porownanie jest bardzo nietrafne.Pompa poda bowiem wiecej czynnika o wiekszej gestosci.
dracus6662 napisał/a: | jezeli dzięki b.dobremu olejowi jest możliwość przedłużenia żywotności silnika w b.dobrym stanie to dlaczego tego nie robić | -tu wystarczy olowek.Ile trzeba zainwestowac w drozszy olej aby osiagnac (o ile) dluzszy przebieg.
Stefan. |
|
|
|
|
|