Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 02 4.2MPI/LPG ] Czyszczenie silnika 4.2 mpi  
Autor Wiadomość
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-08-29, 12:31   

Tak , one są w głowicy więc bez problemu
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
LUKAS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 303
Skąd: Ełk / Warszawa
Wysłany: 2017-08-29, 13:51   

michalwruszak napisał/a:
Tak , one są w głowicy więc bez problemu


To własnie z tej zaślepki mi się poci od strony kierowcy, zdiagnozowałem i pod pokrywą mam sucho... Ręka tam wchodzi, przy pomocy lusterka widzę to zaślepkę mokrą <onie>

[ Dodano: 2017-08-29, 15:02 ]
czaruś napisał/a:
Wystarczy ją lekko popukać w wypustki na około i po zruszeniu wyjdzie bez żadnych oporów. Nową zaślepkę po odtłuszczeniu i po delikatnym nałożeniu uszczelniacza wciskamy w również odtłuszczony wcześniej otwór po starej zaślepce.


Czyli po zruszaniu jej powinna spokojnie wyjść i ręcznie da rady ją wyciągnąć ? <amasz>
_________________

 
 
czaruś 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Wrz 2013
Posty: 120
Skąd: szczecin
Wysłany: 2017-08-29, 19:51   

Wymiana lewej zaślepki to godzinka razem z wypiciem browarka ( http://www.a6klub.pl/-a6-...cia-vt47116.htm ). Nic nie przeszkadza w jej wymianie - inaczej jest z prawą zaślepką - tutaj konieczny jest demontaż zaworu EGR gdyż jego obudowa zasłania prawą zaślepkę.
 
 
LUKAS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 303
Skąd: Ełk / Warszawa
Wysłany: 2017-08-30, 11:35   

No i super, więc muszę zamówić tą zaślepkę <okok>
_________________

 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2017-08-31, 20:35   

Nabijasz na nią od góry, długi płaski śrubokręt, robisz dźwignie i wyskakuje, spada pod auto. Następnie smarujesz sylikonem delikatnie nową tylko OE i wciskasz równomiernie, przez noc sylikon stygnie i masz wieczne uszczelnienie.
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
LUKAS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 303
Skąd: Ełk / Warszawa
Wysłany: 2017-10-02, 20:47   

Auto po płukance i wymianie oleju wraz z filtrem . Poszło 1.5 opakowania płukanki.
Gołym okiem widać efekt po odkręceniu korka wlewu <okok> Olej jednak poszedł Valvoline 5w40.

Wymiana zaślepki zajęła 20min max :)
_________________

 
 
pitak73 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3 4,2 FSI
Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 95
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2017-10-05, 16:35   

I nie zmieniaj tego oleju na inny, jest to bardzo dobry olej z dodatkiem molibdenu, ja tym olejem zredukowałem "branie oleju" w aucie żony i silnik jest czysty. Co do oleju Mobil niestety nie ma dobrych recenzji, nagar, który zbiera się w silniku jest po części spowodowany jakością tego oleju.
 
 
dzinksgarage 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 24 Lip 2016
Posty: 11
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2017-10-13, 21:01   

Zawsze stosuję płukanki przy wymianie oleju w swoich autach i nie zauważyłem negatywnych skutków. Olej wymieniam co 8 lub 10tyś. Syntetyk valvoline + MoS2.
 
 
colorado 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 145
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-06, 21:21   

czaruś napisał/a:
Wymiana lewej zaślepki to godzinka razem z wypiciem browarka ( http://www.a6klub.pl/-a6-...cia-vt47116.htm ). Nic nie przeszkadza w jej wymianie - inaczej jest z prawą zaślepką - tutaj konieczny jest demontaż zaworu EGR gdyż jego obudowa zasłania prawą zaślepkę.


Czy macie jakiś patent na demontaż zaworu EGR ? A może jednak bez demontażu uda się wymienić zaślepkę ?
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-11-06, 22:00   

colorado napisał/a:
Czy macie jakiś patent na demontaż zaworu EGR ? A może jednak bez demontażu uda się wymienić zaślepkę ?

W 4.2 BFM?... Jeżeli tak to nie trzeba demontować żadnego zaworu.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
colorado 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 145
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-06, 22:05   

FOSS napisał/a:

W 4.2 BFM?... Jeżeli tak to nie trzeba demontować żadnego zaworu.


Tak, BFM zatem w jaki sposób zdemontować prawą zaślepkę (od góry, od dołu)?
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2017-11-06, 22:32   

colorado napisał/a:
FOSS napisał/a:

W 4.2 BFM?... Jeżeli tak to nie trzeba demontować żadnego zaworu.


Tak, BFM zatem w jaki sposób zdemontować prawą zaślepkę (od góry, od dołu)?


Od góry na fotce co prawda lewa, ale widać że EGR nie przeszkadza :]


 
 
colorado 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 145
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-06, 22:41   

Z lewą nie miałem najmniejszych kłopotów. Ale dostęp do prawej jest bardziej kłopotliwy.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2018-08-16, 15:28   

Płukanie silnika olejem napędowym (ropą):
https://www.youtube.com/watch?v=JtINZrFmWiQ
i co Wy na to?
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
LUKAS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 303
Skąd: Ełk / Warszawa
Wysłany: 2018-08-25, 17:24   

pebo napisał/a:
Płukanie silnika olejem napędowym (ropą):
https://www.youtube.com/watch?v=JtINZrFmWiQ
i co Wy na to?


Jestem przed tym... :) już dłuższy czas myślę aby to zrobić i chyba za pare tygodni przepłucze bo znowu zbliża się wymiana, skompletuję tylko filtry i olej ktorym wyplucze olej napedowy i na koniec docelowy..
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.