Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 02 4.2MPI/LPG ] Czyszczenie silnika 4.2 mpi  
Autor Wiadomość
LUKAS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 303
Skąd: Ełk / Warszawa
Wysłany: 2017-08-21, 23:12   [D3 02 4.2MPI/LPG ] Czyszczenie silnika 4.2 mpi

Hey

Przygotowuję się do czyszczenia silnika..
Mam zalany olej 5w30 i zbliża się powoli 10kkm od wymiany, poprzednio auto serwisowane w ASO i też był lany 5w30.

widać nagar po odkręceniu korka wlewu oleju, chcę to wyczyścić.. <amasz>

Czytam i czytam od dawna na temat olei i ciężko to poskładać do kupy.
Narazie jest decyzja że napewno leci na początek 5w40 potem może 0w40.


Druga sprawa to trochę poci się motor

Zielona strzałka to skapuje trochę na kolektor i robi się dymek <onie>
Czerwona strzałka to zlokalizowałem ża tam gdzieś lekko się poci i rurka od płynu chłodniczego robi się mokra i spływa niżej i takie objawy <brawo>



Nie wiem czy to z rogu pokrywy zaworów czy coś jeszcze tam jest np. od wałka, to przy tej nieszczęsnej śrubie pokrywy... <blee> Przed rozebraniem próba odstawienia na póżniej....
Został wlany stop oil Liqui moly




Opinie są dobre więc może coś zdziała. Muszę się przyznać że od dawna testuje na swoich autach coś ulepszyć i dodatki do paliw i silników mi nie straszne <nie>


Zbieram graty.
Na początek pójdzie płukanka Liqui Moly i olej wraz z filtrem tak na ok 2-3kkm, potem zobaczymy. Zobaczcie co znalazłem. nda się na te 3kkm aby znów wypłukać...?

http://allegro.pl/mannol-...6917928235.html


Zeby to trzymało takie parametry co jest napisane to ja chętnie będę wymieniał i co 5kkm... <faktycznie>
Czy jedank jak chcę tylko na 3kkm to wybierać markowe
valvoline lub Liqui ?
_________________

 
 
TommyA8L 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 45
Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 245
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 2017-08-22, 06:37   

W benzynie co 10 tys wymieniasz?
5w30 spokojnie na 15tys mozna miec i pewnie long life jest.
Czeste wymianiy wycieku nie zatrzymaja
 
 
LUKAS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 303
Skąd: Ełk / Warszawa
Wysłany: 2017-08-22, 10:00   

Cytat:
W benzynie co 10 tys wymieniasz?


Tak wymieniam co 10k

Cytat:
5w30 spokojnie na 15tys mozna miec i pewnie long life jest.


Temat rzeka. Jest kilka tematów na temat wymiany i jaki olej do naszych aut.
Mam zasyfiony silnik w środku przez właśnie oleje itp. i przez dłuższe wymiany.
Czas zadbać i wyczyścić po byłych użytkownikach..

TommyA8L napisał/a:
Czeste wymianiy wycieku nie zatrzymaja


Wiem, jeżeli będzie się pocił wymienię uszczelki.
_________________

 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2017-08-22, 17:42   

LUKAS napisał/a:
Cytat:
W benzynie co 10 tys wymieniasz?


Tak wymieniam co 10k

Cytat:
5w30 spokojnie na 15tys mozna miec i pewnie long life jest.

Jeśli człowiek chce wyczyścić silnik to rzeczywiście, co 10 nawet co 5 tysi można zmieniać. Oczywiście, przy każdej wymianie płukanka. Na ten piec to raczej 2 opakowania, góra 3. kiedyś FOSS wrzucał na forum foty silnika pracującego na dobrym oleju - wałki rozrządu były białe. Świeży olej przez pierwsze kilka tysięcy kilometrów będzie czyścił silnik i rozpuszczał osady, dalej już sam zacznie się dokładać. Nie jestem pewien, iść w takie oleje, oczywiście, najlepiej byłoby zalewać syntetyczne, ale wiadomo, te kosztują.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
markors400 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: marek
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 49
Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 5
Skąd: de
Wysłany: 2017-08-24, 17:36   

ja wumieniam olej mobila w swoim co 8 tys albo 10 tys to zalezy tez od stylu jazdy ja jezdze dos dynamicznie a nawet bardzo jak masz kase to lej lepiej cos dobrego
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2017-08-24, 17:56   

LUKAS napisał/a:
Zielona strzałka to skapuje trochę na kolektor i robi się dymek <onie>


na 100% uszczelka pod deklem zaworów.

LUKAS napisał/a:
Czerwona strzałka to zlokalizowałem ża tam gdzieś lekko się poci i rurka od płynu chłodniczego robi się mokra i spływa niżej i takie objawy <brawo>


To będzie z zaślepki wałka rozrządu, proponuje kupić OE koszt niewielki



LUKAS napisał/a:
Na początek pójdzie płukanka Liqui Moly i olej wraz z filtrem tak na ok 2-3kkm


Ale jak to chcesz z płukanką pomykać,płukanka z tego co się orientuje to się zalewa 5min na wolnych obrotach i spuszczasz ;)

To zdjęcie silnika to twoje czy zapożyczone z sieci bo wygląda jak z fabryki :]
 
 
LUKAS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 303
Skąd: Ełk / Warszawa
Wysłany: 2017-08-25, 09:09   

Marcin2013 napisał/a:
To będzie z zaślepki wałka rozrządu, proponuje kupić OE koszt niewielki



O to mi chodziło na 99% właśnie poci się z tej zaślepki wałka, bo przy uszczelce pokrywy sucho. Rozumiem że i tak muszę rozbierać pokrywę aby dostać się do wymiany tej zaślepki. Z tego co kojarze to ona jest jakoś wbita ..?

Marcin2013 napisał/a:
LUKAS napisał/a:
Na początek pójdzie płukanka Liqui Moly i olej wraz z filtrem tak na ok 2-3kkm


Ale jak to chcesz z płukanką pomykać,płukanka z tego co się orientuje to się zalewa 5min na wolnych obrotach i spuszczasz ;)


No tak płukanka idzie dokładnie na 10min przed wymianą oleju. Pomykam narazie na stop oil który ma dobrą opinię że zmiękcza uszczelki, wlałem przed wymianą oleju na 1kkm, może pomoże odłożyć to trochę w czasie..

Marcin2013 napisał/a:
To zdjęcie silnika to twoje czy zapożyczone z sieci bo wygląda jak z fabryki :]


Zdjęcie zapożyczone z sieci, ale mój motor też ma tak wyglądać w niedługim czasie <okok>

[ Dodano: 2017-08-25, 10:46 ]
markors400 napisał/a:
ja wumieniam olej mobila w swoim co 8 tys albo 10 tys to zalezy tez od stylu jazdy ja jezdze dos dynamicznie a nawet bardzo jak masz kase to lej lepiej cos dobrego


Jaki Mobil? I jak z czystością przy takich wymianach?
_________________

 
 
markors400 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: marek
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 49
Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 5
Skąd: de
Wysłany: 2017-08-25, 12:09   



co do czystosci to nie syfi sie ani nie robi skorupy pod deklami ,ale musisz miec tez wszystkie odmy oczyszczone
 
 
pavel44 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 219
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-08-27, 02:19   

A mógłby ktoś napisać jak ma się silnik po płukance? Bo np sportmile, jedna z najlepszych firm tuningowych w europie, stanowczo odradza jakiekolwiek płukanki w silniku
_________________
xyz
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-08-27, 13:14   

Paweł - może w autach które robią oni to rzeczywiście jest mało polecane , ale starym V8 nie zaszkodzi - wręcz pomoże :)
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2017-08-27, 17:06   

Tylko nie zdziwi się jak szlak trafi nastawniki po płukaniu.

Pracy silnika raczej nie polepszysz a możesz mu zaszkodzić. Takie jest moje zdanie.
 
 
LUKAS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 303
Skąd: Ełk / Warszawa
Wysłany: 2017-08-27, 21:04   

hipcio napisał/a:
Tylko nie zdziwi się jak szlak trafi nastawniki po płukaniu.

Pracy silnika raczej nie polepszysz a możesz mu zaszkodzić. Takie jest moje zdanie.


Nie przesadzaj, pierwszy słyszę że nastawniki szlak trafi.. <boisie>

Moim zdaniem tylko polepszy a co może być hmmm.. może się trochę rozszczelnić ale jak wyżej kolega napisał V8 nie zaszkodzi :] Tyle co wleje i pochodzi 10min przy wymianie to tylko uda się trochę więcej badziewia spuścić z silnika.


Ps. Hipcio to ty żyjesz <fujarka>
Pisz pw.. <hihi>
_________________

 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2017-08-28, 06:01   

Ten syf zatkać może kanały olejowe i zaworki.
 
 
czaruś 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Wrz 2013
Posty: 120
Skąd: szczecin
Wysłany: 2017-08-28, 21:43   

Osobiście olej wymieniam w moim silniku BFM co 15.000km + przed każdą wymianą jest płukanka ( http://liquimoly.sklep.pl...ngine-Flush-/98 ) . Silnik żyje i ma się bardzo dobrze <muzyka> . U kolegi LUKAS ( Łukasza ) po kilku takich wymianach ( czyli za kilka lat ) silnik będzie jak pszczółka. Co do lania uszczelniacza przeciw wyciekom - to nie ma sensu - wystarczy poświęcić kilka godzinek w sobotę i naprawdę samemu można doprowadzić silnik do porządku. Nawet - ta słynna ostatnia śruba - to żaden problem - nawet na nią jest sposób i nie trzeba żadnych przedłużek. Kupić musimy uszczelki pokryw zaworów x2 ( https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3115352117140-15_34292_01-O16888-zestaw-uszczelek-pokrywy-zaworow.html ) + odpowiedni uszczelniacz ( http://victorreinz.pl/content/6-reinzosil ) . Jak ktoś chce uszczelnić pokrywy zaworów raz i dobrze ( żeby do tego nie wracać ) i się nie namęczyć to polecam podnieść przód auta, zciągnąć przednie koła, odkręcić dolną osłonę silnika + zciągnąć nadkola przednie. Następnie z lewej i z prawej strony odkręcić i wyciągnąć aluminiowe osłony termiczne między silnikiem a nadwoziem. Po wyciągnięciu tych osłon mamy dostęp do każdej ze śrub pokrywy zaworów ( pierwsze dwie od góry a dwie ostatnie od strony wnęki koła. Spokojnie każdą można odkręcić. Pokrywę lewą i prawą da się wyciągnąć poza silnik - wystarczy troszkę odchylić przewody od cewek. W pokrywach wymieniamy uszczelki. Odtłuszczamy je i gładź głowicy i nakładamy delikatnie uszczelniacz i składamy wszystko. Do każdej ze śrub mamy teraz dobry dostęp i możemy każdą z nich dokręcić kluczem dynamometrycznym ( 10Nm ) oczywiście w odpowiedniej kolejności . Po złożeniu wszystkiego i po postawieniu auta na kołach można odrazu wymienić lewą zaślepkę głowicy ( 078103113E - 42zł w serwisie ). Wystarczy ją lekko popukać w wypustki na około i po zruszeniu wyjdzie bez żadnych oporów. Nową zaślepkę po odtłuszczeniu i po delikatnym nałożeniu uszczelniacza wciskamy w również odtłuszczony wcześniej otwór po starej zaślepce. Na te czynności trzeba poświęcić kilka godzin ale naprawdę jest warto - osobiście tak zrobiłem i już od 2 lat nic nie kapie + nic nie dymi + silnik czyściutki - prawie taki jak na pierwszej fotce <papa>
 
 
LUKAS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 303
Skąd: Ełk / Warszawa
Wysłany: 2017-08-29, 10:49   

czaruś napisał/a:
Po złożeniu wszystkiego i po postawieniu auta na kołach można odrazu wymienić lewą zaślepkę głowicy ( 078103113E - 42zł w serwisie ). Wystarczy ją lekko popukać w wypustki na około i po zruszeniu wyjdzie bez żadnych oporów.


Super, pytanie co do tej zaślepki.. da rade wymienić bez rozbierania pokrywy ? <hmm>
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.