Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 02 4.2MPI ] Olej wycieka strumieniem, pomocy.  
Autor Wiadomość
LuxAudi 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Lukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Dołączył: 16 Lis 2017
Posty: 26
Skąd: Opole
Wysłany: 2018-10-13, 18:55   [D3 02 4.2MPI ] Olej wycieka strumieniem, pomocy.

Witam,

Dwa dni temu jechałem do pracy zajechałem na stacje zatankować, wyjeżdżam z stacji a za mną pas oleju cały olej z silnika wyciekły w ciągu kilku sekund. Nigdzie nie zahaczyłem stan oleju również był ok.
Dziś mniej więcej namierzyłem skąd leci olej, z prawej strony z tyłu silnika tak jak by niżej jak czujnik położenia walka rozrządu, jest tam strasznie mało miejsca i ciężko dokładnie zobaczyć skąd to leci, ale gdy zapale silnik olej z tamtych okolic leci strumieniem.
Jest to możliwe ze pękł wąż od odmy ? Lub jest tam jeszcze jakiś jeden simering ?
Dodam że olej leci niżej niż pokrywa zaworów.

Proszę o pomoc jak najlepiej się tam dostać lub z czego mogło by to jeszcze lecieć <hmm> <hmm>
 
 
Jacek82 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7/A8 D4 fl
Wiek: 42
Dołączył: 25 Lut 2018
Posty: 125
Skąd: Opole
Wysłany: 2018-10-13, 19:33   

a może z czujnika ciśnienia oleju bardziej
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-10-13, 19:40   

może z nastawnika leci, albo z uszczelki pod nim.

coś z autem ostatnio było robione ?
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
LuxAudi 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Lukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Dołączył: 16 Lis 2017
Posty: 26
Skąd: Opole
Wysłany: 2018-10-13, 19:59   

Ciężko stwierdzić bo nie mam jak to zobaczyć a jeszcze nie odkryciłem pokrywy zaworów, tylko plastikowe nadkola i osłonę srebra w silniku.
Wyciek jest tak jak by pod czujnikiem walka rozrządu tylko niżej.


Jeśli to czujnik ciśnienia oleju lub nastawnik jak do tego się zabrać, mam nadzieje ze głowicy nie musze ruszać.

[ Dodano: 2018-10-13, 21:04 ]
Jakoś 5-6 tys km były robione uszczelki pokrywa zaworów oraz symeringi tak więcej nic przy silniku. <bezradny>

[ Dodano: 2018-10-13, 21:11 ]
Dodam jeszcze ze pisząc o prawej stronie chodzi mi o stronę kierowcy.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-10-13, 20:17   

LuxAudi napisał/a:
Jakoś 5-6 tys km były robione uszczelki pokrywa zaworów oraz symeringi


no to wystarczy, żeby leciało, jak ktoś spartolił. Niestety w tych V8 jeśli dobrze nie wyczyści sie powierzchni styku głowicy lub pokrywy z uszczelką to wyciek gwarantowany. Ale jeśli spod pokrywy to byś raczej widział <hmm> ...
LuxAudi napisał/a:
Dodam jeszcze ze pisząc o prawej stronie chodzi mi o stronę kierowcy.


czyli mówimy o stronie lewej ;) Więc jeśli z tyłu to na pewno nie z nastawnika. Zostaje simering na wałkach, chyba że coś tam jeszcze jest.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-10-13, 20:24   

Jest jeszcze dekielek wałka... tam też potrafi ładnie lecieć.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
LuxAudi 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Lukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Dołączył: 16 Lis 2017
Posty: 26
Skąd: Opole
Wysłany: 2018-10-13, 20:50   

Tak z lewej zależy jak to patrzy :) .

Napewno nie leci to z symeringu ani z pokrywy zaworu.
Właśnie nie wiem czy jest tam coś jeszcze z czego mogłoby tak lecieć, bo to nie cieknie tylko leci strumieniem..

[ Dodano: 2018-10-13, 22:01 ]
Może ma ktoś schemat silnika, może to być pomogłk

[ Dodano: 2018-10-13, 23:15 ]
Czytam teraz sobie na forum audi USA i znalazłem coś ciekawego






Czyżby mój wyciekł był z tego czarnego korka, jest to możliwe?
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2018-10-14, 07:33   

LuxAudi napisał/a:
Tak z lewej zależy jak to patrzy .


Nie ma czegoś takiego "jak się patrzy' w samochodzie zawsze lewa to lewa, a prawa to prawa, co będziesz sprzedawał Angola i powiesz kupującemu zobacz sobie z drugiej strony to naprawdę jest europejczyk <onienie>

Co do wycieku to trzeba wjechać na kanał i na pewno coś będzie widać, u mnie miałem wyciek z tej czarnej zaślepki wałka, ale to tylko lekko się sączyło żeby leciało strumieniem to zaślepka musiała by całkiem wylecieć <bezradny>
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-10-14, 07:44   

Wyciek z tego miejsca (wałek, na którym zamocowane są koniki popychające zawory)
nie byłby taki intensywny. Nie masz tam ciśnienia oleju, leciałoby grawitacyjnie.

Ciśnienia oleju masz z tyłu na lewej głowicy w dwóch miejscach.

1. uszczelniacz czujnika wałka ssącego
2. dekielek wałka rozrządu

Czasami potrafi się zawinąć (podczas montażu) uszczelka dekla z tyłu ale to nie przejechałbyś
5 tys km tylko leciało by od razu po założeniu.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-10-14, 09:18   

Skoro miakes wymieniane uszczelki pod klawiaturą i simeringi to wracaj do tego kto Ci to montował i niech poprawia
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
LuxAudi 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Lukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Dołączył: 16 Lis 2017
Posty: 26
Skąd: Opole
Wysłany: 2018-10-14, 11:41   

Ok to dobrze, napewno odpada dekielek walka rozrządu i pokrywa zaworów bo leci to w całkiem innym miejscu. Wczoraj zapaliłem na chwilkę Audi i zobaczyłem przez lewe nadkole ze leci to niżej niż czujnik położenia walka rozrządu ( i to tak coś niżej)

Jutro będę rozkręcał pokrywę zaworów to zobaczę wtedy i postaram się to sam zrobić.

Mam nadzieje ze to uszczelniacz wałka ssącego. <hmm>

[ Dodano: 2018-10-15, 18:29 ]


A jednak olej leci z tego gwintu, jest to wałek popychajace koniki. Lecz tego gwintu tylko przy zapalonym silniku.

Jaka macie poradę trzeba rwac glowoce czy można to inaczej wymienić?
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-10-15, 20:33   

Na końcu tej ośki jest pierścień uszczelniający. Może coś z nim się podziało nie tak...

Anegdotycznie powiem tylko, że raz wydziałem jak koleś wyciął kawałek grodzi aby wyjąć tałek z głowicy... No bez zdjęcia głowicy to tej ośki chyba nie ruszysz.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-10-15, 20:47   

ja w D2 kiedyś wyjmowałem wałek pośredni żeby wymienić dzwigienke z popychaczami, ale kurde nie przypominam sobie bym coś tam specjalnie uszczelniał <hmm>
chyba że to nie od tego <bezradny>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
LuxAudi 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Lukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Dołączył: 16 Lis 2017
Posty: 26
Skąd: Opole
Wysłany: 2018-10-15, 21:03   

Kurde no tez nie wiem dziwne to jest olej sie leje jak by ktoś odkręcił śrubkę.. <bezradny> <bezradny>

Może ktoś poratuje jak ta część się nazywa lub numer jakiś ?
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-10-15, 21:13   

077109371D - ssący
077133287B - uszczelniacz

077109372D - wydechowy
077133287A - uszczelniacz

_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.