Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Awaria elektryki, wskaźników, unieruchomienie au  
Autor Wiadomość
Glac 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy
Wiek: 21
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 267
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-01-15, 22:47   [D3 ALL ] Awaria elektryki, wskaźników, unieruchomienie au

Cześć.
Wczoraj jadąc w trasie - zapaliła się kontrolka esp, chwilę potem air bag.
i kolejno każde co około 5 sekund
wskazówka od obrotomierza spadła do 0 (silnik pracował, jechałem autem)
wskazówka od pędkości spadła do 0
potem zgasło wszystko i wysiadło wspomaganie kierownicy. Silnik nadal pracował, auto jechało.
Skręciłem na stację i zatrzymałem się, zgasiłem silnik.

Ponownie chciałem odpalić - rozrusznik kręcił, auto zapalało i gasło po 2-3 sekundach (na wskaźnikach ciemność) i tak przy każdej próbie odpalenia.

Odłączyłem akumulator i odczekałem 5 min. Podłączyłem i to samo - ciemność na wskaźnikach po włączeniu zapłonu, a przy próbie odpalenia zapalał i zaraz gasł.

I tak siedziałem zrezygnowany około godzinę w aucie i miałem dzwonić po pomoc.
Nagle wszystko się zaświeciło i zaczęło migać jak choinka - ekran pomiędzy prędkościomierzem i obrotomierzem zaczął migać na czerwono, niebiesko, zielono, wszystkie kontrolki zaczęłi migać i po chwili znów zgasło. Po chwili włączył się sam zapłon i wszystko normalnie się zaświeciło. Włączyłem silnik i zapalił! Wszystko nagle zaczęło działać dobrze - pojechałem dalej - zrobiłem 300 kilometrów i wszystko ok.

Dziś rano schodzę do auta i widzę że migają awaryjne - nie mam pojęcia czy migały chwilę czy całą noc. Odpaliłem auto wszytko ok, awaryjne zgasły.


Cały dzień jeździłem - wszystko ok.

Teraz wieczorem zamykam z pilota auto i za chwilę słyszę, że wyje i migają awaryjne - schodzę do auta, Odpalam silnik i znów choinka na zegarach - wszystko miga.

Sorry za elaborat - dzięki jak ktoś dobrnął do końca - chciałem wszystko solidnie opisać.

Błędy pojawiły się w każdym module w jaki wszedłem.

Wkeję tylko te z silnika - pomocy - co się dzieje?

Czwartek,14,Styczen,2016,11:22:41:24180
Wersja VCDS: AKP 11.11.5

Adres 01: Silnik Plik etykiet: Przekier.nieudane!
Oznaczenie elementu: 4E1 910 409 D HW: 4E1 907 409 A
Komponent i/lub wersja: 4.2L V8TDI G001AGMa0020
Kodowanie: 0011773
Kod serwisu: WSC 84140 472 13379
VCID: 254B8A05ECBF723072A
7 - ilooa znalezionych b3edów. Oto one:

053250 - Prosze sprawdzia kody b3edów sterownika modu3u komfortu (J393)
U1002 - 000 -
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 01100000
Priorytet b3edu: 0
Czestooa b3edu: 1
Przebieg: 176763 km
WskaYnik czasu: 0
Data: 2016.01.14
Czas: 09:41:48

Ramka zamro?ona:
Obroty silnika: 1092 /min
Moment obrotowy: 191.1 Nm
Predkooa: 14.2 km/h
Cykl pracy: 25.6 %
Napiecie: 14.21 V
Bity binarnie: 00001000
Moment obrotowy: 401.7 Nm

005785 - Magistrala danych uk3adu napedowego
P1699 - 001 - brak informacji z elektroniki ko3a kierownicy
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 01100001
Priorytet b3edu: 0
Czestooa b3edu: 9
Przebieg: 176897 km
WskaYnik czasu: 0
Data: 2016.01.14
Czas: 11:15:54

Ramka zamro?ona:
Obroty silnika: 2037 /min
Moment obrotowy: 487.5 Nm
Predkooa: 128.6 km/h
Cykl pracy: 45.0 %
Napiecie: 14.44 V
Bity binarnie: 00001000
Bity binarnie: 00000000

006464 - Mag.danych uk3adu napedowego
P1940 - 001 - brak inf. ze sterownika uk3adu kontroli akumulatora
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 01100001
Priorytet b3edu: 0
Czestooa b3edu: 7
Przebieg: 176897 km
WskaYnik czasu: 0
Data: 2016.01.14
Czas: 11:15:55

Ramka zamro?ona:
Obroty silnika: 2079 /min
Moment obrotowy: 518.7 Nm
Predkooa: 131.0 km/h
Cykl pracy: 45.4 %
Napiecie: 14.36 V
(bez jednostek): 25.5
Bity binarnie: 00000000

005685 - Magistrala danych uk3adu napedowego
P1635 - 001 - brak informacji ze sterownika klimatyzacji
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 01100001
Priorytet b3edu: 0
Czestooa b3edu: 6
Przebieg: 176897 km
WskaYnik czasu: 0
Data: 2016.01.14
Czas: 11:15:57

Ramka zamro?ona:
Obroty silnika: 2142 /min
Moment obrotowy: 343.2 Nm
Predkooa: 133.3 km/h
Cykl pracy: 35.9 %
Napiecie: 14.29 V
Bity binarnie: 11001000
Bity binarnie: 00000000

005715 - Odczytaa kody b3edów sterownika systemu ABS
P1653 - 002 -
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 01100010
Priorytet b3edu: 0
Czestooa b3edu: 2
Przebieg: 176897 km
WskaYnik czasu: 0
Data: 2016.01.14
Czas: 11:15:58

Ramka zamro?ona:
Obroty silnika: 2142 /min
Moment obrotowy: 335.4 Nm
Predkooa: 134.5 km/h
Cykl pracy: 34.3 %
Napiecie: 14.52 V
Bity binarnie: 11001000
Moment obrotowy: 635.7 Nm

053248 - Brak komunikacji ze sterownikiem modu3u komfortu (J393)
U1000 - 001 -
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 01100001
Priorytet b3edu: 0
Czestooa b3edu: 2
Przebieg: 176897 km
WskaYnik czasu: 0
Data: 2016.01.14
Czas: 11:16:15

Ramka zamro?ona:
Obroty silnika: 1554 /min
Moment obrotowy: 167.7 Nm
Predkooa: 100.3 km/h
Cykl pracy: 14.6 %
Napiecie: 14.52 V
Bity binarnie: 11001000
Moment obrotowy: 390.0 Nm

005488 - Sterownik silnika zablokowany przez immobiliser
P1570 - 002 - - MIL zapalona
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 11110010
Priorytet b3edu: 0
Czestooa b3edu: 1
Przebieg: 176899 km
WskaYnik czasu: 0
Data: 2016.01.14
Czas: 11:18:01

Ramka zamro?ona:
Obroty silnika: 588 /min
Moment obrotowy: 97.5 Nm
Predkooa: 0.0 km/h
Cykl pracy: 0.4 %
Napiecie: 13.60 V
Bity binarnie: 11001011
Moment obrotowy: 795.6 Nm


Kody gotowooci: 0 0 0 0 0
 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-01-15, 23:19   

Nie wiem jak to jest w D3 ale w różnych autach jak auto zapala i zaraz gaśnie to imobiliser, a 2 kluczykiem próbowałeś ? chociaż poźniej co się działo z autem to trochę dziwne :/
 
 
Glac 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy
Wiek: 21
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 267
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-01-15, 23:27   

mkbewe, hmm no niby nawet jeden z błędów wskazuje na immobilajzer. Drugim kluczykiem nie póbowałem - rano sprawdzę.

Ale czemu wyje dziś po zamknięciu auta i te wszystkie inne objawy
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2016-01-16, 00:25   

wskazuje na moduł komfortu albo cos z alarmem błedy abs gps wskazanie licznika maja zwiazek właśnie ze zgasnieciem -brakiem odczytu z tych modułów podczas jazdy

mi sie tak raz zdarzyło gdy mialem pełno wody w podszybiu
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
lukasz88 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: ŁUKASZ
Jeżdzę: D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Wrz 2014
Posty: 236
Skąd: michałowo
Wysłany: 2016-01-16, 07:28   

Sprawdź bezpiecznik nr 5 po lewej stronie w konsoli tzn od strony kierowcy jest to własnie od immo i od zegarów, objawy jakie opisałeś mogą wskazywać właśnie na to ale czemu miałby się wrazie czego przepalić nie wiem
_________________
łukasz88
 
 
Glac 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy
Wiek: 21
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 267
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-01-16, 14:03   

Dzięki za pomoc. Zrobiłem jak napisaliście.

mkbewe, próba drugim kluczykiem bez rezultatu - takie same objawy.
dracus6662, podszybie sprawdzone - wody brak.
lukasz88, bezpiecznik nr 5 i pozostałe sprawdzone - są ok.
Podmieniłem jeszcze akumulator na inny, żeby wykluczyć ewentualną jego awarię - to samo na innym.

Dziś to już wogóle auto zgłupiało. Raz wogóle się nie da otworzyć z pilota - alarm nie działa. Trzeba z kluczyka. Po włożeniu kluczyka do stacyjki i próbie uruchomnienia cisza i ciemno na zegarach.

Za kilka minut jak próbuję to działa, ale cuda się wyświetlają - nagrałem filmnik - obroty 0 - ale
przez cały czas filmiku silnik pracuje. Dopiero wyłączam zapłon w 2:24, ale nadal się świecą zegary i dopiero gasną w 2:39 - z niezroumiałych przyczyn 15 sekund świeci się wszystko po wyjęciu kluczyka.
Raz się da uruchomić silnik, raz gaśnie po 3 sekundach. Poza tym jak widać na filmiku zapala się i gaśnie wszystko - dmuchawa wnętrza sama się wyłącza i włącza.

0:46 do 0:50 czerwony ekran o którym pisałem w pierwszym poście.

2:55 uruchmiam silnik - gaśnie 2:59
3:13 uruchamniam silnik i pracuje bardzo nierówno - jakby na 4 cylindrach 3:30 wyłączam silnik.
3:35 uruchamiam silniki i pracuje dobrze - wszystko ok - ale za chwilę zaczynają się błędy wyświetlać i kierunkowskazy działają dość dziwnie ponieważ "zawieszają" sią na kilka sekund.

I wyje alarm przy zamknięciu auta.

Czy znacie kogoś godnego polecania kto to ogarnie w Kielcach? Lub macie pomysły co to może być?


Zamieszczam filmik

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

Błędów cała masa - wklejam nagłówki bo całość jest bardzo długa.

00-Czujnik kąta skrętu kierownicy -- Stan: OK 0000
01-Silnik -- Stan: Usterka 0010
02-Skrzynia biegów -- Stan: Usterka 0010
03-ABS/hamulce -- Stan: Usterka 0010
05-Zezwolenie startu -- Stan: Sporadyczny błąd komunikacji 1000
06-Pamięć fotela pas. -- Stan: Sporadyczny błąd komunikacji 1000
08-Klimatyzacja -- Stan: Sporadyczny błąd komunikacji 1000
09-Centr.zesp.elektr. -- Stan: Sporadyczny błąd komunikacji 1000
0E-Media Player 1 -- Stan: Usterka 0010
11-Silnik II -- Stan: Usterka 0010
31-Silnik -inny -- Stan: Usterka 0010
15-Airbag -- Stan: Usterka 0010
16-Koło kierownicy -- Stan: Sporadyczny błąd komunikacji 1000
17-Zest.wskaźników -- Stan: Usterka 0010
18-Ogrzew.pomocn. -- Stan: Sporadyczny błąd komunikacji 1000
19-CAN Gateway -- Stan: Usterka 0010
28-Klimatyzacja -tył -- Stan: Sporadyczny błąd komunikacji 1000
34-Poziomowanie -- Stan: Usterka 0010
36-Pamięć fotela kier. -- Stan: Sporadyczny błąd komunikacji 1000
38-Elektronika dachu -- Stan: Sporadyczny błąd komunikacji 1000
3C-Zmiana pas.ruchu -- Stan: Usterka 0010
42-Elektr.drzwi kier. -- Stan: Sporadyczny błąd komunikacji 1000
46-Moduł komfortu -- Stan: Sporadyczny błąd komunikacji 1000
47-Sys.nagłaśniający -- Stan: OK 0000
4F-Centr.z.elektr.II -- Stan: Usterka 1010
52-Elektr.drzwi pas. -- Stan: Sporadyczny błąd komunikacji 1000
53-Hamulec postojowy -- Stan: Usterka 0010
55-Zasięg xenonów -- Stan: Usterka 0010
56-Radio -- Stan: Usterka 0010
57-Tuner TV -- Stan: OK 0000
5F-Elektr.informacji -- Stan: Usterka 0010
61-Reg.akumulatora -- Stan: Nie może być osiągnięty 1100
62-Drzwi tylne lewe -- Stan: Sporadyczny błąd komunikacji 1000
66-Fotel-tył -- Stan: Sporadyczny błąd komunikacji 1000
69-Przyczepa -- Stan: Nie może być osiągnięty 1100
6C-Kamera wsteczna -- Stan: Sporadyczny błąd komunikacji 1000
72-Drzwi tylne prawe -- Stan: Sporadyczny błąd komunikacji 1000
76-Asyst.parkowania -- Stan: Sporadyczny błąd komunikacji
 
 
Glac 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy
Wiek: 21
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 267
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-01-16, 17:28   

Przed chwilą zakodowałem na nowo akumulator w nadzieji, że to może pomóc - przejchałem się ok 5 min i poczułem zapach spalonej elektroniki/przewodów w kabinie- zatrzymałem się i otworzyłem bagażnik tutaj też czuć - otworzyłem klapkę od akumulatora i tam też czuć bardzo.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-01-16, 17:32   

Wymień sterownik akumulatora ja myśle że to on wariuje. Odpowiada za dołączanie sterowników od zasilania w zależności od stanu akurat. Jeśli się zepsuł może wariowac i np dołączać różne sterowniki...
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Glac 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy
Wiek: 21
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 267
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-01-16, 17:50   

drago_o, myślisz, że to to? Śmiało kupować i wymieniać? Najwyżej się dogadam, że mogę oddać jeżeli to nie to.

Coś takiego np?
http://allegro.pl/sterown...5907997629.html
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-01-16, 18:02   

Jeśli nie chcesz niepotrzebnie wydać dużo kasy to za 20zł juz możesz z litera A lub B kupić na końcu. Jeśli się poprawi to wtedy śmiało bierz z literą C(bo są najlepsze) no chyba ze Ci nie zależy to zostaw do puki nie padnie :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Glac 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy
Wiek: 21
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 267
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-01-16, 18:13   

ok, dzięki! :) Załatwiam sterownik i napiszę co i jak po wymianie.
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-01-17, 00:39   

z tego co opisałeś i pokazałeś na filmie to ewidentnie problemy z prądem a wtedy robi się choinka, wywala najróżniejsze błędy i komunikaty na FIS jak te od poziomowania świateł, część systemów odpala się z opóźnieniem lub w cale się nie uruchamia... poszedłbym w tym samym kierunku co drago_o proponuje czyli wymienić sterownik przy aku tylko na ten z literką "C" ponieważ starsze wersje miały wady i jak trafisz na taki wadliwy to nie ma sensu
i oczywiście odpiąć aku i podłączyć pod prostownik tak by porządnie go naładować
zastanawiające jest tylko jedno - zapach spalonych kabli / plastiku.....może gdzieś się dostała woda i jest zwarcie a wtedy aku i sterownik dostają po duu*** i cała elektronika szaleje
jak masz możliwość wstawić auto do garażu który byłby o temperaturze +15*C to na pewno by nie zaszkodziło
posprawdzaj czy gdzieś nie ma wody (tak jak ktoś wcześniej pisał podszybie / okolice nagrzewnicy, która może strzeliła), bagażnik.... <hmm>
 
 
Glac 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy
Wiek: 21
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 267
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-01-17, 09:40   

panton, Podszybie i bagażnik sprawdzone - wilgoci brak.
Zapach spalenizny może spowodował uszkodzony sterownik akumulatora <hmm> W kabinie było czuć, w bagażniku też, ale jak zdjąłem boczek wnęki od akumulatora to tam najbardziej.

Sterownik powinien być na wtorek.
Dzięki za informacje.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-01-17, 12:24   

ŁoŁ... toż to jakiś atak hakerski na A8D3 w Warszawie...
wczoraj dzwonił do mnie z Warszawy inny kolega którego zaatakowała praktycznie identyczna usterka <boisie>

Wygląda na uwalony któryś sterownik ale na odległość to tylko takie gdybanie <niechce>

Jak czuć było w aucie spalenizną to ja osobiście odłączyłbym aku i do czasu usunięcia usterki raczej bym tym nie jeździł.
Jak auto nie daj boże się zapali to raczej jedną gaśnicą sobie z tym nie poradzisz - miałem tą nieprzyjemność gasić kilka aut (nie moje) i udało się tylko z Maluchem którego komorę silnika zasypałem kilkoma kilogramami piachu :/

Jak sobie nie poradzisz to mogę podesłać kontakt do bardzo dobrego elektronika w Warszawie.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Glac 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy
Wiek: 21
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 267
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-01-17, 15:18   

FOSS napisał/a:
ŁoŁ... toż to jakiś atak hakerski na A8D3 w Warszawie...
wczoraj dzwonił do mnie z Warszawy inny kolega którego zaatakowała praktycznie identyczna usterka <boisie>


W pierszwej chwili tak pomyślałem..
Ponieważ Volvo zajechało mi drogę i strąbiłem gościa, a potem mi siedział na ogonie chwilę i nagle pojawiła się ta usterka - jakbym dostał z działa EMP.

No, ale to nie Need For Speed ;)

Wygląda
FOSS napisał/a:
a uwalony któryś sterownik ale na odległość to tylko takie gdybanie <niechce>

Jak czuć było w aucie spalenizną to ja osobiście odłączyłbym aku i do czasu usunięcia usterki raczej bym tym nie jeździł.
Jak auto nie daj boże się zapali to raczej jedną gaśnicą sobie z tym nie poradzisz - miałem tą nieprzyjemność gasić kilka aut (nie moje) i udało się tylko z Maluchem którego komorę silnika zasypałem kilkoma kilogramami piachu :/


Tak wczoraj zrobiłem - akumulator odłączony i auto nie jeżdżone.

FOSS napisał/a:
Jak sobie nie poradzisz to mogę podesłać kontakt do bardzo dobrego elektronika w Warszawie.

Jeżeli (odpukać) wymiana sterownika akumulatora nie pomoże to chętnie - jednak nie jestem teraz w Warszawie - uziemiło mnie w Kielcach.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.