Autor |
Wiadomość |
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-01-20, 18:57
|
|
|
szukam info czy te moduły mogą się zastępować bo z literą F pochodzi z A6 C6
Jako część do A8 występuję tylko f4E0907289E ale jest notka w ETKA "Oprzyrządowanie: 4F0.907.289.E"
A SW maja inne te sterowniki?
Jesteś pewien, że sprawdziłeś bezpieczniki S6 i S14? Może są gdzieś ukryte pod tapicerką? Niestety jest trochę takich poukrywanych,,, |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
Glac
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 21 Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 267 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-01-20, 19:21
|
|
|
Rozebrałem te sterowniki - płytki są z innymi elementami, więc raczej nie jest to to samo, więc cały test z podmianą jest nic nie wart.
z prawej jest mój - na nos to ten mój śmierdzi rozgrzaną/spaloną elektroniką, a ten z A6 nie śmierdzi w ogóle.
drago_o, nie jestem pewien - sprawdziłem bezpieczniki
1. po lewej stronie deski rozdzielczej pod klapką
2. po prawej stronie deski rozdzielczej pod klapką
3. w bagażniku z prawej strony nad akumulatorem
4. w bagażniku z lewej strony w boczku
5. pod maską po zdemontowaniu komputera auta w tej skrzyneczce.
6. w nogach pod kierownicą po zdjęciu osłony |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-01-20, 19:28
|
|
|
Nie mogę znaleźć położenia tych bezpieczników. Oba odpowiadają za zasilanie modułu komfortu. S6 to zasilanie po zapłonie chyba(szyna 15) a S14 to zasilanie stałe (szyna 30).
Nic konkretnego na temat tych sterowników nie znalazłem, więc pewnie się nie wymieniają... Jedyny sposób na sprawdzenie tego to użycie sterownika z A8. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
Glac
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 21 Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 267 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-01-20, 19:50
|
|
|
No ja też szukam, ale nie znajduję info o bezpiecznikach S6 i S14 |
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-01-20, 19:59
|
|
|
Glaca, a weź jeszcze odpal VCDS i zrób zrzut zainstalowanych sterownikow w Gatewayu. Z tego co widziałem w logu to Gateway działał.
Chodzi o tą listę:
|
|
|
|
|
Glac
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 21 Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 267 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-01-20, 20:04
|
|
|
VanDyke, Się robi - moment
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2016-01-20, 20:27
|
|
|
a patrzyłes czy nie masz bezpiecznikow pod oslona slupka w nogach pasazera?
głowny bezpiecznik pod ecu w podszybiu?
mi smierdzi modułem komfortu
podjedz do aso i spytaj sie ile by wzieli z adiagnoze ? powiedz co i jak sie stało nie skasuja cie niewaidomo ile a tak bedziesz od jednego do drugie z laweta ganiał i moze i wiecej napsuja nizeli zrobia
powiedz ze potrzebujez diagnozy co jest uszkodzone i uniemozliwia odpalenie auta mysle ze 4 godziny i beda wiedziec jezeli kable to zrobia bez klopotu dojda napewno sprawniej
maja pelne schematy wiedza co na jakich obwodach siedzi a tak bedziesz sie wq .... ł tylko |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
Glac
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 21 Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 267 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-01-20, 20:41
|
|
|
dracus6662 napisał/a: | a patrzyłes czy nie masz bezpiecznikow pod oslona slupka w nogach pasazera? |
zdjałem osłonę i widziałem tylko przewody bez bezpieczników - ale głęboko się tam nie zapuszczałem.
dracus6662 napisał/a: | głowny bezpiecznik pod ecu w podszybiu? |
Tak - sprawdzony.
dracus6662 napisał/a: | podjedz do aso i spytaj sie ile by wzieli z adiagnoze ? powiedz co i jak sie stało nie skasuja cie niewaidomo ile a tak bedziesz od jednego do drugie z laweta ganiał i moze i wiecej napsuja nizeli zrobia
powiedz ze potrzebujez diagnozy co jest uszkodzone i uniemozliwia odpalenie auta mysle ze 4 godziny i beda wiedziec jezeli kable to zrobia bez klopotu dojda napewno sprawniej
maja pelne schematy wiedza co na jakich obwodach siedzi a tak bedziesz sie wq .... ł tylko |
Tak trzeba będzie zrobić - tydzień czasu pierwsze wolne terminy.\
Jednak za nim oddam auto podmieniłbym jeszcze na prawidłowy sterownik komfortu i zlokalizował bezpieczniki o których pisze drago_o |
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-01-20, 21:24
|
|
|
Wydaje mi się, że bez modułu komfortu połączenie z pozostałymi sterownikami powinno być możliwe. Są wpięte równolegle w CAN. Chyba jest to najciekawszy do tej pory przypadek usterki na forum |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-01-20, 21:56
|
|
|
Jeżeli chodzi o komunikację ze sterownikami to tylko te w magistrali MOST są bezpośrednio zależne od siebie. MOST czyli te na światłowodzie - jeżeli jeden z nich się wysypie to nie ma komunikacji od razu ze wszystkimi.
Inne sterowniki mogą się sypać pojedynczo nie zakłócając komunikacji z pozostałymi czyli jak się wysypią drzwi to brak jest komunikacji tylko z drzwiami a z pozostałymi będzie normalny kontakt.
Inna sprawa jest taka, że do poprawnej komunikacji większość sterowników potrzebuje wymuszonego zasilania czyli zapłonu.
CP w opisywanej usterce nie ma nic do rzeczy.
Aktywna ochrona komponentu ogranicza funkcjonalność sterownika, nawet w stopniu znacznym powodując kompletne wyłączenie wszystkich jego funkcji ale nie powoduje zerwania z nim komunikacji a tym bardziej nie powoduje zerwania komunikacji z innymi sterownikami jak i z całym autem.
CP na zegarach w żadnym przypadku nie unieruchamia auta - zegary będą wyłączone ale autem można normalnie jeździć.
I ja tu tu nie gdybam - jeździłem autami kompletnie bez stacyjki, z aktywną CP na zegarach czy innych sterownikach.
Glac, moja propozycja nadal aktualna ale niestety, o załatwieniu tematu "na odległość" w takim przypadku można zapomnieć. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Glac
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 21 Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 267 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-01-20, 22:00
|
|
|
FOSS napisał/a: |
Glac, moja propozycja nadal aktualna ale niestety, o załatwieniu tematu "na odległość" niestety można zapomnieć. |
FOSS, gdyby auto było w Warszawie już dawno dzwoniłbym do Ciebie. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-01-20, 22:03
|
|
|
Glac napisał/a: | FOSS, gdyby auto było w Warszawie już dawno dzwoniłbym do Ciebie. |
Nie masz Assistance?
Z ubezpieczenia trzeba czasem korzystać |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Glac
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 21 Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 267 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-01-20, 22:06
|
|
|
No może i tak trzeba zrobić Gdzie mam dzwonić, na jaki numer i z kim się umawiać? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-20, 22:07
|
|
|
Glac napisał/a: | FOSS, gdyby auto było w Warszawie już dawno dzwoniłbym do Ciebie. |
Nie wiem czy fossa w wawie znajdziesz...
FOSS napisał/a: | Nie masz Assistance?
Z ubezpieczenia trzeba czasem korzystać |
Popieram-miło i przyjemnie mnie obsłużyli A ile PLNów w kieszeni zostao.. |
|
|
|
|
|