Autor |
Wiadomość |
rav85
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: Huracan Perf&Maclaren600LT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 258 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-01-18, 09:57
|
|
|
mogę ci pożyczyć sterownik z mojego auta jak byś był w warszawie |
|
|
|
|
|
|
|
Glac
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 21 Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 267 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-01-18, 10:24
|
|
|
rav85, Dziękuję za dobre chcęci - niestety nie jestem. Sterownik będę miał jutro. |
|
|
|
|
|
|
|
Glac
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 21 Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 267 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-01-19, 16:41
|
|
|
Sterownik akumulatora wymieniony - auto nie działa.
Wymontowałem stary sterownik i otworzyłem go - czuć charakterystyczny zapach spalonej czy przegrzanej elektroniki, więc już pewny, że to on zamontowałem inny, ale nie pomogło..
Po włączeniu zapłonu włącza się tylko klimatronik na kilka sekund i gaśnie - nagrałem filmik.
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Radio działa i podświetlenie wnętrza - nic poza tym nie działa. Zamontowałem stary sterownik, ale jest dokładnie to samo. Nie włącza się już nic tak jak kilka dni temu czasami udało się za którymś razem uruchomić auto.
Aha - znalazłem spalony bezpiecznik nad akumulatorem - 15A
Zaznaczyłem strzałką miejsce gdzie był uszkodzony
Po jego wymianie nic się zmieniło - nadal ciemno na zegarach.
Z tej wnęki akumulatora czuć spaloną elektroniką, ale to wydaje mi się, że właśnie z tego uszodzonego sterownika akumulatora - coś tam jeszcze mogło się spalić?
Może trzeba zakodować nowy modłuł? Lub może jak stał kilka dni bez zasilania coś się rozkodowało?
Gdybym był w Warszawie skorzystałbym z oferty FOSSa, ale uziemiło mnie w Kielcach.
Jest masa błędów - zgrałem wszystkie w plik - do pobrania tutaj
LINK |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-01-19, 17:35
|
|
|
Gateway zgłasza usterkę w komunikacji z modułem komfortu po szynie CAN i tym bym się zajął na początku. Cała magistrala jest odłączona i stąd błędy braku komunikacji. Może wywaliło jeszcze jakieś bezpieczniki?
Ciekawe jest to, że wywaliło CP na zegarach... |
_________________ Kontakt: nick + @wp.pl |
|
|
|
|
Glac
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 21 Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 267 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-01-19, 17:39
|
|
|
drago_o, dzięki - jeżeli coś znajdziesz to pisz.
Dodam, że ten przepalony bezpiecznik wraz z pozostałymi sprawdzałem zaraz po pojawieniu się pierwszych objawów kilka dni temu i był dobry.
Więc pewnie spalił się w sobotę jak poczułem zapach spalonej elektroniki i wtedy też nastała całkowita ciemność na zegarach.
VanDyke, Bezpieczniki nad akumulatorem i w boczku przy kierownicy sprawdzone - czy gdzieś są jeszcze które neleży sprawdzić? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-01-19, 17:58
|
|
|
Bezpieczników jest sporo. Jak wedziesz na mojego chomika w podpisie pod postami to w dziale literatura na przed ostatniej stronie będzie pełna ich rozpiska.
Bagażnik po obu stronach, w desce rozdzielczej po obu stronach, część niestety pod tapicerka i trzeba troszkę odkręcić... na pewno coś w komorze silnika tez się znajdzie. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
Glac
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 21 Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 267 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-01-19, 18:19
|
|
|
ok znalazłem rozpiskę bezpieczników - sprawdzę wszystkie. |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2016-01-19, 19:18
|
|
|
nie chce ciebie załamywać ale .... mi to moduł komfprtu wskazuje... mało tego spalenizna moze oznaczac że gdzies kable usmazone w wiazce wiem ze to nie pocieszajace ale wystarczy tylko jeden tak jak u mnie było:
kabel od modułu sprezarki czy klimatyzacji juz nie wiem dokladnie musiałbym spojrzec na fakture kabelki sie zwierały w izolacji i choinka na zegarach klopoz z abs sai gps czujnik skretu przeplywomierz abs choinka
szukaj mozolnie aby to cos prostego tylko |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
Glac
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 21 Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 267 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-01-19, 19:30
|
|
|
dracus6662, faktycznie jak się teraz dobrałem i wymontowałem wszystko z prawego boku (bo tam śmierdzi najbardziej spelenizną) to prócz modułu akumulatora wyjałem jeszcze moduł komfortu - jednak po jego otworzeniu nie czuć spalonej elektroniki (jak było w przypadku modułu aku).
Czy uszkodzony moduł komfortu mógłby powodować brak zapłonu i ciemność na wskaźnikach jaka jest teraz?
Jutro jeszcze przejrzę wszystkie bezpieczniki. |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2016-01-19, 21:18
|
|
|
z tego co pamietam to masz głowny bezpiecznik pod ecu ale bardzo mocny chyba 40 moze on sie spalił?
pod kiera jest kilka przekazników i bezpiecznikow wiem ze jak wyciaglem takie metalowe to auto nie chcialo zagadac byla choinka i nie odpalał ale to bylo tak ze wszystko co mogło sie zapaliło a na fisie duze czerwone kolo z wykrzyknikiem tak bylo jak wywaliłem jeden bezpiecznik tski metalowy
ktos na forum mial taka zagwozdke cos mu sie w instalce zjaralo ale juz nie pamietam tematu niestety
szczerze bardzo wspolczuje bo to wielki klopot bezpieczniki masz jeszcze chyba w nogach po stronie pasazera w słupku ale od czego to ci nie powiem a sprawdzales bezpieczniki w boczku kolo modułu i z drugiej strony w boczku |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Glac
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 21 Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 267 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-01-20, 11:46
|
|
|
Dupa blada - wszystkie bezpieczniki sprawdzone i są ok.
Może faktycznie chodzi o Component Protection?
Spalony moduł akumulatora mógł coś tam napsuć dalej i się poblokowało?
Teraz to chyba już nie ma co sprawdzać? Pozostaje laweta i do ASO - nawet nie chcę myśleć o kosztach. |
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-01-20, 14:08
|
|
|
Ale z CP na zegarach odpaliłbyś auto. Zauważcie, że MMI jest martwe więc któryś ze sterowników podpiętych pod szynę MOST nie działa. Problem wiązki?
Czy po wymianie sterownika, mogłeś się z nim połączyć przez VCDS?
Czy przypadkiem nie trzeba zakodować w nim jeszcze raz aku?
Czy aku po tej przygodzie jest w ogóle dobry?
Czy ekran MMI się w ogóle chowa?
Czy możesz włączyć zapłon z przycisku? |
|
|
|
|
|
|
|
Glac
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 21 Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 267 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-01-20, 14:15
|
|
|
VanDyke napisał/a: | Ale z CP na zegarach odpaliłbyś auto. Zauważcie, że MMI jest martwe więc któryś ze sterowników podpiętych pod szynę MOST nie działa. Problem wiązki? |
MMI działa - tzn działa radio, telefon, mogę wejść w ustawienia auta - zawieszenie, ale tylko podgląd - przypróbie zmiany jest komunikat, że zapłon wyłączony.
VanDyke napisał/a: | Czy po wymianie sterownika, mogłeś się z nim połączyć przez VCDS? |
Nie
VanDyke napisał/a: | Czy przypadkiem nie trzeba zakodować w nim jeszcze raz aku? |
Na nowym sterowniku jest brak komunikacji - na starym zakodowałem jeszcze raz aku i wtedy właśnie wszystko padło do końca i zaśmierdziało spaloną elektryką.
VanDyke napisał/a: | Czy aku po tej przygodzie jest w ogóle dobry? |
Akumulatro ma pół roku - na wszelki wypadek łądowałem go całą noc 2 dni temu. Poza tym, żeby być pewnym zamieniłem na inny akumulator.
VanDyke napisał/a: |
Czy ekran MMI się w ogóle chowa?
Czy możesz włączyć zapłon z przycisku? |
Nie chowa się - zarówno po wyłączeniu zapłony jak i wymuszeniu chowania z przycisku.
Mogę włączyć zapłon z przycisku, ale zapala się tylko klimatronic bez zegarów - identycznie jak z kluczyka |
|
|
|
|
|