Autor |
Wiadomość |
Adrianplock
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TipTronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 30 Gru 2015 Posty: 178 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2016-01-03, 22:57
|
|
|
to jaki był efekt płukanki ?? |
_________________ TYLKO V8
|
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-01-03, 23:05
|
|
|
ja bym silnika nie plukal zrobi to dobry olej np motul x clean w dluzszym czasie bez ryzyka on ma tez w sobie zwiazki czyszczace
@martin ja mowie o silnikach 4,2 na inne marki nie patrzylem bo mnie ne interesuja na forum a6 w s6 srednio pisza ze im zre 3,5-4l no wlg mnie to troche za duzo ... no i oni zmieniaja co 10-12 chyba
jak przerazony pojechalem do mechanika ze mi zezarlo olej to sie ze mnie koles smial i ze musze sie przyzwyczaic bo te auta tak maja , ciesze sie ze nie chleje mi juz 3-4l tylko max 2 choc mam nadzieje ze po tej wymianie teraz z tym wynikiem jeszcze zejde w dol , w sumie to troche w to powątpiewam bo depnąć lubię |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
Adrianplock
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TipTronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 30 Gru 2015 Posty: 178 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2016-01-03, 23:07
|
|
|
daj nazwę tego oleju co wlewasz z tym x Cleanem zaleje ten sam w takim razie |
_________________ TYLKO V8
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-01-03, 23:32
|
|
|
Olej nie wyczyścić ci tak jak plukanka. Plukanka możesz śmiało robić co 3 wymianę oleju. Nic się nie stanie. Jak silnik ok to nie ma obaw. Może być tylko lepiej.
Co do samego xclean to wydaje mi się że olej nie do końca dobry. Jest to olej mi saps czyli o mniejszej zawartości popiołów (syfu) który nie odkłada się w silniku a w katalizatorach. A to raczej bardziej pod diesle olej. U nas nie ma znaczenie zawartość siarki i popiołów więc lepszym rozwiązaniem będzie x-cess który dodatkowo ma wyższe HTHS(lepkość wysokotemp.)
ale o olejach jest osobny temat więc nie ma co zaśmiecać |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-03, 23:35
|
|
|
Widze że nie ogarniasz więc zerknij sobie w tytuł tematu i tak powinien wyglądać każdy kolejny jaki napiszesz. |
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-01-03, 23:53
|
|
|
Adrian leje motula x-clean ale jak mowi mkbewe motul x cless moze powinienes lac mi go tez nie jednokrotnie polecali , jesli chodzi o nagar to mialem spory na pokrywach zaworowych czyli tym samym gdze indziej tez , walki byly czyste w niektorych zakamarkach byl nagar ale po 2 wymianach bylo sporawo czysciej... wiec daje rade ten olej
zrobisz jak uwazasz moze powinienes sobie ta plukanke zrobic ? pomysl |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
Pawulon_90
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Lut 2011 Posty: 114 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2016-01-04, 01:35
|
|
|
Ja mam silnik AVP ale 4.2to 4.2 lałem płukanke liQue & moly a wczesniej jedzilem lata na x cess i nic sie niestalo nawet syfu praktycznie niewypłukało bo go niebylo |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-01-04, 06:45
|
|
|
Tez plukalem silnik specyfikiem LM, do tej pory jezdzi. Testowalem oleje 0w40 i 5w40, leje ten drugi bo tanszy i tak co wymiana nawet nie dolewam. Max co zejdzie to z maxa na polowe albo 3/4 wiec silnika to nie wypluka jak gadaja znawcy od luzno spasowanych silnikow. Z reszta po tych pasowaniach z serwisowki to nie wiem jak to mozna nazwac luzno.. :p |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2016-01-04, 08:25
|
|
|
Ja plukalem BFM-a i wyglada tak
A leje Motula xcess-a |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-01-04, 10:14
|
|
|
zawsze przed wymianą oleju dodaję dwie butelki płukanki "MOTUL ENGINE CLEAN" i nigdy nic złego się nie stało więc nie panikujcie tylko zalewajcie
https://www.motul.com/us/...gine-clean-moto |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-01-04, 11:16
|
|
|
a ile przed wymiana dodajesz te butelki tydzien dzien miesiac ? czy krotko przed spuszczeniem oleju wlewasz i na jalowym sobie to chodzi ?
@ leon a jaki byl wczesniejszy stan ? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-01-04, 12:05
|
|
|
zgodnie z instrukcją - silnik rozgrzany wlewam dwie buteleczki, silnik pracuje na wolnych obrotach 10min... silnik gaszę, spuszczam olej stary i zalewam olejem nowym Motul Specific 504 00 507 00 5W30 |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
|
|
|
|
peter22
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotrek
Jeżdzę: d3
Wiek: 42 Dołączył: 02 Kwi 2015 Posty: 40 Skąd: Łódż
|
Wysłany: 2016-01-04, 13:03
|
|
|
Ja czyściłem i auto nadal chodzi i ma się dobrze poszły dwie butelki . Generalnie jeśli ktoś w naszych v8 nie zmienia uszczelek i oringów to olej będzie się sączył np. z pod pokryw czy też zaślepek wałków. Ja jestem Po wymianie wszystkich możliwych uszczelek , przy okazji wymieniłem zaworki olejowe i kruciec plastykowy oraz wszystkie możliwe uszczelki i oringi po drodze . Teraz silnik jest słuchy i nie znika olej . Wiec w Pierwszej kolejności uszczelnienie na nowych gratach a dopiero wtedy możesz się zastanawiać czy auto bierze olej czy nie . Stare uszczelki były zajebiście twarde i sztywne wiec nie ma co się dziwić że olej spierdzielał jak chciał |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-01-04, 13:22
|
|
|
u mnie ponad 300kkm i nigdy nie było płukanki a wygląda tak (tylko zdjęcie troche ciemne)
a że przy kupnie nie wiedziałem co było lane bo poprzedni właściciel też nie zbyt sie tym interesował więc zalałem go najpierw CASTROLEM 10W40 a później i tylko teraz LIQUI MOLY 10W40 SUPERLEICHTLAUF
I nawet mi prestał brać olej. Na wymiany co 10kkm dolewam ok. 1L. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|