Autor |
Wiadomość |
Fluke
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 16 Maj 2016 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-03-02, 21:35 [D3 02 4.2MPI
] Zawieszenie - brak róznicy między trybami
|
|
|
Witam serdecznie forumowiczów,
Temat jak wyżej dotyczy pneumatycznego zawieszenia.
Przy kupnie samochodu zawieszenie pneumatyczne, konkretnie zmiana trybów (comfort, automatic dynamic) działała bez zarzutów.
Jak wiadomo zmiana trybu wiąże się z podniesieniem lub obniżeniem zawieszenia o fabrycznie ustawione wysokości i twardości. Zmiana trybu sygnalizowana jest na ekranie MMI w trybie zawieszenia strzałką do góry (gdy np przełączamy z trybu dynamic na comfort) lub w dół (np odwrotna sytuacja).
Ostatnio przełączając w tryb comfort, dynamic oraz automatic nic się nie zmienia, zarówno wysokość zawieszenia jak i komfort jazdy nie ulega zmianie, jest twarde czuć każdą dziurę na drodze. Ne ekranie nie pojawiają się szare strzałki wskazujące czy zawieszenie się podnosi lub opada przy zmianie trybów. Wyjątkiem jest tu sytuacja gdy uruchamiam tryb Lift wtedy zawieszenie się podnosi i jest sygnalizowane stosowną strzałką. Opada przy wybraniu dowolnego z trybów.
Problem pojawił się po wymianie rozrządu t.i. mam swoje podejrzenia, że w warsztacie samochód nie był w trybie podnośnika gdy był podnoszony. Są to tylko moje prywatne domysły mogące nie mieć nic wspólnego z problemem ale wolę niczego nie pominąć.
Informacje uzupełniające:
- Samochód nie opada gdy pozostawia się go na noc;
- Samochód po wymianie akumulatora;
- Żaden z trybów nie jest oznaczony kolorem szarym na ekranie MMI, zawieszenia;
- Tryb Lift działa bez zarzutu (samochód bez problemów się podnosi i opada);
- Sprężarka pracuje głośno ale nie ma problemów z podnoszeniem zawieszenia j/w;
- Brak błędów zawieszenia;
- Jacking i towing mode wyłączone;
Jakieś pomysły w czym tkwi problem? Ze względu na o wiele większe doświadczenie, liczę na waszą pomoc tej kwestii. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-03-02, 23:23
|
|
|
Jakas kontrolka na liczniku? Zółta? Zielona? |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-03-02, 23:48
|
|
|
aro51 napisał/a: | Ciekawe czy przypadkiem to nie zawieszenie sport... jak masz w menu w trybie wybory wysokosci air suspension - sport ? |
Bardzo trafne pytanie. Jakie to zawieszenie?... komfortowe czy sportowe?
drago_o napisał/a: | No ale twardość się zmienia. Ale skoro wcześniej działało to nie mogło być sport |
Było, nie było, nie takie rzeczy się widziało
Z opisu wygląda na zawieszenie sportowe |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-03-03, 01:26
|
|
|
drago_o napisał/a: | W sumie masz rację. Pamiętam sytuacje jak ktoś się tu zarzekał że działało poziomowanie a po kilkunastu postach okazało się że miał sport i nigdy poziom się nie mogl zmieniać |
Był też ten oszust Stefan z Niemcowni co twierdził, że ma popsute zawieszenie bo się samo podnosi i opada a przecież on ma Sport. A potem się okazało, że ma komfortowe i prawie zawsze jeździ w trybie Automatic więc te podnoszenia i opuszczania były u niego całkiem normalne
Także jakby coś to poproszę numer VIN i sprawdzę ponad wszelką wątpliwość jak wyjechało to z fabryki |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Gecio
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2017-03-03, 08:29 Re: Zawieszenie - brak róznicy między trybami
|
|
|
Fluke napisał/a: | Witam serdecznie forumowiczów,
Informacje uzupełniające
- Samochód nie opada gdy pozostawia się go na noc;
- Samochód po wymianie akumulatora;
- Żaden z trybów nie jest oznaczony kolorem szarym na ekranie MMI, zawieszenia;
- Tryb Lift działa bez zarzutu (samochód bez problemów się podnosi i opada);
- Sprężarka pracuje głośno ale nie ma problemów z podnoszeniem zawieszenia j/w;
- Brak błędów zawieszenia;
- Jacking i towing mode wyłączone;
Jakieś pomysły w czym tkwi problem? Ze względu na o wiele większe doświadczenie, liczę na waszą pomoc tej kwestii. |
1. Wymień filtr i przekaźnik od pneumatyki (skoro piszesz że działa głośno kompresor)
Taki zestaw możesz zakupić u forumowego kolegi michalwruszak
2. Zrób adaptację zawieszenia (potrzeby do tego jest program VCDS)
Poza tym:
3. Sprawdź czy akumulator jest zakodowany w samochodzie.
Potem będziemy się zastanawiać |
|
|
|
|
Fluke
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 16 Maj 2016 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-03-03, 11:28
|
|
|
FOSS napisał/a: | aro51 napisał/a: | Ciekawe czy przypadkiem to nie zawieszenie sport... jak masz w menu w trybie wybory wysokosci air suspension - sport ? |
Bardzo trafne pytanie. Jakie to zawieszenie?... komfortowe czy sportowe?
drago_o napisał/a: | No ale twardość się zmienia. Ale skoro wcześniej działało to nie mogło być sport |
Było, nie było, nie takie rzeczy się widziało
Z opisu wygląda na zawieszenie sportowe |
Są dostępne 4 tryby:
-Lift
-Comfort
-Automatic
-Dynamic
Sportu brak. |
|
|
|
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-03-03, 11:59
|
|
|
Witam Kolegow
Ponizej strategia ustawienia zawieszenia pneumatycznego dla typu Standard i Sport
Moze przyda sie komus do sprawdzenia poprawnego dzialania
[ Dodano: 2017-03-03, 12:12 ]
Jak widac tryb sport jest z definicji w trybie comfort 2cm ponizej ustrawienia bazowego.
Jesli chodz i o problem Kolegi to warto byloby podejsc do sprawy bardziej ze struktura i przeprowadzic diagnose pojedynczych podzespolow.
Ja osobiscie wypuscilbym cisnienie z obu osi i zasobnika ( VAG )
Napompowal je ponownie i przeprowadzil ustawienie bazowe.
Sprawdzil w czasie pompowania ile bar podaje kompresor.
Dalej test funkcyjny pojedynczych zaworow.
I test wykonawczy dla wszystkich trybow ze sprawdzeniem czasu podnoszenia.
REG_AIR_SPORT.jpg
|
|
Plik ściągnięto 176 raz(y) 122,18 KB |
REG_AIR_STANDARD.jpg
|
|
Plik ściągnięto 138 raz(y) 87,5 KB |
|
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-03-03, 13:43
|
|
|
Fluke napisał/a: | FOSS napisał/a: | aro51 napisał/a: | Ciekawe czy przypadkiem to nie zawieszenie sport... jak masz w menu w trybie wybory wysokosci air suspension - sport ? |
Bardzo trafne pytanie. Jakie to zawieszenie?... komfortowe czy sportowe?
drago_o napisał/a: | No ale twardość się zmienia. Ale skoro wcześniej działało to nie mogło być sport |
Było, nie było, nie takie rzeczy się widziało
Z opisu wygląda na zawieszenie sportowe |
Są dostępne 4 tryby:
-Lift
-Comfort
-Automatic
-Dynamic
Sportu brak. |
Zawsze są dostępne. Nie ma dostępnego trybu sport. W nazwie masz napisane "adaptive suspension - sport".
A dla rozwiania wszystkich wątpliwości podaj VIN i będzie wiadomo jakie masz zawieszenie.
[ Dodano: 2017-03-03, 13:46 ]
Tych wykresów na forum już wiele było. Wiadomo, że jest niżej. Ale podstawową różnicą jest brak zmiany wysokości w przypadku przełączania comfort-dynamic. W zawieszeniu sportowym znajdują się na tej samej wysokości a zmianie ulega jedynie twardość amortyzatorów. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-03-03, 14:35
|
|
|
Kolego
Jezeli zacznie czytac ten wykres to zrozumiesz
Otworz wykres dla zawieszenia SPORT i popatrz co sie dzieje z zawieszeniem miedzy comfort a dynamik przy predkosci 0kmh. Wszystkie trzy linie sa w tym samym miejscu.
Dopiero po osiagnieciu 120 kmh zawieszenie w trybie dynamik przechodzi o 25mm w dol
a wraca miedzy 35 a 70 kmh
Wiec jesli masz zawieszenie sportowe to na postoju nie bedzie sie opuszczac tak jak to sie dzieje w zawieszeniu standardowym.
Przeczytaj sobie tekst po prawej nad wykresem i przetlumacz.
Naprawde zeby zrozumiec swoje Auto musisz sie troche wysilic lub nie dotykac sie mechaniki.
Sorry za te uwage.
Poszukaj na chomiku SSP 292 i wczytaj sie dokladnie.
Pozdrawiam
Michal
[ Dodano: 2017-03-03, 14:38 ]
ze stwierdzeniem "wykresow bylo tutaj wiele " bagatelizuje wiedze ktora sie tu podaje do uzytku.
Trzeba sie tylko wysilic i postarac zrozumiec.
Zycze Ci szybkiego rozwiazania problemu z zawieszeniem.
I w razie pytan chetnie pomoge
Michal |
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-03-03, 15:03
|
|
|
Nie bagatelizuje podanej wiedzy, tylko przypominam o tym, że używając opcji wyszukaj, wszystkie te informacje znajdują się na forum, z wykresami włącznie. A najlepiej opisał działanie i różnice między zawieszeniami kolega FOSS
Jeżeli chcemy ruszyć z miejsca to musi kolega z problemem określić jakie zawieszenie posiada. Bo nie wiemy czy w ogóle jest jakiś problem czy nie. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-03-03, 15:06
|
|
|
PS:
Jak widac z wykresu z dynamic/Comfort do Lift podnosi sie od 0 kmhale po przekroczeniu 100 kmh przechodzi automatycznie do polozenia comfortu
Panowie te wykresy zrobili ludzie nie glopsi niz my wiec warto przeanalizowac.
W zawieszeniu sportowym pozycja bazowa jest dla wszystkich trzech trybow oprocz "LIFT" jest taka sama i oblizona o 20mm od ustawienia bazowego.
Roznica to tylko wlasciwosci tlumienia
W ustawieniu "DYNAMIC i AUTOMATIC" auto po przektoczeniu 120 kmh przechodzi o 5mm w dol i wraca miedzy 35-70 kmh spowrotem o 5mm w gore. |
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
|