Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 3.7MPI ] Amortyzatory (regeneracja?Czy Nowe?)  
Autor Wiadomość
Shykerr 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 d3
Wiek: 36
Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 23
Skąd: DGR
Wysłany: 2015-04-21, 12:49   [D3 03 3.7MPI ] Amortyzatory (regeneracja?Czy Nowe?)

Witam,mam taki problem w moim aucie opuszcza się na glebe cały przód (auto stoi przez Noc) i podobno mam ,,membrame'' czy coś takiego do wymiany... i teraz nie wiem co z tym zrobić czy zrobić regeneracje ?? czy kupić używkę...? a może warto kupić nowy oryginał...Miał ktoś już taki problem>???
_________________
Shykerr
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2015-04-21, 13:00   

Regeneracja jest dobra opcją - firma LIMAK z Brzegu Dolnego .
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
Shykerr 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 d3
Wiek: 36
Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 23
Skąd: DGR
Wysłany: 2015-04-21, 22:03   

Dzięki kolego za info :)
_________________
Shykerr
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2015-04-22, 11:43   

ja bym sie tak nie rozpędzał z naprawą , sprawdź szczelność przewodów , czujniki poziomowania

oraz przede wszystkim błędy vcds em

odłącz aku na noc i zobacz czy miechy opadną , czasami jest tak że słabe aku powoduje takie objawy ale dlaczego to mnie nie pytaj ktoś też tak miał i ja również
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
Shykerr 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 d3
Wiek: 36
Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 23
Skąd: DGR
Wysłany: 2015-04-22, 12:28   

hmm wiesz Może i masz racje warto to sprawdzić , bo regeneracja czy nowe to już jest trochę kasy... dzięki za info
_________________
Shykerr
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2015-04-25, 12:25   

raftor, przewody raczej nic do tego nie będą miały, bo w amorku jest zaworek jednokierunkowy, który powinien trzymać ciśnienie. Chyba, że jest nieszczelność na przewodach i zaworek też przepuszcza.Shykerr, obydwie strony przodu opadają po równo?
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-04-25, 20:52   

zacznij od sprawdzenia błędów w zawiasie
 
 
Shykerr 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 d3
Wiek: 36
Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 23
Skąd: DGR
Wysłany: 2015-04-26, 18:26   

tak obie strony opadaja równo (jednakowo):|
_________________
Shykerr
 
 
MatGol 
Użytkownik


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 28
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-26, 17:09   

Shykerr, Najlepiej oczywiście sprawdzić na kompie co się dzieje, potestować, na pewno coś ciekawego można by wyczytać.

Bardziej "łopatologiczna" metoda i też skuteczna - po odbytej wycieczce autem stań gdzieś na uboczu (najlepiej w garażu tak żeby było cicho) otwórz maskę i nasłuchuj przy kielichach. Amortyzator, który upuszcza ciśnienie będzie "dobijany". Powinieneś zaobserwować syczenie bądź też ruch samochodu, która ze strony koryguje swoje położenie.

Jak auto po nocy pada na glebę nie radzę odkładać tematu tylko zabrać się za niego od razu. Kompresor łatwo przegrzać, będzie wtedy kolejny wydatek :)
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2015-05-26, 20:07   

MatGol napisał/a:
Shykerr, Najlepiej oczywiście sprawdzić na kompie co się dzieje, potestować, na pewno coś ciekawego można by wyczytać.

Bardziej "łopatologiczna" metoda i też skuteczna - po odbytej wycieczce autem stań gdzieś na uboczu (najlepiej w garażu tak żeby było cicho) otwórz maskę i nasłuchuj przy kielichach. Amortyzator, który upuszcza ciśnienie będzie "dobijany". Powinieneś zaobserwować syczenie bądź też ruch samochodu, która ze strony koryguje swoje położenie.

Jak auto po nocy pada na glebę nie radzę odkładać tematu tylko zabrać się za niego od razu. Kompresor łatwo przegrzać, będzie wtedy kolejny wydatek :)

W blokach pomiarowych komputer pokazuje w milimetrach ruch każdego amortyzatora. Jeśli popuszcza na wewnętrznym zaworze, to nic nie usłyszysz.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
MatGol 
Użytkownik


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 28
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-26, 20:50   

pebo, Skoro auto po nocy leży na glebie raczej będzie można zaobserwować syczenie czy też pompowanie poszczególnego amortyzatora.

Drobne korekty są wykonywane pojedynczo, dopiero po większym spadku ciśnienia w układzie auto idzie w górę parami przód/tył - tak przynajmniej zaobserwowałem u mnie przy walniętym amortyzatorze.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2015-05-26, 20:57   

MatGol napisał/a:
pebo, Skoro auto po nocy leży na glebie raczej będzie można zaobserwować syczenie czy też pompowanie poszczególnego amortyzatora.

Drobne korekty są wykonywane pojedynczo, dopiero po większym spadku ciśnienia w układzie auto idzie w górę parami przód/tył - tak przynajmniej zaobserwowałem u mnie przy walniętym amortyzatorze.


Spotkałem się już z przypadkami, gdy auto opadało szybciej niż po nocy. Np. jedno auto z rana było w najniższym położeniu a dopiero podłączenie kompa pokazało, że obniża się o milimetr co 2 sekundy. Mimo tego była cisza. Zauważ, że milimetr to jednak sporo, 10 sekund i centymetr niżej, 20 sekund i już położenie najniższe. Takie spadki przy np. pracującym silniku są kompensowane z zasobnika i dopiero po pewnym czasie uruchamia się sprężarka. Oczywiście, da się zauważyć że pracuje częściej niż powinna.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
MatGol 
Użytkownik


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 28
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-26, 21:07   

pebo, Wszystko się zgadza, dlatego napisałem, że po odbytej jeździe można zaobserwować te korekty. Oczywiście przy zgaszonym silniku.

Zasobnik jak i układ powinien być nabity, więc korektę jednego mm też można zauważyć przy chwili cierpliwości.

Oczywiście w tym przypadku nic nie zastąpi komputera, spojrzenie na bloki będzie najlepszym wyjściem - o ile to amortyzator :)
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2015-05-26, 21:13   

MatGol napisał/a:
pebo, Wszystko się zgadza, dlatego napisałem, że po odbytej jeździe można zaobserwować te korekty. Oczywiście przy zgaszonym silniku.

Zasobnik jak i układ powinien być nabity, więc korektę jednego mm też można zauważyć przy chwili cierpliwości.

Oczywiście w tym przypadku nic nie zastąpi komputera, spojrzenie na bloki będzie najlepszym wyjściem - o ile to amortyzator :)

Osobiście korzystam z procedur testów elementów wykonawczych - można sprawdzić prawie każdy podzespół z osobna, a także wyłapać, kiedy pojawiają się błędy. No i dokładne oględziny. Zdarza się, że jeden z amortyzatorów był wymieniany i ktoś dosztukował wężyki, które spiął gumową rurką na opaski - powietrze ucieka i auto opada.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-05-26, 21:34   

Panowie, syczenia słychac nie bedzie - miech amortyzatora peka bardzo rzadko. Zazwyczaj w miejscu gdzie sie załamuje guma robi sie "rzadka" i puszcza cisnienie. Wszystko to jest wewnatrz obudowy i dzieje sie dosc powoli.
Reasumujac jesli dupa stoi :D i reaguje prawidłowo na pokretło wysokosci to kompresor bedzie sprawny. Wiec wyrywamy amory z przodu.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.