Ogłoszenie 

Maglownica Audi Opony i alufelgi Opony samochodowe części samochodowe Tarcze, hamulce
Przekładnie kierownicze
Opony & Alufelgi
Opony
samochodowe
Części Audi A8
Układ hamulcowy


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 3.7MPI/LPG ] Dziwne zachowanie kompresora  
Autor Wiadomość
ronin3 

Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Lip 2021
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-20, 18:47   [D3 03 3.7MPI/LPG ] Dziwne zachowanie kompresora

Witam
Borykam się z takim problemem , a niestety nie doszukałem się aby ktoś rozwiązał ten temat.

Audi A8 D3 2004 r. 3.7 quattro

Problem jest z kompresorem.
Samochód nie opada nawet po miesiącu stania.. podnosi się i opuszcza prawidłowo... ale niestety kompresor powyżej 40 km/h uruchamia się i pracuje cały czas.Wyłącza się dopiero przy zatrzymaniu..przy ponownym rozpędzeniu powtarza się cała sekwencja.
Błędów na zegarach nie ma , w VCDSie też brak. Przekaźnik założony nowy. Szkoda by było zamordować sprężarkę. Więc cała nadzieja w Was Klubowicze.
 
 
FOSS 



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 188 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2021-07-21, 15:44   

Diagnostyka jest potrzebna.
Bez powodu raczej się nie włącza, szczególnie jeżeli robi to cyklicznie, w określonych warunkach.
Jeżeli potrzebujesz pomocy to zapraszam - temat pneumatyki wałkowałem setki razy.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
ronin3 

Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Lip 2021
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-22, 07:58   

Ciśnienie w VCDSie dochodzi do 10,8 bar. Nie za mało?
 
 
FOSS 



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 188 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2021-07-22, 11:00   

ronin3 napisał/a:
Ciśnienie w VCDSie dochodzi do 10,8 bar. Nie za mało?

Owszem, mało. Tylko zależy w jakich sytuacjach.
Jeżeli bije max tylko 10,8bar to jest na wykończeniu a wtedy nie dziwne że ciągle się załącza bo ciągle brakuje mu ciśnienia.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
ronin3 

Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Lip 2021
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-22, 11:40   

Zgadzam się .. jest tylko jedno ale ..... po odpaleniu i przełączeniu z tryby dynamic na tryb podniesiony daje radę w normalnym czasie podnieść samochód na samym kompresorze.

Jedno pytanie, bo nie pamiętam jak było .. czy na zgaszonym samochodzie i włączonym zapłonie w waszych audi , po przełączeniu na tryb podniesiony , samochód podnosi się z samego zbiornika?

Jak sprawdzić szczelność pomiędzy rozdzielaczem a zbiornikiem powietrza?

Czy dobrym pomysłem jest zaślepić wyjście z rozdzielacza na zbiornik , i zobaczyć czy sprężarka będzie się włączać po przekroczeniu 40 km/h aby wyeliminować nieszczelność na tym odcinku ?
  
 
 
FOSS 



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 188 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2021-07-22, 12:30   

ronin3 napisał/a:
Zgadzam się .. jest tylko jedno ale ..... po odpaleniu i przełączeniu z tryby dynamic na tryb podniesiony daje radę w normalnym czasie podnieść samochód na samym kompresorze.

Jakie masz zawieszenie?... zwykłe czy sport?

ronin3 napisał/a:
Jedno pytanie, bo nie pamiętam jak było .. czy na zgaszonym samochodzie i włączonym zapłonie w waszych audi , po przełączeniu na tryb podniesiony , samochód podnosi się z samego zbiornika?

Tak, z samego zasobnika.

ronin3 napisał/a:
Czy dobrym pomysłem jest zaślepić wyjście z rozdzielacza na zbiornik , i zobaczyć czy sprężarka będzie się włączać po przekroczeniu 40 km/h aby wyeliminować nieszczelność na tym odcinku ?

Nie praktykowałem takich zabiegów.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
ronin3 

Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Lip 2021
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-22, 12:37   

Zawieszenie normalne.

Więc wygląda jak by zasobnik był cały czas pusty .... bo samochód na samym zapłonie nie ma ochoty się podnieść.

Teraz kwestia czy nieszczelność miedzy rozdzielaczem a zasobnikiem ..czy coś z rozdzielaczem.
 
 
FOSS 



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 188 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2021-07-22, 13:27   

ronin3 napisał/a:
Zawieszenie normalne.

To jak na 10,8bar to jeszcze dobrze sobie radzi skoro daje radę podnieść na Lifta.
Ale to zależy również od tego ile powietrza ma w zasobniku i kiedy w trakcie tego podnoszenia zaczyna wspierać się kompresorem.
Tak jak mówiłem wcześniej - diagnostyka.

ronin3 napisał/a:
Więc wygląda jak by zasobnik był cały czas pusty .... bo samochód na samym zapłonie nie ma ochoty się podnieść.

Przy zawieszeniu sportowym, sprawnym kompresorze i powietrzem nabitym w zasobniku to na postoju, bez uruchamiania auta, korzystając wyłącznie z zasobnika można 3 razy unieść auto na Lifta. Sprawdzane kiedyś na moim D3.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
ronin3 

Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Lip 2021
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-22, 13:54   

Sprawdziłem i w zasobniku jest powietrze... pojeździłem po 4 min jazdy max nabił do 11 bar i kompresor się jeszcze nie wyłączył......może masz informację przy jakim ciśnieniu kompresor powinien przestać uzupełniać zasobnik?

Może kompresor nie ma jusz siły dobić do wartości granicznej i dla tego cały czas chodzi?
 
 
FOSS 



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 188 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: Wczoraj 13:09   

ronin3 napisał/a:
Sprawdziłem i w zasobniku jest powietrze... pojeździłem po 4 min jazdy max nabił do 11 bar i kompresor się jeszcze nie wyłączył......może masz informację przy jakim ciśnieniu kompresor powinien przestać uzupełniać zasobnik?

100% sprawny ca. 16 bar

ronin3 napisał/a:
Może kompresor nie ma jusz siły dobić do wartości granicznej i dla tego cały czas chodzi?

Tak, to jest możliwe przy czym po dłuższym czasie powinien i tak się wyłączyć i wyrzuć awarię zawieszenia.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
ronin3 

Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Lip 2021
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: Dzisiaj 9:12   

Oczywiście masz rację .. ale ja specjalnie na VCDsie nie pozwalałem żeby dostał za wysoką temperaturę na kompresorze, co by nie zatrzeć cylindra w sprężarce.
Na dzień dzisiejszy zamówiłem nowy pierścień, zobaczymy czy coś pomoże.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2785
Skąd: Warszawa
Wysłany: Dzisiaj 9:43   

ronin3 napisał/a:
Oczywiście masz rację .. ale ja specjalnie na VCDsie nie pozwalałem żeby dostał za wysoką temperaturę na kompresorze, co by nie zatrzeć cylindra w sprężarce.
Na dzień dzisiejszy zamówiłem nowy pierścień, zobaczymy czy coś pomoże.


to ciekawe, sam z siebie ma zabezpieczenie termiczne ale zeby mozna było temperature
zmienić interfejsem to pierwsze słyszę, możesz dokładniej opowiedzieć?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
FOSS 



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 188 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: Dzisiaj 11:13   

maciu napisał/a:
to ciekawe, sam z siebie ma zabezpieczenie termiczne ale zeby mozna było temperature zmienić interfejsem to pierwsze słyszę, możesz dokładniej opowiedzieć?

Maćku, nic nie musisz zmieniać.
Wystarczy podglądać temperaturę i w odpowiednim momencie zablokować zawieszenie ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2785
Skąd: Warszawa
Wysłany: Dzisiaj 13:51   

automatyka tzw białkowa... ;)
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Akumulatory samochodowe Audi A6 opony samochodowe 24opony.pl