Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.0TDI ] Zapalająca się losowo kontrolka zawieszeni  
Autor Wiadomość
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-02-16, 17:39   [D3 04 4.0TDI ] Zapalająca się losowo kontrolka zawieszeni

Witam,

Zawieszenie się normlanie poziomuje, trzyma poziom, nie opada, kompresor pompuje szybko, wszystko jest super do momentu wyskoczenia błędu.

W losowy sposób zapala mi się kontrolka zawieszenia. Czasem po 5 minutach, czasem 10, czasem wcale. Po odpaleniu lub po skasowaniu na odpalonym silniku błędy znikają i losowo pojawiają się znowu. Zawsze te trzy w sterowniku Level Control:

Cytat:
01487 - System Function Test
008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 160
Mileage: 0 km
Time Indication: 0

01398 - Signal Conductor for Central Locking; Doors Open
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 160
Mileage: 386727 km
Time Indication: 0
Date: 2015.02.14
Time: 08:54:05

01400 - Suspension Level Control
001 - Upper Limit Exceeded
Freeze Frame:
Fault Status: 11100001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 3
Reset counter: 122
Mileage: 387056 km
Time Indication: 0
Date: 2015.02.16
Time: 14:23:52


Myślicie, że to może być coś z kablami/kostkami? Wygląda to tak jakby nie stykało coś... Macie jakieś pomysły? Jak sparwdzić, które to koło? I wreszcie czemu w sterowniku Level Control jest coś o zamykaniu drzwi? :D

pozdrawiam,
Karol
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-02-21, 11:35   

Dzisiaj usiadłem i zakodowałem całe auto od początku po koleji w każdym sterowniku.

Pozostaje mi jeden wyskakujący błąd. Zauważyłem, że problem jest z zaworem od tylniego lewego koła. Nie opada. Podnosi się, trzyma poziom, ale jak go chcę obniżyć to nie opada. Tylko czasami się jakby odblokuje.

To ostatni wyskakujący błąd:
Cytat:
Address 34: Level Control Labels: 4E0-910-553.lbl
Control Module Part Number: 4E0 910 553 H HW: 4E0 907 553 F
Component and/or Version: LUFTFDR.-CDC H06 4480
Software Coding: 0015510
Work Shop Code: WSC 79537 150 59618
VCID: 285BFC93E263
1 Fault Found:

01400 - Suspension Level Control
001 - Upper Limit Exceeded
Freeze Frame:
Fault Status: 11100001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 122
Mileage: 387177 km
Time Indication: 0
Date: 2015.02.21
Time: 10:57:19


Ross-Tech sugeruje wyciek lub przegrzanie. Ale sprężarka podnosi dobrze a błąd występuję przy próbuje obniżenia się auta. Wyciek też powodowałby opadanie i nie trzymałby poziomu poprawnie. A Wy macie jakieś sugestie?

pozdrawiam,
Karol
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
majkaistefan
[Usunięty]

Wysłany: 2015-02-21, 12:09   

Witam!

Wachodzi na to ze konczy sie zaworek.Jesli dostala sie tam nawet najmniejsza ilosc cieczy to zegnaj.Bylbym jeszcze probowal (stara z przed wielu lat metoda) odrobiny spirytusu dokladnie w to miejsce ukladu.

Stefan.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-02-21, 12:18   

No wiem wiem jak to z zawrami bywa i też tak pomyślałem. Ale od godziny szukam informacji gdzie znajduje się zestaw zaworów pneumatycznych. W ETKA znaleźienie czegoś takiego to masakra :P
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
majkaistefan
[Usunięty]

Wysłany: 2015-02-21, 12:30   

Witam!

Ja bym obstawial ze wewnatrz amortyzatora.

Stefan.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-02-21, 12:33   

Nie no w amortyzatorze nie ma zaworów. Jest zestwa zaworów pneumatycznych, znam numer cześci ale nie mam pojęcia gdzie jest umieszczony :P

Rozdzielacz pneumatyczny ma numer 4E0616014 i to bym pierwsze obstawiał. Pewnie elektrozawór zawiesza się przy próbie przejścia do stanu odpowietrzania układu.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1796
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2015-02-21, 13:15   

http://www.a8team.pl/d3-0...ory-vt13078.htm
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
majkaistefan
[Usunięty]

Wysłany: 2015-02-21, 14:00   

Witam!

drago_o napisał/a:
Nie no w amortyzatorze nie ma zaworów.
-ja bylbym to sprawdzilbym. :)

Stefan.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-02-21, 14:44   

Dzięki pioter o to chodziło ;)

Część już zamówiona na podmiankę i będę testował :P
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-02-28, 13:47   

Czekam an część coś długo do mnie idzie... ale zauważyłem w tym czasie pewne rzeczy.

Tył w ogóle się nie poziomuje. Jedno koło stoi na komforcie a drugie stoi na lifcie. Przód się poziomuje. Nic nie opada. Jakieś pomysły więcej?

pozdrawiam,
Karol

DODANO:
Widzę, że nikt mi nie jest w stanie pomóc to zapytam o co innego. Gdzie znajdują się wtyczki amortyzatorów tylnich? Nadkola czy gdzieś od środka? Ktoś podpowie?
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
majkaistefan
[Usunięty]

Wysłany: 2015-03-01, 20:20   

Witam!

drago_o napisał/a:
Widzę, że nikt mi nie jest w stanie pomóc
-to ciekawe choc bledne spostrzezenie.


Stefan.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2015-03-01, 20:47   

drago_o napisał/a:
(...)Tył w ogóle się nie poziomuje. Jedno koło stoi na komforcie a drugie stoi na lifcie. Przód się poziomuje. Nic nie opada. (...)

Karolu, a skąd takie podejrzenia, robiłeś pomiary? Próbowałeś ponownej adaptacji zawieszenia? Poza tym przy amortyzatorach są zawory, ale w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić główny blok zaworów (za przednim kołem od strony kierowcy, będzie widoczny po zdjęciu wygłuszenia nadkola).
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-03-01, 22:59   

Juz go czailem i idzie do mnie sprawna część na podmiane do testow ale cos dotrzeć nie może.

Gdzie są tam zawory? Nie znalazłem na żadnym schemacie dlatego myślałem ze ich nie ma.

Lewe tylnie jest na lifcie i często jak rano odpalam auto to na MMI pokazuje mi lift, nawet jak reszta kół jest w dole(auto gasilem na confort). Prawe koło wysokością jest na comforcie jak w trakcie adaptacji wcześniejszej jaka robilem.

Ponownej adaptacji nie robię bo jak jej nie dokoncze to łapy się nie będą poziomowac a teraz mimo błędu czujniki działają i się poziomuja. A dużo w nocy jezdze.

Mogę ustawić auto na lift i włączyć blokadę zawieszenia nawet jak jedno jest ciągle nie podniesione.

Przód ładnie lata gora dol, nic nie opada ani przód ani tył przez noc.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-03-05, 18:01   

No i dokonałem analizy wszystkich bloków zawieszenia....

Jedyną rzeczą jaką znalazłem jest to, że w kanale 007 transverse lock-up(air spring valve status) po przełączeniu poziomu załączają się dla przednich kół ON ON i przód opada lub podnosi się, po tym włącza się ON ON dla tyłu i tył się nie rusza.

acceleration signal jest podawany dla 2 czujnikow z przodu i jeden z tyłu.

Wysokości zawieszenia dla każdego koła podawane są poprawnie i sterownik widzi, że jedno koło jest bardzo wysoko(40mm wyżej)

Jeszcze nie wiem co oznacza: rear lid status - lid closed

System status jak skasuje błąd to 5072, po wyskoczeniu błedu jest 6080. Błąd znika przy każdym odpaleniu silnika lub po skasowaniu VCDS'em.


Co radzicie mi abym jeszcze sprawdził w blokach pomiarowych?
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2015-03-05, 22:34   

ja miałem takie objawy jak piszesz przy zwarciu kabli od czujnika poziomowania , przejrzałem kable faktycznie zwarły sie zaizolowałem i do dziś smiga bez błedów w bloku Level Control
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.