Autor |
Wiadomość |
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-02-16, 17:39 [D3 04 4.0TDI
] Zapalająca się losowo kontrolka zawieszeni
|
|
|
Witam,
Zawieszenie się normlanie poziomuje, trzyma poziom, nie opada, kompresor pompuje szybko, wszystko jest super do momentu wyskoczenia błędu.
W losowy sposób zapala mi się kontrolka zawieszenia. Czasem po 5 minutach, czasem 10, czasem wcale. Po odpaleniu lub po skasowaniu na odpalonym silniku błędy znikają i losowo pojawiają się znowu. Zawsze te trzy w sterowniku Level Control:
Cytat: | 01487 - System Function Test
008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 160
Mileage: 0 km
Time Indication: 0
01398 - Signal Conductor for Central Locking; Doors Open
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 160
Mileage: 386727 km
Time Indication: 0
Date: 2015.02.14
Time: 08:54:05
01400 - Suspension Level Control
001 - Upper Limit Exceeded
Freeze Frame:
Fault Status: 11100001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 3
Reset counter: 122
Mileage: 387056 km
Time Indication: 0
Date: 2015.02.16
Time: 14:23:52
|
Myślicie, że to może być coś z kablami/kostkami? Wygląda to tak jakby nie stykało coś... Macie jakieś pomysły? Jak sparwdzić, które to koło? I wreszcie czemu w sterowniku Level Control jest coś o zamykaniu drzwi?
pozdrawiam,
Karol |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-02-21, 11:35
|
|
|
Dzisiaj usiadłem i zakodowałem całe auto od początku po koleji w każdym sterowniku.
Pozostaje mi jeden wyskakujący błąd. Zauważyłem, że problem jest z zaworem od tylniego lewego koła. Nie opada. Podnosi się, trzyma poziom, ale jak go chcę obniżyć to nie opada. Tylko czasami się jakby odblokuje.
To ostatni wyskakujący błąd:
Cytat: | Address 34: Level Control Labels: 4E0-910-553.lbl
Control Module Part Number: 4E0 910 553 H HW: 4E0 907 553 F
Component and/or Version: LUFTFDR.-CDC H06 4480
Software Coding: 0015510
Work Shop Code: WSC 79537 150 59618
VCID: 285BFC93E263
1 Fault Found:
01400 - Suspension Level Control
001 - Upper Limit Exceeded
Freeze Frame:
Fault Status: 11100001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 122
Mileage: 387177 km
Time Indication: 0
Date: 2015.02.21
Time: 10:57:19 |
Ross-Tech sugeruje wyciek lub przegrzanie. Ale sprężarka podnosi dobrze a błąd występuję przy próbuje obniżenia się auta. Wyciek też powodowałby opadanie i nie trzymałby poziomu poprawnie. A Wy macie jakieś sugestie?
pozdrawiam,
Karol |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-02-21, 12:09
|
|
|
Witam!
Wachodzi na to ze konczy sie zaworek.Jesli dostala sie tam nawet najmniejsza ilosc cieczy to zegnaj.Bylbym jeszcze probowal (stara z przed wielu lat metoda) odrobiny spirytusu dokladnie w to miejsce ukladu.
Stefan. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-02-21, 12:30
|
|
|
Witam!
Ja bym obstawial ze wewnatrz amortyzatora.
Stefan. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-02-21, 12:33
|
|
|
Nie no w amortyzatorze nie ma zaworów. Jest zestwa zaworów pneumatycznych, znam numer cześci ale nie mam pojęcia gdzie jest umieszczony
Rozdzielacz pneumatyczny ma numer 4E0616014 i to bym pierwsze obstawiał. Pewnie elektrozawór zawiesza się przy próbie przejścia do stanu odpowietrzania układu. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-02-21, 14:00
|
|
|
Witam!
drago_o napisał/a: | Nie no w amortyzatorze nie ma zaworów. | -ja bylbym to sprawdzilbym.
Stefan. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-02-28, 13:47
|
|
|
Czekam an część coś długo do mnie idzie... ale zauważyłem w tym czasie pewne rzeczy.
Tył w ogóle się nie poziomuje. Jedno koło stoi na komforcie a drugie stoi na lifcie. Przód się poziomuje. Nic nie opada. Jakieś pomysły więcej?
pozdrawiam,
Karol
DODANO:
Widzę, że nikt mi nie jest w stanie pomóc to zapytam o co innego. Gdzie znajdują się wtyczki amortyzatorów tylnich? Nadkola czy gdzieś od środka? Ktoś podpowie? |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-03-01, 20:20
|
|
|
Witam!
drago_o napisał/a: | Widzę, że nikt mi nie jest w stanie pomóc | -to ciekawe choc bledne spostrzezenie.
Stefan. |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-03-01, 20:47
|
|
|
drago_o napisał/a: | (...)Tył w ogóle się nie poziomuje. Jedno koło stoi na komforcie a drugie stoi na lifcie. Przód się poziomuje. Nic nie opada. (...) |
Karolu, a skąd takie podejrzenia, robiłeś pomiary? Próbowałeś ponownej adaptacji zawieszenia? Poza tym przy amortyzatorach są zawory, ale w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić główny blok zaworów (za przednim kołem od strony kierowcy, będzie widoczny po zdjęciu wygłuszenia nadkola). |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-03-01, 22:59
|
|
|
Juz go czailem i idzie do mnie sprawna część na podmiane do testow ale cos dotrzeć nie może.
Gdzie są tam zawory? Nie znalazłem na żadnym schemacie dlatego myślałem ze ich nie ma.
Lewe tylnie jest na lifcie i często jak rano odpalam auto to na MMI pokazuje mi lift, nawet jak reszta kół jest w dole(auto gasilem na confort). Prawe koło wysokością jest na comforcie jak w trakcie adaptacji wcześniejszej jaka robilem.
Ponownej adaptacji nie robię bo jak jej nie dokoncze to łapy się nie będą poziomowac a teraz mimo błędu czujniki działają i się poziomuja. A dużo w nocy jezdze.
Mogę ustawić auto na lift i włączyć blokadę zawieszenia nawet jak jedno jest ciągle nie podniesione.
Przód ładnie lata gora dol, nic nie opada ani przód ani tył przez noc. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-03-05, 18:01
|
|
|
No i dokonałem analizy wszystkich bloków zawieszenia....
Jedyną rzeczą jaką znalazłem jest to, że w kanale 007 transverse lock-up(air spring valve status) po przełączeniu poziomu załączają się dla przednich kół ON ON i przód opada lub podnosi się, po tym włącza się ON ON dla tyłu i tył się nie rusza.
acceleration signal jest podawany dla 2 czujnikow z przodu i jeden z tyłu.
Wysokości zawieszenia dla każdego koła podawane są poprawnie i sterownik widzi, że jedno koło jest bardzo wysoko(40mm wyżej)
Jeszcze nie wiem co oznacza: rear lid status - lid closed
System status jak skasuje błąd to 5072, po wyskoczeniu błedu jest 6080. Błąd znika przy każdym odpaleniu silnika lub po skasowaniu VCDS'em.
Co radzicie mi abym jeszcze sprawdził w blokach pomiarowych? |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2015-03-05, 22:34
|
|
|
ja miałem takie objawy jak piszesz przy zwarciu kabli od czujnika poziomowania , przejrzałem kable faktycznie zwarły sie zaizolowałem i do dziś smiga bez błedów w bloku Level Control |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|