Autor |
Wiadomość |
MatGol
Użytkownik
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 21 Gru 2013 Posty: 28 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-11-13, 21:56
|
|
|
mmmat, Nie chcę Cię martwić ale wyciągnąć rozrusznik nie jest łatwo w tym modelu. Ostatnia śruba, która przechodzi za skrzynią strasznie utrudnia sytuację. Z informacji jakie podałeś typuję automat bądź smar na komutatorze i szczotkach. W tych rozrusznikach lubi sobie smar wycieknąć z rolek, ponieważ temperatura spadła możesz mieć problemy z rana z odpaleniem - smar gęstnieje w niskich temperaturach.
Moja rada, zrzuć w pierwszej kolejności belkę pod silnikiem, prawą poduchę, ściągnij dekiel z rozrusznika i sprawdź komutator. Jeśli okaże się, że z nim wszystko ok to czeka Cię odkręcenie przynajmniej dwóch śrub za kolektorem wydechowym, odsunięcie rury od układu wydechowego i dopiero ostatnia śruba za skrzynią od rozrusznika. |
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-11-14, 15:08
|
|
|
Moim zdaniem rozrusznik już powiedział dość. Mnie również czeka jego wymiana ale czasu brak...
MatGol napisał/a: | Moja rada, zrzuć w pierwszej kolejności belkę pod silnikiem, prawą poduchę, ściągnij dekiel z rozrusznika i sprawdź komutator. Jeśli okaże się, że z nim wszystko ok to czeka Cię odkręcenie przynajmniej dwóch śrub za kolektorem wydechowym, odsunięcie rury od układu wydechowego i dopiero ostatnia śruba za skrzynią od rozrusznika. |
Jeżeli już tyle zrzuci to lepiej od razy wymontować ten rozrusznik bo dalszej pracy nie ma już wiele. Cała procedura jest w ELSIE i nie jest to jakiś kosmos jak to niektórzy opisują. Jeden z kolegów tutaj opisywał swoje przeboje z tym tematem i nawet stwierdził, że byłby to teraz w stanie zrobić w 2 godziny
Jeżeli masz podnośnik, dźwig do podwieszenia silnika, dobre narzędzia a wszystkie śruby się odkręcą to robota jest spokojna i zajmie kilka godzin. |
_________________ Kontakt: nick + @wp.pl |
|
|
|
|
|
|
|
MatGol
Użytkownik
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 21 Gru 2013 Posty: 28 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-11-14, 18:53
|
|
|
VanDyke, Ogólnie z dostaniem się do rozrusznika nie ma problemu. Jest tylko jedna śruba za skrzynią, która utrudnia wszystko. Kto choć raz wyciągał rozrusznik w d3 ten wie o czym mówię. Ale to prawda, dla sprawnych łapek wszystko do zrobienia |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-11-15, 08:39
|
|
|
w Q7 też jest zafajniście |
|
|
|
|
|
|
|
mmmat
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2015 Posty: 111 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 2015-11-15, 13:56
|
|
|
ja już miałem wyciągać ten rozrusznik tylko ze znajomemu mechanikowi się 11 listopada przedłużył myślę e jutro już będzie w stanie naprawiać MATGOL właśnie automatu nie zakupiłem jeszcze, mam tylko szczotki i bendiks, a jak po przekręceniu zapłonu słychać pojedyncze cyknięcie, tak jak by elektromagnes wybił to wcale nie oznacza ze automat będzie ok? to ak kolektor muszę ruszyć to przy okazji wsadzę brakujący emulator sondy lambda, bo ktoś zamontował tylko 1, VANDYKE właśnie ściągam ELSE tylko jeden problem... 26gb, to jeszcze z tydzień będę ściągał niestety, a nie ma ktoś obrazków z ELSY tylko z a8? albo chociaż tej części z rozrusznikiem. |
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-11-15, 14:50
|
|
|
Dostęp do kompa z elsą będę miał dopiero jutro wieczorem więc może ktoś szybciej to wstawi
Z ciekawości - auto czasami odpali czy już totalna kaplica? |
_________________ Kontakt: nick + @wp.pl |
|
|
|
|
|
|
|
mmmat
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2015 Posty: 111 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 2015-11-15, 19:29
|
|
|
pierwszym razem odpalił dopiero po nocy, i tak kilka razy normalnie odpalał, drugiego dnia odpalił dopiero po kilku minutach i znów kilka razy normalnie, 3 dnia nie odpalił i zaholowałem do mechanika, później nie próbowałem. |
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-11-16, 08:48
|
|
|
Podaj maila to Ci wyślę wieczorem wydruk z ELSy
Add: Mógłbym go wrzucić tutaj w załączniku ale dostaję info, że plik jest za duży bo przekracza 256kB. Dziwne bo help podpowiada, że nie ma ograniczeń na rozmiary... |
_________________ Kontakt: nick + @wp.pl |
|
|
|
|
|
|
|
mmmat
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2015 Posty: 111 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 2015-11-17, 20:36
|
|
|
przyczyna
a Panowie wymieniałem jeszcze pasek od akcesoriów przy okazji, i po przejechaniu z 300 metrów stało się z nim coś takiego
Czy jest możliwość że pasek się tak rozpadł z winy paska i mogę go reklamować? czy raczej z winy mechanika?
i ile się powinno zapłacić za naprawę rozrusznika z wyjęciem i wsadzeniem oraz z tą częścią z zdjęcia z góry? |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
MatGol
Użytkownik
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 21 Gru 2013 Posty: 28 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-11-17, 20:43
|
|
|
mmmat, Do wymiany komutatora nie trzeba wyciągać rozrusznika, co bardzo ułatwia sprawę. Czas pracy jakieś 3h na spokojnie.
Jak stary pasek został wymieniony ze względu na zużycie, nie przecięcie tzn, że nowy został źle zamontowany. Raczej wątpliwe, żeby rolki nagle zaczęły ciąć. Nowe paski raczej nie strzelają po 300m |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-11-17, 21:28
|
|
|
a rozrusznik pracował z motorem |
|
|
|
|
|
|
|
mmmat
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2015 Posty: 111 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 2015-11-17, 22:50
|
|
|
rolki są ok, stary pasek chciałem wymienić ponieważ co jakiś czas piszczal. Założyłem stary pasek spowrotem i jest ok. Czyli 100% wina mechanika?? Czy wgl. sa szanse aby to reklamowac zebym z siebie glopka w sklepie nie robił:) A cala wyprawa z rozrusznikiem zajęła mu około 9godzin. Zapłaciłem 800 z częściami. Za dużo prawda? mój znajomy mechanik niestety nie był w stanie, za długo świętował i dałem komu innemu do zrobienia.
Matgol ale szczotki też trzeba było bo się rozsypały |
|
|
|
|
MatGol
Użytkownik
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 21 Gru 2013 Posty: 28 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-11-18, 00:14
|
|
|
Z rozrusznika można na aucie ściągnąć dekiel, wtedy dostajesz się do komutatora, a przy okazji szczotek. Co ułatwia zadanie. Można więc to było szybko i bezboleśnie zrobić.
Jeśli mechanik faktycznie wyciągnął rozrusznik i sprawdził przy okazji całą resztę to 800zł z częściami nie jest "wielką" sumą. Jak już pisałem, to nie takie łatwe zadanie w d3. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-11-18, 09:31
|
|
|
mmmat napisał/a: | wymieniałem jeszcze pasek od akcesoriów przy okazji, i po przejechaniu z 300 metrów stało się z nim coś takiego
Czy jest możliwość że pasek się tak rozpadł z winy paska i mogę go reklamować? czy raczej z winy mechanika? |
Oj raczej źle założony. Pewnie po jednej rolce szedł trochę bokiem.
Jakby nowy był w takim stanie, że padł samoczynnie po 300m to raczej widać by to było w rękach, już przy zakładaniu. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|