Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 3.7MPI/LPG ] NIe chce odpalić, Cyka  
Autor Wiadomość
MatGol 
Użytkownik


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 28
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-11-13, 21:56   

mmmat, Nie chcę Cię martwić ale wyciągnąć rozrusznik nie jest łatwo w tym modelu. Ostatnia śruba, która przechodzi za skrzynią strasznie utrudnia sytuację. Z informacji jakie podałeś typuję automat bądź smar na komutatorze i szczotkach. W tych rozrusznikach lubi sobie smar wycieknąć z rolek, ponieważ temperatura spadła możesz mieć problemy z rana z odpaleniem - smar gęstnieje w niskich temperaturach.

Moja rada, zrzuć w pierwszej kolejności belkę pod silnikiem, prawą poduchę, ściągnij dekiel z rozrusznika i sprawdź komutator. Jeśli okaże się, że z nim wszystko ok to czeka Cię odkręcenie przynajmniej dwóch śrub za kolektorem wydechowym, odsunięcie rury od układu wydechowego i dopiero ostatnia śruba za skrzynią od rozrusznika.
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-14, 15:08   

Moim zdaniem rozrusznik już powiedział dość. Mnie również czeka jego wymiana ale czasu brak... <bezradny>

MatGol napisał/a:
Moja rada, zrzuć w pierwszej kolejności belkę pod silnikiem, prawą poduchę, ściągnij dekiel z rozrusznika i sprawdź komutator. Jeśli okaże się, że z nim wszystko ok to czeka Cię odkręcenie przynajmniej dwóch śrub za kolektorem wydechowym, odsunięcie rury od układu wydechowego i dopiero ostatnia śruba za skrzynią od rozrusznika.


Jeżeli już tyle zrzuci to lepiej od razy wymontować ten rozrusznik bo dalszej pracy nie ma już wiele. Cała procedura jest w ELSIE i nie jest to jakiś kosmos jak to niektórzy opisują. Jeden z kolegów tutaj opisywał swoje przeboje z tym tematem i nawet stwierdził, że byłby to teraz w stanie zrobić w 2 godziny :)

Jeżeli masz podnośnik, dźwig do podwieszenia silnika, dobre narzędzia a wszystkie śruby się odkręcą ;) to robota jest spokojna i zajmie kilka godzin.
_________________
Kontakt: nick + @wp.pl
 
 
MatGol 
Użytkownik


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 28
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-11-14, 18:53   

VanDyke, Ogólnie z dostaniem się do rozrusznika nie ma problemu. Jest tylko jedna śruba za skrzynią, która utrudnia wszystko. Kto choć raz wyciągał rozrusznik w d3 ten wie o czym mówię. Ale to prawda, dla sprawnych łapek wszystko do zrobienia :)
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-11-15, 08:39   

w Q7 też jest zafajniście <boisie>
 
 
mmmat 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 111
Skąd: Lubań
Wysłany: 2015-11-15, 13:56   

ja już miałem wyciągać ten rozrusznik tylko ze znajomemu mechanikowi się 11 listopada przedłużył :( myślę e jutro już będzie w stanie naprawiać :) MATGOL właśnie automatu nie zakupiłem jeszcze, mam tylko szczotki i bendiks, a jak po przekręceniu zapłonu słychać pojedyncze cyknięcie, tak jak by elektromagnes wybił to wcale nie oznacza ze automat będzie ok? to ak kolektor muszę ruszyć to przy okazji wsadzę brakujący emulator sondy lambda, bo ktoś zamontował tylko 1, VANDYKE właśnie ściągam ELSE tylko jeden problem... 26gb, to jeszcze z tydzień będę ściągał niestety, a nie ma ktoś obrazków z ELSY tylko z a8? albo chociaż tej części z rozrusznikiem.
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-15, 14:50   

Dostęp do kompa z elsą będę miał dopiero jutro wieczorem więc może ktoś szybciej to wstawi :)
Z ciekawości - auto czasami odpali czy już totalna kaplica?
_________________
Kontakt: nick + @wp.pl
 
 
mmmat 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 111
Skąd: Lubań
Wysłany: 2015-11-15, 19:29   

pierwszym razem odpalił dopiero po nocy, i tak kilka razy normalnie odpalał, drugiego dnia odpalił dopiero po kilku minutach i znów kilka razy normalnie, 3 dnia nie odpalił i zaholowałem do mechanika, później nie próbowałem.
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-16, 08:48   

Podaj maila to Ci wyślę wieczorem wydruk z ELSy

Add: Mógłbym go wrzucić tutaj w załączniku ale dostaję info, że plik jest za duży bo przekracza 256kB. Dziwne bo help podpowiada, że nie ma ograniczeń na rozmiary... <bezradny>
_________________
Kontakt: nick + @wp.pl
 
 
mmmat 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 111
Skąd: Lubań
Wysłany: 2015-11-17, 20:36   

przyczyna




a Panowie wymieniałem jeszcze pasek od akcesoriów przy okazji, i po przejechaniu z 300 metrów stało się z nim coś takiego









Czy jest możliwość że pasek się tak rozpadł z winy paska i mogę go reklamować? czy raczej z winy mechanika?

i ile się powinno zapłacić za naprawę rozrusznika z wyjęciem i wsadzeniem oraz z tą częścią z zdjęcia z góry?
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2015-11-17, 20:38   

Wszystkie rolki były sprawdzane pod względem uszkodzeń ?
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
MatGol 
Użytkownik


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 28
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-11-17, 20:43   

mmmat, Do wymiany komutatora nie trzeba wyciągać rozrusznika, co bardzo ułatwia sprawę. Czas pracy jakieś 3h na spokojnie.

Jak stary pasek został wymieniony ze względu na zużycie, nie przecięcie tzn, że nowy został źle zamontowany. Raczej wątpliwe, żeby rolki nagle zaczęły ciąć. Nowe paski raczej nie strzelają po 300m
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-11-17, 21:28   

a rozrusznik pracował z motorem :]
 
 
mmmat 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 111
Skąd: Lubań
Wysłany: 2015-11-17, 22:50   

rolki są ok, stary pasek chciałem wymienić ponieważ co jakiś czas piszczal. Założyłem stary pasek spowrotem i jest ok. Czyli 100% wina mechanika?? Czy wgl. sa szanse aby to reklamowac zebym z siebie glopka w sklepie nie robił:) A cala wyprawa z rozrusznikiem zajęła mu około 9godzin. Zapłaciłem 800 z częściami. Za dużo prawda? mój znajomy mechanik niestety nie był w stanie, za długo świętował i dałem komu innemu do zrobienia.
Matgol ale szczotki też trzeba było bo się rozsypały :)
 
 
MatGol 
Użytkownik


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 28
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-11-18, 00:14   

Z rozrusznika można na aucie ściągnąć dekiel, wtedy dostajesz się do komutatora, a przy okazji szczotek. Co ułatwia zadanie. Można więc to było szybko i bezboleśnie zrobić.

Jeśli mechanik faktycznie wyciągnął rozrusznik i sprawdził przy okazji całą resztę to 800zł z częściami nie jest "wielką" sumą. Jak już pisałem, to nie takie łatwe zadanie w d3.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-11-18, 09:31   

mmmat napisał/a:
wymieniałem jeszcze pasek od akcesoriów przy okazji, i po przejechaniu z 300 metrów stało się z nim coś takiego

Czy jest możliwość że pasek się tak rozpadł z winy paska i mogę go reklamować? czy raczej z winy mechanika?

Oj raczej źle założony. Pewnie po jednej rolce szedł trochę bokiem.
Jakby nowy był w takim stanie, że padł samoczynnie po 300m to raczej widać by to było w rękach, już przy zakładaniu.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.