Autor |
Wiadomość |
mmmat
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2015 Posty: 111 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 2016-02-08, 17:51 [D3 03 3.7MPI/LPG
] Problem z LPG
|
|
|
Mam problem z gazem, od pewnego czasu gdy rano auto mi przełączy na gaz to telepie silnikiem tak jakby nie palił na wszystkie gary,brak mocy. Ale ten problem jest tylko do momentu aż auto nie osiągnie 90 stopni. Przed 90 mogę wyłączać i włączać gaz a on i tak nie równo pali, osiągnie 90 stopni i po problemie automatycznie. Jak postoi i ostygnie trochę to już problem się nie pojawia mimo niższej temperatury w układzie, a rano znów telepawka. Na benzynie bez problemu. Filterki wymienione koło miesiąca temu i co dziwne po wymianie problem ustał na 3-4 dni ale myślę że to zbieg okoliczności. Jutro jadę na kanał, podpowie ktoś co sprawdzać?
Poprawiłem temacik, tym razem rozgrzeszam
krzychu22.p1i |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-02-08, 18:53
|
|
|
wtryski brudne zaklejone i kleją się |
|
|
|
|
|
|
|
mmmat
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2015 Posty: 111 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 2016-02-09, 00:29
|
|
|
Dziękuję kolego za podpowiedz:) pomógł się należy, jutro spróbuję je wyczyścić, ja mam takie jak na foto
je da radę rozebrać i wyczyścić tak jak listwę wtryskową?? |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-02-09, 13:10
|
|
|
o te się zesrały
podobno takie dobre one .
Jak czyszczę w taki sposób do rozdzielaczy nalewam wd40 i odpalam, auta tak 2-3 krotnie
tylko zasada jest tak że po takiej akcji wymagane jest przejechanie się większy kawałek bo jak zostanie ten penetrator w wtrysku to gumka spuchnie .
Czyli robisz na własne ryzyko lub denaturatem można jak ktoś się boi .
I zmień układ filtrujący lub tankuj się gdzie indziej |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-02-09, 19:14
|
|
|
mmmat napisał/a: | problem jest tylko do momentu aż auto nie osiągnie 90 stopn | - to po co mu lpg ? |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-02-09, 19:41
|
|
|
no i co z tego, zwiększy trochę temperaturę i ma po problemie. Ja mam teraz 50 stopni i po kłopocie, przejeżdżam raptem 1km dalej niż wcześniej mając 30 stopni i cięszę się wzorową pracą na lpg, bez wkurwia....j telepawki. U Niego będzie to samo, bo miałem identyczne objawy. Też to kiedyś wrzucałem na forum i również pisałeś mi, że wtryski mam zaklejone i co się okazało ...wtryski wzorowe, dogłębnie były sprawdzone |
_________________ 4.2 ASG 299 km katalizatory.
Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8
-------------
|
|
|
|
|
mmmat
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2015 Posty: 111 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 2016-02-09, 19:55
|
|
|
narazie wyczyściłem denaturatem w sposób podobny do tego co napisał pepi, tylko do każdego z osobna troszkę denaturatu nalałem i przy okazji sobie przepustnice wyczyściłem. Jutro rano się okaże, jak nie pomoże to zrobię to co kolega beyer28, radzi dziękuję za pomoc |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-02-09, 20:08
|
|
|
no ja mam 20
jeśli masz wtryski czyste a raczej nie to masz totalnie powaloną korektę po temperaturze
normalnie wiedza o zasilaniu lpg mnie rozwala dzisiaj było u mnie 5.7 hemi na dwóch alaskach zwykłych |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-02-09, 20:30
|
|
|
pepi napisał/a: | no ja mam 20
jeśli masz wtryski czyste a raczej nie to masz totalnie powaloną korektę po temperaturze
normalnie wiedza o zasilaniu lpg mnie rozwala dzisiaj było u mnie 5.7 hemi na dwóch alaskach zwykłych |
i co jesteś z tego dumny, że masz 20? 5 razy miałem ustawiane elegancko te całe korekty i zawsze problem pozostawał, zwiększenie temp dopiero rozwiązało problem |
_________________ 4.2 ASG 299 km katalizatory.
Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8
-------------
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-02-09, 20:48
|
|
|
nawet apisy przy 25 dają radę
powiedzmy dla normalnego zjadacza dróg 25-30 się ustawia
No chyba że macie goldy to wszystko zrozumiałe mogło by być .
Może wasze auta się mega szybko nagrzewają moje mimo nowego termostatu jakoś
nie za bardzo .
50 to dla mnie extremum kolega pisał że do temperatury90 problem występuje
to pasowało by aby ustawił 80 |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-02-09, 21:09
|
|
|
to proszę mi to wytłumaczyć logicznie ?
moim zdaniem albo wtrysk zabrudzony zaolejony i zimny gaz utrudnia sok tłoczka do momentu nagrzania do tej temperatury .
Drugą sprawą może być kiepska termika reduktora lub wadliwe wtryskiwacze za ciasno spasowane .
Tylko ustawiasz 50 i jest ok a problem wystąpił do 90 przed zmianą przejścia dziwne to |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-02-09, 21:59
|
|
|
pepi napisał/a: | Tylko ustawiasz 50 i jest ok a problem wystąpił do 90 przed zmianą przejścia dziwne to |
Miałem ustawione przełączanie na 20-30 stopni. Gdy tylko robiło się na zewnątrz zimno (latem problemu nie było) od momentu przełączenia na lpg auto dostawało telepawki (tylko na lpg) do momentu aż osiągnęło 90 stopni.
Nie wytłumaczę Ci tego, bo gazownikiem nie jestem, ale ten problem towarzyszył mi praktycznie od momentu zakupu.
Fakt faktem uprzednio miałem robioną regenerację reduktorów, ale to bardziej ze względu na inne objawy i po tej robocie nie zauważyłem jakiejś większej poprawy w tym temacie. Dopiero podwyższenie temperatury i ponowne ustawienie mapy pomogło.
Teraz nawet przy -15 się nie trzęsie, gdzie wcześniej to było nie do zniesienia |
_________________ 4.2 ASG 299 km katalizatory.
Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8
-------------
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-02-09, 22:00
|
|
|
goldy ? |
|
|
|
|
|