Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 3.7MPI/LPG ] Wymiana kompresora  
Autor Wiadomość
Lordbenish 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: PAWEŁ
Jeżdzę: D3
Wiek: 44
Dołączył: 09 Lis 2017
Posty: 4
Skąd: WEJHEROWO
Wysłany: 2017-11-09, 18:42   [D3 03 3.7MPI/LPG ] Wymiana kompresora

Witam wszystkim forumowiczów. Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić w jakim celu do węża którym kompresor zasysa powietrze jest umiejscowione to coś?
 
 
Jurek22 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jurek
Jeżdzę: Audi A8 D3 ASB LONG Polift
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 01 Lis 2017
Posty: 99
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 2017-11-09, 18:47   

O ile się ne mylę to ostatnio coś o tym było i to bodajże filtr jeśli jest inaczej niech ktoś mnie poprawi.
_________________
Najpierw 80 B4, pózniej A4 B5, następnie A6 C5 i w końcu A8 D3
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-11-09, 20:07   

Filtr powietrza. I nic w tym dziwnego bo np. wilgoć w układzie pneumatyki jest raczej niezbyt pożądana :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Lordbenish 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: PAWEŁ
Jeżdzę: D3
Wiek: 44
Dołączył: 09 Lis 2017
Posty: 4
Skąd: WEJHEROWO
Wysłany: 2017-11-09, 20:36   

Który z tych przekaźników jest odpowiedzialny za zawieszenie? Wszyscy podaja że przekaznik numer 370, ale u mnie są dwa o takich numerach.
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1789
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2017-11-10, 06:52   

Zanim dołączysz do klubu A8, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
bertarz 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: D3
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2014
Posty: 23
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-11-10, 19:00   

Kolego przekaźnik 373 to przekaźnik od kompresora już kiedyś miales wymieniany.
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2017-11-10, 21:31   

A dokładniej to jest osuszacz i jeszcze powinien być filtr taki biały <jezyk2>
 
 
bertarz 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: D3
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2014
Posty: 23
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-11-12, 10:58   

A jeszcze dokładniej jest to wstępny osuszcacz powietrza i jednocześnie tłumik dźwieku.
Pierwsza funckje pełni właśnie na wlocie powietrza jest to wstępny ususzacz drugi już duzy jest w kompresorze. A jego działanie jako tłumik dzwieku jest postrzegane w sposob taki:
Gdy podniosłeś układ do góry, a nastepnie opuszczasz w dół to zawór spustowy opuszcza ciśnienie z duża siła. Ten tłumik ma wyciszysz charakterystyczne pss.
Sam osobiście przy wymianach kompresorów wyrzucam go i daje wąź prosto do filtra powietrza który jest właśnie za tłumikiem. Ja nie zauważyłem róznicy gdy on jest czy go nie ma. Dodam jeszcze, że do Mercedesów przychodzi niemal identyczny kompresor różnicy się tylko mocowaniem oraz innym zaworem spustowym (tylko wtyczka) i tam nie ma takich wynalazków jak w Audi.
Pozdrawiam
 
 
Lordbenish 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: PAWEŁ
Jeżdzę: D3
Wiek: 44
Dołączył: 09 Lis 2017
Posty: 4
Skąd: WEJHEROWO
Wysłany: 2017-11-14, 13:09   

Dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Kompresor wymieniłem i teraz wszystko pięknie chodzi.
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1789
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2017-11-14, 19:29   

Jeszcze raz zapraszam do Działu Powitań .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
Kamilo143 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 17 Gru 2017
Posty: 46
Skąd: Jazowa
Wysłany: 2017-12-23, 23:21   

Podepnę się pod temat. Co sądzicie o zestawach do regeneracji kompresorów te dostępne na aledrogo. Tam są po 200 i po 500 z cylinderkiem. Ktoś używał? ? Jakieś opinie??
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-12-24, 11:02   

90% widzianych przeze mnie kompresorów po takiej regeneracji, a raczej slyszanych, chodziło jak traktory. Połowa z tych kompresorów po roku znowu nadawała się do wymiany/regeneracji..
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Kamilo143 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 17 Gru 2017
Posty: 46
Skąd: Jazowa
Wysłany: 2017-12-24, 12:14   

Ciekawi mnie dlaczego zaczynają chodzic głośno. Czy to tłok czy pierścień???
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-12-24, 12:16   

drago_o napisał/a:
Połowa z tych kompresorów po roku znowu nadawała się do wymiany/regeneracji..

... a druga połowa padła przed upływem pół roku <faktycznie>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-12-24, 12:35   

Na, może, trochę ponad 10sztuk kilka roku dotrzymała ale kompresor stojąc przy aucie sprzodu chodził głośniej jak silnik :D tak osobiście to znam dwie osoby zadowolone z takiej regeneracji ale Cicho nie chodzą te kompresory, więc wróżę im niedługo koniec.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.