Autor |
Wiadomość |
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2016-12-20, 22:29
|
|
|
Dzisiaj w nocy auto stało pod chmurką, rano szyby mocno zaszronione, po odpaleniu silnika minęło około 2min i prawa połowa przedniej szyby spłynęła prawie cała,a na lewej części szyby malutkie kółeczko (przypominam że do wczoraj wymieniłem tylko prawą nagrzewnicę) szkoda że nie zrobiłem fotki, dzisiaj wymieniłem drugą lewą i powiem że dostęp jest dodatkowo utrudniony o pedał hamulca, a konkretnie jego mocowanie, ale cztery torxy 45 i po sprawie, przy montażu rurek aluminiowych które dochodzą do nagrzewnic trzeba umiejętnie założyć taki jak by cybant, dostęp do górnych trochę ciężki, ale wykonalny, rurki aluminiowe dobrze jest poluzować w podszybiu żeby można było nimi manewrować podczas wysuwania nagrzewnic szczególnie górne bo są bardzo krótkie i manewry praktycznie nie możliwe, szczerze mówiąc to ich nie luzowałem tylko rozgiąłem mocowanie w podszybiu Jutro wrzucę jakieś foto. |
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-12-21, 18:14
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | Jutro wrzucę jakieś foto. | wrzuć wrzuć bo się na pewno przyda |
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2017-01-10, 14:38
|
|
|
Koledzy ktoś może podpowie, pokażę schemat na którym widać które przewody idą od zaworu na podszybiu do tych dwóch małych nagrzewnic dających ciepło na tył (Clima 4 strefy). |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2017-01-10, 15:06
|
|
|
Nie ma osobnych nagrzewnic na tył tak? Jest tylko lewa i prawa (w 4 strefowym układzie) dobrze rozumiem?
[ Dodano: 2017-01-10, 15:10 ]
Dziękuję :-) |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-01-10, 20:32
|
|
|
Pczester napisał/a: | Nie ma osobnych nagrzewnic na tył tak? Jest tylko lewa i prawa (w 4 strefowym układzie) dobrze rozumiem? |
Niezależnie od tego czy klima jest 2-strefowa czy 4-strefowa zawsze są 2 nagrzewnice i w tym samym miejscu.
Układy 2/4-strefy różnią się głównie ilością klap i silniczków nimi sterujących. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2017-01-10, 21:44
|
|
|
Dzięki jeszcze raz. Mam tak beznadziejny przypadek że aż mi się nie chce opisywać na forum bo chyba brak logicznego wyjaśnienia... |
|
|
|
|
TommyA8L
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 45 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 245 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2017-01-27, 19:32
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | Dzisiaj ogarnąłem temat zimnego powietrza z tyłu i kanałów środkowych winne były nagrzewnice |
Witam
Mam identyczny problem ale czy to aby jest wina nagrzewnicy?
U mnie jest na przodzie mega gorace powietrze jak sobie ustawie ale z tylu jak nie mam ustawionej niskiej temperatury to mi klapki w kratkach w tunelu tylnim i na bcznych slupkach sie zamykaja i zadne powietrze na tyl nie leci.
Ma ktos moze kody do VCDSa dot. klimy? moze tam sa jakies ustawienia?
Dzieki. |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2017-01-27, 22:19
|
|
|
Ja dodatkowo wywaliłem silnik tylnych nawiewów ten w tunelu pod podłokietnikiem i cały czas leci ciepłe, nie wiem dlaczego ten silnik otwierał tył tylko jak dałem na LO |
|
|
|
|
TommyA8L
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 45 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 245 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2017-01-27, 22:38
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | Ja dodatkowo wywaliłem silnik tylnych nawiewów ten w tunelu pod podłokietnikiem i cały czas leci ciepłe, nie wiem dlaczego ten silnik otwierał tył tylko jak dałem na LO |
No wlasnie chyba tak zrobie bo to lepsze niz szukanie przyczyny
Nawet oddalem do Audi ASO we Wrocl i po pol dnia robili i niby nastawiali silniki krokowe, skasowali $$$ ale bez zmian.
Trudno sie dostac do tego silniczka?
I czy jak ten w tunelu srodkowym odlacze to czy w slupkach bocznych bedzie lecialo cieple powietrze tez?
Dzieki |
|
|
|
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
Wysłany: 2017-01-28, 03:46
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | Ja dodatkowo wywaliłem silnik tylnych nawiewów ten w tunelu pod podłokietnikiem i cały czas leci ciepłe, nie wiem dlaczego ten silnik otwierał tył tylko jak dałem na LO |
U mnie to samo,winne nagrzewnice -zostały wymienione na nowe i jest sauna ,ale z tylu jak nie było cieplego powietrza tak nie ma... tylko wieje na LO,jak dobrać się to tego silnika? |
_________________ https://www.facebook.com/...100089709813366
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2017-01-28, 11:23
|
|
|
jordan233 napisał/a: | U mnie to samo,winne nagrzewnice -zostały wymienione na nowe i jest sauna ,ale z tylu jak nie było cieplego powietrza tak nie ma... tylko wieje na LO,jak dobrać się to tego silnika?
| nowa nagrzewnica 1000zł sztu
[ Dodano: 2017-01-28, 14:40 ]
jordan233 napisał/a: | ,ale z tylu jak nie było cieplego powietrza tak nie ma... | U mnie za to z tyłu grzeje tylko z lewej kratki troszkę chłodniej jak z prawej, |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2017-01-29, 18:23
|
|
|
jordan233 napisał/a: | Marcin2013 napisał/a: | Ja dodatkowo wywaliłem silnik tylnych nawiewów ten w tunelu pod podłokietnikiem i cały czas leci ciepłe, nie wiem dlaczego ten silnik otwierał tył tylko jak dałem na LO |
U mnie to samo,winne nagrzewnice -zostały wymienione na nowe i jest sauna ,ale z tylu jak nie było cieplego powietrza tak nie ma... tylko wieje na LO,jak dobrać się to tego silnika? |
Silnik znajduje się w tunelu dokładnie pod podłokietnikiem, najprościej dostać się po przez zdemontowanie podłokietnika i półki pod podłokietnikiem tej z telefonem,półkę demontuje się podważając do góry (tylko nie pamiętam czy z przodu czy z tyłu, trzeba zobaczyć w elsie) po demontażu półki widać dwa kanału powietrza i silnik z wtyczką, ja osobiście nie demontowałem silnika bo trzeba rozebrać cały tunel, ale wypiąłem z niego wtyczkę wcześniej ustawiając na LO, ponieważ w pozycji LO owy silnik puszcza przepływ na tył, nie wiadomo dlaczego tak jest, oczywiście przed czyszczeniem nagrzewnic jak mi dmuchało chłodne ze środkowych kratek z przodu myślałem że tylny silnik nie puszcza powietrza na tył ponieważ "czeka" na ciepłe, ale po czyszczeniu nagrzewnic nadal z tyłu była dupa,mimo tego że efekt czyszczenia nagrzewnic przeszedł moje oczekiwania nie dość że jest sauna to jeszcze nagrzewa się błyskawicznie, a po odpięciu tylnego silnika z tyłu cały czas wali ciepło, oczywiście jak się nastawi, a wracając do przednich środkowych kratek to jest tak że jak mam ustawione nawiewy na Auto to ze środka rzadko dopuszcza ciepło przy czym z zewnętrznych czuć cały czas, ale po nastawieniu w pozycje góra/środek/nogi lub jak nastawie na środek to leci takie ciepło że ciężko wysiedzieć |
|
|
|
|
TommyA8L
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 45 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 245 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2017-01-29, 22:14
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | jordan233 napisał/a: | Marcin2013 napisał/a: | Ja dodatkowo wywaliłem silnik tylnych nawiewów ten w tunelu pod podłokietnikiem i cały czas leci ciepłe, nie wiem dlaczego ten silnik otwierał tył tylko jak dałem na LO |
U mnie to samo,winne nagrzewnice -zostały wymienione na nowe i jest sauna ,ale z tylu jak nie było cieplego powietrza tak nie ma... tylko wieje na LO,jak dobrać się to tego silnika? |
Silnik znajduje się w tunelu dokładnie pod podłokietnikiem, najprościej dostać się po przez zdemontowanie podłokietnika i półki pod podłokietnikiem tej z telefonem,półkę demontuje się podważając do góry (tylko nie pamiętam czy z przodu czy z tyłu, trzeba zobaczyć w elsie) po demontażu półki widać dwa kanału powietrza i silnik z wtyczką, ja osobiście nie demontowałem silnika bo trzeba rozebrać cały tunel, ale wypiąłem z niego wtyczkę wcześniej ustawiając na LO, ponieważ w pozycji LO owy silnik puszcza przepływ na tył, nie wiadomo dlaczego tak jest, oczywiście przed czyszczeniem nagrzewnic jak mi dmuchało chłodne ze środkowych kratek z przodu myślałem że tylny silnik nie puszcza powietrza na tył ponieważ "czeka" na ciepłe, ale po czyszczeniu nagrzewnic nadal z tyłu była dupa,mimo tego że efekt czyszczenia nagrzewnic przeszedł moje oczekiwania nie dość że jest sauna to jeszcze nagrzewa się błyskawicznie, a po odpięciu tylnego silnika z tyłu cały czas wali ciepło, oczywiście jak się nastawi, a wracając do przednich środkowych kratek to jest tak że jak mam ustawione nawiewy na Auto to ze środka rzadko dopuszcza ciepło przy czym z zewnętrznych czuć cały czas, ale po nastawieniu w pozycje góra/środek/nogi lub jak nastawie na środek to leci takie ciepło że ciężko wysiedzieć |
Dzieki za info. Tez tak wlasnie chce zrobic.
A z kratek tylnych tylko te zewnetrze (przy szybach) leci cieple powietrze? |
|
|
|
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
Wysłany: 2017-02-07, 22:04
|
|
|
TommyA8L napisał/a: |
Dzieki za info. Tez tak wlasnie chce zrobic.
A z kratek tylnych tylko te zewnetrze (przy szybach) leci cieple powietrze? |
Ja dzisiaj odłączyłem wtyczkę od silniczka w tylnej części tunela(podłokietnik),trzeba się trochę pobawić aby ją wypiąć - paksódne dojście do wtyczki.
Podłokietnik jest przykręcony na 2 śruby T45 jak się nie mylę, półkę podłokietnika podważamy od przedniej części.Ja rozłączyłem przewody od podłokietnika(oświetlenie) aby można było lepiej operować
Z kratek tylnych przy szybach leci zimne powietrze ,ciekawe dlaczego....... |
_________________ https://www.facebook.com/...100089709813366
|
|
|
|
|
|