Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.0TDI ] Problem z nawiewem tylnym  
Autor Wiadomość
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2016-12-20, 22:29   

Dzisiaj w nocy auto stało pod chmurką, rano szyby mocno zaszronione, po odpaleniu silnika minęło około 2min i prawa połowa przedniej szyby spłynęła prawie cała,a na lewej części szyby malutkie kółeczko (przypominam że do wczoraj wymieniłem tylko prawą nagrzewnicę) szkoda że nie zrobiłem fotki, dzisiaj wymieniłem drugą lewą i powiem że dostęp jest dodatkowo utrudniony o pedał hamulca, a konkretnie jego mocowanie, ale cztery torxy 45 i po sprawie, przy montażu rurek aluminiowych które dochodzą do nagrzewnic trzeba umiejętnie założyć taki jak by cybant, dostęp do górnych trochę ciężki, ale wykonalny, rurki aluminiowe dobrze jest poluzować w podszybiu żeby można było nimi manewrować podczas wysuwania nagrzewnic szczególnie górne bo są bardzo krótkie i manewry praktycznie nie możliwe, szczerze mówiąc to ich nie luzowałem tylko rozgiąłem mocowanie w podszybiu :] Jutro wrzucę jakieś foto.
 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-12-21, 18:14   

Marcin2013 napisał/a:
Jutro wrzucę jakieś foto.
wrzuć wrzuć bo się na pewno przyda :)
 
 
Pczester 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 753
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2017-01-10, 14:38   

Koledzy ktoś może podpowie, pokażę schemat na którym widać które przewody idą od zaworu na podszybiu do tych dwóch małych nagrzewnic dających ciepło na tył (Clima 4 strefy).
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2017-01-10, 14:43   

http://www.a8team.pl/d3-0...elu-vt14869.htm :]
 
 
Pczester 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 753
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2017-01-10, 15:06   

Nie ma osobnych nagrzewnic na tył tak? Jest tylko lewa i prawa (w 4 strefowym układzie) dobrze rozumiem?

[ Dodano: 2017-01-10, 15:10 ]
Dziękuję :-)
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-01-10, 20:32   

Pczester napisał/a:
Nie ma osobnych nagrzewnic na tył tak? Jest tylko lewa i prawa (w 4 strefowym układzie) dobrze rozumiem?

Niezależnie od tego czy klima jest 2-strefowa czy 4-strefowa zawsze są 2 nagrzewnice i w tym samym miejscu.
Układy 2/4-strefy różnią się głównie ilością klap i silniczków nimi sterujących.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Pczester 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 753
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2017-01-10, 21:44   

Dzięki jeszcze raz. Mam tak beznadziejny przypadek że aż mi się nie chce opisywać na forum bo chyba brak logicznego wyjaśnienia...
 
 
TommyA8L 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 45
Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 245
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 2017-01-27, 19:32   

Marcin2013 napisał/a:
Dzisiaj ogarnąłem temat zimnego powietrza z tyłu i kanałów środkowych winne były nagrzewnice


Witam
Mam identyczny problem ale czy to aby jest wina nagrzewnicy?
U mnie jest na przodzie mega gorace powietrze jak sobie ustawie ale z tylu jak nie mam ustawionej niskiej temperatury to mi klapki w kratkach w tunelu tylnim i na bcznych slupkach sie zamykaja i zadne powietrze na tyl nie leci.

Ma ktos moze kody do VCDSa dot. klimy? moze tam sa jakies ustawienia?

Dzieki.
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2017-01-27, 22:19   

Ja dodatkowo wywaliłem silnik tylnych nawiewów ten w tunelu pod podłokietnikiem i cały czas leci ciepłe, nie wiem dlaczego ten silnik otwierał tył tylko jak dałem na LO
 
 
TommyA8L 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 45
Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 245
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 2017-01-27, 22:38   

Marcin2013 napisał/a:
Ja dodatkowo wywaliłem silnik tylnych nawiewów ten w tunelu pod podłokietnikiem i cały czas leci ciepłe, nie wiem dlaczego ten silnik otwierał tył tylko jak dałem na LO


No wlasnie chyba tak zrobie bo to lepsze niz szukanie przyczyny
Nawet oddalem do Audi ASO we Wrocl i po pol dnia robili i niby nastawiali silniki krokowe, skasowali $$$ ale bez zmian.

Trudno sie dostac do tego silniczka?
I czy jak ten w tunelu srodkowym odlacze to czy w slupkach bocznych bedzie lecialo cieple powietrze tez?

Dzieki
 
 
jordan233 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 1510
Skąd: GBY
Wysłany: 2017-01-28, 03:46   

Marcin2013 napisał/a:
Ja dodatkowo wywaliłem silnik tylnych nawiewów ten w tunelu pod podłokietnikiem i cały czas leci ciepłe, nie wiem dlaczego ten silnik otwierał tył tylko jak dałem na LO




U mnie to samo,winne nagrzewnice -zostały wymienione na nowe i jest sauna ,ale z tylu jak nie było cieplego powietrza tak nie ma... tylko wieje na LO,jak dobrać się to tego silnika?
_________________
https://www.facebook.com/...100089709813366
 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-01-28, 11:23   

jordan233 napisał/a:
U mnie to samo,winne nagrzewnice -zostały wymienione na nowe i jest sauna ,ale z tylu jak nie było cieplego powietrza tak nie ma... tylko wieje na LO,jak dobrać się to tego silnika?
nowa nagrzewnica 1000zł sztu :/

[ Dodano: 2017-01-28, 14:40 ]
jordan233 napisał/a:
,ale z tylu jak nie było cieplego powietrza tak nie ma...
U mnie za to z tyłu grzeje tylko z lewej kratki troszkę chłodniej jak z prawej,
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2017-01-29, 18:23   

jordan233 napisał/a:
Marcin2013 napisał/a:
Ja dodatkowo wywaliłem silnik tylnych nawiewów ten w tunelu pod podłokietnikiem i cały czas leci ciepłe, nie wiem dlaczego ten silnik otwierał tył tylko jak dałem na LO




U mnie to samo,winne nagrzewnice -zostały wymienione na nowe i jest sauna ,ale z tylu jak nie było cieplego powietrza tak nie ma... tylko wieje na LO,jak dobrać się to tego silnika?


Silnik znajduje się w tunelu dokładnie pod podłokietnikiem, najprościej dostać się po przez zdemontowanie podłokietnika i półki pod podłokietnikiem tej z telefonem,półkę demontuje się podważając do góry (tylko nie pamiętam czy z przodu czy z tyłu, trzeba zobaczyć w elsie) po demontażu półki widać dwa kanału powietrza i silnik z wtyczką, ja osobiście nie demontowałem silnika bo trzeba rozebrać cały tunel, ale wypiąłem z niego wtyczkę wcześniej ustawiając na LO, ponieważ w pozycji LO owy silnik puszcza przepływ na tył, nie wiadomo dlaczego tak jest, oczywiście przed czyszczeniem nagrzewnic jak mi dmuchało chłodne ze środkowych kratek z przodu myślałem że tylny silnik nie puszcza powietrza na tył ponieważ "czeka" na ciepłe, ale po czyszczeniu nagrzewnic nadal z tyłu była dupa,mimo tego że efekt czyszczenia nagrzewnic przeszedł moje oczekiwania nie dość że jest sauna to jeszcze nagrzewa się błyskawicznie, a po odpięciu tylnego silnika z tyłu cały czas wali ciepło, oczywiście jak się nastawi, a wracając do przednich środkowych kratek to jest tak że jak mam ustawione nawiewy na Auto to ze środka rzadko dopuszcza ciepło przy czym z zewnętrznych czuć cały czas, ale po nastawieniu w pozycje góra/środek/nogi lub jak nastawie na środek to leci takie ciepło że ciężko wysiedzieć :]
 
 
TommyA8L 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 45
Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 245
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 2017-01-29, 22:14   

Marcin2013 napisał/a:
jordan233 napisał/a:
Marcin2013 napisał/a:
Ja dodatkowo wywaliłem silnik tylnych nawiewów ten w tunelu pod podłokietnikiem i cały czas leci ciepłe, nie wiem dlaczego ten silnik otwierał tył tylko jak dałem na LO




U mnie to samo,winne nagrzewnice -zostały wymienione na nowe i jest sauna ,ale z tylu jak nie było cieplego powietrza tak nie ma... tylko wieje na LO,jak dobrać się to tego silnika?


Silnik znajduje się w tunelu dokładnie pod podłokietnikiem, najprościej dostać się po przez zdemontowanie podłokietnika i półki pod podłokietnikiem tej z telefonem,półkę demontuje się podważając do góry (tylko nie pamiętam czy z przodu czy z tyłu, trzeba zobaczyć w elsie) po demontażu półki widać dwa kanału powietrza i silnik z wtyczką, ja osobiście nie demontowałem silnika bo trzeba rozebrać cały tunel, ale wypiąłem z niego wtyczkę wcześniej ustawiając na LO, ponieważ w pozycji LO owy silnik puszcza przepływ na tył, nie wiadomo dlaczego tak jest, oczywiście przed czyszczeniem nagrzewnic jak mi dmuchało chłodne ze środkowych kratek z przodu myślałem że tylny silnik nie puszcza powietrza na tył ponieważ "czeka" na ciepłe, ale po czyszczeniu nagrzewnic nadal z tyłu była dupa,mimo tego że efekt czyszczenia nagrzewnic przeszedł moje oczekiwania nie dość że jest sauna to jeszcze nagrzewa się błyskawicznie, a po odpięciu tylnego silnika z tyłu cały czas wali ciepło, oczywiście jak się nastawi, a wracając do przednich środkowych kratek to jest tak że jak mam ustawione nawiewy na Auto to ze środka rzadko dopuszcza ciepło przy czym z zewnętrznych czuć cały czas, ale po nastawieniu w pozycje góra/środek/nogi lub jak nastawie na środek to leci takie ciepło że ciężko wysiedzieć :]


Dzieki za info. Tez tak wlasnie chce zrobic.
A z kratek tylnych tylko te zewnetrze (przy szybach) leci cieple powietrze?
 
 
jordan233 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 1510
Skąd: GBY
Wysłany: 2017-02-07, 22:04   

TommyA8L napisał/a:

Dzieki za info. Tez tak wlasnie chce zrobic.
A z kratek tylnych tylko te zewnetrze (przy szybach) leci cieple powietrze?


Ja dzisiaj odłączyłem wtyczkę od silniczka w tylnej części tunela(podłokietnik),trzeba się trochę pobawić aby ją wypiąć :) - paksódne dojście do wtyczki.

Podłokietnik jest przykręcony na 2 śruby T45 jak się nie mylę, półkę podłokietnika podważamy od przedniej części.Ja rozłączyłem przewody od podłokietnika(oświetlenie) aby można było lepiej operować :)
Z kratek tylnych przy szybach leci zimne powietrze ,ciekawe dlaczego.......
_________________
https://www.facebook.com/...100089709813366
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.