Autor |
Wiadomość |
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-05-06, 17:21
|
|
|
To bardz podstępne badziewie bo wałek napędowy ma luz i może się przesuwać w przód i tył więc jak się sprawdza czy np palcami możesz obrócić to może się okazać, że nie bo akurat się ten trzpień przesunął i łapie. A czasami się się odsunie to można luźno śmigłem pompy obracać jakby nie była połączona z osprzętem lepiej ją od razu wykręcić i będziesz widział po stanie trzpienia i gnieździe. Pamiętaj która strona siedział w pompie oleju. Abyś wiedział jak wytarta jest każda ze stron bo jeśli mocno po stronie pompy oleju to od razu ja też wyjmij i właściwie możesz zamawiać. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
Arco De Groo
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 04 Lut 2018 Posty: 20 Skąd: Malnia
|
Wysłany: 2018-05-06, 18:14
|
|
|
Jeszcze jedna sprawa, odkrecilem korek na odpalonym silniku i nie widać, żeby płyn się przelewał przez wężyk powrotny... |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Arco De Groo
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 04 Lut 2018 Posty: 20 Skąd: Malnia
|
Wysłany: 2018-05-10, 08:26
|
|
|
A więc tak. Dla pewności wymieniłem korek w zbiorniczku. Grzeje sie dalej. Węże nie są napuchnięte, pompa pracuje. Jak się zagrzeje to płyn znika w układzie, bo okrążeniu korka płyn wraca do zbiorniczka. Płyn czysty, olej też. Ogrzewania brak. Czyżby termostat? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-05-10, 08:59
|
|
|
Jesteś pewien co do pompy? Ja też tak myślałem na początku. Oglądałeś ten trzpień napędzający w jakim jest stanie? Jak brak ogrzewania to raczej nie koniecznie termostat bym posądzał. W końcu się grzeje to i temperatura w nagrzewnicy być powinna. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
Arco De Groo
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 04 Lut 2018 Posty: 20 Skąd: Malnia
|
Wysłany: 2018-05-10, 11:18
|
|
|
Przy 2tys obrotów widać w zbiorniczku, że płyn leci. Ale mechanik będzie rozbierać to sprawdzi, żeby mieć pewność. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-05-10, 11:26
|
|
|
U mnie raz chodziło raz nie w zależności w którą stronę się akurat przesunął trzpień. Mimo, że trochę rozbierania to warto to sprawdzić. Później doszedłem do wniosku, że skoro po przesunięciu w pewnej pozycji działało to kupiłem imbusa 7 i uciąłem 2mm dłuższego i jeszcze rok tak pojeździłem No już później nowa pompa oleju i wody + termostat. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
Arco De Groo
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 04 Lut 2018 Posty: 20 Skąd: Malnia
|
Wysłany: 2018-05-19, 10:11
|
|
|
Poprzedni mechanik stwierdził, że nagrzewnica się zapowietrza... Naprawdę dziwne objawy. Do tego mój mechanik tydzień trzyma auto i jeszcze nawet nie zaczął Ale wolę u niego zostawić na dłużej niż dać do kogoś kto nie ma pojęcia... |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-05-19, 10:46
|
|
|
A jak ją chce odpowietrzyć? Ogolnie płyn spuszczałem i należałem że 20 razy nigdy nic się nie zapowietrzylo i nigdy nic nie odpowietrzalem. Zresztą jedyny dostępny korek do odpowietrzenia jest mocno ukryty z przodu silnika przy lewej głowicy z przodu |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
Arco De Groo
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 04 Lut 2018 Posty: 20 Skąd: Malnia
|
Wysłany: 2018-06-15, 11:36
|
|
|
Dopiero teraz ogarnięty mechanik się za to zabrał, do wymiany pompa oleju. Jakieś instrukcje jak ja wymienić? Da się bez wyciągania silnika? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-06-15, 14:27
|
|
|
Oczywiście, że bez Ale trzeba podwiesić go bo musisz sanie wywalić aby zdjąć dwie miski olejowe. Od przodu albo odsunąć chłodnice na przewodach albo demontaż pasa przedniego. Zdemontujesz pompę wody, wyjmujesz wałek, naciągasz drugi wałek(na sprężynie) i wyciągasz pompę |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
Arco De Groo
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 04 Lut 2018 Posty: 20 Skąd: Malnia
|
Wysłany: 2018-06-17, 10:47
|
|
|
Super, dziękuję
[ Dodano: 2018-07-03, 16:44 ]
No i jest problem, bo w moim silniku wałek nie jest na sprężynie, więc zostaje chyba wyciąganie silnika... |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-07-04, 09:57
|
|
|
Już wczoraj chyba o tym rozmawialiśmy. Ale zostawię tu dla potomnych. Musi być, albo powinien być. A co tam znajdziesz jak rozbierzesz to ocenisz już sam. Stawiam że się zasyfil lub sprężyna połamała albo coś w tym guście. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|