Autor |
Wiadomość |
vito555
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 59 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2011-08-23, 18:29
|
|
|
Klimass1 napisał/a: | może ktoś używa czegoś co może przydać się także do innych samochodów ? typu CDIF tylko żeby było to tańsze ? |
Cdif szału nie robi (jak każdy uniwersal ),aczkolwiek przydaje się.Coś tańszego? :roll: nie wiem. |
|
|
|
|
|
|
|
mario-975
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tipronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 84 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2014-03-07, 15:06
|
|
|
W VCDS-ie podczas adaptacji grubości klocków wpisuje się grubość samych okładzin czy całkowitej grubości z blachą? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
|
|
|
|
mario-975
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tipronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 84 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2014-03-07, 16:48
|
|
|
Lukas134 napisał/a: | mario-975, w KTSie wpisuje sama grubosc okladziny bez blachy :-).mysle ze w vcds tak samo jest:-) |
masz chyba rację bo klocki które kupiłem mają gr.17mm a wpisać można zdaje się max 14mm. |
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-03-08, 16:52
|
|
|
Podaje się grubość klocka bez płytki podłoża. Zarówno dla PR-1KE jak i dla PR-1KW minimalna grubość okładziny (wartość graniczna) to 3 mm, a maksymalna to 12 mm. Jeśli uda się wkodować większą cyfrę niż 12 to może wyrzucać błędy. Jeśli wkodowana grubość będzie większa od faktycznej, to będzie bujać autem przy hamowaniu, a jeśli zbyt mała, to klocki będą tarły o tarcze. Auto co około 500 km sterownik sprawdza grubość klocków.
Pozdrawiam |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2014-03-08, 17:40
|
|
|
pebo napisał/a: | Jeśli wkodowana grubość będzie większa od faktycznej, to będzie bujać autem przy hamowaniu |
Nie zauważyłem żeby bujało, a zawsze oszukuję sterownik o 2mm, ale robię to jak klocki są zużyte w połowie. |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-03-08, 17:49
|
|
|
labas napisał/a: | pebo napisał/a: | Jeśli wkodowana grubość będzie większa od faktycznej, to będzie bujać autem przy hamowaniu |
Nie zauważyłem żeby bujało, a zawsze oszukuję sterownik o 2mm, ale robię to jak klocki są zużyte w połowie. |
Bo po pewnym czasie auto robi pomiar i zapisuje prawidłowe wartości. Ale po pierwszym wpisie to przy hamowaniu jest lekkie bujanie w kierunku przód-tył. Tłoczki same się dociskają jeszcze mechanizmem dociskowym - regulują luz. Co ciekawe, dla serwisu grubość klocka podaje się w zakresie 3-14 mm. Po wymianie zamknąć i otworzyć trzy razy elektryczny hamulec postojowy, poczekać za każdym razem, aż silniki nastawcze elektrycznego hamulca postojowego osiągną położenie krańcowe. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Arczer34
Użytkownik
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 3.0 L
Dołączył: 12 Wrz 2012 Posty: 48 Skąd: UK
|
Wysłany: 2014-05-04, 19:53
|
|
|
Witam mam pytanie dotyczace tylnych klockow. Wymienilem klocki i na desce pojawila sie kontrolka ze klocki sa do wymiany. Tak samo w vcds pokazuje blad o potrzebie wymiany klocko tyl. nastepny trik pokazal mi jak zaparkowalem na wzniesieniu . Pokazal sie komunikat ze samochod jest za stromo zaparkowanay. Moje klocki maja 17,7 mm ale to chyba calosc wiec bez blachy bedzie okolo 14. Nie adaptowalem grubosci bo w c6 jak wymienialem nie musialem nic takiego robic. Moje pytanie brzmi dlaczego nie moge wykasowac bledu i czy musze wpisac ta grubosc klocka |
|
|
|
|
jacek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 286 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 2014-05-04, 19:59
|
|
|
Arczer34, Musisz zrobić adaptację grubości klocków + test zacisków i błąd można skasować . |
|
|
|
|
|
|
|
Arczer34
Użytkownik
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 3.0 L
Dołączył: 12 Wrz 2012 Posty: 48 Skąd: UK
|
Wysłany: 2014-05-04, 21:31
|
|
|
Dziekuje bardzo za odpowiedz . Wszytko jest juz ok. Faktycznie wpisalem grubosc klockow 9 i to zalatwilo sprawe.tak naprawde nie wiem czy tyle maja. Ale komunikat o samochodzie zaparkowanym za stromo widze pierwszy raz a parkuje w tym miejscu od ponad 2 lat tyle ze wczesniej na starych klockach. moze juz nie klockach a blachach |
|
|
|
|
Rabol
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Domin
Jeżdzę: A8D3
Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 40 Skąd: TG
|
Wysłany: 2014-08-16, 18:47
|
|
|
jacek napisał/a: | Arczer34, Musisz zrobić adaptację grubości klocków + test zacisków i błąd można skasować . |
Czy może mi ktoś napisać jak zrobić test zacisków. Wymieniłem klocki na nowe, dokonałem adaptacji, a ciągle wyskakuje mi błąd "02596 Klocki hamulcowe z tyłu zużyte 008-niezrozumiały sygnał. Nie da się tego błędu skasować. Nie wiem co jest nie tak. Może ktoś pomóc? |
|
|
|
|
|
|
|
orkaskawina
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3 W12 A6 C5 2.5 TDI
Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 470 Skąd: Skawina
|
Wysłany: 2014-08-16, 21:16
|
|
|
Przecież masz napisane stronę wcześniej |
_________________ Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e |
|
|
|
|
wafelo
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 122 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-02-05, 10:49
|
|
|
Mam pytanie odnośnie smarowania przy wymianie klocków.
Czym smarować trzpienie prowadzące i czy prowadnicę się w ogóle czymś smaruje? |
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2016-02-05, 12:15
|
|
|
wafelo, masz specjalne smary, ja używam ATE, ale to dosyć spore tubki, jak w sklepiej będziesz kupował często mają z Textara smar taki posmarujesz trochę prowadnice i możesz dać troszkę pod gumkę od tłoczka |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
|