Autor |
Wiadomość |
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-07-20, 08:25
|
|
|
Łukasz94 napisał/a: | To musze gdzieś wyjechać na prostą drogę... |
To chyba nie w PL
Na stacji diagnostycznej powinni mieć równo i poziomo... tak mi się wydaje, że powinni |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Łukasz94
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 76 Skąd: Słubice
|
Wysłany: 2017-07-20, 09:43
|
|
|
FOSS napisał/a: | Łukasz94 napisał/a: | To musze gdzieś wyjechać na prostą drogę... |
To chyba nie w PL
Na stacji diagnostycznej powinni mieć równo i poziomo... tak mi się wydaje, że powinni |
Hahaha to faktycznie się zgadza ale do niemiec mam jakieś 500m więc tam szybciej o kawałek równej i prostej drogi
To podjade na stację i zmierze jak to wyglada |
|
|
|
|
Gecio
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2017-07-20, 21:51
|
|
|
Jutro zrobimy adaptację jeszcze raz na równym terenie i zobaczymy co się będzie działo.
[ Dodano: 2017-07-29, 12:03 ]
Więc tak auto stoi równo ale przy adaptacji były zmieniane wartości na nie bazowe. Za to przestawiła się zbieżność dlatego ustawię idealnie pneumatykę i dopiero robię zbieżność.
Tak jak pisaliście, gdy dodajemy auto opada a gdy odejmujemy auto podnosi się. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-07-29, 13:23
|
|
|
No bo nir masz tam wpisywac wartosci bazowych tylko rzeczywiste, wtedy bedzie dobrze auto zna swoje wartosci bazowe, ale nie wie na jakiej jest wyspkosci w rzeczywistosci. Dlategi kiedy podasz mu wiecej (komputet pomysli, ze tyle zmierzyles) to zacznie sie opuszczac fo tego ile powinien miec bazowo. A jak podasz mu niej to podniesie auto aby uzyskac wymiar bazowy. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
czaruś
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Wrz 2013 Posty: 120 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 2017-08-27, 10:30
|
|
|
Jeśli po kilkukrotnych próbach ( wpisywaniu nowych wysokości w sterowniku ) regulacji wysokości auto którymś kołem stoi wyżej lub niżej to proponuję sprawdzić czujnik regulacji poziomu danego koła . Czy czujnik nie jest luźny w miejscu przykręcenia go do nadwozia ale proponuję sprawdzić również wodzik ( łącznik ) łączący ramię czujnika poziomowania z wahaczem. Jeśli wyrobione i zbyt luźne końcówki latają w swoich mocowaniach to mogą fałszować sygnał z czujnika poziomu i ciągłe podawanie nowych wartości w sterowniku nic nie da bo za każdym razem koło będzie stało inaczej. Miałem ten problem w swoim aucie i winowajcą były właśnie wyrobione końcówki wodzika czujnika poziomowana prawego przedniego koła które cały czas miało inną wartość w stosunku do pozostałych. Wymiana na nowy czujnik ( wodzik w komplecie ) definitywnie załatwiła problem i teraz auto stoi równiutko |
|
|
|
|
|
|
|
carbonek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 22 Gru 2013 Posty: 128 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2017-09-05, 08:26
|
|
|
Podłącze się do tematu.
Czyli jeśli chce posadzić auto o 20mm VCDS-em... to :
najpierw muszę je wyrównać czyli pomierzyć co i jak i ustawić pod bazę czyli 416 i 398mm i dopiero jak auto stoi prosto to obniżam o 20mm tak ?
u mnie też są różnice między prawym a lewym przodem. Tył jest w miarę ok. jak wyczytałem to idealnie chyba nie da się ustawić co do mm i zawsze są jakieś różnice ...
pozdr. |
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2017-09-05, 10:20
|
|
|
Nie kolego.
Zaczynajac adaptacje auto najpierw samo opada potem podnosi sie i w momecie kiedy sie podniesie bierzesz metr i mierzysz wartosci kazdego kola (od srodka felgi do krawedzi blornika.Do tej wartosci dodajesz 20 mm zeby auto posadzic niżej. |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
|
|
|
carbonek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 22 Gru 2013 Posty: 128 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2017-09-05, 10:23
|
|
|
no tak ... zgadza się ...
ale skoro auto nie stoi prosto po teście, tylko są różnice to jeśli je opuszczę o 20mm na tych wartościach które zczytam z auta to i tak będzie krzywo, tylko niżej ... |
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2017-09-05, 10:46
|
|
|
Dlatego (+20mm) dodajesz do wartosci ktora zmierzysz a nie do wartosci bazowej .Wtedy powinno sie wyrównać |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-09-05, 12:24
|
|
|
Inaczej mówiąc. Auto zna swoją wartość bazową. Auto nie zna realnej. Ty mu podajesz zmierzoną realną wartość a sterownik ustawia auto tak aby było tyle ile powinno być bazowo.
Jak zmierzysz 420 na przednim kole to on opuści się o 4 mm na tym kole aby osiągnąć 416. Na tej zasadzie oszukując i podając zawyżone wartości obniżysz auto o tyle ile więcej wpisałeś.
Da się to zrobić bardzo równo ale wymagana jest jak najbardziej idealnie pozioma podłoga i sprzęt pomiarowy, który da nam odpowiedni wynik. Jeśli mierzysz miarką to daruj sobie milimetry czy nawet 5mm. Po za samą niedokładnością miarki pozostaje dokładność wyznaczenia przez nas punktu będącego środkiem koła/piasty. Dalej jest jeszcze kąt i sposób mierzenia tą miarką. Aby dokładność adaptacji był lepsze, to na każdym kroku trzeba zadbać o dokładność pomiaru.
No i na koniec. Tak, łatwiej jest najpierw ustawić auto do poziomu a potem obniżać. Operuje się wtedy już na takich samych liczbach dla obu przednich i obu tylnych kół więc jest trochę prościej. Ale można robić to jednocześnie z poziomowaniem jeśli ktoś ma odpowiednio ścisły umysł |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
carbonek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 22 Gru 2013 Posty: 128 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2017-09-05, 17:18
|
|
|
Akurat u mnie z mierzeniem dokładnym to zjechanie zawodowe. Mierze i produkuje schody hehe hehe. Pomiary robiłem dalmierzem laserowym. Różnice mam ok 5mm więc nie ruszam już tego. Wygląda fajnie. I tak jeżdżę na komfort cały czas i dynamic nie ruszam więc jest ok. Przydałoby się zrobić jeden temat odnośnie obniżania i procedury obniżania. Dla potomnych. |
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2018-01-17, 22:43
|
|
|
No i moje coś zauważyłem ostatnio jakoś lewym przednim kołem niżej siedzi troszkę zacząłem szukać przyczyny, przeskanowałem sterowniki ale nic nie widać, zrobiłem output test w sterowniku zawieszenia, przeszedł bez probemu....
Przeczytałem temat i muszę w sobotę zerknąć na czujnik poziomowania przy tym kole bo może faktycznie już się wyrobił czy coś z nim nie tak
Ale zapytać bym chciał od razu.
czy jak wymienię czujnik to trzeba robić jakieś kalibracje adaptacje ???
czy kupić używkę (stosunkowo tanie bo za 150 już jest w czym wybierać) czy szkoda zachodu i szarpnąć się na nowy, orientuje się ktoś ile nowy w ASO ? |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-01-17, 23:15
|
|
|
mkbewe napisał/a: | czy jak wymienię czujnik to trzeba robić jakieś kalibracje adaptacje ??? |
Nie trzeba nic robić.
No chyba, że auto będzie stało krzywo to adaptacje zawieszenia.
mkbewe napisał/a: | czy kupić używkę (stosunkowo tanie bo za 150 już jest w czym wybierać) czy szkoda zachodu i szarpnąć się na nowy, orientuje się ktoś ile nowy w ASO ? |
Można używkę ale kupuj lepiej face-2-face bo taki czujnik na zdjęciu w Allegro to każdy jest 100% sprawny a na żywo, jak sprawdzisz w rękach, to połowa nadaje się już do śmieci. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2018-01-18, 00:38
|
|
|
Dziękuję Damian za wskazówki, na czujniki patrzeć poprostu żeby nie miały luzów tak ?? |
|
|
|
|
|