Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI ] Błędy 17536 & 17538  
Autor Wiadomość
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-21, 09:55   [D3 03 4.2MPI ] Błędy 17536 & 17538

Wrzucam taką zagadkę. Mam podejrzenie ale chce zobaczyć jeszcze inne sugestie.

W niedzielę podczas jazdy wyskoczył CHECK powiązany z błędem 17538. Skasowałem, pojeździłem, nie wrócił. Wczoraj w garażu odpalam auto i podpinam kompa, na ekranie wyświetliły się te dwa błędy (auto odpalone na postoju).

Przepływka i filtr paliwa wymieniane jesienią.

Auto wcześniej nie było odpalane przez tydzień... i się zepsuło <jezyk2>

 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-06-21, 11:16   

Ja bym sprawdzil 3 rzeczy.

1. Czy podczas postoju jakas mysz nie przegryzla Ci ktoregos z elementów dolotu miedzy przeplywka a cylindrami :)
2. Czy pompa SAI nie daje dupy i czy zaworek odprowadzający opary paliwa czasem nie jest otwarty non stop
3. Czy regulator cisnienia paliwa nie pluje paliwem z krociaka i czy przewody od regulatora nie są poprzecierane i nie powodują nieszczelnośći.

To bym zrobil na poczatek. W drugim kroku jak to wszystko jest ok, to bym sprawdzal cisnienie paliwa pod obciążeniem bacznie obserwując wskazania sond szerokopasmowych w tym czasie.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-21, 11:39   

1. Zerknę na to.

2. Pompa SAI to ta, która włącza się zaraz po uruchomieniu auta, na ssaniu? Gdyby była niesprawna nie waliłaby osobnym błędem? Zaworek odpowietrzający chyba też ma własny błąd niesprawności?

3, Nie śmierdziałoby benzyną w przypadku nieszczelności w tym miejscu?
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-06-21, 22:25   

2. Tak to ta pompa. Pamietaj ze bledy pojawiaja sie wtedy kiedy sterownik widzi parametry poza oczekiwanym zakresem pracy. Zaworek moze byc rownie dobrze otwarty, pompa nieszczelna ale sterownikowi sie moze wszystko elektrycznie zgadzac. Masz to sprawdzic pod kątem szczelnosci. Zaslepiaj przewody, dmuchaj na postoju i szukaj dziury w przeplywie.
3. Zalezy co nawalilo. Jak uklad podcisnienia do regulatora to nie - nie bedzie smierdziec, jak sam regulator to tez zalezy jak nawali, jak membrana peknie to pusci benzyne do podcisnienia (i wtedy smierdzi), jak nie peknie a sie zablokuje w pozycji nadmiernego upuszczania cisnienia to wyskoczą blędy za ubogiej mieszanki - ale to akurat sprawdzisz dopiero mierzac cisnienie paliwa.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-22, 09:35   

Ok, dzięki.

To jeszcze takie pytanie mam. Jeżeli korekty krótkoterminowe będą OK to wstępnie mogę wykluczyć lewe powietrze?
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-06-23, 13:45   

Niekoniecznie bo pompa SAI i zaworek nie działają cały czas (w sensie w każdych warunkach pracy silnika). Wszystko zależy od tego kiedy te korekty krotkoterminowe będziesz sprawdzal. Jak będą w porządku w momencie w ktorym pompa SAI nie chodzi a beda sie rozjezdzac jak pompa bedzie pracować to będziesz wiedzial czego szukac. Według mnie ta za uboga mieszanka wystepuje Ci tylko w jakichs specyficznych warunkach i musisz je po prostu znaleźć logując każde warunki pracy silnika (od fazy nagrzewania do fazy wlasciwej temperatury i od postoju po pełne obciążenia)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-24, 16:58   

Korekty z dzisiejszej jazdy po mieście. Długoterminowe wysoko <bezradny>




[ Dodano: 2016-07-03, 11:14 ]
Temat ogarniety. Winna okazala sie pompa paliwa, która już praktycznie padła 200 metrów od warsztatu Marka. Aktualnie korekty długoterminowe nie przekraczają 5%
 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-07-03, 11:49   

VanDyke napisał/a:
Aktualnie korekty długoterminowe nie przekraczają 5%


\słąbo to widać na tych zdjęciach.
możesz dla potomnych napisać takie krótkie info na które bloki logujemy i na co dokładnie patrzymy i jakie powinny być wskazania ?
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-07-03, 18:19   

kanał 32 okienko 2 i 4 masz korekty i jak sa za wysoko to cos się dzieje.
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-04, 08:55   

Tak jak powyżej Apo napisał. W moim przypadku padająca pompa powodowała pojawianie się wysokich korekt długoterminowych, szczególnie pod obciążeniem. Najpierw do 15% na obu bankach (to wartośc graniczna przy której zapisywany jest już błąd), aż do 25% i zapalenia Check'a. Ostatecznie pompa praktycznie padła, nie pozwalając wkręcić się powyżej 1500 obr/min i maksując korekty krótkie i długie.

Jeżeli mamy wysokie korekty długoterminowe (wartośc graniczna to 15%) a korekty krótkie w normie na obu bankach to radziłbym w pierwszym kroku od sprawdzenia ciśnienia paliwa.

Pompa z koszem zostały wymienione na nowe z ASO. Na wszelki wypadek wskoczył też nowy regulator ciśnienia paliwa.
 
 
zegar 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Grześ
Jeżdzę: D3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 71
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-09-24, 19:59   

Podłącze się pod temat, mam te same błedy.
Trochę czytałem i do sprawdzenia jest praktycznie wszystko.

Jedyne co się rzuca na pierwszy rzut oka to, że auto jest nieco głośniejsze gdyż zahaczyłem ukladem wydechowym o coś i siatka elastyczna lekko sie naderwała, ale to jest od bardzo dawna a błąd od niedawna, a drugą rzeczą, to po odpaleniu auta po nocy gdy silnik chodzi na ssaniu, słychac głośny pisk, który nagle cichnie gdy ssanie się wyłącza.

co mam z tym zrobić?
_________________
Historia pojazdu po VIN - PW
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-24, 21:17   

Ile czasu te ssanie chodzi i czy to nie jest czasem SAI?
 
 
Gunner 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 358
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2016-09-26, 01:32   

To SAI na 99%, u mnie też od niedawna to słychać, ale nie aż tak głośno.
 
 
drookash 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S6 C5 ANK Limousine'2003
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-10-01, 10:22   

Z tymi korektami się zgadza - dodatni LTFT to braki w paliwie w szczególności na wysokich obrotach. Fajnie, ze trafnie zdiagnozowane i usunięte.
Dziura w wydechu też ma wpływ na ciśnienie spalin a co za tym idzie - skład mieszanki. To ważne bo nasze silniki nie mają zaworów EGR (nie mylić z SAI !!!) a działając w cyklu otto zasysają w pewnych warunkach przez wydechowe ponownie spaliny by uzupełnić mieszankę. W S4 BBK nawet bardziej ;) Każda więc nieszczelność w ma wpływ na skład i lambda jeżeli sprawna to złapie.

Co do piszczenia... sprawdź pompę SAI, przewody idące do zaworów kombi w głowicach i same zawory na szczelność dmuchając kompresorem 0,5 bara w przewód je zasilający. Zaworki zamknięte są sprężyną, otwierają się na podciśnienie. Powinny trzymać szczelność i nie upuszczać powietrza. Sprawdź też króciec który wychodzi z filtra powietrza i wężem do pompy SAI.
SAI to takie przekleństwo... prędzej czy później się zatrze od wody i trzeba reanimować albo kupić nową...
_________________
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.