Autor |
Wiadomość |
WariatFuriat
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 88 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-10-12, 18:46 [D3 03 4.2MPI] Czyszczenie EGR
|
|
|
Ostatnio tak sobie siedziałem i myślałem co by tu nowego zepsuć i wpadłem na pomysł skontrolowania sytuacji w moim EGRze i wyczyszczenie go. Powiedzcie czy da radę dobrać się do niego bez ściągania kolektora ssącego? Niby po ściągnięciu dolotu trochę miejsca jest.
Tak z ciekawości co myślicie o zaślepianiu EGRów? Ma doświadczenia w tym temacie? Nie koniecznie w ósemkach. |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
WariatFuriat
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 88 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-10-14, 06:28
|
|
|
To że jest pompa powietrza wtórnego to wiem bo zaraz po kupnie auta zdolny mechanik jak wymieniał filtr oleju to zdjął tą puszkę w której jest filtr powietrza i wyrwał wąż pompy. Zwisał se tak parę miesięcy i zasysał syf. Ale z tym że w BFM nie ma to mnie zdziwiłeś. Nieraz widziałem na allegro ten zawór i wydaję mi się, że widziałem u siebie pod dolotem. No ale może mi się wydawało a na allegro może były pod TDI |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-10-14, 15:23
|
|
|
WariatFuriat napisał/a: | Nieraz widziałem na allegro ten zawór i wydaję mi się, że widziałem u siebie pod dolotem. No ale może mi się wydawało a na allegro może były pod TDI |
BFM po zdjęciu kolektora dolotowego wygląda tak:
Zaworów EGR w tych silnikach nie ma |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
WariatFuriat
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 88 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-10-14, 17:01
|
|
|
Tym lepiej jeden problem odpada. Teraz będę myślał czy by nie przeczyścić kolektora:D |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-10-14, 17:34
|
|
|
Noo ten zabieg z kolektorem napewno wyjdzie na +
z tym ze jesli dziwgienki klap kolektora chodza lekko to czy jest sens go rozpoławiać i kleic na nowo
Lepiej jest zdjac kolektor ssacy caly i sprawdzic jak wyglada pokrywa skrzyni korbowej czy nie jest zalana. Wtedy warto wymienic tą uszczelke metaolowo gumową i juz przy okazji oba zaworki olejowe
Dokladając do tego jeszcze uszczelki kolektora ssącego to wychodzimy kosztowo na jakies .... 700 zl w zaleznosci za ile sie ta uszczelke metalowo gumową dostanie....
Ale warto.. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2018-10-14, 17:55
|
|
|
CINEK napisał/a: | czy jest sens go rozpoławiać i kleic na nowo |
Ale jak kleić ? czy ta uszczelka jest jednorazowa ja kiedyś rozpołowiłem i ponownie założyłem tą długą silikonową uszczelkę |
|
|
|
|
WariatFuriat
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 88 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-10-14, 22:18
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | Ale jak kleić ? czy ta uszczelka jest jednorazowa ja kiedyś rozpołowiłem i ponownie założyłem tą długą silikonową uszczelkę |
z tym klejeniem chodziło mi o uszczelnienie sylikonem. Tej starej nie zakładałem... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|