Autor |
Wiadomość |
polowiak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 08 Mar 2017 Posty: 50 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 2017-03-17, 12:14 [D3 03 4.2MPI
] Diagnoza dla skrzynii TIPtronic 4,2 Pb 33
|
|
|
Witam Kolegów i koleżanki...
Temat rzeka...
Chciałem prosić o pomoc doradczą gdzie/u kogo najlepiej zdiagnozować prace automatycznej skrzyni tiptronic przy 4,2 PB 334 KM. Samochód z 2003 roku. Przebieg 115tyś km. Przy gwałtownym przełączaniu biegów z 3 biegu na 4 słychać delikatnie takie specyficzne "jęknięcie". Nie ma tego dźwięku przy normalnym, delikatnym przyspieszaniu...nie chce czegoś przeoczyć, aby nie mieć później większych kosztów w ewentualnej naprawie.
Umówiełem się na serwis we Wrocku w Audi Centrum...chciałbym jednak mieć jakąś niezależną diagnozę od jakiegoś specjalisty z zewnątrz. A może ktoś z forum się zaoferuje w diagnozie? Mogę się odwdzięczyć nawet finansowo...
pozdrawiam |
_________________ było A6 2.4
jest A8 4.2 |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-03-17, 12:36 Re: Diagnoza dla skrzynii TIPtronic 4,2 Pb 334 KM 2003r.
|
|
|
polowiak napisał/a: | Witam Kolegów i koleżanki...
Temat rzeka...
Chciałem prosić o pomoc doradczą gdzie/u kogo najlepiej zdiagnozować prace automatycznej skrzyni tiptronic przy 4,2 PB 334 KM. Samochód z 2003 roku. Przebieg 115tyś km. Przy gwałtownym przełączaniu biegów z 3 biegu na 4 słychać delikatnie takie specyficzne "jęknięcie". Nie ma tego dźwięku przy normalnym, delikatnym przyspieszaniu...nie chce czegoś przeoczyć, aby nie mieć później większych kosztów w ewentualnej naprawie.
Umówiełem się na serwis we Wrocku w Audi Centrum...chciałbym jednak mieć jakąś niezależną diagnozę od jakiegoś specjalisty z zewnątrz. A może ktoś z forum się zaoferuje w diagnozie? Mogę się odwdzięczyć nawet finansowo...
pozdrawiam |
Mam to samo, dostałem dwie diagnozy: jedna to padnięty lockup a druga to zapowietrzona skrzynia. Ale z takim przebiegiem to ten objaw raczej nie powinien mieć miejsca... |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
polowiak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 08 Mar 2017 Posty: 50 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 2017-03-17, 12:48
|
|
|
Od kogo miałeś tą diagnozę? Ja niedawno przyprowadziłem osobiście samochód i przebieg zweryfikowany w 99 %. Mam zamiar wymienić olej w skrzyni wraz z filtrem i być może się uspokoi (mam nadzieję). A jak można sprawdzić fachowo Lock up? |
_________________ było A6 2.4
jest A8 4.2 |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-03-17, 12:52
|
|
|
Na logach dynamicznyhc już się sporo dowiesz. U mnie ten pisk występuje z 3 na 4 i delikatnie zaczął z 2 na 3. Dokładnie słychać go u mnie w momencie zapinania lockupa. Tak jakby się przycinał albo coś.
Co do drugiej diagnozy to znajomy z forum mi powiedział, że miał taki objaw i po odpowietrzeniu skrzyni ustało. Ja teraz na wiosnę będę się za to brał |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
polowiak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 08 Mar 2017 Posty: 50 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 2017-03-17, 13:06
|
|
|
Słuchaj a może połączymy siły i środki ?
Ja na przyszły tydzień jadę do Wrocka na serwis...zobaczę co powiedzą.
Spotkałem się z opinią z podobnego forum:
"..... brak tak zwanego lock-up to po prostu najczęściej w tipie konwerter do wymiany, niekoniecznie skrzynia do remontu nie mylić pojęć.
Konwerter w automacie to praktycznie identycznie jak sprzęgło w manualu znajduje się w tym samym miejscu i działa podobnie.
Wymieniając sprzęgło nie mówicie ze remontowaliście skrzynie.
4K PLN z robota to pewnie koszt konwertera + wymiana + olej w ASB i filtr. :diabel:
Naprawa ASB czyli wymiana tarczek i innych podzespołów to raczej większa kwota znacznie."
czyli w najgorszym przypadku min 5 tyś. trzeba będzie szykować...;(
[ Dodano: 2017-03-17, 13:12 ]
znajomy remontował skrzynie z S6 4,2 z 2000r. w Długołęce i jest zadowolony (zapłacił 6500 zł) Ale sam nie wiem co o nich myśleć...jest wiele negatywnych opinii na ich temat. Wolałbym uderzyć do kogoś rzetelnego i ze sprawdzoną opinią |
_________________ było A6 2.4
jest A8 4.2 |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
xDonicx
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A
Zasilanie: ON
Imię: Ariel
Jeżdzę: D3
Pomógł: 6 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Lip 2013 Posty: 185 Skąd: Rzeszow
|
Wysłany: 2017-03-17, 14:42
|
|
|
Ja bym pierwsze sprawdził poziom oleju w skrzyni i zaglądną czy czasem gdzieś z niej nie leje bo przy tak niskim przebiegu nie powinno być takich objawów tipy się psują przy 300~400 tys |
_________________
|
|
|
|
|
Gecio
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2017-03-17, 19:42 Re: Diagnoza dla skrzynii TIPtronic 4,2 Pb 33
|
|
|
polowiak napisał/a: | Witam Kolegów i koleżanki...
Temat rzeka...
Chciałem prosić o pomoc doradczą gdzie/u kogo najlepiej zdiagnozować prace automatycznej skrzyni tiptronic przy 4,2 PB 334 KM. Samochód z 2003 roku. Przebieg 115tyś km. Przy gwałtownym przełączaniu biegów z 3 biegu na 4 słychać delikatnie takie specyficzne "jęknięcie". Nie ma tego dźwięku przy normalnym, delikatnym przyspieszaniu...nie chce czegoś przeoczyć, aby nie mieć później większych kosztów w ewentualnej naprawie.
Umówiełem się na serwis we Wrocku w Audi Centrum...chciałbym jednak mieć jakąś niezależną diagnozę od jakiegoś specjalisty z zewnątrz. A może ktoś z forum się zaoferuje w diagnozie? Mogę się odwdzięczyć nawet finansowo...
pozdrawiam |
Witam.
Masz identyczny rok i silnik jak ja. Więc przed lift. U mnie sprawa wygląda następująco.
Podczas jazdy w trybie D w automacie występuje ja to nazywam "nad bieg" czyli za wcześnie wrzuca wyższy bieg i "nie dobieg" zbyt późne wrzucenie biegu co powoduję szarpnięcie. Dzieje się tak gdy na trybie D chcę trochę pojeździć dynamicznie ale gdy jadę normalnie nic się nie dzieje. Również gdy włączam tryb sport bądź przechodzę na tryb łopatek F1 problem nie ma w ogóle miejsca...
Takie objawy powstały po przejechaniu około 2 tys km od wymiany 60% oleju w skrzyni oraz filtra. Podczas wymiany oleju i filtra 0 opiłków w skrzyni, mechatronika, magnesy wszystko jak nowe.
Dlatego w kwietniu jadę do Warszawy na aktualizację softu tzn. odinstalowanie i zainstalowanie oprogramowania na nowo z najnowsza aktualizacją do tego modelu skrzyni.
W Twoim przypadku proponuje sprawdzić stan oleju w skrzyni. Zawsze można podpiąć kompa czy nie ma żadnych błędów. Po sprawdzeniu stanu dopiero można myśleć co dalej.
Z tego co napisałeś moje przeczucie mówi że u Ciebie będzie olej do wymiany |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-03-17, 21:16
|
|
|
drago_o napisał/a: | jedna to padnięty lockup a druga to zapowietrzona skrzynia. | Jak LockUp się zesra to występuję ślizganie sprzęgła i silnik nie trzyma obrotów na CutOffie. Jak koledzy wyżej, stawiam na za niski stan oleju, zapchany filtr lub wgnieciona miska olejowa skrzyni ...o zapowietrzeniu się skrzyni nigdy nie słyszałem |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-03-17, 21:19
|
|
|
U mnie na logach w trakcie jazdy dokładnie w momencie zapinania lockupa słychać ten pisk i określili to że się on przycina i pisk jest efektem jakiegoś uslizgu. Dlatego nie ma falowania obrotów ani jakichś wzrostów przy ostrej jeździe przy orzelaczaniu |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
polowiak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 08 Mar 2017 Posty: 50 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 2017-03-17, 23:07
|
|
|
Gecio porównując objawy do Twoich - mam najbardziej zbliżone.Tzn owy "jęk" następuje tylko w trybie D. Na F1 jest normalnie. U mnie nie ma szarpnięcia jest tylko specyficzny dźwięk , jakby uślizg ale nie czuć spadku mocy (a może po prostu tego uślizgu nie odczuwam a on fizycznie jest i towarzyszy temu to "jęknięcie") Jutro potestuję czy na trybie S też się coś dzieje...szarpania póki co nie mam. Pierwsze co muszę zrobić to jutro sprawdzić stan oleju... Przy jakiej temperaturze się sprawdza TIPtronic 35 st. C? |
_________________ było A6 2.4
jest A8 4.2 |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-03-17, 23:18
|
|
|
Między 35 a 45 stopni. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
polowiak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 08 Mar 2017 Posty: 50 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 2017-03-18, 00:10
|
|
|
dzięki za inf.Jak sprawdzę co i jak to się odezwę....pozdrawiam |
_________________ było A6 2.4
jest A8 4.2 |
|
|
|
|
Gecio
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2017-03-18, 13:46
|
|
|
polowiak napisał/a: | dzięki za inf.Jak sprawdzę co i jak to się odezwę....pozdrawiam |
Ja chciałem opisać Ci swój problem i jakie podejmuję działania. U Ciebie będzie coś innego bo u mnie nie ma żadnych odgłosów, pisków itp. Temperatura sprawdzania stanu oleju w skrzyni to około 40 stopni.
Jak sprawdzisz olej to daj znać. |
|
|
|
|
|
|
|
polowiak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 08 Mar 2017 Posty: 50 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 2017-03-19, 18:53
|
|
|
stan oleju sprawdzony...jest ok. Barwa oleju na pewno nie była czerwona tylko zaczęła wpadać w kolor ciemnobrunatny. poziom sprawdzany przy temp. ok. 30 stopni. Jak ustalę cos więcej dam znac
[ Dodano: 2017-05-09, 18:14 ]
Witam ponownie w ww temacie. Dzisiaj wróciłem z ASB z Długołęki. Jestem po wymianie filtra, uszczelki oraz oleju Lifeguard Fluid 8 z ZF. Objawy "owego jęknięcia" uspokoiły się. Diagnosta z ASB trafnie określił temat i utwierdził mnie w tym co udało mi się ustalić osobiście...dźwięki pochodziły od przepływów (a dokładniej braku odpowiednich) oleju w skrzyni. Filtr się stopniowo przypycha,olej jest coraz bardziej zanieczyszczony i z biegiem czasu nie "zdąży wypełnić równomiernie wszystkich kanalików a przepływy są zdławione". Panowie zasugerowali że najdalej co 60 tyś. km przebiegu należy wymienić olej. Narazie wszystko OK- więc zobaczymy. Ktoś u nas na forum pisał że po wymianie oleju za jakiś czas pogorszyło się skrzyni więc pożyjemy-zobaczymy. Cała przyjemność kosztowała 1050 zł z robocizną.Póki co polecam (wymianę i warsztat |
_________________ było A6 2.4
jest A8 4.2 |
|
|
|
|
|