Autor |
Wiadomość |
mAlIbOr
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 24 Skąd: Pruszków/Brwinów
|
Wysłany: 2021-10-25, 22:09 [D3 03 4.2MPI/LPG
] Brak mocy, kompresją, proszę o podpowi
|
|
|
Witam,
Pacjętka to A8D3 4.2 BFM z LPG BRC 430000km
Mam problem z autem i nie mogę sobie poradzić. Może najpierw opiszę co się działo.
Auto jeździło normalnie (według mnie). Na gazie miałem problem z przełączaniem się na benzynę przy większym obciążeniu. Zregenerowałem reduktor, wymieniłem elektrozawór i wielozawór w butli. Rebus się rozwiązał, ktoś wcześniej zamontował wielozawór zwykły na 6mm przewód i zastosował redukcję na 8mm. Po założeniu nowego auto zaczęło jeździć poprawnie. Skręcało się pięknie w na obroty i do ostatnich kropli gazu nic się nie przełączało. Pojechałem na sprawdzenie LPG żeby przypadkiem nie jeździła na ubogiej mieszance. Wszystko OK. Po tym zabiegu zaobserwowałem nagły wzrost spalania (około 4 litrów). Ale pomyślałem że tak ma być bo w końcu jest OK.
Po około 2 tygodniach jazdy nagle zauważyłem wyjeżdżając na autostradę że auto jakoś dziwnie przeciąga obroty i nie zmienia biegu. Do 4 tysięcy jeździ OK. Przy 5tyś. obrotów już tylko wyje i nic dalej się nie dzieje. Check się nie świeci, VCDs wywala błąd 17536 o ubogiej mieszance sporadycznie i 16814 o za małej skuteczności systemu katalitycznego.
Pierwsze to pomyślałem o podcisnieniach. Wymieniłem wszystkie rurki na nowe. Nic to nie zmieniło. Obstawiałem katalizatory. Przy przyśpieszaniu słychać niski dźwięk, taki dudniący trochę. Zdecydowałem się oddać auto do mechanika na diagnozę (mimo iż bardzo tego nie lubię). I tu moje ździwienie. Sprawdził kompresję i wyszło mega źle. Od pierwszego cylindra lecąc jest tak 8, 8, 7, 9, 7, 7, 9, 8...
I teraz pytanie, czy to możliwe że przy tak niskiej kompresji silnik normalnie odpala ciepły i zimny, normalnie pracuje i nie czuć wypadania zapłonów, nie wyskakuje check? Czy coś mogłem pominąć? Czy to może być wina katalizatora? Czy to jednak kupa z silnika i nie szukać dziury w całym?
Z góry dziękuję za każdą podpowiedź i sorry za trochę przydługie story ale nie chciałem nic pominąć. Część.p |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
mAlIbOr
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 24 Skąd: Pruszków/Brwinów
|
Wysłany: 2021-10-26, 07:05
|
|
|
No widzisz, nie wiem jak sprawdzali
Coś czuję że sam muszę to sprawdzić. A jak to robić w aucie z przepustnicą elektryczną? Mechanicznie ją blokować czy po przekręceniu kluczyka gaz w podłogę?
A powiedz, jak sądzisz, czy silnik z tak słabym ciśnieniem będzie działał poprawnie? No nie licząc mocy w górnych partiach |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
mAlIbOr
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 24 Skąd: Pruszków/Brwinów
|
Wysłany: 2021-10-26, 07:55
|
|
|
A czy zapchane katalizatory mają coś wspólnego do kompresji? |
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2021-10-26, 22:04
|
|
|
Gdyby katy zatykały wydech na tyle by pomiar kompresji był mniejszy to samochodem nie dało by się jeździć. Przepustnica powinna być otwarta ale jak będziesz mierzył z wykręconymi wszystkimi świecami to i zamknięta nie stanowi problemu.
Ta kompresja mała i za równa to budzi podejrzenia błędnego pomiaru.
Jeśli tak faktycznie jest to próba olejowa, inspekcja endoskopem gładzi co by zweryfikować czy problem leży na dole czy na górze i są podpalone zawory. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
mAlIbOr
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 24 Skąd: Pruszków/Brwinów
|
Wysłany: 2021-10-26, 23:24
|
|
|
Dzięki Panowie za wypowiedzi, doceniam wszystkie.
W weekend jak znajdę chwilę wolnego to sam sprawdzę ciśnienie. Tak myślę że wsadzę coś w przepustnicę aby fizycznie ją podeprzeć.
Mam też endoskop więc zobaczę jak się mają cylindry i jak mi się uda tak wepchnąć endoskop to i zawory obejrze. Jeśli już coś jest źle to obstawiam głowicę (wypalone zawory) od ubogiej mieszanki Silnik nie bierze oliwy i nie dymi. Odpala pięknie na ciepłym i zimnym... |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
mAlIbOr
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 24 Skąd: Pruszków/Brwinów
|
Wysłany: 2021-10-27, 06:19
|
|
|
No tylko dalej nie wiem czy elektryczna przepustnica otworzy się podczas kręcenia kluczykiem czy tylko po uruchomieniu silnika? |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2021-10-27, 06:58
|
|
|
Kolego bez różnicy tak naprawdę. Pojemność kolektora spowoduje, że i tak jak będzie źle to zauważysz bo nie zrobi za wiele ciśnienia. Nie spręży się. To jakbyś ściskał strzykawkę albo strzykawkę podłączoną do jakiegoś pojemnika zamkniętego Mierz normalnie, jak będzie dobry wynik to wszystko w porządku, w przypadku złego różnica otwarta/zamknięta przepustnica będzie tak mała, że nie zrobi różnicy.
A czy się otworzy? Naciśnij gaz, zobaczysz |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
mAlIbOr
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 24 Skąd: Pruszków/Brwinów
|
Wysłany: 2021-11-04, 22:53
|
|
|
Mam jeszcze jedno pytanie. Dziś zauważyłem że korek oleju mocno zasysa się gdy silnik pracuje. Czym to jest spowodowane? Wymieniłem odmę ale nic się nie zmieniło. Mam też wrażenie że gdy korek poluzuje zostawiając dopływ powietrza silnik jakby lepiej się wkręcał. Jakieś sugestie?
Pytanie drugie: jutro będę miał chwilę żeby zrobić pomiar ciśnienia sprężania. Jak wyjdzie źle to mam już na oku nowy piec. Możecie podpowiedzieć co można sprawdzić (oprócz kwestii wizualnej) aby określić stan silnika wyjętego z auta?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
mAlIbOr
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 24 Skąd: Pruszków/Brwinów
|
Wysłany: 2021-11-05, 13:46
|
|
|
Dzięki, tak właśnie myślałem żeby zrobić, ciekawe czy nie będzie właściciel silnika burzył się 😉 Ale nie oszukujmy się, 14 dni gwarancji rozruchowej to przy mojej pracy to mało. Pewnie zanim się zabiorę do wymiany to z miesiąc minie.
A co powiecie o tym zasysanym korku? Dlaczego tak się dzieje?
[ Dodano: 2021-11-07, 22:02 ]
Przyszedł czas na aktualizację tematu...
Dziś znalazłem trochę czasu i zrobiłem pomiar kompresji. Wyszło kolejno od pierwszego cylindra: 12, 12, 11, 11.6, 11.2, 11, 11.5, 12.
Świece wyglądały fatalnie, a że miałem nowe na półce to odrazu zmieniłem. Jest na pewno lepiej! Ale i tak czuć że ewidentnie muli się powyżej 4 tysięcy...
Macie jakieś pomysły? Ja dalej obstawiam że to wina katalizatorów. Można w VCDS'ie sprawdzić w blokach pomiarowych czy katalizatory nie domagają? Czy można je wyjąć z auta bez wyciągania silnika?
Druga rzecz która mi chodzi po głowie to wariator. Na lewej głowicy grzechocze mi łańcuch. Czy może to dawać taki efekt?
Wyprowadźcie mnie z błędu jeśli bredzę ale zmienne fazy mają działać tak że po przekroczeniu pewnej wartości obrotowej zmienia się ustawienie klap w kolektorze dolotowym i napinacze w głowicach przestawiają geometrię wałków aby lepiej jechał górą? Jeśli jeden nie będzie się przestawiał to w teorii nie będzie miał prawidłowej mocy górą?
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i wypowiedzi. |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|