Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Brak mocy, kompresją, proszę o podpowi  
Autor Wiadomość
mAlIbOr 


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 24
Skąd: Pruszków/Brwinów
Wysłany: 2021-10-25, 22:09   [D3 03 4.2MPI/LPG ] Brak mocy, kompresją, proszę o podpowi

Witam,

Pacjętka to A8D3 4.2 BFM z LPG BRC 430000km

Mam problem z autem i nie mogę sobie poradzić. Może najpierw opiszę co się działo.

Auto jeździło normalnie (według mnie). Na gazie miałem problem z przełączaniem się na benzynę przy większym obciążeniu. Zregenerowałem reduktor, wymieniłem elektrozawór i wielozawór w butli. Rebus się rozwiązał, ktoś wcześniej zamontował wielozawór zwykły na 6mm przewód i zastosował redukcję na 8mm. Po założeniu nowego auto zaczęło jeździć poprawnie. Skręcało się pięknie w na obroty i do ostatnich kropli gazu nic się nie przełączało. Pojechałem na sprawdzenie LPG żeby przypadkiem nie jeździła na ubogiej mieszance. Wszystko OK. Po tym zabiegu zaobserwowałem nagły wzrost spalania (około 4 litrów). Ale pomyślałem że tak ma być bo w końcu jest OK.

Po około 2 tygodniach jazdy nagle zauważyłem wyjeżdżając na autostradę że auto jakoś dziwnie przeciąga obroty i nie zmienia biegu. Do 4 tysięcy jeździ OK. Przy 5tyś. obrotów już tylko wyje i nic dalej się nie dzieje. Check się nie świeci, VCDs wywala błąd 17536 o ubogiej mieszance sporadycznie i 16814 o za małej skuteczności systemu katalitycznego.

Pierwsze to pomyślałem o podcisnieniach. Wymieniłem wszystkie rurki na nowe. Nic to nie zmieniło. Obstawiałem katalizatory. Przy przyśpieszaniu słychać niski dźwięk, taki dudniący trochę. Zdecydowałem się oddać auto do mechanika na diagnozę (mimo iż bardzo tego nie lubię). I tu moje ździwienie. Sprawdził kompresję i wyszło mega źle. Od pierwszego cylindra lecąc jest tak 8, 8, 7, 9, 7, 7, 9, 8...

I teraz pytanie, czy to możliwe że przy tak niskiej kompresji silnik normalnie odpala ciepły i zimny, normalnie pracuje i nie czuć wypadania zapłonów, nie wyskakuje check? Czy coś mogłem pominąć? Czy to może być wina katalizatora? Czy to jednak kupa z silnika i nie szukać dziury w całym?

Z góry dziękuję za każdą podpowiedź i sorry za trochę przydługie story ale nie chciałem nic pominąć. Część.p
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2021-10-26, 06:45   

Jeżeli pomiar został wykonany prawidłowo to silniczek się kończy.

Naładowany akumulator na max.
Sprawny rozrusznik (dobrze kręci).
Urządzenie do pomiaru jest pewne.

Zgodnie z założeniami producenta silnik ciepły.
Ja robię pomiary na zimnym. Uważam, że to bardziej oddaje stan silnika niż nagrzany.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
mAlIbOr 


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 24
Skąd: Pruszków/Brwinów
Wysłany: 2021-10-26, 07:05   

No widzisz, nie wiem jak sprawdzali <bezradny>

Coś czuję że sam muszę to sprawdzić. A jak to robić w aucie z przepustnicą elektryczną? Mechanicznie ją blokować czy po przekręceniu kluczyka gaz w podłogę?

A powiedz, jak sądzisz, czy silnik z tak słabym ciśnieniem będzie działał poprawnie? No nie licząc mocy w górnych partiach <jezyk2>
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2021-10-26, 07:07   

Ciekawe, że tak po równo wyszło na wszystkich... Może niech ktoś inny jeszcze raz zmierzy kompresje? :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
mAlIbOr 


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 24
Skąd: Pruszków/Brwinów
Wysłany: 2021-10-26, 07:55   

A czy zapchane katalizatory mają coś wspólnego do kompresji? :| :|
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2021-10-26, 22:04   

Gdyby katy zatykały wydech na tyle by pomiar kompresji był mniejszy to samochodem nie dało by się jeździć. Przepustnica powinna być otwarta ale jak będziesz mierzył z wykręconymi wszystkimi świecami to i zamknięta nie stanowi problemu.
Ta kompresja mała i za równa to budzi podejrzenia błędnego pomiaru.
Jeśli tak faktycznie jest to próba olejowa, inspekcja endoskopem gładzi co by zweryfikować czy problem leży na dole czy na górze i są podpalone zawory.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
mAlIbOr 


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 24
Skąd: Pruszków/Brwinów
Wysłany: 2021-10-26, 23:24   

Dzięki Panowie za wypowiedzi, doceniam wszystkie.

W weekend jak znajdę chwilę wolnego to sam sprawdzę ciśnienie. Tak myślę że wsadzę coś w przepustnicę aby fizycznie ją podeprzeć.

Mam też endoskop więc zobaczę jak się mają cylindry i jak mi się uda tak wepchnąć endoskop to i zawory obejrze. Jeśli już coś jest źle to obstawiam głowicę (wypalone zawory) od ubogiej mieszanki <niechce> Silnik nie bierze oliwy i nie dymi. Odpala pięknie na ciepłym i zimnym...
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2021-10-27, 06:03   

Nie wsadzaj czegokolwiek w przepustnicę.

Bierzesz odpowiedniej długości śrubokręt (cokolwiek) i zapierasz między siedzenie a pedał
gazu by był wciśnięty na max.

Co do pomiaru bez otwartej przepustnicy to: różnica w pomiarze między zamkniętą a otwartą to max 1 BAR. Zazwyczaj: 0.5 BAR. Czyli niewiele.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
mAlIbOr 


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 24
Skąd: Pruszków/Brwinów
Wysłany: 2021-10-27, 06:19   

No tylko dalej nie wiem czy elektryczna przepustnica otworzy się podczas kręcenia kluczykiem czy tylko po uruchomieniu silnika?
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2021-10-27, 06:43   

Ech... ciekawe czy przepustnica się otworzy...
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2021-10-27, 06:58   

Kolego bez różnicy tak naprawdę. Pojemność kolektora spowoduje, że i tak jak będzie źle to zauważysz bo nie zrobi za wiele ciśnienia. Nie spręży się. To jakbyś ściskał strzykawkę albo strzykawkę podłączoną do jakiegoś pojemnika zamkniętego ;) Mierz normalnie, jak będzie dobry wynik to wszystko w porządku, w przypadku złego różnica otwarta/zamknięta przepustnica będzie tak mała, że nie zrobi różnicy.

A czy się otworzy? Naciśnij gaz, zobaczysz :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
mAlIbOr 


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 24
Skąd: Pruszków/Brwinów
Wysłany: 2021-11-04, 22:53   

Mam jeszcze jedno pytanie. Dziś zauważyłem że korek oleju mocno zasysa się gdy silnik pracuje. Czym to jest spowodowane? Wymieniłem odmę ale nic się nie zmieniło. Mam też wrażenie że gdy korek poluzuje zostawiając dopływ powietrza silnik jakby lepiej się wkręcał. Jakieś sugestie?

Pytanie drugie: jutro będę miał chwilę żeby zrobić pomiar ciśnienia sprężania. Jak wyjdzie źle to mam już na oku nowy piec. Możecie podpowiedzieć co można sprawdzić (oprócz kwestii wizualnej) aby określić stan silnika wyjętego z auta?

Pozdrawiam
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2021-11-05, 07:11   

Sprawdzić ciśnienia na cylindrach... masz sprzęt.
Podłączyć rozrusznik do wyjętego motoru to 4 minuty roboty.
Wykręcamy świece (przedmuchujemy powietrzem wszystkie dziury zanim je wykręcimy).
Naładowany akumulator + kable rozruchowe i lecimy.

Znam wiele przypadków, gdzie ludzie kupują silniki i chcą je wrzucać do auta a tam
po pomiarze ciśnień (przed zamontowaniem) okazuje się, że 7-9 BAR.
Głowice do roboty, uszczelki, śruby, rozrząd itd.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
mAlIbOr 


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 24
Skąd: Pruszków/Brwinów
Wysłany: 2021-11-05, 13:46   

Dzięki, tak właśnie myślałem żeby zrobić, ciekawe czy nie będzie właściciel silnika burzył się 😉 Ale nie oszukujmy się, 14 dni gwarancji rozruchowej to przy mojej pracy to mało. Pewnie zanim się zabiorę do wymiany to z miesiąc minie.

A co powiecie o tym zasysanym korku? Dlaczego tak się dzieje?

[ Dodano: 2021-11-07, 22:02 ]
Przyszedł czas na aktualizację tematu...

Dziś znalazłem trochę czasu i zrobiłem pomiar kompresji. Wyszło kolejno od pierwszego cylindra: 12, 12, 11, 11.6, 11.2, 11, 11.5, 12.

Świece wyglądały fatalnie, a że miałem nowe na półce to odrazu zmieniłem. Jest na pewno lepiej! Ale i tak czuć że ewidentnie muli się powyżej 4 tysięcy...

Macie jakieś pomysły? Ja dalej obstawiam że to wina katalizatorów. Można w VCDS'ie sprawdzić w blokach pomiarowych czy katalizatory nie domagają? Czy można je wyjąć z auta bez wyciągania silnika?

Druga rzecz która mi chodzi po głowie to wariator. Na lewej głowicy grzechocze mi łańcuch. Czy może to dawać taki efekt?
Wyprowadźcie mnie z błędu jeśli bredzę ale zmienne fazy mają działać tak że po przekroczeniu pewnej wartości obrotowej zmienia się ustawienie klap w kolektorze dolotowym i napinacze w głowicach przestawiają geometrię wałków aby lepiej jechał górą? Jeśli jeden nie będzie się przestawiał to w teorii nie będzie miał prawidłowej mocy górą?

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i wypowiedzi.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2021-11-08, 07:04   

Ciśnienia są OK.

Co się dzieje z korektami paliwowymi (blok nr 1, pozycje 3 i 4) podczas
przyspieszania autem powyżej tych 4 tys obrotów?
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.