Autor |
Wiadomość |
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
Wysłany: 2014-10-26, 17:37 [D3 03 4.2MPI/LPG
] Co to za filtry w zbiorniczku chłodzen
|
|
|
Witam
Dzisiaj sprawdzałem stan płynu chłodzącego i zauwarzyłem że pływają jakieś filtry ,ale raczej jego częsci,wszystkie rozwalone ,popękane- 3 sztuki.
Do czego służą te filtry,i czy są ważne.
numer części 4E0121176 |
_________________ https://www.facebook.com/...100089709813366
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-10-26, 17:44
|
|
|
Filtry/odkamieniacze - była jakaś akcja serwisowa i do pierwszych roczników wrzucano coś takiego.
Szczegółów już nie pamiętam. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
Wysłany: 2014-10-26, 17:49
|
|
|
FOSS napisał/a: | Filtry/odkamieniacze - była jakaś akcja serwisowa i do pierwszych roczników wrzucano coś takiego.
Szczegółów już nie pamiętam. |
Można bez tego jeździć ? czy lepiej aby były w zbiorniczku |
_________________ https://www.facebook.com/...100089709813366
|
|
|
|
|
migeluss
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: D3
Dołączył: 06 Cze 2016 Posty: 15 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2017-07-11, 14:46
|
|
|
dzisiaj wymieniałem pojemniczek i też się zastanawiałem co to za 4 kartridże- 4E0121176
funkcja opisana na stronie 29
http://pics3.tdiclub.com/data/517/820433_EA288.pdf
w skrócie: ma chronić ameliniowe elementy przed korozją, ale wydaję mi się, że zamiast G12 jak wlejemy G12++, które maja silikaty wewnątrz wyjdzie na to samo, a sporo taniej |
|
|
|
|
|
|
|
uzlik
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-07-12, 10:31
|
|
|
Są to odkamieniacze. Kiedyś była taka akcja serwisowa i dawali to do zbiorniczków wyrównawczych, żeby odkamieniać układ chłodzenia. Jakby co to są cały czas dostępne. |
|
|
|
|
Łukasz94
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 76 Skąd: Słubice
|
Wysłany: 2017-07-12, 13:29
|
|
|
Czy w każdym modelu przedliftowym muszą one być zamontowane w zbiorniczku ? |
|
|
|
|
|
|
|
uzlik
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-07-12, 18:02
|
|
|
Zalewaj g12++ i nic nie trzeba wrzucać tylko co dwa lata zmieniać płyn chłodzący na nowy. |
|
|
|
|
Łukasz94
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 76 Skąd: Słubice
|
Wysłany: 2017-07-15, 07:50
|
|
|
To dla pewności i swietego spokoju sprawdzę jak to u mnie wygląda . G12++ ma już w sobie jakieś substancje które zapobiegają osadzanie się kamienia itp ? |
|
|
|
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2017-07-16, 23:01
|
|
|
Na obecną chwilę wszystko co lał VAG jest zastąpione G13. Płyny te są płynami bezkrzemianowymi i są między sobą mieszalne. Inna rzecz, że płyny ogólnie mówiąc krzemianowe i bezkrzemianowe można stosować zamiennie, ale tylko pod warunkiem dokładnego wypłukania układu chłodzenia. Generalnie w wypadku płynów G nie ma tej samej historii co z płynem do wspomagania żółtym i zielonym (zielony minerał zastąpiono żółtym syntetykiem. Jak to się kończyło można sobie poczytać i tu na forum). Choć nie pamiętam do końca jak wygląda sprawa z G11, bo coś mi się kojarzy, że to był jedyny nie mieszalny wstecz.
Kolejna kwestia to kolor. To jest tylko kwestia umowna i zależy od tego co sobie odbiorca zażyczył (np swego czasu opel miał płyn zielony, który odpowiadał czerwonemu czy żółtemu w VW). W skrócie wygląda to tak, że co byś nie zalał w układ chłodzenia a miało to prefiks G będzie dobrze.
Należy tylko pamiętać o jednym, płyny na bazie dodatków nieorganicznych (czyli te tanie zazwyczaj niebieskie np Petrygo) należy wymieniać co góra dwa lata, bo teoretycznie po tym czasie zaczynają zapychać układ chłodzenia, a praktycznie po kilku latach to już wypłukuje się błoto. Natomiast płyny na bazie dodatków organicznych mają po pierwsze wydłużony termin do cca pięciu lat, a po drugie lepiej odprowadzają ciepło. Niestety mają też wadę - są żrące i nie wolno ich stosować tam, gdzie elementy układu chłodzenia są lutowane. Chodziły też słuchy, że płyn ten po okresie ważności zaczyna żreć jeszcze bardziej (bo to że żre w ogóle to dobre zjawisko, gdyż oczyszcza z tlenków układ chłodzenia) elementy układu chłodzenia, ale to jest taki urban legend. Jest jeszcze trzecia grupa stanowiąca miks w/w, ale to już taka sztuka dla sztuki.
Ostatnia kwestia, dlaczego mamy już płyn G13? Bo ekologia i tyle.
Co do Twojego pytania w czym jest lepszy G12++ od np G12+ - w niczym. W badaniach laboratoryjnych wyjdzie, że tworzy cieńszy film antykorozyjny a temperatura jest niższa o 0.1oC. W praktyce w użytkowaniu 14 letniego szrota nic nie zauważysz. No i może przy jego produkcji zdechło o trzy wróble mniej, a miś polarny się szerzej uśmiechnął. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Łukasz94
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 76 Skąd: Słubice
|
Wysłany: 2017-07-17, 13:36
|
|
|
Może się różnic na pewno ceną ?? To jak nie ma takiej różnicy to po prostu lepiej pozostać przy G12+ i tyle . Ale niech jeszcze się wypowiedzą inni użytkownicy którzy mają kilka lat swoje D3 |
|
|
|
|
|
|
|
|