Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 3.7MPI/LPG ] Wycie przy puszczaniu gazu  
Autor Wiadomość
Gunner 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 358
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2015-07-03, 18:34   [D3 04 3.7MPI/LPG ] Wycie przy puszczaniu gazu

Witam

Mój problem jest następujący: Podczas jazdy gdy puszczę gaz to z tyłu auta zaczyna dochodzić dziwne wycie, najbardziej jest to słyszalne jak gaz jest puszczony tak od 120km/h do 90, a wystarczy, że minimalnie wcisnę pedał gazu i dźwięk od razu znika. Przy prędkościach wyższych koło 180-200 km/h ten problem nie występuje.
Łożysko to raczej nie jest bo chyba cały czas by coś huczało ? Chociaż miałem wrażenie jakby dźwięk dochodził z tylnego lewego koła ale głowy nie dam. Co byście radzili sprawdzić na początek ?
Pozdrawiam
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1796
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2015-07-03, 18:46   

Wyjący most ?
http://www.a8team.pl/d3-0...scie-vt2494.htm
http://www.a8team.pl/d3-0...-wal-vt5272.htm
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-03, 18:51   

Mam podobny problem w aucie kolegi ale to tradycyjny tylny napęd. tez obstawiam most. Propozycje diagnostyki to:
1.Sprawdzić stan oleju
2.Sprawdzić luzy-poszarpac wałem i półośkami wzdłuż i wszerz..
3.Podnieśc auto,ktos kreci i drugi ktos nasłuchuje wycia.

Rozkład sił sie zmienia gdy jedziemy przyspieszając,inny gdy hamujemy silnikiem i jeszcze inny gdy by leciało auto na luzie.
 
 
Gunner 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 358
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2015-07-03, 18:52   

No właśnie to pewnie jest jedna z opcji ale nawet nie wiem jaki dźwięk dokładnie wydaje wyjący most. Dopóki trzymam gaz, nawet i minimalnie to jest wszystko elegancko. Problem zaczyna się jak gaz puszczę... Powyżej 120 km/h gdy puszczę gaz też tego nie słychać, występuje to przy niższych prędkościach.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-03, 18:55   

Sprawdź jak pisałem to może bedziesz wiedział czy dyferencjał posprawdzaj też metoda macupacu podpore.
 
 
Gunner 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 358
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2015-07-03, 18:57   

Tak, od tego trzeba zacząć. A czy może to być coś ze skrzynią ? Niby wydaje mi się, że dźwięk idzie z tyłu ale może się tak tylko wydaje :/
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-03, 19:20   

Teoretycznie może byc milion przyczyn ale z tyłu masz wiele punktów do wycia-jeszcze sa łozyska kół :)
 
 
Gunner 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 358
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2015-07-03, 19:58   

Ale czy łożyska nie można od razu wykluczyć jeśli to wyje tylko po puszczeniu gazu i to przy nie każdej prędkości?
A i tak sobie myślę, czy przy przebiegu 145 tys padł by most? Przebieg na 99% autentyczny.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-03, 20:24   

Tak łozyska w kołach się tak raczej nie zachowują-pewnyś przebiegu? Z drugiej strony jeżeli to dyfer i u kolegi w aucie tak samo(ma 75tys mil) to wiem co jest przyczyną :) Ale to sie posprawdza-dasz znać i napiszę.
 
 
Gunner 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 358
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2015-07-03, 20:52   

Ja może i jutro już pojadę do mechanika ale jak wiesz coś istotnego to byłbym bardzo wdzięczny ;]
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-03, 21:26   

Wymień olej w dyfrze. Miałem to samo tylko z przodu-wycie na pierwszym biegu do 3tys obrotów. Ostatnio wymieniłem olej we wszystkich: torsen-środek, przód i tył-mechanizmy różnicowe (mobilube shc 75w90 - prawie 4L na wszystkie poszło) i szczerze w szoku byłem, że na takie wycie wystarczy olej wymienić. Organoleptycznie, stary olej to woda zabarwiona na brązowa była <boisie> a więc warto <okok>
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
Gunner 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 358
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2015-07-03, 21:30   

Oby to pomogło... Bo jak będzie dyfer do wymiany to trzeba brać linkę i szukać solidnej gałęzi :D To u Ciebie też przy puszczaniu gazu zaczynało wyć ?
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-03, 21:49   

Gunner, U mnie było przy dodawaniu gazu, do zapięcia 2 biegu...ale wycie to wycie ;) Dyfer aż tak chyba dużo nie kosztuje. W D2 używka to grosze, a więc gałązkę zostaw na czarną godzinę :D
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-03, 22:54   

Najpierw niech sprawdzi czy olej jest jak jest to przy takim przebiegu nawet skreconym nie ma prawa sie zuzyć.

A co do przyczyn to jest upadlanie auta. Jakies kręcenie bączków etc...
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-07-05, 12:31   

Albo dyfer albo łożyska.
O ile nie da się tego jakoś dobrze zlokalizować to zacząłbym od łożysk, taniej a jak zmienisz na nowe to odetniesz się od jednego tematu całkowicie.
Łożysko nowe w ASO 850pln, poza ASO to pewnie jakieś 250-350pln w zależności od producenta.

U mnie też coś sobie pojękiwało - rok temu długą wycieczką po północnym wybrzeżu Francji dobiłem je mocno (w trakcie wycieczki nie słyszałem zbytnio bo po pierwsze jechałem z dużym boksem dachowym a po drugie z dwójką dzieci na pokładzie).
Po powrocie do PL i zdjęciu boksa dźwięk mnie lekko przeraził - wreszcie usłyszałem to w całej okazałości. Wymieniłem jedno łożysko, te najbardziej huczące a po tygodniu również drugie bo wciąż jakieś pojękiwanie było.
Po wymianie łożysk dźwięki znikły a most tak często tu wskazywany jako przyczyna okazał się w pełni sprawny ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.