Autor |
Wiadomość |
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2015-07-03, 18:34 [D3 04 3.7MPI/LPG
] Wycie przy puszczaniu gazu
|
|
|
Witam
Mój problem jest następujący: Podczas jazdy gdy puszczę gaz to z tyłu auta zaczyna dochodzić dziwne wycie, najbardziej jest to słyszalne jak gaz jest puszczony tak od 120km/h do 90, a wystarczy, że minimalnie wcisnę pedał gazu i dźwięk od razu znika. Przy prędkościach wyższych koło 180-200 km/h ten problem nie występuje.
Łożysko to raczej nie jest bo chyba cały czas by coś huczało ? Chociaż miałem wrażenie jakby dźwięk dochodził z tylnego lewego koła ale głowy nie dam. Co byście radzili sprawdzić na początek ?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-03, 18:51
|
|
|
Mam podobny problem w aucie kolegi ale to tradycyjny tylny napęd. tez obstawiam most. Propozycje diagnostyki to:
1.Sprawdzić stan oleju
2.Sprawdzić luzy-poszarpac wałem i półośkami wzdłuż i wszerz..
3.Podnieśc auto,ktos kreci i drugi ktos nasłuchuje wycia.
Rozkład sił sie zmienia gdy jedziemy przyspieszając,inny gdy hamujemy silnikiem i jeszcze inny gdy by leciało auto na luzie. |
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2015-07-03, 18:52
|
|
|
No właśnie to pewnie jest jedna z opcji ale nawet nie wiem jaki dźwięk dokładnie wydaje wyjący most. Dopóki trzymam gaz, nawet i minimalnie to jest wszystko elegancko. Problem zaczyna się jak gaz puszczę... Powyżej 120 km/h gdy puszczę gaz też tego nie słychać, występuje to przy niższych prędkościach. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-03, 18:55
|
|
|
Sprawdź jak pisałem to może bedziesz wiedział czy dyferencjał posprawdzaj też metoda macupacu podpore. |
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2015-07-03, 18:57
|
|
|
Tak, od tego trzeba zacząć. A czy może to być coś ze skrzynią ? Niby wydaje mi się, że dźwięk idzie z tyłu ale może się tak tylko wydaje |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-03, 19:20
|
|
|
Teoretycznie może byc milion przyczyn ale z tyłu masz wiele punktów do wycia-jeszcze sa łozyska kół |
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2015-07-03, 19:58
|
|
|
Ale czy łożyska nie można od razu wykluczyć jeśli to wyje tylko po puszczeniu gazu i to przy nie każdej prędkości?
A i tak sobie myślę, czy przy przebiegu 145 tys padł by most? Przebieg na 99% autentyczny. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-03, 20:24
|
|
|
Tak łozyska w kołach się tak raczej nie zachowują-pewnyś przebiegu? Z drugiej strony jeżeli to dyfer i u kolegi w aucie tak samo(ma 75tys mil) to wiem co jest przyczyną Ale to sie posprawdza-dasz znać i napiszę. |
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2015-07-03, 20:52
|
|
|
Ja może i jutro już pojadę do mechanika ale jak wiesz coś istotnego to byłbym bardzo wdzięczny ;] |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-07-03, 21:26
|
|
|
Wymień olej w dyfrze. Miałem to samo tylko z przodu-wycie na pierwszym biegu do 3tys obrotów. Ostatnio wymieniłem olej we wszystkich: torsen-środek, przód i tył-mechanizmy różnicowe (mobilube shc 75w90 - prawie 4L na wszystkie poszło) i szczerze w szoku byłem, że na takie wycie wystarczy olej wymienić. Organoleptycznie, stary olej to woda zabarwiona na brązowa była a więc warto |
_________________ 4.2 ASG 299 km katalizatory.
Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8
-------------
|
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2015-07-03, 21:30
|
|
|
Oby to pomogło... Bo jak będzie dyfer do wymiany to trzeba brać linkę i szukać solidnej gałęzi To u Ciebie też przy puszczaniu gazu zaczynało wyć ? |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-03, 22:54
|
|
|
Najpierw niech sprawdzi czy olej jest jak jest to przy takim przebiegu nawet skreconym nie ma prawa sie zuzyć.
A co do przyczyn to jest upadlanie auta. Jakies kręcenie bączków etc... |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-07-05, 12:31
|
|
|
Albo dyfer albo łożyska.
O ile nie da się tego jakoś dobrze zlokalizować to zacząłbym od łożysk, taniej a jak zmienisz na nowe to odetniesz się od jednego tematu całkowicie.
Łożysko nowe w ASO 850pln, poza ASO to pewnie jakieś 250-350pln w zależności od producenta.
U mnie też coś sobie pojękiwało - rok temu długą wycieczką po północnym wybrzeżu Francji dobiłem je mocno (w trakcie wycieczki nie słyszałem zbytnio bo po pierwsze jechałem z dużym boksem dachowym a po drugie z dwójką dzieci na pokładzie).
Po powrocie do PL i zdjęciu boksa dźwięk mnie lekko przeraził - wreszcie usłyszałem to w całej okazałości. Wymieniłem jedno łożysko, te najbardziej huczące a po tygodniu również drugie bo wciąż jakieś pojękiwanie było.
Po wymianie łożysk dźwięki znikły a most tak często tu wskazywany jako przyczyna okazał się w pełni sprawny |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|