Autor |
Wiadomość |
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2011-06-10, 22:45
|
|
|
rozebrać silnik, oddzielając go od zacisku i posprawdzać w środku, ewentualnie miernikiem czy są przejścia |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
club-iguana
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jaro
Jeżdzę: A8L
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 27 Kwi 2010 Posty: 215 Skąd: Brzozowa/WGM
|
Wysłany: 2011-06-10, 23:14
|
|
|
Przejechać kilkanaście kilosów. Ustatkuje się :-) |
_________________ CCCO A8 D2 4.2 '96 -> Allroad 2,7T '02 -> A8L D3 4.2 '04 - to wszystko już było. |
|
|
|
|
|
|
|
szoszon1983
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 224 Skąd: Radom / Reading, UK
|
Wysłany: 2011-06-11, 21:28
|
|
|
club-iguana napisał/a: | Przejechać kilkanaście kilosów. Ustatkuje się :-) |
no niestety, przejechałem już ponad 300km i nic się nie zmieniło. Może jutro dam radę to rozebrać.
[ Dodano: 2011-06-13, 09:04 ]
A mam jeszcze pytanie: co oznacza tek kod w bloku abs/breaks nr. 14? Bo moj tester tylko tyle pokazuje, nie mowi co dokladnie to jest, tylko ten kod i ze jest defective. |
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2011-06-13, 22:13
|
|
|
a zapytam się ciebie czy może starałeś się zrobić "Output tests"?? bądz inny test programowy sterownika ABS?? bo jeśli tak i pojawiło ci się coś takiego:
Address 03: ABS Brakes Labels: 4E0-910-517.lbl
Part No SW: 4E0 910 517 A HW: 4E0 614 517 A
Component: ESP 5.7 allrad H29 0420
Coding: 0008557
Shop #: WSC 40541 000 00000
1 Fault Found:
00003 - Control Module
014 - Defective
to sobie tym dupy nie zawracaj... błąd ten zniknie wyłącznie po "aktualizacji sterownika" via V.A.S. Inaczej nie ma możliwości ominięcia jego.
D3 nie lubi używania tej opcji i bardzo często zie wywraca na testach programowych, trwale zapisując defekt sterownika/układu, co doświadczyłem już parokrotnie. Dodam iż poza faktycznym zapisem błędu to nie ma on żadnego wpływu na funkcjonalność/sprawność układu. Pozdrawiam |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
szoszon1983
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 224 Skąd: Radom / Reading, UK
|
Wysłany: 2011-06-14, 19:12
|
|
|
Nie robilem testu. Problem pojawil sie nagle bez niczyjej ingerencji. W przyszlym tygodniu bede w Polsce, moze znacie kogos, kto potrafilby to ogarnac? Najlepije z Mazowieckiego, ale noe koniecznie
[ Dodano: 2011-06-16, 12:58 ]
Dziś wszystko rozebrałem, bo już nie mogłem wytrzymać tego piszczenia. Okazało się, że obudowa mechanizmu ręcznego jest pęknięta i do środka dostała się woda. Przekładnia dociskająca tłok się zatarła i silnik nie mógł wykonać żadnego ruchu Efekt opisany wyżej. Zamówiłem nowy serwomotor (250GBP w audi), a tymczasowo zamontowałem stary z usuniętą przekładnią. Aby oszukać system włączałem i wyłączałem ręczny i sam palcem blokowałem silniczek-jeśli się go nie zatrzyma, system wywala nowy błąd. W ten sposób oszukałem kompa, że wszystko działa i do póki nie użyją ręcznego, nic nie będzie piszczeć.
Dziękuję za pomoc i sugestie |
|
|
|
|
nils
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 21 Cze 2011 Posty: 57 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-09-01, 08:44 Re: [D3 03 4.2MPI/LPG] Maly problemik- parking brake
|
|
|
klon_84 napisał/a: | witam mam maly problemik zapala mi sie na budziku kontorla taki trojkacik w koleczku chyba to esp i na wyswietlaczu zolte (P) jest pzrekreslone czerwona kreska i takie pioruniki i piszcy co chwila Audi A8 d3 2003 rok Czy wie ktos co moze byc tego przyczyna aa i pojawia sie komunikat parking brake! odlaczylem akumulator chwilowo problem znikl i znowu sie pojawil[...] |
Dokładnie takie same objawy miałem jak odłączyłem wtyczkę od przepływomierza przy wymianie świec i zapomniałem podpiąć spowrotem. ECU rejestrował 1) brak pomiaru masy powietrza (MIL ON) i 2) brak pomiaru temperatury powietrza (MIL ON), a w sterowniku ABS pojawiał się błąd "Error message from ECU" i to było przyczyną tych komunikatów. Po podłączeniu przepływki, objawy ustąpiły. |
|
|
|
|
|
|
|
szoszon1983
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 224 Skąd: Radom / Reading, UK
|
Wysłany: 2011-10-09, 19:45
|
|
|
odgrzeję kotleta:
wymieniłem jeden z silniczków hamulca ręcznego i od tamtej pory nie działa mi kontrola trakcji (kontrolna na obrotomierzu cały czas zapalona+czasami ABS).
Dziś zauważyłem, że wymieniony silniczek kręci o wiele dłużej niż stary. Stary zaciska w max. 2s. a stary dobre 4-5s. Jak mogę ustawić je, żeby kręciły tak samo? bo mam wrażenie, że problem z TC jest z tym związany. |
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2011-10-09, 20:41
|
|
|
kolego trzeba zrobić nastawy podstawowe VCDS`em lub VAS`em
[ Dodano: 2011-10-09, 21:43 ]
i zaadoptować nową wartość (grubość) klocków |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
szoszon1983
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 224 Skąd: Radom / Reading, UK
|
Wysłany: 2011-10-09, 21:21
|
|
|
Na razie mam tylko VAG commander 1.4, a w nim nie wiem jak to zrobić.
Mogłem za to sczytać błędy ze sterownika ABS i wyszło tak:
0722 geber fuer lenkwinkel-G85, spannungsversorgung KL30
0003 steuergeraet defect
(niestety po niemiecku), po czyszczeniu pozostaje ten drugi, to jest problem z czujnikiem skrętu-dobrze to tłumaczę? gdzie jest ten czujnik? przy kołach, czy maglownicy?
gość, który podłączył mi auto do tego commandera twierdzi, że sterownik ABS jest do wymiany, ale ja niedawno odesłałem go do sprawdzenia i panowie nie znaleźli żadnych usterek |
|
|
|
|
GRASSO
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 50 Dołączył: 26 Maj 2012 Posty: 4 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2012-05-30, 22:36 Problem z hamulcem ręcznym
|
|
|
Witam, mam problem z hamulcem ręcznym który przestał działać. Sprawdzałem silniczki i sa sprawne. Teraz mam dylemat co dalej? Na desce wyskakuje błąd hamulca oraz wykrzyknik w kółku na czerwono. Myślicie że to sterownik? Jeżeli tak to gdzie on jest? Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam. |
_________________ GRASSO |
|
|
|
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2012-05-30, 23:07
|
|
|
podłącz fure pod vcds-a i sprawdz błędy |
_________________
|
|
|
|
|
|