Autor |
Wiadomość |
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-05-23, 21:32 [D3 03 4.2MPI/LPG
] Maly problemik- parking brake
|
|
|
witam mam maly problemik zapala mi sie na budziku kontorla taki trojkacik w koleczku chyba to esp i na wyswietlaczu zolte (P) jest pzrekreslone czerwona kreska i takie pioruniki i piszcy co chwila Audi A8 d3 2003 rok Czy wie ktos co moze byc tego przyczyna aa i pojawia sie komunikat parking brake! odlaczylem akumulator chwilowo problem znikl i znowu sie pojawil + dodatkowo zniknela mi funkcja CAR -regulacja pozomu nadwoza czyzby wizyta na komuter w serwisie??? |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2011-05-23, 21:40
|
|
|
awaria elektronicznego hamulca postojowego. Jak nie masz VCDS`a itp... to znajdz druga osobe i sprawdz które koło nie zaciąga/odpuszcza ręcznego. jak już będziesz wiedział to na lewarek koło won, nastepnie ściągasz kostke i sprawszasz stan przewodów wokół niej. Zalewasz WD-40 i zakładasz ponownie. bardzo często wlaśnie tam jest problem. Mógł też paść silnik ale żadko się to zdarza. log z Vaga był by mego pomocny tym bradziej że do demontażu zacisku jest niezbędny. Co do CAR hmm bardzo dziwne, aktualizowałeś MMI? bo można to włączyć z pozycji zielonego menu ale bez interfejsu znów lipa
[ Dodano: 2011-05-23, 22:42 ]
I tak BTW popraw TAG`i bo cie zniszczą i to wcale nie jest "Mały problemik z D3" a częsta przypadłość i może skączyć się wymianą kosztownego zacisku. |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-05-23, 21:47
|
|
|
ale hamulec postojowy zacaga normalnie i pojawa sie czerwone (P) i jak zwalniam gasnie, mi chodzi ze w czasie jazdy brzeczy mi co chwila jak ruszam ze denerwuje strasznie :-| |
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2011-05-23, 21:52
|
|
|
ale brzęczy buzer z deski rozdzielczej czy coś mechanicznego? bo buzer elektroniczny powinien się odzywać w sposób ciągły po ruszeniu ale po dłuższym odcinku powinien ucichnąć aż do zatrzymania pojazdu. Po ruszeniu powraca. Informuje nas on o awari układu hamulcowego :idea: Ponawiam sprawdź oba koła czy zaciąga. Bo jedno nie powinno i nie ma reguły które.
[ Dodano: 2011-05-23, 22:54 ]
Ostatnio przerabiałem to u siebie i padło na przewód własnie... |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-05-23, 21:57
|
|
|
brzeczy wlasnie ten buzer z deski rozdzielczej w sposob ciagly za kazdym razem jak ruszam i pojawa sie dodaktowo komunikat Parking Brake! jak zatrzymam auto i ponownie rusze to ponownie brzeczy, odlaczylem akumulator wszystko chwilowo bylo ok nie bylo rzadnego problemu lecz po przejechaniu ok 3kilometrow problem powrocil znow kontrolka esp + ten (P) z piorunikami i przekresleniam , aaa i dodatkowo po podlaczniu akumulatra znikla mi funkcja CAR :shock: |
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2011-05-23, 22:08
|
|
|
błąd powrócił ponieważ adłączenie aku go nie skasuje. Jeśli przewód jest uszkodzony to podczas jazdy awaria będzie powracała notorycznie. Komunikat Parking Brake to efekt braku komunikacji z jednym z motorów w zaciskach. 1 sliniczek na strone, do każdego dochodzi kostka 4 pin z tego co pamiętam czujnika klocków nie ma bo informacja o grubości klocków i ich kończeniu się powstaje z zliczania ilości odrotów (co za tym idzie wysunięcia) silnika. Po wymianie klocków konieczne jest zaadoptowanie ich grubości. Więc tak to działa. ESP sie wywala bo jest awaria układu hamulcowego co może ale nie musi mieś dodatkowe powiązanie z czujnikiem ABS`u. Tak więc VAG, VAG, VAG... a bez jedynie wiązki przewodowe można posprawdzać.
[ Dodano: 2011-05-23, 23:11 ]
klon_84 napisał/a: | aaa i dodatkowo po podlaczniu akumulatra znikla mi funkcja CAR | a z tym się nie spotkałem troche jak magia Natomiast odłączając aku powinno sie go ponownie zakodować bo komponent "ENERGIEMANAGER" może pracować niepoprawnie. |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-05-23, 22:14
|
|
|
aa zapomnalem dodac czesto jak wychodzilem z samochodu i zamykalem z lewgo tylniego kola slychac bylo takie syczenie ktore trwalo ok 15sekund dosc denerwujace ale to bylo czasami nie zawsze kilka dni temu czasmi tez zapalal sie ten kumunikat to zolte P przekreslone bez ESP lecz po pzrekreceniu kluczyka bylo wszystko ok teraz niestety caly czas sie pojawia i denerwuje :-/
[ Dodano: 2011-05-23, 23:18 ]
wolek napisał/a: | [ Dodano: 2011-05-23, 23:11 ]
klon_84 napisał/a: | aaa i dodatkowo po podlaczniu akumulatra znikla mi funkcja CAR | a z tym się nie spotkałem troche jak magia Natomiast odłączając aku powinno sie go ponownie zakodować bo komponent "ENERGIEMANAGER" może pracować niepoprawnie. |
Zniknelo to w taki sposob ze wciskam przycisk CAR i nic nie reaguje nie zapala sie czerwona lampka na przycisku i nie pojawa sie na ekranie nic!!!, hmmm :-? moze podlaczyc jeszcze raz aku moze zle odlaczylem njpierw plus czy minus??? moze tzreba kluczyk wlozyc zakodowac czy cos takiego???? |
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2011-05-23, 22:23
|
|
|
No oki to co by nie nabijać już postów ot tak to polecam przeczytać moje wypociny raz jeszcze :-) a dodatkowo układ hamulcowy tylny w a8 d3 "sam" raz na jakis czas kalibruje odległość klocków od tarcz (przeliczając przy tym ich stan((grubość))) Jeśli wiązka elektryczn któregoś z kół tylnych jest naderwana to system w celu "samo diagnozy" może przeprowadzic test dociągu elektroniki silnika. Elektroniczny system hamulcowy tyczy sie tylko i wyłącznie hamulca ręcznego! Co za tym idzie mimo wykrzykników i kontrolek ESP hamulec zasadniczy będzie funkcjonował acz kolwiek nie musi działac ABS. czy troszke to rozjaśniło temat?
ja miałe prblem troszke bardziej złożony bo mi ręczny się zaciągnoł i już na lewym kole nie odpuścił. |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-05-23, 22:27
|
|
|
dzieki za rady i wyczerpujace wypociny :lol: jutro cos podzialam aaa klocki tez nie sa w najlepszym stanie musze wyminic czy to moze byc powodem? |
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2011-05-23, 22:35
|
|
|
Jak by się skończyły kloce to pojawiła by sie ikona na fisie o klocku i napis Brake Pad! Klocków bez VCDS`a czy innego ustrojstwa nie wymienisz. A dlatego bo:
1) musicz rozszeżyć szczęki do wymiany klocka (kompem)
2) nastepnie kazać mu je zacisnąć
3 wejść w adaptacje i wpisać u aktualną wartość grubości klocka (uwcześniej zmiezonej sówmiarką) grubość klocka to grubość samej okładziny ciernej.(max co można zakodowac to 14mm a min to 3mm przy czmy przy 3mm już pokazuje komunikat o klockach na fis`ie)
4) wykonać test układu
BTW sorki za ortografie zawsze miałem z tym problem :[ :oops: |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-05-23, 22:43
|
|
|
spoko dziki za rady napewno pomoga ;-) |
|
|
|
|
mazur6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 266 Skąd: Nowa Cerkiew
|
Wysłany: 2011-05-24, 09:46
|
|
|
miałem identyczny problem jak w zimę zawiesiłem się na zaspie, rozłączyło mi napęd, auto opadło konkretnie na glebe, i wyskoczyły te piorunki i reszta znaków jak u Ciebie. kiedy autko ściągneliśmy z tej zaspy wyłączyłem i włączyłem zapłon i wszystko grało. może jakiś czujnik Ci padł? |
|
|
|
|
|
|
|
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-05-28, 23:51
|
|
|
u mnie dodatkowo sie swieci ASC w pon jade na komputer bo juz mnie wkurza to pykanie non stop |
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2011-05-29, 09:17
|
|
|
klon_84 napisał/a: | u mnie dodatkowo sie swieci ASC |
no ja chyba nie mam czegoś takiego bo niewiem nawet co to jest ;P |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
szoszon1983
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 224 Skąd: Radom / Reading, UK
|
Wysłany: 2011-06-10, 20:12
|
|
|
witam
u mnie dziś po zjechaniu z podnośnika zapaliły się ostrzeżenia o awarii hamulca ręcznego. Po podłączeniu testera wywala w bloku ABS-breaks: 14-defective i jest to błąd sporadyczny, aczkolwiek wyje non stop niemiłosiernie.
jeden zacisk nie zaciska-wyczyściłem styki, ale nie pomogło. Co mogę dalej zrobić? |
|
|
|
|
|