Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Problem z błędami silnika.  
Autor Wiadomość
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-08-22, 14:55   [D3 03 4.2MPI/LPG ] Problem z błędami silnika.

Witam.
Od kilku dni zaczął zapalac mi sie błąd:

17942 Zespół 2; przestawienie wałka rozrządu (N208)
P1543 - 001 - zwarcie z plusem - Sporadyczny - MIL zapalona

Błąd powodował zapalenie check-a ale nic sie nie działo, tzn obroty w normie jeździła normalnie.

A dzisiaj podczas jazdy zapaliła sie kontrolka silnika, po chwili ESP i trójkąt w kółku, auto przestało reagowac na dodanie gazu, dopiero po kilkukrotnym wcisnięciu pedału gazu zaczynało jechać, ale co dziwne skrzynia bardzo poxno zmieniała biegi jak by w trybie S była.

Po podpięciu vaga:

17800 Czujnik położenia wałka rozrządu zespół 2 (G162)
P1392 001 przerwa lub zwarcie z plusem

17746 Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)
P1338 001 przerwa lub zwarcie z plusem

16486 Miernik masy powietrza (G70)
P0102 002 sygnał za mały

18041 Czujnik 2 położenia pedału przyśpieszenia (G185)
P1633 002 sygnał za niski

Możliwe żeby te 4 rzeczy padły w jednym czasie??
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
aro51 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 614
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2014-08-22, 17:51   

Jak juz posiadasz vcds. To ja proponuje zaglebic sie w jego funkcjonalnosc i nie konczyc diagnostyki na odczycie i kasowaniu bledow. Mozna takie rzeczy jak przeplywomierz, potencjometr gazu i inne sprawdzic w blokach 08 pod odpowiednimi adresami. To pozwoli Ci w pewny sposob wyeliminowac usterki i znalezc winowajce.


Pozdrawiam
_________________
Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM.
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-08-23, 08:36   

Jak by do VCDSa dawali pełna instrukcje odsługi i opisane każde bloki gdzie co jest za co odpowiada...
Widzisz nie każdy miał tyle szczęścia i urodzil sie ze znajomością obsługi VCDSa.
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-08-23, 13:21   

Sprawdziłem dzisiaj wtyczki pod podszybiem w tej puszcze po prawej stronie(pasażer)
WQszystko nczyste suche nawet wręcz sterylne.
Jedynie co się okazało to połamana wtyczka przy czujniku Halla (wałka rozrządu).

Poskladalem wszystko odpaliłem kompa wykasowalem błędy i jak na razie żadnych cyrkow z checkiem itd. tylko pokazal sie jeden błąd:

17942 Zespół 2; przestawienie wałka rozrządu (N208)
Ale check sie nie zapalił, silnik pracuje normalnie,
Gdzie sie znajduje ten czujnik N208?? czy to jest może po prostu nieszczęsny napinacz??
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-08-23, 13:41   

Obserwując bloki pomiarowe rozrząd nie jest przestawiony, ani nie zmieniły sie jego wartości od wymiany.
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
aro51 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 614
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2014-08-23, 13:43   

No dobra. Wejdz w bloki 090 i 093 i podaj wartosci ktore tam odczytasz.
_________________
Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM.
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-08-23, 13:44   

Tak myśle czy ten czujnik z peknieta wtyczka nie powodowal tych objawów, wtyczka na tyle rozwalona że te 3 kabelki które wchodza w czujnik miały prawo dotykac o obudowę.

Tylko czy jak by to on dawał jakieś zwarcie to błąd nie powinien dotyczyć jego czyli G162.
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-08-23, 14:59   

No i chyba jedna sprawa sie wyjaśniła:


Z tym że kompa odpaliłem p-rzed zapaleniem auta, w B1 wskoczyło na -24kw a B2 stało na -1KW i po chwili wyrównał sie B1 do -1KW



Zrobiłem logi kanału 93 pod obciążeniem 3 bieg 2tys obr i wychodzi na to że B2 w ogóle nie ,,pracuje''

http://vaglog.rtnet.pl/log_183789.html

Czyli czeka mnie wymiana całego napinacza czy jest opcja zmiany samego czujnika N208

No i to co mnie nurtuje, czy ten błąd mógł mieć wpływ na wysypanie się pozostałej reszty z pierwszego postu?? Rożnica polega na tym że na obecna chwilę błąd 17942 nie powoduje zapalenia kontrolki silnika, a wydaje mi się że jak zapali się kontrolka silnika to po chwili wyskakuje cała reszta...
Zaraz jadę w trasę to się zobaczy...
Podczas logowania check nie wyskoczył....
A za tydz. tj 30 sierpnia wyjazd do Chorwacji <niewiem>

DODANO:

Aj zapomniałem dopytać, zasilanie na wtyczce do tego napinacza powinno byc 12V
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
aro51 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 614
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2014-08-23, 18:08   

Czy ta wtyczka jest na b2?
_________________
Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM.
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-08-24, 06:38   

Nie, ta wtyczka jest na B1 i dotyczy czujnika G162, i na obecna chwilę nic sie z nia nie dzieje tzn wczoraj zrobilem ponad 100km i jedynie co wyskoczyło to błąd 17942 Zespół 2 przestawienie wałka rozrządu (N208) zwarcie z plusem.
I ten błąd jest cały czas tzn po wykasowaniu od razu wraca, tylko czasami podczas jazdy potrafi zapalić checka.
i dotyczy on naopinacza łańcuszka a dokładnie N208 to jest ta cześc elektryczna przy napinaczu do której wpinamy wtyczkę.

Teraz jakie powinno być npięcie na tej kostce??
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-08-24, 22:46   

To może zamień stronami czujniki Halla i od razu zobaczysz czy ten na drugiej głowicy jest sprawny czy nie.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-08-25, 06:06   

Ale to nie jest czujnik halla
Nasze napinacze łańcuszków mają elektryczne ustrojstwo i to to ustrojstwo powoduje błąd>

Wczoraj pomierzyłem wtyczkę a tam zasilanie 8.8V więc wziąłem + z wtyczki - ze śrubki przy silniku i od razu zasilanie 12,4.
Czyli tak jak by słaba masa. Jeżeli to by było to, to gdzie szukać drugiego końca tej wtyczki??

I od razu chciałbym się dowiedzieć jak by czekała mnie wymiana napinacza... czy to jakieś skomplikowane, wymagające specjalistycznych narzędzi?? Jakieś blokady na rozrząd?? Nic się nie poprzestawia??


DODANO:
To zaznaczone na napinaczu to jest ten czujnik N208



I jeszcze jedno jakiś tydzień przed tymi cyrkami, byłem umyć spód auta, może tam gdzieś wtyczki pozalewali, tylko tak jak mowie stało się to gdzieś po tygodniu od mycia :-)
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-08-25, 09:25   

tomi5 napisał/a:
Ale to nie jest czujnik halla
Nasze napinacze łancuszków mają elektryczne ustrojstwo i to to ustrojstwo powoduje błąd

Tak, tak, masz rację, myślałem o jednym a pisałem o czymś innym <jezu>

N208 to oczywiście nastawnik rozrządu sam w sobie i to z nim jest problem.

tomi5 napisał/a:
I od razu chciałbym sie dowiedziec jak by czekala mnie wymiana napinacza... czy to jakieś skomplikowane, wymagające specjalistycznych narzędzi?? jakies blokady na rozrząd?? nic sie nie poprzestawia??

Jeżeli wymiana napinacza to masz sporo roboty - na tej głowicy jest on z przodu silnika więc niestety jego wymiana wiąże się z rozpięciem rozrządu a więc i jego ponownym ustawieniem.
Ze specjalistycznych narzędzi, jeżeli robić to zgodnie ze sztuką to oczywiście blokady rozrządu, ściągacze, klucze dynamometryczne i to właściwie wszystko.
Robota na 1-2 dni w zależności tego ile godzin dziennie chcesz na to poświęcić - robiłem to niedawno w jednej D3.

Ale zanim go wymienisz warto prześledzić czy to nie problem elektryczny gdzieś poza nastawnikiem bo koszty jego wymiany są spore - nastawnik nowy w ASO ca. 2300pln, chińczyk ca. 600pln ale o chińczykach było już tu sporo napisane i ja do swojego auta bym się raczej nie zdecydował.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
macisz12 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 185
Skąd: Łask
Wysłany: 2014-08-25, 11:13   

Damian da radę na tej głowicy wymienić nastawnik bez rozpinania rozrzadu. Przetestowane na swojej d3. ;)
Najpierw jednak można odkręcić ten zaworek i go przeczyscic . Dwie małe srubeczki na torx. Trzeba uważać żeby nie pogubić tego co jest tam w środku. Działanie tych zaworów można sprawdzić nie odpalajac silnika, vcdsem w output test. Powinny pukac. Ewentualnie podmienić sam zaworek z innego napinacza np z takiego co ma wywalone slizgi.
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-08-25, 11:22   

Sprawa rozjaśniona, zmieniłem ten elektrozawory miejscami i jak błąd był na B2 to teraz jest na B1. Nr części C271300702, jutro zakładam nowy.
aha uszkodzona cewka jest z napinacza chińskiego ma niecały rok wiec jest jeszcze gwarancja.
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.