Autor |
Wiadomość |
maciek163
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Lip 2016 Posty: 42 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2018-04-09, 22:09
|
|
|
Jak rozumiem naprawa tego wiąże się ze zrzuceniem całej dechy? |
|
|
|
|
|
|
|
Mariotomczak
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0t
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mariusz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 37 Dołączył: 01 Kwi 2018 Posty: 6 Skąd: Meszczyzna
|
Wysłany: 2018-04-10, 18:48
|
|
|
Siemka . Mam pytanko gdzie znajdują się bezpieczniki od sprężarki klimatyzacji o ile takie są |
|
|
|
|
|
|
|
Grzegorz RADOM
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: DSG
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: S8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2018 Posty: 2 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2018-10-16, 08:44
|
|
|
Panowie mam ten sam problem z tymi ciepłymi nawiewami u kierowcy, zaś centralne chłodzą i podszybie też. Pomocy co pomogło ?
[ Dodano: 2018-10-16, 09:46 ]
Witam Rozwiązałeś problem ? |
|
|
|
|
zabawiking
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jurek
Jeżdzę: D3, 4.2 BFM
Dołączył: 21 Lis 2016 Posty: 49 Skąd: Okolice wieliczki
|
Wysłany: 2018-12-19, 00:57
|
|
|
Podobnie jak większość tutaj miałem problemy z centralnymi nawiewami (zimne powietrze). Robiłem testy, adaptacje, przepłukałem nagrzewnice itd itp - bez rezultatu.
Okazuje się, że to iż panel klimy nie wyrzuca błędów co do położenia klap/silniczków wcale nie świadczy o tym że są one sprawne. Najlepiej sprawdzić każdy silnik w vcds. Jeżeli podczas testu klapy nie następuje okresowa zmiana otwórz/zamknij to znaczy że panel "zgłupiał" i nie steruje poprawnie silnikiem. W takim przypadku najlepiej wymontować taki silniczek, rozebrać i nasmarować potencjometr środkiem do regeneracji (kontakt plus itd itp - do dostania w dowolnym sklepie elektronicznym).
Środkowe nawiewy są sterowane 2 silnikami V68 odpowiada za ciepło, V102 za zimno. U mnie okazało się że po zdemontowaniu silnika V68 i przesmarowaniu, oraz dokonaniu nastaw nawiewy działają bez problemu.
Ważna jest tutaj również pokrętna "logika" panelu - otóż w ustawieniach można ustawić czy z tych nawiewów ma lecieć cieplejsze czy zimniejsze powietrze. Jeżeli nie damy na "max" to klapa V102 nie jest zamykana i wówczas w przypadku uszkodzonej klapy V68 leci tylko zimne powietrze (sterownik miesza powietrze ciepłe z zimnym, tylko że jak ciepłe jest uszkodzone to leci samo zimne). Dopiero w pozycji max klapa V102 jest zamykana i system powinien podawać tylko ciepłe powietrze, ale tylko gdy (UWAGA) nagrzewnica ma odpowiednią temperaturę - zatem zanim się nie zagrzeje to nie będzie wiać wogóle (blok 17 można sprawdzić aktualną temp). U mnie objaw był taki że po ustawieniu na max i nagrzanym silniku
nie wiało wogóle.
Dlatego jeżeli coś "szaleje" to warto wymontować silniczek i go przesmarować. W sumie to więkość "podstawowych" silników jest dostępna bez problemu po wymontowaniu schowka i/lub osłony pod kierownicą.
Bardzo przydatny jest opis bloków klimatronika:
http://www.audi-portal.co.../ecu_10605.html
Po każdym demontażu/montażu silnika należy dokonać adaptacji układu. |
|
|
|
|
|
|
|
pogi1986
Moje A8
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pogi
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 07 Mar 2016 Posty: 207 Skąd: Rybnik/Caernarfon (UK)
|
Wysłany: 2019-01-05, 13:09
|
|
|
Kolego zabawiking, czy te silniczki są wszystkie takie same żeby np. Podmienić z innym na próbę ? U mnie jest brak ciepłego nie środkowych . I czy w przypadku Anglika jest podobnie z dostępem czy może jest lepszy? A i jeszcze jeszcze jedno pytania dla tych co ogarniało temat nagrzewnic . Jest jedna czy dwie nagrzewnice ? I czy faktycznie trzeba rwać dechę do ich wymiany ? Bo ile razy pytanie było powtarzane tyle opinii . Dla tego niech na piszą Ci co to już robili a nie gdzieś słyszeli
Pozdrawiam |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2019-01-05, 14:58
|
|
|
pogi1986 napisał/a: | ... czy te silniczki są wszystkie takie same żeby np. Podmienić z innym na próbę ? |
Są takie same.
pogi1986 napisał/a: | I czy w przypadku Anglika jest podobnie z dostępem czy może jest lepszy? |
Jest podobnie.
pogi1986 napisał/a: | A i jeszcze jeszcze jedno pytania dla tych co ogarniało temat nagrzewnic . Jest jedna czy dwie nagrzewnice ? |
W modelu A8D3 nagrzewnice zawsze są dwie, niezależnie od wersji wyposażenia, silnika czy rynku przeznaczenia.
pogi1986 napisał/a: | I czy faktycznie trzeba rwać dechę do ich wymiany ? Bo ile razy pytanie było powtarzane tyle opinii . |
Do wymiany nagrzewnic nie trzeba rwać dechy ale niestety do niektórych silniczków trzeba. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pogi1986
Moje A8
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pogi
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 07 Mar 2016 Posty: 207 Skąd: Rybnik/Caernarfon (UK)
|
Wysłany: 2019-01-05, 16:54
|
|
|
FOSS, dziekuje bardzo za wszystkie odpowiedzi . Odkręciłem schowek ( w angolu ) jedna nagrzewnice widzę . I teraz pytanie czy jeżeli za nawiew na środek odpowiadają silniczki v68 i v 102 do których teoretycznie jest dostęp bez zrzucania dechy to czy w angolu będą w tym samym miejscu co w wersji z kierownica po lewej stronie ? I jak mogę ich po kolei sprawdzic w vcds konkretnie te dwa odpowiedzialne za środek ? Jak połączone są nagrzewnice czy mogę wyciągnąć jedna bez wyciągania drugiej czy są jakoś połączone ?
Mała aktualizacja potwierdzam ze za nie grzanie środkowych nawiewów w 98% winne są nagrzewnice oraz to ze są dwie . Jestem akurat po ciężkiej walce z lewa i ogrzewanie z lewej strony wróciło Potwierdzam również ze nie trzeba zrywać deski do wymiany nagrzewnicy choć łatwe to nie jest . Teraz czy ktoś wie i może mi podpowiedzieć jak dobrać się do prawej nagrzewnicy ?? Szczerze aż się boje ale jeżeli z jedna dałem radę to z druga tez może dam Będę wdzięczny za cenne wskazówki
[ Dodano: 2019-01-06, 19:36 ]
Hej . Dzisiaj zabrałem się za prawa nagrzewnice ( przypominam ze mam Anglika czyli strona kierowcy) miałem już nawet ściągnięte opaski nie stety nie umiałem jej wyciągnąć bo mnie górna rurka blokowała nie dało się jej w żadna stronę odsunąć (brak miejsca) jakimś cudem udało mi się to złożyć do kupy i poskręcać . Jest jakiś inny sposób żeby spróbować jakos pod ciśnieniem wypłukać nagrzewnice bez wyciagania ?? Jestem stasznie zły ze operacja reanimacji prawej nie powiodła się Jedyne pocieszenie to takie ze wiem ze to wina nagrzewnic i ze silniczki działają ! Może ktoś ma jeszcze jakieś patenty na te przeklęte nagrzewnice
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2019-01-06, 19:47
|
|
|
pogi1986 napisał/a: | nie umiałem jej wyciągnąć bo mnie górna rurka blokowała nie dało się jej w żadna stronę odsunąć |
To tą prawą musisz przepchać w lewo i wyjdzie lewa stroną a owe rurki można w podszybiu poluzować i wtedy jest ruch , ale najprościej przepchnąć w drugą stronę.
aaa i jeszcze jedno mam dwie czyste które mogę odstąpić. |
|
|
|
|
|
|
|
pogi1986
Moje A8
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pogi
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 07 Mar 2016 Posty: 207 Skąd: Rybnik/Caernarfon (UK)
|
Wysłany: 2019-01-06, 19:52
|
|
|
czyli ze obie wychodzą w lewo ? wczoraj wyciagalem lewa i nie widziałem żeby miała tam gdzies wyjść dlatego zabrałem się do tego z drugiej strony |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2019-01-06, 20:00
|
|
|
Normalnie jest przelot na dwie strony na 100% jak miałeś jedna wyjętą to wewnątrz widać drugą, a drugą stronę i tak trzeba rozebrać żeby odkręcić rurki, wszystko jest na forum nawet wklejałem fotki i instrukcje z "Elsy" |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2019-01-06, 20:14
|
|
|
pogi1986 napisał/a: | czyli ze obie wychodzą w lewo ? wczoraj wyciagalem lewa i nie widziałem żeby miała tam gdzies wyjść dlatego zabrałem się do tego z drugiej strony |
Potwierdzam.
Obie nagrzewnice wychodzą na stronę pasażera.
Tą po stronie kierowcy odkręcasz tylko przewody wodne i przepychasz na stronę pasażera i tamtędy wyjmujesz. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
pogi1986
Moje A8
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pogi
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 07 Mar 2016 Posty: 207 Skąd: Rybnik/Caernarfon (UK)
|
Wysłany: 2019-01-06, 21:14
|
|
|
sprobuje jeszcze raz odkecic schowek i zobaczę czy jest tamtędy możliwość > poki co dzięki za pomoc jak się uda na pewno poinformuje |
|
|
|
|
|
|
|
szary824
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Sty 2017 Posty: 119 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 2019-01-07, 00:15
|
|
|
Tak to jest jak się nie szuka Masa energii psu w dupę |
|
|
|
|
pogi1986
Moje A8
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pogi
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 07 Mar 2016 Posty: 207 Skąd: Rybnik/Caernarfon (UK)
|
Wysłany: 2019-01-08, 23:05
|
|
|
Witam ponownie. Mała aktualizacja . Mogę oficjalnie ogłosić ze walka nie grzejacymi nawiewami środkowymi zakończona sukcesem w 99% Do prawej nagrzewnicy postanowiłem podejść trochę na skróty i podpielem się w węże wychodzące ze ściany grodziowej do nagrzewnic i poprostu płakałem na przemian efekt super wszystko grzeje i działa jak należy chociaż lewa strona może o jakieś dwa stopnie lepiej grzeje ! Nie jest to wyczuwalne wogole np. Do 8 biegu co mi zupełnie nie przeszkadza . Gdybym miał własny Garaz lub prywatny podjazd i dostęp węży z woda pewnie efekt był by taki jak przy wymianie na nowe nagrzewnice . Tak ze dzieki po raz kolejny wszystkim za pomoc |
|
|
|
|
|
|
|
KarolW
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic HKT
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 05 Cze 2016 Posty: 120 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2020-05-06, 22:34
|
|
|
zabawiking napisał/a: | nasmarować potencjometr środkiem do regeneracji (kontakt plus itd itp - do dostania w dowolnym sklepie elektronicznym). |
Jak nasmarowałeś potencjometr? (Ja nie mogłem dostać się do ścieżki oporowej)
zabawiking napisał/a: | ale tylko gdy (UWAGA) nagrzewnica ma odpowiednią temperaturę |
Jaka powinna być temperatura nagrzewnic aby środek zaczoł grzać?
U mnie środek grzeje ale tylko jak ustawie kierunek na kratki (w AUTO nie grzej)
i walczę już dłuższy czas z ogrzewaniem na tył ale narazie marnie, zostało mi jeszcze podmienić panel klimatronika ale to koszt bo trzeba zdjąć CP. |
|
|
|
|
|