Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Problem z nawiewami  
Autor Wiadomość
maciek163 
Użytkownik



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 42
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2018-04-09, 22:09   

Jak rozumiem naprawa tego wiąże się ze zrzuceniem całej dechy?
 
 
Mariotomczak 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0t
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mariusz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 37
Dołączył: 01 Kwi 2018
Posty: 6
Skąd: Meszczyzna
Wysłany: 2018-04-10, 18:48   

Siemka . Mam pytanko gdzie znajdują się bezpieczniki od sprężarki klimatyzacji o ile takie są
 
 
Grzegorz RADOM 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: DSG
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: S8 D3
Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2018
Posty: 2
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-10-16, 08:44   

Panowie mam ten sam problem z tymi ciepłymi nawiewami u kierowcy, zaś centralne chłodzą i podszybie też. Pomocy co pomogło ? <bezradny> <bezradny>

[ Dodano: 2018-10-16, 09:46 ]
Witam Rozwiązałeś problem ?
 
 
zabawiking 

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jurek
Jeżdzę: D3, 4.2 BFM
Dołączył: 21 Lis 2016
Posty: 49
Skąd: Okolice wieliczki
Wysłany: 2018-12-19, 00:57   

Podobnie jak większość tutaj miałem problemy z centralnymi nawiewami (zimne powietrze). Robiłem testy, adaptacje, przepłukałem nagrzewnice itd itp - bez rezultatu.

Okazuje się, że to iż panel klimy nie wyrzuca błędów co do położenia klap/silniczków wcale nie świadczy o tym że są one sprawne. Najlepiej sprawdzić każdy silnik w vcds. Jeżeli podczas testu klapy nie następuje okresowa zmiana otwórz/zamknij to znaczy że panel "zgłupiał" i nie steruje poprawnie silnikiem. W takim przypadku najlepiej wymontować taki silniczek, rozebrać i nasmarować potencjometr środkiem do regeneracji (kontakt plus itd itp - do dostania w dowolnym sklepie elektronicznym).

Środkowe nawiewy są sterowane 2 silnikami V68 odpowiada za ciepło, V102 za zimno. U mnie okazało się że po zdemontowaniu silnika V68 i przesmarowaniu, oraz dokonaniu nastaw nawiewy działają bez problemu.

Ważna jest tutaj również pokrętna "logika" panelu - otóż w ustawieniach można ustawić czy z tych nawiewów ma lecieć cieplejsze czy zimniejsze powietrze. Jeżeli nie damy na "max" to klapa V102 nie jest zamykana i wówczas w przypadku uszkodzonej klapy V68 leci tylko zimne powietrze (sterownik miesza powietrze ciepłe z zimnym, tylko że jak ciepłe jest uszkodzone to leci samo zimne). Dopiero w pozycji max klapa V102 jest zamykana i system powinien podawać tylko ciepłe powietrze, ale tylko gdy (UWAGA) nagrzewnica ma odpowiednią temperaturę - zatem zanim się nie zagrzeje to nie będzie wiać wogóle (blok 17 można sprawdzić aktualną temp). U mnie objaw był taki że po ustawieniu na max i nagrzanym silniku
nie wiało wogóle.

Dlatego jeżeli coś "szaleje" to warto wymontować silniczek i go przesmarować. W sumie to więkość "podstawowych" silników jest dostępna bez problemu po wymontowaniu schowka i/lub osłony pod kierownicą.

Bardzo przydatny jest opis bloków klimatronika:
http://www.audi-portal.co.../ecu_10605.html

Po każdym demontażu/montażu silnika należy dokonać adaptacji układu.
 
 
pogi1986 
Moje A8


Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pogi
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38
Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 207
Skąd: Rybnik/Caernarfon (UK)
Wysłany: 2019-01-05, 13:09   

Kolego zabawiking, czy te silniczki są wszystkie takie same żeby np. Podmienić z innym na próbę ? U mnie jest brak ciepłego nie środkowych . I czy w przypadku Anglika jest podobnie z dostępem czy może jest lepszy? A i jeszcze jeszcze jedno pytania dla tych co ogarniało temat nagrzewnic . Jest jedna czy dwie nagrzewnice ? I czy faktycznie trzeba rwać dechę do ich wymiany ? Bo ile razy pytanie było powtarzane tyle opinii . Dla tego niech na piszą Ci co to już robili a nie gdzieś słyszeli :>
Pozdrawiam
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-01-05, 14:58   

pogi1986 napisał/a:
... czy te silniczki są wszystkie takie same żeby np. Podmienić z innym na próbę ?

Są takie same.

pogi1986 napisał/a:
I czy w przypadku Anglika jest podobnie z dostępem czy może jest lepszy?

Jest podobnie.

pogi1986 napisał/a:
A i jeszcze jeszcze jedno pytania dla tych co ogarniało temat nagrzewnic . Jest jedna czy dwie nagrzewnice ?

W modelu A8D3 nagrzewnice zawsze są dwie, niezależnie od wersji wyposażenia, silnika czy rynku przeznaczenia.

pogi1986 napisał/a:
I czy faktycznie trzeba rwać dechę do ich wymiany ? Bo ile razy pytanie było powtarzane tyle opinii .

Do wymiany nagrzewnic nie trzeba rwać dechy ale niestety do niektórych silniczków trzeba.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pogi1986 
Moje A8


Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pogi
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38
Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 207
Skąd: Rybnik/Caernarfon (UK)
Wysłany: 2019-01-05, 16:54   

FOSS, dziekuje bardzo za wszystkie odpowiedzi . Odkręciłem schowek ( w angolu ) jedna nagrzewnice widzę . I teraz pytanie czy jeżeli za nawiew na środek odpowiadają silniczki v68 i v 102 do których teoretycznie jest dostęp bez zrzucania dechy to czy w angolu będą w tym samym miejscu co w wersji z kierownica po lewej stronie ? I jak mogę ich po kolei sprawdzic w vcds konkretnie te dwa odpowiedzialne za środek ? Jak połączone są nagrzewnice czy mogę wyciągnąć jedna bez wyciągania drugiej czy są jakoś połączone ?



Mała aktualizacja :] potwierdzam ze za nie grzanie środkowych nawiewów w 98% winne są nagrzewnice oraz to ze są dwie . Jestem akurat po ciężkiej walce z lewa i ogrzewanie z lewej strony wróciło <chura> <brawo> Potwierdzam również ze nie trzeba zrywać deski do wymiany nagrzewnicy choć łatwe to nie jest . Teraz czy ktoś wie i może mi podpowiedzieć jak dobrać się do prawej nagrzewnicy ?? Szczerze aż się boje ale jeżeli z jedna dałem radę to z druga tez może dam <papa> Będę wdzięczny za cenne wskazówki

[ Dodano: 2019-01-06, 19:36 ]
Hej . Dzisiaj zabrałem się za prawa nagrzewnice ( przypominam ze mam Anglika czyli strona kierowcy) miałem już nawet ściągnięte opaski nie stety nie umiałem jej wyciągnąć bo mnie górna rurka blokowała nie dało się jej w żadna stronę odsunąć (brak miejsca) jakimś cudem udało mi się to złożyć do kupy i poskręcać . Jest jakiś inny sposób żeby spróbować jakos pod ciśnieniem wypłukać nagrzewnice bez wyciagania ?? <hmm> Jestem stasznie zły ze operacja reanimacji prawej nie powiodła się <onie> Jedyne pocieszenie to takie ze wiem ze to wina nagrzewnic i ze silniczki działają ! Może ktoś ma jeszcze jakieś patenty na te przeklęte nagrzewnice
<bezradny>
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2019-01-06, 19:47   

pogi1986 napisał/a:
nie umiałem jej wyciągnąć bo mnie górna rurka blokowała nie dało się jej w żadna stronę odsunąć


To tą prawą musisz przepchać w lewo i wyjdzie lewa stroną <jezyk2> a owe rurki można w podszybiu poluzować i wtedy jest ruch :] , ale najprościej przepchnąć w drugą stronę.

aaa i jeszcze jedno mam dwie czyste które mogę odstąpić.
 
 
pogi1986 
Moje A8


Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pogi
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38
Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 207
Skąd: Rybnik/Caernarfon (UK)
Wysłany: 2019-01-06, 19:52   

czyli ze obie wychodzą w lewo ? wczoraj wyciagalem lewa i nie widziałem żeby miała tam gdzies wyjść dlatego zabrałem się do tego z drugiej strony
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2019-01-06, 20:00   

Normalnie jest przelot na dwie strony na 100% :] jak miałeś jedna wyjętą to wewnątrz widać drugą, a drugą stronę i tak trzeba rozebrać żeby odkręcić rurki, wszystko jest na forum nawet wklejałem fotki i instrukcje z "Elsy"
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-01-06, 20:14   

pogi1986 napisał/a:
czyli ze obie wychodzą w lewo ? wczoraj wyciagalem lewa i nie widziałem żeby miała tam gdzies wyjść dlatego zabrałem się do tego z drugiej strony

Potwierdzam.
Obie nagrzewnice wychodzą na stronę pasażera.
Tą po stronie kierowcy odkręcasz tylko przewody wodne i przepychasz na stronę pasażera i tamtędy wyjmujesz.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pogi1986 
Moje A8


Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pogi
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38
Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 207
Skąd: Rybnik/Caernarfon (UK)
Wysłany: 2019-01-06, 21:14   

sprobuje jeszcze raz odkecic schowek i zobaczę czy jest tamtędy możliwość > poki co dzięki za pomoc jak się uda na pewno poinformuje
 
 
szary824 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Sty 2017
Posty: 119
Skąd: Berlin
Wysłany: 2019-01-07, 00:15   

Tak to jest jak się nie szuka :) Masa energii psu w dupę :P
 
 
pogi1986 
Moje A8


Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pogi
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38
Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 207
Skąd: Rybnik/Caernarfon (UK)
Wysłany: 2019-01-08, 23:05   

Witam ponownie. Mała aktualizacja . Mogę oficjalnie ogłosić ze walka nie grzejacymi nawiewami środkowymi zakończona sukcesem w 99% <chura> <chura> Do prawej nagrzewnicy postanowiłem podejść trochę na skróty i podpielem się w węże wychodzące ze ściany grodziowej do nagrzewnic i poprostu płakałem na przemian efekt super wszystko grzeje i działa jak należy chociaż lewa strona może o jakieś dwa stopnie lepiej grzeje ! Nie jest to wyczuwalne wogole np. Do 8 biegu co mi zupełnie nie przeszkadza . Gdybym miał własny Garaz lub prywatny podjazd i dostęp węży z woda pewnie efekt był by taki jak przy wymianie na nowe nagrzewnice . Tak ze dzieki po raz kolejny wszystkim za pomoc <okok>
 
 
KarolW 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic HKT
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 05 Cze 2016
Posty: 120
Skąd: Kielce
Wysłany: 2020-05-06, 22:34   

zabawiking napisał/a:
nasmarować potencjometr środkiem do regeneracji (kontakt plus itd itp - do dostania w dowolnym sklepie elektronicznym).


Jak nasmarowałeś potencjometr? (Ja nie mogłem dostać się do ścieżki oporowej)

zabawiking napisał/a:
ale tylko gdy (UWAGA) nagrzewnica ma odpowiednią temperaturę


Jaka powinna być temperatura nagrzewnic aby środek zaczoł grzać?

U mnie środek grzeje ale tylko jak ustawie kierunek na kratki (w AUTO nie grzej)
i walczę już dłuższy czas z ogrzewaniem na tył ale narazie marnie, zostało mi jeszcze podmienić panel klimatronika ale to koszt bo trzeba zdjąć CP.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.