Autor |
Wiadomość |
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2015-09-05, 12:09 [D3 03 4.2MPI/LPG
] Problem z nawiewami
|
|
|
Mam problem z nawiewami, mianowicie przednie boczne nawiewy dają ciągle ciepłe a właściwie gorące powietrze, trochę się to zmienia podczas regulacji temperatury ale nieznacznie czyli jak jest ustawione 16 nie jest aż tak bardzo gorące ale na pewno jest dużo cieplej niż 16 stopni:)Natomiast środkowy nawiew oraz na szybę dmucha cały czas chłodnym powietrzem bez znaczenia jaką temperaturę ustawie. Bardzo proszę o pomoc w diagnostyce. Z góry dzięki za zainteresowanie |
|
|
|
|
|
|
|
rav85
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: Huracan Perf&Maclaren600LT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 258 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-09-05, 12:34
|
|
|
Witaj, sprawdzales moze po wcisnieciu przycisku setup na klimatroniku jaka temp masz ustawiona aby dmuchala z kratek przy mmi ? Mozna tam dodatkowo ustawic aby dmuchalo zimnym badz cieplym |
|
|
|
|
|
|
|
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2015-09-05, 12:38
|
|
|
Mam ustawione na środku:) Podejrzewam że to albo wina klap albo zaworków sterującym przepływem wody ale nie wiem jak to zdiagnozować.... jak wykonać test tych klap... ? |
|
|
|
|
rav85
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: Huracan Perf&Maclaren600LT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 258 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-09-05, 15:36
|
|
|
Na vagu powinno pokazac bledy klap |
|
|
|
|
|
|
|
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2015-10-02, 19:35
|
|
|
Wziąłem się w końcu za diagnozę klimatronica bo idzie zima i to co wyszło po podłączeniu chińskiego testera z tłumaczeniem kodów błędów ale chyba trochę nie dokładnie.
00066 - Po prawej stronie ogrzewania tylnej wnęki na nogi (Z43)-Przerywany obwód 012- usterka elektryczna
00065- po lewej stronie z tyłu nagrzewnicy powietrza na nogu (Z42)- Przerywany obwód 012- usterka elektryczna
00565- Tylne A/C głowicę sterowania Klimatronic (E265)- sporadycznie 013 - kontrola usterek DTC zapisane w pamięci . ( oryginalnie będzie to chyba Rear A/C Control Head (Climatronic) (E265))
01274 silnik przepustnicy nawiewu V71 - sporadycznie 003- uszkodzenie mechaniczne
Jakieś podejrzenia? Po skasowaniu błędów pozostają dwa pierwsze
Z tego rysunku widzę że V71 dotyczy nawiewu na właściwie chyba obiegu wewnętrznego prawda? Bo fakt że jeśli nie włączę klimy to moment parują szyby aczkolwiek po wciskaniu przycisku obiegu widać zmianę mocy wiania powietrza czyli tak jakby otwierał i zamykał...
Fajnie ale to nie rozwiązuje problemu że z bocznych nawiewów non stop daje gorące powietrze a środek i szyba non stop |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2015-10-05, 15:25
|
|
|
Jeśli to czujnik temperatury to, czy bocznymi byłaby reakcja na temperaturę a środkiem już nie?Tak samo z tyłu w słupkach non stop zimne a z tylnych centralnych jest ciepłe lub na odwrót, boczne musiałem w lato zamykać bo wystarczyło że na klimatronicu była ustawiona inna temperatura niż LO i już szło nimi ciepłe powietrze
Druga sprawa którą zdiagnozowałem niedawno bo przestałem jeździć na klimatyzacji to taka że jeśli nie włączę klimy to przednia paruje, błąd wskazuje na silnik od recyrkulacji więc może jest klapa cały czas na zamkniętym, czy jest dojście przez głośnik może do tego silniczka? czy trzeba zwalać całą deskę? Po za tym wskazówka jest idealnie na 90stopniach więc to chyba nie czujnik temperatury, chyba że są jeszcze jakieś inne niż w większości aut |
|
|
|
|
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2015-10-07, 17:09
|
|
|
Pomógłby ktoś ogarnąć temat? |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2015-10-07, 22:53
|
|
|
Jeśli pytasz o płyn w układzie to jest stan, zaglądałem już kilkukrotnie, zastanawia mnie jedna rzecz, bo dziś walczyłem trochę z zawieszeniem i auto się nagrzało, przy okazji jak ustawiłem tylko na górny nawiew to samym nawiewem(kratką) leciało letnie powietrze jednak po lewej i prawej stronie a właściwie na całej maskownicy wokół nawiewu czuć tak gorące powietrze że ciężko było utrzymać rękę maskownica głośnika ostro się nagrzała, wyczuwalny był powiew gorącego powietrza ale samym nawiewem leci kurde letnie:( zerknąłem z tyłu zarówno na nogi, jak i w tunelu środkowym leci gorące powietrze...także bez grzania mam nawiew środkowy i najistotniejszy w zimę na szybę<bezradny>
No i nie można zapomnieć o tym że letnią porą bocznymi nawiewami leciało wyłącznie gorące powietrze po za pozycją LO na klimatronicu |
|
|
|
|
|
|
|
Conrad
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 11 Lip 2014 Posty: 47 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-10-08, 16:26
|
|
|
Ze tak sie podepne pod temat temperatury czy przy wyzych ustawieniach leci gorace powietrze u was w autach? bo u mnie nie mialem kilka aut i zawsze przy maksie czy temp 27-28 ustawionych juz byla sauna a tu leci leekoo cieple u mnie w samochodzie, mam ustawione w klimatronicku na cieple ten srodkowy, ustawiam na high na panelu i zawsze leci letnie nie wazne ile kilomertow przejade czy 5 czy 100, temperature samochod lapie po 2-3 km mam 90 stopni i nawet nie drgnie wskazowka gdzie szukac przyczyny moze ktos wie? |
|
|
|
|
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2016-03-25, 12:54
|
|
|
Czy w samych kratkach są jakieś czujniki temperatury ? bo kolega mechanik zasugerował mi że jak ostatnio rozbierał deske w sharanie to widział że są takowe i może to przez nie jest problem z tymi nawiewami bocznymi że mam z nich saunę? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2016-03-25, 13:09
|
|
|
Dostępu bez zdjętej konsoli oczywiście nie ma...? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|