Autor |
Wiadomość |
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2018-06-13, 12:26
|
|
|
Pasek na pewno do wymiany . Można wymienić bez zdejmowania przodu Ale troszkę trzeba się gimnastykować . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-06-13, 19:15
|
|
|
Dla mnie najsensowniejszym rozwiązaniem jest demontaż zderzaka i odsunięcie pasa przedniego na szpilkach. Tak robiłem u siebie wymianę koła pasowego i paska ostatnio a mam chyba trochę ciaśniej. Kupiłem 2 pręty gwintowane (1m w castoramie kosztuje 8zł), chyba rozmiar M8 i je rozciąłem po pół metra. wkręciłem w miejsce 4 śrub pasa przedniego i pozostałe śruby odkręciłem. Odciągnąłem cały przód na tych prętach ile się da. Daj minimum 4 pręty bo pas przedni ciężki i potem sią gną i opada |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
artur.325
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Auto
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Maj 2017 Posty: 13 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2018-06-13, 20:08
|
|
|
Może nie ma nie wiadomo jak dużo miejsca, ale sam pasek bez problemu zmienia się bez żadnego rozbierania.
Ja u siebie dodatkowo wymienialem pompę wspomagania to przy tym już było trochę gimnastyki i łapy trochę obdrapane ale też się da |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2018-06-16, 23:14
|
|
|
denveco napisał/a: | Witam. Może nie mam jeszcze problemu z paskiem wielorowkowym ale sprawa wydaje się być pilna. Na jego obrzeżach w kilku miejscach widać jakby obgryzienia. Czyli pasek kwalifikuje się do wymiany. Patrząc od góry na to wszystko między rolkami a wentylatorami jest dosyć mało miejsca ale czy jest go na tyle by wymienić samemu pasek (od góry lub od dołu) bez zrzucania całego przodu? Mój silnik o oznaczeniu BFM, pasek o jakim oznaczeniu powinienem być? |
Do wymiany paska wielorowkowego nie potrzebujesz zrzucać przodu. Wystarczy przekręcić napinacz aby zdjąć pasek. Można to zrobić od góry, o ile zmieszczą Ci się dłonie i przedramiona. Mnie niestety nie, więc korzystam z drugiej opcji - od dołu. Po zdjęciu dolnej osłony silnika (na podnośniku lub kanale) jest całkiem dobry dostęp. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
denveco
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 319 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2018-06-21, 23:36
|
|
|
No ja jestem szczupły tak więc ręce powinny się zmieścić. Tylko czy napinacz ma jakąś śrubę zabezpieczającą? Tzn czy przed demontażem starego paska muszę poluzować jakąś śrubę i wtedy poluźnić napinacz czy nie ma żadnej śruby? Kolejna kwestia to luzuje się napinacz kręcąc kluczem w lewo czy w prawo? No i jaki ten pasek ma być o jakim oznaczeniu? |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2018-06-23, 19:22
|
|
|
denveco napisał/a: | No ja jestem szczupły tak więc ręce powinny się zmieścić. Tylko czy napinacz ma jakąś śrubę zabezpieczającą? Tzn czy przed demontażem starego paska muszę poluzować jakąś śrubę i wtedy poluźnić napinacz czy nie ma żadnej śruby? Kolejna kwestia to luzuje się napinacz kręcąc kluczem w lewo czy w prawo? No i jaki ten pasek ma być o jakim oznaczeniu? |
Na zdjęciu oznaczyłem śrubę, na którą zakładasz klucz (najlepiej oczkowy) i kręcisz zgodnie z ruchem wskazówek zegara - to spowoduje odchylenie napinacza i zluzuje pas. Wtedy pas zrzucasz i powoli klucz odpuszczasz w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Im dłuższy klucz tym lżej. Pasek to np. Continental 7 PK 2535, ale sprawdź długość na starym, bo były wersje z długim i krótkim ramieniem napinacza (temat jest na forum).
-moteur-audi-a8-42-quattro-335-ch-bfm-garanti.jpg
|
|
Plik ściągnięto 209 raz(y) 463,19 KB |
|
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
denveco
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 319 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2018-06-28, 23:40
|
|
|
Super kolego. Dzięki za foto. Będę wiedział jak tego tasiemką poprowadzić. Ale niestety chyba i tak będę musiał zrzucać przód bo pompa wspomagania kończy żywo... |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2018-06-29, 22:42
|
|
|
Pompę wspomagania czy kompresor klimy da się wyjąć od spodu. Nie trzeba zrzucać przodu. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2019-03-01, 20:55
|
|
|
Tak. Ale zderzak trzeba zdjąć. Odkręcasz pas przedni, w miejsce głównych śrub trzymających do podłużnic wkręcasz pręty gwintowane i cały pas z chłodnicami odsuwasz tyle ile pozwolą przewody. Wystarczająco. Ja bez problemu koło pasowe wymieniłem . |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2019-03-01, 22:44
|
|
|
riki76 napisał/a: | Witam
Padło mi łożysko w napinaczu paska wielorowkowego, czy da się wymienić napinacz bez zrzucania przodu? |
Z tego co pamiętam w BFM bez problemu |
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2019-03-03, 13:45
|
|
|
riki76 napisał/a: | Witam
Padło mi łożysko w napinaczu paska wielorowkowego, czy da się wymienić napinacz bez zrzucania przodu? |
drago_o napisał/a: | Tak. Ale zderzak trzeba zdjąć. Odkręcasz pas przedni, w miejsce głównych śrub trzymających do podłużnic wkręcasz pręty gwintowane i cały pas z chłodnicami odsuwasz tyle ile pozwolą przewody. Wystarczająco. Ja bez problemu koło pasowe wymieniłem . |
Marcin2013 napisał/a: | Z tego co pamiętam w BFM bez problemu |
Cytat: | Nie trzeba ściągać zderzaka.... ciasno jest ale można wymienić napinacz paska 😁 bez zrzucania przodu.
|
Tak się zastanawiam dlaczego "drago" mówisz że trzeba ?
drago_o napisał/a: | Odkręcasz pas przedni, w miejsce głównych śrub trzymających do podłużnic wkręcasz pręty gwintowane i cały pas z chłodnicami odsuwasz tyle ile pozwolą przewody. Wystarczająco. |
Ja mam łatwiejszy sposób nie odkręcam pasa przedniego tylko same chłodnice, wodną po odpięciu węży odkładam na bok, a cłodnicę klimy bez rozpinania wkładam pod auto i w ogóle nie przeszkadza ,przedni pas dystansować na prętach po co po takim zabiegu będzie dalej utrudniony dostęp do przodu |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
ostry107
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: polautomatyczna (ASG,Tiptronic)
Zasilanie: ON
Imię: Ryszard
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 54 Dołączył: 17 Mar 2019 Posty: 3 Skąd: Hamburg
|
Wysłany: 2019-03-19, 18:34
|
|
|
pioter napisał/a: | Pasek na pewno do wymiany . Można wymienić bez zdejmowania przodu Ale troszkę trzeba się gimnastykować . |
Witam wlasnie drugi tydzien jak zerwal mi sie pasek.W trybie awaryjnym dojechalem na swoj park i co dalej?Poki co niemiecki mechanik wyjal zerwany pasek,ale auto stoi czyli co da sie zalozyc nowy pasek bez lawety i warsztatu?.Pozdrawiam z Hamburga |
_________________ Ryszard |
|
|
|
|
|