Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Problem z paskiem wieloklinowym  
Autor Wiadomość
Tomaszek1942 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi A8 D3, A6 C5
Dołączył: 27 Lut 2018
Posty: 5
Skąd: Filipowice
Wysłany: 2018-02-27, 16:02   [D3 03 4.2MPI/LPG ] Problem z paskiem wieloklinowym

Witam! Problem polega na tym że podczas skręcania kierownicą pasek osprzętu strasznie piszczy i szarpie, po oględzinach doszedłem do tego że pasek wydaje się za długi i tutaj mam pierwsze pytanie:
# na silniku miałem założony pasek 7PK 2621, a szukając jaki powinien być pasek na necie oraz w sklepie powiedziano mi że pasem ma mieć oznaczenie 7PK 2535, więc chciałem się dowiedzieć jaki powinien być pasek osprzętu??
co więcej patrząc na cały osprzęt jest coś dziwnego, jedna rolka (zaznaczona za zdjęciu na zielono), u mnie jest całkiem inna i tak jak by wgl nie miała rowków







Pierwsze zdjęcie to jest to poglądowe o którą rolkę mi chodzi a dwa następne to jaka rolka u mnie tam występuje.

Rozebrałem cały przód bo mam do wymiany poduszkę pod silnikiem i ciekło mi spod termostatu dlatego chce rozwiązać kilka problemów na raz.
Z góry dzięki i pozdrawiam!
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-02-27, 18:35   

Pasek np: 7PK2535 - GATES

Czyli masz za długi ten pasek 2621...
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Tomaszek1942 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi A8 D3, A6 C5
Dołączył: 27 Lut 2018
Posty: 5
Skąd: Filipowice
Wysłany: 2018-02-27, 19:03   

no właśnie ale mam też taki pasek bo kupiłem go żeby zobaczyć czy będzie pasował i jest za krótki, a jak wygląda sprawa z tym kołem pasowym? Jakie jest u ciebie??
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-02-27, 20:26   

Zdjęcie silnika to dałeś z D2 5V. Tam gdzie zaznaczyłeś jest koło pasowe w D2.

Ale w D3 4.2 Pb ta rolka ma tak wyglądać jakby nie miała nacięć.
Czyli jest Ok.

Ten pasek: 2535 wchodzi na styk. Musisz na max napinacz przesunąć.
Jak tego nie zrobisz, to bedzie brakować kilku mm.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Tomaszek1942 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi A8 D3, A6 C5
Dołączył: 27 Lut 2018
Posty: 5
Skąd: Filipowice
Wysłany: 2018-02-28, 13:15   

Już wiem co może być, poprzedni właściciel musiał być strasznym druciarzem, rolka którą zaznaczyłem nie jest w tym miejscu przykręcona w którym powinna być, u mnie była przykręcona na jakimś górnym mocowaniu, a znalazłem zdjęcie takiego silnika i powinna ona być przykręcona zaraz za napinaczem, znalazłem tam takie mocowanie i był tam prawdopodobnie zerwany gwint.
Będę go musiał przegwintować, ale teraz mam takie jeszcze pytanie czy mógł by mi ktoś pokazać jak wygląda tamta rolka? Jeżeli ona jest tam zamocowana to brakuje mi prawdopodobnie jakiejś tulejki
Załączam to zdjęcie ( kolorem czerwonym zaznaczyłem mocowanie na którym była przykręcona rolka u mnie, a zielonym na którym powinna być):

 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-02-28, 22:45   

marekp750 napisał/a:
Pasek np: 7PK2535 - GATES

Czyli masz za długi ten pasek 2621...

Co do zasady to nie do końca jest to prawda.

Konstrukcja silnika na przestrzeni lat była kilkukrotnie modyfikowana - m.in. właśnie w zakresie paska wielorowkowego.


W pierwszym roku produkcji stosowany był dłuższy pasek wielorowkowy 2622 (aktualnie niedostępny w zamiennikach) oraz napinacz z ciut większą rolką na długim ramieniu (aktualnie niedostępny w zamiennikach).

W późniejszych latach zmieniono konstrukcję i zastosowano krótszy pasek wielorowkowy 2535 oraz napinacz z ciut mniejszą rolką na zdecydowanie krótszym ramieniu.


Więc, co do zasady, pasek długi w połączeniu z tym "długim" napinaczem jest jak najbardziej OK.
W hurtowniach o takich niuansach nie wiedzą bo nie mają tych części w zamiennikach.


Dla jasności - poniżej obydwa napinacze razem.
Widać, że to nie jest to samo.

.


Jak jest poprawnie w samochodzie kolegi Tomaszek1942 należałoby sprawdzić.

Stosowanie długiego paska do "krótkiego" napinacza jest niewłaściwe, podobnie jak stosowanie krótkiego paska do napinacza "długiego.

Jeżeli kolega wymienia napinacz na nowy i kupuje go gdzieś w hurtowni to kupi pewnikiem napinacz "krótki", jedyny dostępny poza ASO.
Jeżeli kolega nie planuje wymieniać napinacza to powinien sprawdzić jaki on jest - pewnie ten "długi" pod długi pasek a do takiego powinien kupić ponownie pasek długi.

Tomaszek1942 napisał/a:
no właśnie ale mam też taki pasek bo kupiłem go żeby zobaczyć czy będzie pasował i jest za krótki, a jak wygląda sprawa z tym kołem pasowym? Jakie jest u ciebie??

Temat paska i napinacza nakreśliłem powyżej.

Jeżeli chodzi o tą rolkę to tak to powinno wyglądać.

_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-03-01, 08:07   

W sumie to rzeczywiście tak jest...

Do numeru nadwozia: 4E-3-001500 jest dłuższy pasek (2620).
Później ten krótszy (2535) od nr nadwozia: 4E-3-001 501 w górę.

Mówimy oczywiście o oryginalnym osprzęcie napędu paska.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Tomaszek1942 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi A8 D3, A6 C5
Dołączył: 27 Lut 2018
Posty: 5
Skąd: Filipowice
Wysłany: 2018-03-01, 16:01   

No właśnie u mnie powinien być krótszy pasek wiec dzięki za pomoc, problem rozwiązany
 
 
maciek163 
Użytkownik



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 42
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2018-03-03, 21:29   

marekp750 napisał/a:
W sumie to rzeczywiście tak jest...

Do numeru nadwozia: 4E-3-001500 jest dłuższy pasek (2620).
Później ten krótszy (2535) od nr nadwozia: 4E-3-001 501 w górę.

Mówimy oczywiście o oryginalnym osprzęcie napędu paska.


Gdzie znajduje się numer nadwozia? Bardzo możliwe, że tez mam dłuższy pasek...
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2018-03-03, 22:08   

Właśnie zawsze dziwiło mnie, że jest taki mały kąt opasania na alternatorze i na kole kompresora klimatyzacji.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-03-03, 22:17   

maciek163 napisał/a:
Gdzie znajduje się numer nadwozia?

- w systemie MMI - wystarczy kliknąć a wyświetli się na ekranie <faktycznie>

A poza tym...
- na pasie przednim po otworzeniu pokrywy silnika - o ile ktoś nie wymieniał pasa przedniego
- na podszybiu, w okienku na dole szyby przedniej, po stronie kierowcy - nie każdy posiada
- pod prawym przednim fotelem pasażera - trwale nabity
- na wlepce w bagażniku we wnęce koła zapasowego
- w dowodzie rejestracyjnym
- w polisie ubezpieczeniowej
- w książce serwisowej na wlepce na pierwszej stronie
- w karcie pojazdu
- w innych dokumentach od samochodu które możesz posiadać
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
maciek163 
Użytkownik



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 42
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2018-03-04, 20:35   

Myślałem, że mówimy o innym numerze niż VIN. U mnie jest 4E93N... Więc powinien być krótszy. Dzięki za potwierdzenie!!
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-03-14, 07:22   

maciek163 napisał/a:
Myślałem, że mówimy o innym numerze niż VIN. U mnie jest 4E93N... Więc powinien być krótszy. Dzięki za potwierdzenie!!


4E-3-001 501

- oznacza dowolną literę lub cyfrę

4EX3X001501

czyli w Twoim przypadku ważny jest numer budy na końcu (czy jest powyżej 1500 czy poniżej)
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
maciek163 
Użytkownik



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 42
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2018-03-16, 20:36   

U mnie na końcu 2101, więc krótkszy :)
 
 
denveco 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 311
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-06-13, 06:02   

Witam. Może nie mam jeszcze problemu z paskiem wielorowkowym ale sprawa wydaje się być pilna. Na jego obrzeżach w kilku miejscach widać jakby obgryzienia. Czyli pasek kwalifikuje się do wymiany. Patrząc od góry na to wszystko między rolkami a wentylatorami jest dosyć mało miejsca ale czy jest go na tyle by wymienić samemu pasek (od góry lub od dołu) bez zrzucania całego przodu? Mój silnik o oznaczeniu BFM, pasek o jakim oznaczeniu powinienem być?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.