Autor |
Wiadomość |
kono
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51 Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 50 Skąd: Chełmek
|
Wysłany: 2011-08-16, 20:23 [D3 03 4.2MPI/LPG ] problemów cdn....PADACZKA MOTORU ??
|
|
|
Witam Panowie
po długim boju z zawiechą ..myślałem że troszkę pośmigam autkiem , a tu dziś z rana niespodzianka
czyli w skrócie
po zapaleniu motor zaczyna bardzo nierówno pracować , mocno szarpie podczas ruszania , po chwili zapala się zółty CHECK silnika :-( a po chwili świeci nawet żółte EPC
ruszam powoli szarpie że szok , jadę kawałek podpiąć pod vaga , auto nie ma wogóle mocy
po podpięciu wychodzi takie coś jak poniżej
16684 P0300 Wykryto przerwę zapłonu – jakikolwiek cylinder B
16686 P0302 Cylinder #2
kasuje te błędy , palę furę ..jest OK , jadę około 5 km , parkuje wszytko gra ..auto stoi jakieś 2 godzinki ..palę i zaś to samo SZARPACZKA !!
zaś vag ...kasacja i już to niestety nie pomaga .auto szarpie że hej
..tu dodam że jakieś 4 tyś km wcześnie właśnie wymieniłem świece na irydówki SENDO , właśnie z powodu tego że zaczynało coś zrywać ..po wymianie aż do dziś było super OK
Panowie proszę o poradę ..czyli gdzie najpierw pchać łapy ?? mam tez pytanko czyli ..który to 2 cylinder , stojąc przed otwartą machę auta , na wprost ??
wielkie dzięki
pozdrawiam
Mariusz |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-08-16, 20:42
|
|
|
Sprawdź cewki zapłonowe. Możliwe że któraś padła. Jest akcja serwisowa na wymianę wadliwej partii tychże cewek. Sprawdź w serwisie czy u ciebie były wymieniane. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
kono
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51 Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 50 Skąd: Chełmek
|
Wysłany: 2011-08-16, 21:04
|
|
|
dzięki
myślałem już o cewkach , dlatego też pytam jak zlokalizować 2 cylinder ??
..i czy taki plan coś da ..tzn jeśli to cewka czy jak przełożę np z tego drugiego cylindra np na piąty czy pokaże wtedy błąd na piątym jeśli cewka jest wadliwa ??
Cytat: | Jest akcja serwisowa na wymianę wadliwej partii tychże cewek. |
w takim starym aucie z 2003 r ?? akcja serwisowa ?? czy to możne być prawdą ??
dzięki pzdr |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-08-16, 21:12
|
|
|
kono napisał/a: | ..i czy taki plan coś da ..tzn jeśli to cewka czy jak przełożę np z tego drugiego cylindra np na piąty czy pokaże wtedy błąd na piątym jeśli cewka jest wadliwa ??
|
Dokładnie tak jak piszesz. I radził bym to sprawdzić jak najszybciej bo może top się skończyć gorzej.
Jest akcja serwisowa na wymianę wadliwej partii tychże cewek.
w takim starym aucie z 2003 r ?? akcja serwisowa ?? czy to możne być prawdą ??
Tak jak najbardziej i robią tao za free. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
kono
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51 Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 50 Skąd: Chełmek
|
Wysłany: 2011-08-16, 21:20
|
|
|
OK , dzięki Darek , jutro więc obdzwonię najbliższe ASO czyli Katowice Kraków
tylko nawet jeśli takowa akcja jest i nawet jeśli cewki podlegały by wymianie ..to jak taką padaczką zajechać skoro do ASO najbliżej około 50 km ??
czy w tym stanie raczej wogóle nie można się poruszać autem ??
dzięki pzdr |
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2011-08-16, 21:32
|
|
|
no w sumie nie powinno u Foss`a skończyło się to upaleniem sterownika... |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-08-16, 21:33
|
|
|
U mnie dla przykładu przez padnięte moduły po jakimś czasie sypnęły się oba katy. Może te 50 kilosów nie zaszkodzi ale pamiętam że u kolegi FOSS-a sypnął się przez cewki komp silnika. Czy to bezpośrednia przyczyna to nie wiem ale coś w tym było. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
kono
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51 Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 50 Skąd: Chełmek
|
Wysłany: 2011-08-16, 21:41
|
|
|
OK , dzięki Panowie
więc plan taki , jutro podmienię cewki i zobaczę czy wywali błąd na innym cylindrze
zadzwonię do serwisu jak jest opcja wymiany to kupię na allegro jaką używkę by dojechać w miarę bezproblemowo do ASO
tu odrazu pytanie ..czy tak się układa kolejność cylindrów
z tego wnioskuję że ten nieszczęsny drugi jest właśnie jako drugi po lewej stronie stojąc na wprost ?? czy dobrze myślę ??
dzięki |
|
|
|
|
|
|
|
nils
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 21 Cze 2011 Posty: 57 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-08-16, 21:54
|
|
|
Po prawej stronie samochodu (strona pasażera). |
Ostatnio zmieniony przez nils 2011-08-16, 22:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kono
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51 Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 50 Skąd: Chełmek
|
|
|
|
|
|
|
|
nils
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 21 Cze 2011 Posty: 57 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-08-16, 22:10
|
|
|
Tak, zgadza się. Za pierwszym razem coś źle doczytałem Twój post ale nie zdążyłem go wyedytować zanim mi odpowiedziałeś
Proponuję najpierw stwierdzić telefonicznie czy wymiana w ASO Ci się należy, a wtedy zdecydujesz czy ta którą zamierzasz kupić jest tylko dojazdowa (tańsza) czy zostaje na stałe (wtedy może zechcesz zainwestować). |
|
|
|
|
kono
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51 Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 50 Skąd: Chełmek
|
Wysłany: 2011-08-16, 22:17
|
|
|
No i gitarka , tak tez zrobię , jutro z rana obdzwonię i ASO i dopytam
tylko daj Boże by to cewka właśnie była ;-)
poinformuję jutro wieczór jak poszło
dzięki koledzy
pozdrawiam
Mariusz |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-08-16, 23:00
|
|
|
kono napisał/a: | tylko daj Boże by to cewka właśnie była ;-) |
Czytając Twój opis usterki też skłaniam się ku cewce bądź cewkach... tym bardziej że z Twoich wypowiedzi wnioskuję że o akcji serwisowej wcześniej nie wiedziałeś.
W tym miejscu polecam rozwagę :!:
Skoro podejrzenie padło na cewki nie kombinuj z żadnymi podmiankami, kasowaniem błędów ani jazdami testowymi... generalnie jeżeli silnik kuleje to jeździj jak najmniej a najlepiej wcale...
Dlaczego???
Ponieważ cewki w tym silniku sterowane są bezpośrednio z komputera silnika i zdarzają się przypadki (ja tak miałem) że przez taką uszkodzoną cewkę uszkodzi się komputer silnika a to już poważniejsza usterka.
Komputer silnika w ASO (o ile dobrze pamiętam) to jakieś 2,8kpln jeżeli oddasz swój a importer przyjmie go na wymianę (musi przejść weryfikację w KT) albo 4kpln jeżeli swojego nie oddasz (lub Twój po weryfikacji nie zostanie przyjęty na wymianę) a to tylko koszty samego komputera (dochodzi programowanie i robocizna ASO). |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
kono
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51 Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 50 Skąd: Chełmek
|
Wysłany: 2011-08-16, 23:22
|
|
|
Tak FOSS dokładnie o tej akcji absolutnie nie miałem pojęcia ...
no ale teraz jak już wiadomo i po kontakcie telefonicznym z ASO będzie opcja wymiany ,
to proszę powiedz mi czy mogę na czas dojazdu założyć taką cewkę jak w tej aukcji o tym oznaczeniu
http://allegro.pl/cewka-z...1753727659.html
077905115K
czy kupić tę nową ??
http://allegro.pl/beru-zs...1727585842.html
różnica w cenie nie gra tu roli tylko raczej pytanie czy ta nowa jest odpowiednia do takiego motoru ??
dzięki pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-08-16, 23:58
|
|
|
kono napisał/a: |
Tak FOSS dokładnie o tej akcji absolutnie nie miałem pojęcia ...
no ale teraz jak już wiadomo i po kontakcie telefonicznym z ASO będzie opcja wymiany ,
to proszę powiedz mi czy mogę na czas dojazdu założyć taką cewkę jak w tej aukcji o tym oznaczeniu (...) czy kupić tę nową ?? ... |
Przyznam szczerze że nie wiem którą z nich ale...
kupowanie używki to ryzykowne bo może się trafić właśnie ta wadliwa (akcja serwisowa została wprowadzona właśnie dlatego że producent pewną partię cewek zapłonowych uznał jako wadliwe i wymienia je na swój koszt) :roll:
...
a czy jest konieczność kupowania nowej kiedy ASO wymienia je za darmo... no nie wiem :roll:
Jeżeli okaże się że Twoje auto podlega akcji serwisowej (takie info podadzą w ASO na podstawie numeru VIN ale nie wiem czy powiedzą to przez telefon) to cewkę potrzebujesz tylko na dojazd do ASO...
więc zapytam... posiadasz Assistance??
to jak ustalisz wszystko z ASO to wyjedź z domu, zadzwoń że się popsuło (odpowiednio to umotywuj) i poproś o odholowanie auta do najbliższego ASO ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|