Autor |
Wiadomość |
datelos
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip-Tronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 47 Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 86 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2011-09-13, 18:00 [D3 02 4.2MPI
] hydraulika zaworów.
|
|
|
Witam po dłuższej nieobecności.
Pytanko mam takie gdzie są umieszczone zawory zwrotne utrzymujace ciśnienie na popychaczach zaworów.
Maszynu już prawie igła ale po oglądnięciu dołu( panewki ect.) oraz góry(wałki) doszdłem do wniosku że powodem chrobotania przy rozruchu musi być spadek ciśnienia na popychaczach.
Może ktoś coś w podobnej kwestii dłubał( dodam że silnik ma 308000) i cały czas był serwisowany ( Ale ostatnia wizyta w serwisie mnie rozczarowała na tyle , że sam zacząłem szukać przyczyny )
pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
jojo-jar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 205 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2011-09-14, 19:14
|
|
|
a moze wina pompy olejowej? Co o tym myslicie?? |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
datelos
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip-Tronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 47 Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 86 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2011-09-15, 08:55
|
|
|
Pompa była sprawdzana trochę syfu było , poczyszczona i nie wykazywała zużycia.
A ten dodatek to rodzj uszczelniacza czy coś w tym temacie.
Co do tempa wzrosty ciśnienia to dość szybko bo może 1/2 sekundy po całonocnym postoju i praca normalna. |
|
|
|
|
|
|
|
jojo-jar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 205 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2011-09-15, 12:09
|
|
|
z tego co wiem to jedyne miejsce gdzie mozna sprawdzic cisnienie u nas jest u dolu silnika. Tam nawet ze slaba pompa bedzi dobre cisnienie. A problem jest z góra |
|
|
|
|
datelos
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip-Tronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 47 Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 86 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2011-09-15, 15:06
|
|
|
Kolega mi zasugerował że to może być wina oleju bo jest zalany castrol edge ow40 a 300 koła nalatane może przejść na półsyntetyk ciut gęstszy? |
|
|
|
|
|
|
|
jojo-jar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 205 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2011-09-16, 09:32
|
|
|
jak masz juz 300000 to mozna smialo zalac polsyntetyk. Ale wydaje mi sie ze nie bedzie poprawy. Czy jak odpalasz po całej nocy to jest lepiej niz jak jest uz silnik nagrzany i godzinke postoi? A jak sie nagrzeje silnik to jak chodzi?? To wazne. Sprawdz i daj znac |
|
|
|
|
datelos
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip-Tronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 47 Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 86 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2011-09-16, 09:46
|
|
|
Głośniej odpala po całej nocy postoju, jakąś sekundę słychać popychacze potem chodzi normalnie .
Po postoju z 2 godziny popychacze słychać tak 1/2 sekundy.
Temperatura silnika nie ma wpływu na wystepowanie klekotu.
Sprawdzałem wczoraj , wyłączyłem silnik po 2 minutach pracy, odczekałem 5 min , odpaliłem i myślę, że tak właśnie powinien odpalać.
Zaczynam się zastanawiać nad wymianą popychaczy ale obawiam się ceny. |
|
|
|
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2011-09-16, 09:55
|
|
|
datelos napisał/a: | Głośniej odpala po całej nocy postoju, jakąś sekundę słychać popychacze potem chodzi normalnie .
Po postoju z 2 godziny popychacze słychać tak 1/2 sekundy.
Temperatura silnika nie ma wpływu na wystepowanie klekotu.
Sprawdzałem wczoraj , wyłączyłem silnik po 2 minutach pracy, odczekałem 5 min , odpaliłem i myślę, że tak właśnie powinien odpalać.
Zaczynam się zastanawiać nad wymianą popychaczy ale obawiam się ceny. |
moim zdaniem olej zmień na 5w40 (żaden półsyntetyk) a przed wymianą daj Motula do płukania silnika z nagaru (2 opakowania) myśle że wymienisz popychacze a terkot i tak będzie u mnie też troche terkocze sprawdzałem Vanosy wałki na głowicach i wszystko wygląda jak nowe a terkot jest przeglądając ETKE natrafiłem na rysunki pompy oleju i zauważyłem że jest w niej łańcuch i napinacz (kosztuje to niedrogo) i tak się zastanawiam czy to nie to tak terkocze zanim się napnie łańcuch popychacze to by cały czas klepały a nie przy rozruchu po rozmowie z wieloma mechanikami każdy mówił żeby to zostawić |
_________________
|
|
|
|
|
datelos
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip-Tronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 47 Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 86 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2011-09-16, 10:26
|
|
|
To samo mówią mechanicy do mnie ( zostaw to bo nie ma to wpływu na pracę silnika)
A ten łąńcuszek i napinacz to w samej pompie jako element wymienny ? |
|
|
|
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2011-09-16, 10:47
|
|
|
łańcuszek i napinacz jest wymienny ja już tak jeżdze 13 tyś terkot jest cały czas taki sam także narazie się nim nie przejmuje jak coś się będzie powiększać to zaczne grzebać |
_________________
|
|
|
|
|
datelos
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip-Tronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 47 Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 86 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2011-09-16, 11:33
|
|
|
Ja tak latam 15 tyś i problem się nie pogłębia, więc postapię podobnie i polatam posłucham i dam znać co i jak.
Dzieki. |
|
|
|
|
|
|
|
jojo-jar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 205 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2011-09-16, 14:52
|
|
|
czy pompa oleju byla taka sama w silnikach z roku 2003 co z roku 2008( FSI )? Zna ktos odpowiedz na to pytanie |
|
|
|
|
lunizS8
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: auto
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2 &W211
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 10 Mar 2011 Posty: 85 Skąd: Bydgoszcz
|
|
|
|
|
|
|
|
jojo-jar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 205 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2011-09-16, 20:09
|
|
|
wydaje mi sie ze na pompa nie daje cisnienia. Przynajmniej u mnie w audi. U mnie rano cisza a jak jezdze to juz cos tam slychac :-( . Rano tez jest olej gesty, wiec to tez ma znaczenie. |
|
|
|
|
|