Autor |
Wiadomość |
endrius233
Moje A8
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 64 Skąd: Zabierzów
|
Wysłany: 2013-10-16, 20:31
|
|
|
Trzeba wymontować kołyskę od dołu, żeby wymontować rozrusznik. Zazwyczaj jak samochód stoi to akumulator bardzo szybko się rozładowuje pomimo modułu zarządzającego energią i mogą występować problemy z rozruchem , tak jak koledzy pisali wyżej, charakterystyczne stuknięcie( wybicie bendixa przez automat). |
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-09, 18:33
|
|
|
To chyba jakaś plaga bo i mnie spotkał dokładnie ten sam problem <niewiem> |
_________________ Kontakt: nick + @wp.pl |
|
|
|
|
|
|
|
covacsxxx
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: kb
Jeżdzę: nareszcie A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 86 Skąd: bialystok
|
Wysłany: 2015-03-10, 20:18
|
|
|
Pociesze Cie...ja ostatnio mialem tez awaryjny wjazd do mechanika i wymieniany rozrusznik |
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-10, 21:25
|
|
|
Jak to się u Ciebie objawiło kolego? Miałeś błąd: 19510 - Starter Will Not Turn: Jammed or Electrical Malfunction
Ten rozrusznik to jakiś bubel w D3? |
_________________ Kontakt: nick + @wp.pl |
|
|
|
|
|
|
|
jacek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 286 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 2015-03-10, 21:47
|
|
|
VanDyke napisał/a: | Ten rozrusznik to jakiś bubel w D3? |
Raczej nie bubel tylko normalne zużycie się części , biorąc pod uwagę wiek naszych
D3 które dolatują do 10 lat lub je już minęły trzeba brać pod uwagę usterki rozruszników i alternatorów .(pewnie nigdy nie naprawianych) |
|
|
|
|
maxus56
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: (A8 D3) (MINI) (MERCEDES VITO)
Wiek: 51 Dołączył: 07 Lut 2014 Posty: 20 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2015-03-18, 11:54
|
|
|
Witam ja mam ten sam problem tylko u mnie po kilku przekręceniach stacyjki w końcu odpala a niekiedy jak odpalam to po jakichś 15 sekundach zaczyna kręcić |
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-18, 13:26
|
|
|
Po przeczyszczeniu rozrusznika i jego styków (były w złym stanie) oraz wymianie akumulatora, rozrusznik kreci korbą tak jakby miał wyrwać zaraz silnik :p |
_________________ Kontakt: nick + @wp.pl |
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-08-22, 12:37
|
|
|
No i problem znowu się pojawił. Już dwa razy. W każdym przypadku silnik był nagrzany - po długiej trasie lub po długiej jeździe po mieście z włączoną klimą. Przy próbie uruchomienia słychać stuknięcie i cichy szum trwający 1-2 sekundy. Po upływie 5 minut rozrusznik normalnie kręci. Na zimnym silniku kręci jak szalony.
Zauważyłem, że na rozgrzanym silniku lampki wewnątrz i światła z tyłu lekko pulsują. Po podłączeniu analizatora widma jest tam wyraźna składowa 10Hz. Ten problem nie występuje na zimnym silniku.
Czy te objawy mogą mieć jakiś związek z rozrusznikiem?
Dodam, że w ostatnim miesiącu robiłem raczej krótkie trasy, max 20km w długich korkach co 3 dni i raz 600km.
MMI wskazuje 100% aku.
Czy może tu być problem z masą i kablami zasilającymi alternator/rozrusznik? "Puchną" pod wpływem temperatury?
Na dniach wymieniam alternator i te kable. W niedzielę daje na tacę w intencji sprawnego rozrusznika bo mam nadzieje ze to nie on <jezyk>
Jakieś sugestie? |
_________________ Kontakt: nick + @wp.pl |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-08-22, 21:40
|
|
|
Przy nagrzanym kable raczej nie puchną, tylko elementy metalowe rozszerzają się i połączenie galwaniczne jest słabsze, więc opór rośnie i może dlatego jest zbyt mały prąd aby rozrusznik dał radę zakręcić. Posprawdzaj połączenia masy do silnika i przewodów do rozrusznika. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
pawelwoj
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 51 Dołączył: 17 Sty 2016 Posty: 32 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-08-19, 11:44
|
|
|
VanDyke napisał/a: | No i problem znowu się pojawił. Już dwa razy. W każdym przypadku silnik był nagrzany - po długiej trasie lub po długiej jeździe po mieście z włączoną klimą. Przy próbie uruchomienia słychać stuknięcie i cichy szum trwający 1-2 sekundy. Po upływie 5 minut rozrusznik normalnie kręci. Na zimnym silniku kręci jak szalony.
Zauważyłem, że na rozgrzanym silniku lampki wewnątrz i światła z tyłu lekko pulsują. Po podłączeniu analizatora widma jest tam wyraźna składowa 10Hz. Ten problem nie występuje na zimnym silniku.
Czy te objawy mogą mieć jakiś związek z rozrusznikiem?
Dodam, że w ostatnim miesiącu robiłem raczej krótkie trasy, max 20km w długich korkach co 3 dni i raz 600km.
MMI wskazuje 100% aku.
Czy może tu być problem z masą i kablami zasilającymi alternator/rozrusznik? "Puchną" pod wpływem temperatury?
Na dniach wymieniam alternator i te kable. W niedzielę daje na tacę w intencji sprawnego rozrusznika bo mam nadzieje ze to nie on <jezyk>
Jakieś sugestie? |
VanDyke, odezwij się i podaj namiar na siebie bo jestem ciekaw czy rozwiązałeś problem, moje auto stoi właśnie u mechanika i wymieniają rozrusznik, prywatne wiadomości masz wyłączone a objawy mam dokładnie takie same jak u Ciebie. |
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-08-19, 12:03
|
|
|
Skończyło się wymianą rozrusznika. Od tego momentu nie było już żadnych problemów. Pulsowanie lampek było spowodowane uszkodzonym alternatorem, który dawał na wyjściu prąd zmienny Altek również wymieniony.
VanDyke + @wp.pl jakby co |
|
|
|
|
pawelwoj
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 51 Dołączył: 17 Sty 2016 Posty: 32 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-08-19, 12:08
|
|
|
VanDyke napisał/a: | Skończyło się wymianą rozrusznika. Od tego momentu nie było już żadnych problemów. Pulsowanie lampek było spowodowane uszkodzonym alternatorem, który dawał na wyjściu prąd zmienny Altek również wymieniony.
VanDyke + @wp.pl jakby co |
Oddawałeś później stary/wyjęty do regeneracji by dowiedzieć się jaka była przyczyna braku kręcenia na rozgrzanym czy odpuściłeś temat ? |
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-08-19, 12:18
|
|
|
Kupiłem regenerowany na podmianę. Nie wiem co było przyczyną. Zostawiłem go u Marka, może on zaglądał do środka. Z zewnątrz był w bardzo dobrym stanie.
Sądząc po problemach innych kolegów z rozrusznikiem prawdopodobnie to może być norma po jakimś tam przebiegu i każdego prędzej czy później czeka niestety wymiana. |
|
|
|
|
pawelwoj
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 51 Dołączył: 17 Sty 2016 Posty: 32 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-08-20, 13:54
|
|
|
U mnie już wszystko ok, teraz po wymianie kręci jak trzeba.
Używka z allegro 120 zł, sprawdzenie u elektryka 0 zł .
Koszt wymiany 350 zł.
Stary rozrusznik był z 2010 roku o oznaczeniu Valeo C191 151 A z nalepką Made in Poland .
Duży luz na łożysku lub tulejce, dowiem się jak oddam do regeneracji.
Valeo ma w Polsce fabrykę rozruszników ? |
|
|
|
|
|
|
|
piotrekint
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 46 Dołączył: 03 Cze 2016 Posty: 12 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 2016-09-07, 22:54
|
|
|
Też miałem ten problem.
Rozwiązanie:
- demontaż rozrusznika w warsztacie - 150zł (słabe dojście ale się da)
- regeneracja rozrusznika - 300zł (ja z Gorzowa więc tu mi pomogli http://elektryk-starter.pl )
- odkręcenie i dokładne wyczyszczenie styków przy alternatorze - 0zł
Czas operacyjny 8h.
Wszystko działa bez zacięcia kilka miesięcy. |
|
|
|
|
|